Odbudowa FIATA 850 i opis moich prac w tym temacie - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
raczej standart 850 moze by sie udalo 982 ale niewiem jeszcze jak zwiekszyc pojemnosc i zrobic go na turbince tylko boje sie o wal w trzech miejscach podparty wiec moze byc ciezko
a macie pomysla co z tymi fantami zrobic??
- ramki reflektorow niestety te co zalatwilem nie zbyt pasuja /stare strasznie skorodowane/
-ramki woku szyb opuszczanych nie maja listew zgarniajacych i nawet uszczela jakby miedzy srebrnymi listwami tez jest juz zniszczona /ciekawe co ja z tym fantem zrobie?/
-no i same trojkaty sa rozne prawy i lewy i niezbyt idelane



[ wiadomość edytowana przez: CHRYS66 dnia 2005-10-08 20:41:36 ]
  
 
Cytat:
2005-10-08 20:30:56, CHRYS66 pisze:
raczej standart 850 moze by sie udalo 982 ale niewiem jeszcze jak zwiekszyc pojemnosc i zrobic go na turbince tylko boje sie o wal w trzech miejscach podparty wiec moze byc ciezko



LINK co to tu się kiedyś pokazał.

Koleś proponuje skok 68mm (taki jak w 903/899) i średnice cylindra 68mm (ale z czego to? Autobianchi A112 miało 67,2 średnice i skok 68 = 965, a A112 Abarth skok 74, ze średnicą 65 = 982, ze średnicą 67,2 = 1050) z czego wychodzi 988.

Tłoki pewnie do dostania są jakieś do 67,2 lub 68, wał ze skokiem 68 to raczej nie problem (nie ma chyba specjalnych różnic między tym w 850kach a tych z ciankich, poza skokiem)
  
 
PIEJNY!!!!!!!, a powiedz mi od czego masz refletkory z przodu??, bo to orginaly chyba nie sa co....czy moze sie myle??
  
 
nie orginaly to nie sa lubie zawsze cos pozmieniac dopasowalem z golfa I z gladkim szklem bo byla taka sama srednica jak orginalnych
  
 
wielki szacunek za prace, naprawde jestem pełny podziwu.
co do silnk to te tłoki z autobianchi to max jaki mozna zasadzić, w przypadku tloków większych niz +- 67 po rozwierceniu bloku ścianki cylindrów byłyby na tyle cienkie że nie byłoby minimalnego odstępu pomiędzy cylindrami , chodzi glównie o uszczelke któr moglaby nie dawać rady przy takim małym odstępie między cylindrami. Sam przymierzalem się do wstawieniu tłoków z autobianchi tego 70 konnego, jednak problematyczność znalezienia takchi tłoków i pierścieni u szczelki nie mówiąc o cenie w porównaniu do małego przyerostu mocy i momemntu spowodowanego zwiększeniem pojemnośći odsuneły mnie od tego pomysłu
  
 
wlasnie tez boje sie rozwiertu i dlatego wole chyba zastosowac garetka zeby podniesc moc silniczka
  
 
chrys na twoim miejscu poszedl bym w inna strone...odstawil turbine ( bo troche to po argentynsku ) a wsadzil cos co wyniesie cie napewno sporo taniej a napewno wzbudzi wiekszy szacunek.

widzial bym to tak:

- wsadzis ORGINALNY silnik z a112 abarth ( dopuszczony silnik przez FIVA w startach miedzynarodowych we wszystkich "malych" abarth'ach nawet tak unikatowych jak Zagato...)

- silnik ten doprowadzic do 100% uzywlasnosci - i mamy 70hp
-potem stopniowo go upgrade-ować :
1.gaznik - DCD lub dcnf z pionowych ( latwoiej znalesc kolektor, a powinien po delikatnych przerobkach "siasc" na orginalnym kolektorze z a112 ( zintegrowany z oslona klawiatury )lub poszukac kolektora pod dcoe/dhla pojedynczego

2. konkret uklad wydechowy - proponuje "orginalnego" 4-1

3. walek

4. i potem juz jakies drastyczne przerobki - jak przerobienie na glowice 4 kanalowa z zasilaniem 4 gaznikami - i masz wowczas wiecej niz 1000OT

i wymalujesz go pod "abartha" i smailo mozesz nazywac go replika 1000OT


to jest "my point of view"

cheers!
  
 
A jakbys tak skombinowal w miare zdrowy silnik 982/1050 z Autobianchi, obrocil w nim tloki (trzeba by pewnie tulejowac ale moze nie...), walek rozrzadu od 850 troche napawal (regeneracja + sportowe krzywki) + uzyl wszystkich czesci od 850 ktore maja zwiazek z odwrotnym kierunkiem obrotu walu, to moze byloby z tego cos na prawde fajnego?? Chyba czytales opis remontu na www.scuderiatopolino.com - tam jest duzo na temat silnika z Abartha 1000 OT.
Mozna tez kombinowac z silnikiem prawostronnym + skrzynia 126, bis, cc700(tu nie jestem pewny)?

W ogole to gratulacje za styl w jakim budowane jest to auto!

A co do nieszczesnych 3 panewek - w tym silniku ze wzgledu na nieduzy blok (mala srednica cylindrow) jest z tym o wiele lepiej niz w DFie/Polonezie. Sam fakt ze budowano kiedys ponad 100-konne silniki tego typu mowi sam za siebie.
  
 
Qba a pomogl bys cos w kwesti silnika ? albo czy da rade go zbudowac z 850/900 w jakis sposob wiem ze jest na stronce opis dokladny www.scuderiatopolino.com ale niestety malo jestem kumaty w kwestji jezykow obcych no coz matol jestem
  
 
CHRYS pomoc zawsze moge ale pojechac po silnik musial bys juz sam. ostatnio mialem mozliwosc miec taki silniczek - z pelnym soprzetem a wiec chlodnica oleju, miska abartha alu, gaznikiem itpe, itd za niecale 300€ i to w stanie "nienajgorszym-brudnym"

Moge pomoc ci odnalezc taki silni, pogadam z "dostawcami" i dam ci znac.

Masz kogos w DDR co ci odbierze?
  
 
niestety nie mam na kogo liczyc z dostawa
  
 
Na ScuderiaTopolino tez sugeruja zeby (w przypadku 600tki) uzyc serii z A112 1050 zeby zrobic replike-cywila na drogi. Wg tego co tam pisze trzeba tylko spasowac wal z walkiem sprzeglowym skrzyni 600tki, czyli to samo co robi sie z kazdym swapem 126-900.
Nie wiem jak wyglada skrzynia 600-tki ale moglbys sprobowac albo 900-tki albo 1050 ze skrzynia 126. Skrzynia malca jest smiesznie tania i mozesz miec super nowa za grosze, ma swoje wady ale np. Zoltar nie narzeka. A silnik mozesz zrobic z 900-tki rozwierconej na 66,4-6mm albo z seryjnej 1050, np. tulejowanej na starych tlokach ktore mozna deowalizowac i dobrac do nich tuleje. Przy okazji pojemnosc zblizy sie do oryginalu. Poza tym na ScuderiaTopolino pisze tez ze wal Autobianchi jest prawie identyczny jak Abarth1000, ma szersze panewki niz 850 i jest dobrze wywazony, rozni sie tylko materialem i wykonaniem. Wiec ja bym szukal silnika z "Bianki", 35->70 KM to sie nazywa upgrade, moze nawet trafisz silnik w dobrym stanie i bedzie cheap & powerful. Ew. zostaje jeszcze 70 KM CC Trofeo Abarth ale to juz wtrysk i nie o to chodzi w klasyku...
  
 
no skrzynka z maluszka ma ta wade np. ze nie ma synchronizacji 1 a jaki koszt jest zakupu takiej skrzynki i flanszy profi zrobionej ? zeby zalozyc i nic sie nie bujac ? moze to i dobry pomysl byl by? no bloki do 900 to mam 3 sztuki glowic tez pare no i zwalami raczej tez bym dakl rade t5ylko mam aparat do lewego silnika a nie prawego ale nie wiem czy nie da rady go by bylo wsadzic tylko kolejnosc zaplonow trzeba by pozmieniac
  
 
odswierzam posta bo dodalem zapinki maski sparco i zapinki tylnej klapki OMP
troche mialem z tym robotki bo pierwszy raz rzezbilem to ale wyszlo chyba oki?
przod

tyl
  
 
A ile cie kosztowaly zapinki? Ja z tylu chyba raczej zaloze sprezynowe ale w kazdym razie takie gadzety dodaja rasowego wygladu i jestem na tak
  
 
Cytat:
2005-11-08 20:52:57, CHRYS66 pisze:
odswierzam posta bo dodalem zapinki maski sparco i zapinki tylnej klapki OMP troche mialem z tym robotki bo pierwszy raz rzezbilem to ale wyszlo chyba oki?



ladniejsze by byly zapinki sprenzynowe...ale wiadomo kwestia gustu.

przepraszam ze zasmiecam temat moim parchem.


[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2005-11-08 21:57:57 ]
  
 
A po zbója zapinki w 850-tce?

Szkoda by mi bylo tak rzadkiego klasyka na takie pseudo-rally-rzeźby...
  
 
Cytat:
2005-10-14 00:00:23, CHRYS66 pisze:
no skrzynka z maluszka ma ta wade np. ze nie ma synchronizacji 1 a jaki koszt jest zakupu takiej skrzynki i flanszy profi zrobionej ? zeby zalozyc i nic sie nie bujac ? moze to i dobry pomysl byl by? no bloki do 900 to mam 3 sztuki glowic tez pare no i zwalami raczej tez bym dakl rade t5ylko mam aparat do lewego silnika a nie prawego ale nie wiem czy nie da rady go by bylo wsadzic tylko kolejnosc zaplonow trzeba by pozmieniac



a nie dało by się jakoś wrzeźbić tam silnika z cc/sc z krzynką 5 na wtrysku? wiem, że to trochę roboty ale zawsze nie ma problemu z aparatami, zapłonami, gaźnikami itp.

pozdro
  
 
jacku moze i masz racje mnie sie podobaja wiesz nie robie typowego w 100% klasyka tylko chce zrobic replike wyscigowki takie mialem zamierzenie z nim i taki mam plan
napewno sporo osob karze mi sie w czerep popukac ale to moja zabawka
ale zgadzam sie z twoja opinia i ja szanuje
bo 850 to jak na lekarstwo a ja robie taka rzezbe
  
 
Jacek: wlasnie styl wyscigowy to jest jeszcze rzadszy klasyk niz oryginalny, tylko trzeba zachowac zgodnosc z epoka, bez plastiku, wtryskow itd.
Nie 899 ze skrzynia CC tylko 1000cm (np 903 rozwiercone na 982) + 2 albo 4 gardziele + zaplon el. z rozdzielaczem + seryjna skrzynia to jest styl tamtej epoki wg mnie...