MotoNews.pl
  

[Gaźnik] - regulacja i regeneracja - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
zdjęcie 4
zdjęcie 5
zdjęcie 6
zdjęcie 7
zdjęcie 8
zdjęcie 9

tylko tak sie da, wrzuta nie oferuje bezpośrednich linków do fotek, tylko przez ich stronę

co do sklejania to nie ma dobrych klejów do znalu (bo z tego jest zrobiony gaźnik) spróbuj poxipol (szary) ja wklejałem na niego szpilki do gaźnika, i się trzyma


[ wiadomość edytowana przez: LifeGuard dnia 2007-10-10 15:18:29 ]
  
 
kupiłem klej steel weld epoxydowy dzięki za poprawę linków skleiłem i sie trzyma nawet ładnie doszlifowałem pozostaje tylko znaleźć uszczelki (oringi?!) do śruby regulacji mieszanki i skręcam go wreszcie oby tylko części nie zostało...
  
 
No sklejone gotowe. Zeby wszystko grało wziąłem gaźnik do mycia:
proszek mydło i szczoteczka do zębów NIE POLECAM proszek wypalił mi dziwne plamy, na koniec jeszcze trochę rozpuszczalnika i szmatka i lecę przedmuchać go CO2 (mam akurat butle ) Jak kupie gdzieś oringi od śruby regulacji mieszanki i od czegoś do czego podłącza sie kabelek to wreszcie go skręcę.
  
 
Wreszcie skręcony Pytanko co sie dokręca mocno a co nie ?? Np śruba składu mieszanki reguluje sie później i obroty tez, są jeszcze jakieś inne maleństwa?? szukałem tez gdzie mam wkręcić która dysze bo mam 2 rożne dysze od chyba powietrza(są pod pokrywą gaźnika) i nie wiem która gdzie. Wnioskuje ze ta co ma więcej otworków do pierwszej przepustnicy a ta co mniej do drugiej, dobrze myślę?
Jest na nich napis f35 i f30

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-13 16:45:46 ]
  
 
to są rurki emulsyjne wkładaj 2x F30. F35 jest do dupy! W serii na 1 jest 35 na 2 30


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."

[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2007-10-13 22:47:46 ]
  
 
Skręciłem tak jak było 1- f35 2- f30 mam trochę luzu na ośce jak wykombinuje tulejki zmienię i rurki emulsyjne. Jak mam minimalne prześwity światła między przepustnicą a gardzielą to nie będzie miało wpływu na działanie gaźnika ??
  
 
Faownik, czy nie mógłbyś kupić sobie książki np Kaima o 125p? Dostałbyś odpowiedź na przynajmniej połowę Twoich pytań.

  
 
Mam lukam i patrzam czasem Tam nie ma jaką rurkę emulsyjną gdzie wkręcić narysowana jest tylko jedna w przekroju gaźnika.
  
 
Moze komuś sie przyda
Ustawienie Składu mieszanki:

1.Rozgrzewamy silnik
2.Śrubą "wolnych obrotów"czyli położenia przepustnicy ustalamy najniższe możliwe obroty,przy których silnik pracuje
3.Śrubą "składu mieszanki" ustalamy najwyższe możliwe obroty silnika
4.Znowu śrubą "wolnych obrotów" ustalamy najniższe obroty...
5.I po raz drugi podwyżamy obroty "składem mieszanki"...
6.Tak czynimy dopóty,dopóki wykręcanie śruby składu mieszanki nie będzie powodować zwiększania obrotów silnika.
De facto w praktyce wychodzi to mniej więcej tak jak piszą koledzy,jednak jest to metoda dokładniejsza,pozwalająca na 90% ustawić właściwe proporcje mieszanki na wolnych obrotach.Powodzenia!
  
 
Dalem auto do wyregluowania jakis czas temu, wyglada mniejwiecej tak ze po rozgrzaniu i bez ssania trzyma 500-600 obr lekko falując wewnatrz tego przedzialu ale zasadniczo nie gaśnie. Slyszalem natomiast z drugiej reki ze fiacior powinien miec 1000 obr, więc kto ma racje i dlaczego?
  
 
Powinien, powinien. Te 500-600 obr to jest tzw "ustawienie taksówkarskie". - Oni tak ustawiali obroty po to żeby jak najmniej jak się stoi na światłach palił, ale silnikowi to za dobrze nie robi.
  
 
czyli dla dobra silnika podkrecic gdzies do 800 ? I czy tym samym nie rozreguluje mi sie druga sprawa - sklad mieszanki ?
  
 
Jak jej nie ruszysz to sie nie rozreguluje Śrubokręt i tą śrubę co reguluje poziom przepustnicy podkręć na 900-1000 i bedzie gitarka.
  
 
Witam, po ilus moich przygodach ktore opisalem zwiazanych z lokalizacja przecieku na gazniku przeciek zostal znaleziny i wyeliminowany - winowajcą byla ta 6kątna sruba/dysza z miedziana podkladka/uszczelka. Po tych moich wzsystkich zabiegach jednak silnik stracil na plynnosci pracy a objawy tego sa takie.
-Slabe przyspieszenie pod gorke, wlaczenie ssania rownoznaczne jest z wlaczeniem dopalaczy :].
-Falujace obroty miedzy 1 a 1.5k przy wlaczonym lekkim ssaniu.
-Czesty niedostatek mocy nawet przy lekkim przyspieczeaniu
-Czeste gasniecie silnika nawet rozgrzanego podczas hamowania.

co moze winić ? Po pojemu wahania obrotow zwalilbym na zbyt niski poziom plywaka, w sumie regulowalem go wg ksiazki, ale faktem jest ze wczesniej bylo inaczej i wczesniej problemu tego nie bylo(pomijajac wylewanie paliwa i w rezultacie wynik spalania 20l/100 km;] ) Zatem co powiecie ?
  
 
Skoro nie była dokręcona "miedziana srubka" to znaczy że paliwo omijało dyszę paliwową i lało się litrami obok niej. Czyli nie mialeś mieszanki ograniczonej dyszą tylko na maxa wzbogaconą. Teraz zrobiło się ubogo i mamy typowe niedomagania polonezowskiego zubożonego gaźnika. Która dysza nie była dokręcona? I czy II przelot?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Jest to od drugiego przelotu. Sugerujesz wzbogacic mieszanke ? I wlasnie, ktora to srubka jest ? bo wg ksiazki polonezowskiej nie bardzo moge tego znalezc
  
 
Teraz trzeba wolne obroty od początku ustawić. Robi się to wkrętem ustawiania składu mieszanki i śrubą regulacyjną uchylenia I przepustnicy.
  
 
ja to wiem, tylko który to wkręt ?
  
 
Zdjęcia z allegro wiec są dwa inne gaźniki (oba fiatowskie) ale system działania ten sam.

Poziom przepustnicy:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Wkręt Składu mieszanki:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Śrubokręt i po paru minutkach wszystko chodzi ślicznie


[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2008-02-14 00:34:17 ]