MotoNews.pl
7 Przy jakiej temperaturze włącza WAM się wentylator chłodnicy (17729/0) - Strona 4
  

Przy jakiej temperaturze włącza WAM się wentylator chłodnicy - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
U mnie temp. trzma sie tak od 90 do 95 stopni wiec pewnie cos kolo tego wlacza sie wentylator...
  
 
Cytat:
Wysłany: 2006-09-15 16:52:42

Panowie tez mma problem z temperaturka w Omesi 2,0 16V. Mianowicie wentylator zalacza sie dopiero gdy juz zapali sie lampka czerwona i wskaznik jest na MAX. Wymienilem czujnik temperatury w chlodnicy i nadal jest to samo. Wywnioskowalem ze nie wlacza sie I bieg tylko II gdy juz jest za pozno. Czy moze to byc wina wiatraka czy moze wskaznik moze zle pokazywac?? Jakaies pomysly??




Czy jezeli wskazowka wskoczy na czerwone pole to gotuje Ci sie plyn chlodzacy??? Pytam bo u mnie bylo podobnie ale plyn sie nie gotowal - wymiana lub plukanie chlodnicy moze nie pomoc (darmowa robota). U mnie problem byl calkowicie w czyms innym.

Ponizej masz linka do watku:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=63409&c=0&f=9
  
 
Cytat:
No wlasnie doszedlem do tego samego wniosku ze trzeba by chlodnice dokladnie obadac. W poniedzialek ja wykrece i postaram sie przeczyscic zobaczymy co i jak. A jeszcze jedno pytanko. gdzies wyczytalem ze jest tam jakas druga pompka ktora wymusza obieg?? Czy dobrze kojarze ??
Omega B X20XEV z klima


Tak jest pompka,która włącza się po wyłączeniu silnika. Po prostu samo wychłodzenie chłodnicy nie wystarczy i trzeba wymusić obieg płynu w silniku. Ta pompka znajduje sie przy chłodnicy po lewej stronie i włączona jest tak długo jak długo pracują wentylatory po wyłączeniu zapłonu.
  
 
taaaa i wystraszyliscie mnie ((( hihihihi
poszedlem dzis sprawdzic jak to jest u mnie i po chololere patrzylem , jak czlowiek nie wie to jest szczesliwszy )

wiec do rzeczy , u mnie wlacza sie przy ~ 97 st. tyle ze problem w tym ze ruszaja wszystkie na raz , a jak wyczytalem to pierwsze powinien ruszyc ten pojedynczy , chcialem sprawdzic bezpiecznik , ale te pod kierownica sa ok a te pod maska jakby tez

i tu moja prosba jesli ktos moze usystematyzowac gdzie sa bezpieczniki od poszczegolnych biegow , jesli takowe rozbicie wystepuje , ktore czujniki za co odpowiadaja gdzie zagladac , to bede bardzo wdzieczny , i chyba nie tylko ja
dzieki za pomoc i pozdrawiam
  
 
witam, czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć zasadę działania wiatraków w 2,5TD? jak wisko działa wiem, jak sie załącza wiem i przy jakiej temperaturze wiem, a co z tymi z przodu dwoma od klimy? czy one działają tylko żeby zbić temperaturę na chłodnicy klimatyzacji czy tez może jak wyczuje zbyt wysoką temperaturę silnika to włączają sie żeby pomóc wiskozie? proszę o jakieś sensowne i prawidłowe działanie a nie " jak komuś działa"
  
 
Wisko zaczyna działać w oparciu o swoje instrumenty czyli temperatura w komorze silnika uruchamia sprzęgło lepkościowe. Wentylatory od klimy też wspomagają chłodzenie silnika ale ich uruchomienie jest uzależnione od czujnika temperatury umieszczonego w chłodnicy. Mi "udało się" się je uruchomić tylko w Chorwacji i w mieście. Ważne to to, że jak one się uruchamiają również startuję wentylator IC (ten sam czujnik go uruchamia). Wentylatory te działają również przy wyłączonym silniku ale kluczyk musi być w stacyjce w pozycji "Ready" kręcą sie do chwili schłodzenia silnika.
  
 
Cytat:
2006-10-05 20:41:26, biszek pisze:
taaaa i wystraszyliscie mnie ((( hihihihi poszedlem dzis sprawdzic jak to jest u mnie i po chololere patrzylem , jak czlowiek nie wie to jest szczesliwszy ) wiec do rzeczy , u mnie wlacza sie przy ~ 97 st. tyle ze problem w tym ze ruszaja wszystkie na raz , a jak wyczytalem to pierwsze powinien ruszyc ten pojedynczy , chcialem sprawdzic bezpiecznik , ale te pod kierownica sa ok a te pod maska jakby tez i tu moja prosba jesli ktos moze usystematyzowac gdzie sa bezpieczniki od poszczegolnych biegow , jesli takowe rozbicie wystepuje , ktore czujniki za co odpowiadaja gdzie zagladac , to bede bardzo wdzieczny , i chyba nie tylko ja dzieki za pomoc i pozdrawiam





biszek - maja dzialac wszystkie. nie doszukuj sie problemu tam gdzie go nei ma.
  
 
beast6, dobrze że biednemu biszkowi wreszcie odpisałeś...ale ile się biedak naczekał...
  
 
Cytat:
2008-04-27 20:21:06, gieroy pisze:
Wisko zaczyna działać w oparciu o swoje instrumenty czyli temperatura w komorze silnika uruchamia sprzęgło lepkościowe. Wentylatory od klimy też wspomagają chłodzenie silnika ale ich uruchomienie jest uzależnione od czujnika temperatury umieszczonego w chłodnicy. Mi "udało się" się je uruchomić tylko w Chorwacji i w mieście. Ważne to to, że jak one się uruchamiają również startuję wentylator IC (ten sam czujnik go uruchamia). Wentylatory te działają również przy wyłączonym silniku ale kluczyk musi być w stacyjce w pozycji "Ready" kręcą sie do chwili schłodzenia silnika.




no to u mnie sie włącza za wcześnie, może mi źle pokazuje wskaźnik na desce, bo przy 87,5 jest idealnie, cisza wisco chodzi tylko tylko, przy 90 już zaczyna go słychac a przy 92,5 tyle max mam przy korkach i po przygazowaniu już jest odrzutowiec. Niedługo umyje chłodnice może mi coś ogólnie obniży temperaturę o te 2,5 stopnia wtedy by było prawie idealnie,
  
 
Cytat:
2008-04-30 19:55:36, Schizm pisze:
no to u mnie sie włącza za wcześnie, może mi źle pokazuje wskaźnik na desce, bo przy 87,5 jest idealnie, cisza wisco chodzi tylko tylko, przy 90 już zaczyna go słychac a przy 92,5 tyle max mam przy korkach i po przygazowaniu już jest odrzutowiec. Niedługo umyje chłodnice może mi coś ogólnie obniży temperaturę o te 2,5 stopnia wtedy by było prawie idealnie,




po 3 lat mam cisze, niestety żadne mechanik mi przez 3 lata nic nie pomógł dopóki sam im nie powiedziałem co jest... gdybym nie chciał montować wiatraka elektrycznego zamiast wiskozy to bym dalej jechał z zapchana chłodnica, wiskoza pomimo nowej by chodziła na maxa, automat, silnik by sie przegrzał, automat tez.... póki co mam taka cisze że elektrycznego wiatraka nie montuje, chodź mam ochotę żeby kompletnie pozbyć sie szmeru wiskozy.. to Tyle i odwołuje wszystko co mówiłem na temat głośności TD, silnik jest bardzo cichy jak jest dobry i osprzęt dobry, jak nie to tak jak u mnie jakby zarzynali świnie tak chodził...
  
 
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Omegi b 2,5 v6. W moje omie wentylator zaczyna pracować przy 95-100 stopni. Pytałem się mechanika czy to normalne. On powiedział że tak. Moim zdaniem to chyba raczej zbyt wysoka temp.. Dodam że silnik jest po kapitalce. Termostat nowy, wszystkie czujniki nowe, chłodnica wyczyszczona, zero zanieczyszczeń. Więc prosze napiszcie czy to normalne. Pozdrawiam.
  
 
A przy jakiej temperaturze chciałbyś żeby zadziałał wentylator? Czym odczytałeś temperaturę? Wskaźnikiem na desce?
  
 
czujnik w chlodnicy ma dwa biegi ten u gory pod wezem od termostatu. pierwszy bieg sie wlacza 105-100 drugi bieg 120-115. drugi czujnik ktory jest dostepny to pierwszy bieg 100-95 drugi bieg 110-105 wiec mozesz sobie podjechac i kupic jeden z dwoch. Wskazaniem na desce nie ma co sie sugerowac bo rozbieznosc temperatury miedzy czujnikiem ktory wskazuje na desce a tym sterujacym ECU jest mniej wiecej 5-10 stopni. warto podlaczyc sie jakis interfejsem i zobaczyc jaka rzeczywiscie jest temperatura.
Cytat:
Pytałem się mechanika czy to normalne. On powiedział że tak. Moim zdaniem to chyba raczej zbyt wysoka temp..


Kolego wystarczy spotkac sie kims z wrocławia z klubu (np spot albo zagadac na priv.) To bys sie dowiedział ze ktos z klubu ma komputer do podlaczenia Opli wział bys browarka jakiegos i bys wiedział wszystko dokładnie co gdzie i jak. Jak bym sie sluchał mechaników to bym w zime w klapkach chodził. Wrzuci ci narzute na czesciach za robote i na wymysla ci ze to jest zapsute i trzeba wymienic.

To chyba tyle.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-06-01 12:35:48 ]
  
 
Ten górny steruje chłodzeniem (i dodatkową pompą) po unieruchomieniu silnika, nie wciągajmy go narazie do tematu.

Na oko chłopak ma wszystko ok, szuka dziury w całym.
  
 
ten gorny patrzac od przodu po prawej pod kruccem steruje wentylatorem tym od komory silnika. Przerabiałem temat bo go zmieniałem i wglebiałem sie w temat całego układu sterujacego wentylatorami.
  
 
Cytat:
2008-06-01 10:46:33, BoruPl pisze:
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Omegi b 2,5 v6. W moje omie wentylator zaczyna pracować przy 95-100 stopni. Pytałem się mechanika czy to normalne. On powiedział że tak. Moim zdaniem to chyba raczej zbyt wysoka temp.. Dodam że silnik jest po kapitalce. Termostat nowy, wszystkie czujniki nowe, chłodnica wyczyszczona, zero zanieczyszczeń. Więc prosze napiszcie czy to normalne. Pozdrawiam.



mamy troche inne silniki ale u mnie jest podobnie 95 i słychać jak załącza się wentylator nie wiem czy jeden czy dwa bo się na tym nie skupiam u mnie taka temperatura jest tylko w korkach przy 30 stopnia ciepła i moim zdaniem jak najbardziej prawidłowo. 95 nie przekracza raczej nigdy chyba że ostro przycisne na autostradzie w zwykłym ruchu normalna jazda czy miasto czy trasa mam 90-91 ale tu kolega moim zdaniem ma za niską temperature i za wcześnie mu się ten układ z chładza i raczej jest to niedogrzany silnik co w wypadku 2.5td zle się przy ostrym wcisnięciu konczy "(2008-04-30 19:55:36, Schizm pisze:
no to u mnie sie włącza za wcześnie, może mi źle pokazuje wskaźnik na desce, bo przy 87,5 jest idealnie, cisza wisco chodzi tylko tylko, przy 90 już zaczyna go słychac a przy 92,5 tyle max mam przy korkach i po przygazowaniu już jest odrzutowiec. Niedługo umyje chłodnice może mi coś ogólnie obniży temperaturę o te 2,5 stopnia wtedy by było prawie idealnie, "
  
 
Cytat:
2008-06-02 15:09:27, zpetz pisze:
mamy troche inne silniki ale u mnie jest podobnie 95 i słychać jak załącza się wentylator nie wiem czy jeden czy dwa bo się na tym nie skupiam u mnie taka temperatura jest tylko w korkach przy 30 stopnia ciepła i moim zdaniem jak najbardziej prawidłowo. 95 nie przekracza raczej nigdy chyba że ostro przycisne na autostradzie w zwykłym ruchu normalna jazda czy miasto czy trasa mam 90-91 ale tu kolega moim zdaniem ma za niską temperature i za wcześnie mu się ten układ z chładza i raczej jest to niedogrzany silnik co w wypadku 2.5td zle się przy ostrym wcisnięciu konczy "(2008-04-30 19:55:36, Schizm pisze: no to u mnie sie włącza za wcześnie, może mi źle pokazuje wskaźnik na desce, bo przy 87,5 jest idealnie, cisza wisco chodzi tylko tylko, przy 90 już zaczyna go słychac a przy 92,5 tyle max mam przy korkach i po przygazowaniu już jest odrzutowiec. Niedługo umyje chłodnice może mi coś ogólnie obniży temperaturę o te 2,5 stopnia wtedy by było prawie idealnie, "




ja problem rozwiązałem jak pisałem tu, u mnie wina była zapchana chłodnica, teraz mam 92,5 na mieście, 95 w korku i już zaczyna wiskoza załączać, na zapchanej chłodnicy by wiskoza mi sie nie rozłączała a teraz trochę przejadę aby tylko wiatr powiał na wisko i od razu mi rozłącza i temperatura zbija na 92,5.
  
 
Cytat:
2008-06-02 15:22:16, Schizm pisze:
ja problem rozwiązałem jak pisałem tu, u mnie wina była zapchana chłodnica, teraz mam 92,5 na mieście, 95 w korku i już zaczyna wiskoza załączać, na zapchanej chłodnicy by wiskoza mi sie nie rozłączała a teraz trochę przejadę aby tylko wiatr powiał na wisko i od razu mi rozłącza i temperatura zbija na 92,5.



ten syf miałeś w środku chłodnicy w układzie czy na zewnątrz ?
  
 
Cytat:
2008-06-02 20:19:40, zpetz pisze:
ten syf miałeś w środku chłodnicy w układzie czy na zewnątrz ?



z zewnątrz też ale głownie w środku, w takim stanie była że nie pomogło przepychanie jej, musiałem kupić drugą:
  
 
Dzięki koledzy. Podłącze auto pod kompa i zobacze wtedy. Tak jak jeden z was mi radzi. Zycze wszystkim powodzenia.