| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pysiak TOYOTA DRIVER Toyota Carina E i SY ... Częstochowa | 2003-08-05 07:11:11
Gdzie? |
rogacek TOYOTA DRIVER VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2003-08-05 08:05:29 we wrocławiu na rakowej w firmie P. Henricha zajmującego się tuningiem silników |
Micaj TOYOTA DRIVER Carina E 1.8 GL LB Starogard Gdański | 2003-08-05 08:11:11
Perzan ma rację ale to dotyczy głównie aut zasilanych benzynką , na LPG luz się z reguły zmniejsza a nie zwiększa z czasem. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2003-08-05 10:30:45
Kurde, nawet mnie nie stresuj. Ustawiłem właśnie zaworki w dolnej okolicy tolerancji luzu Pozdro. |
Micaj TOYOTA DRIVER Carina E 1.8 GL LB Starogard Gdański | 2003-08-05 11:35:47 Perzanku, robaczku, przecież pisaliśmy o tym niedawno. Na LPG ustawiasz luzy dając 0,05 więcej na każdym zaworku. Dzięki temu nie obrywają gniazda po jakimś czasie. Raz na 15kkm sprawdzasz (na LPG) i już. Na Twoje pocieszenie - u mnie po 25kkm wyłącznie na gazie nie było co regulować (w zeszłym tygodniu). Z tego co mi gadali spece od silników i od LPG zaczyna być źle po 50kkm bez regulacji a po 100kkm jazdy na gazie bez regulacji masz załatwione gniazda. Więc zajrzyj za 15kkm, ustaw z toleracją którą podałem wyżej i się uśmiechnij Pozdr |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2003-08-05 16:07:03
Jak tu się śmiać... 16 płytek Tak się zastanawiam, czy te płytki są całe utwardzane, czy tylko do pewnej głębokości. Bo jeżeli tylko powierzchniowo, to szlifowaine można o kant... globusa potłuc. Pozdro. |
JacekC Toyota Carina E Siedlce | 2003-08-06 11:40:38 No i mamy odpowiedz na moje problemy olejowe. Stanęły mi wszystkie pierścienie olejowe. Generalnie stan pierścieni był ok ale nazbierało sie na nich, szczególnie na olejowych sporo nagaru i ze względu na budowę, pierścienie olejowe stanęły kompletnie. Co było przyczyną nie wiem. Poprzedni właściciel lał najlepszy olej na świecie Mobil 1 (oczywiście najlepszy pod względem marketingowym) no i możliwe że po zagazowaniu 25 tys temu coś się tam zgryzło. Generalnie nie potrafię sobie tego wytłumaczyć, bo przecież wszędzie słychać, że gaz wypłukuje nagar. Poza tym problemem nie stwierdzono żadnego negatywnego wpływu LPG na silnik.
pozdrawaim JC |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2004-04-09 19:54:22 Stary wątek ale ciekawy wiec odgrzebię...
3000 km wstecz, ze wzgledu na branie oleju, wymieniłem stary olej na Valvoline Maxlife 10W40 i od tej pory wlalem juz prawie nastepne 3 litry, czyli silnik spala ciagle prawie litr na 1000 km Przebieg to 156 000 km, silnik 4a-fe, ponoć, wg. poprzedniego właściciela, przy 120 000 były wymieniane pierscienie i uszczelniacze. Jak mechanik mi ogladal auto to stwierdzil ze moglo to byc robione przy większym przebiegu (czyli nawet niedawno) i ze widac ślady zdejmowania miski itp. co moze swiadczyc ze faktycznie to było wymieniane. No ale olej bierze a ja się zastanawiam czy zbierać kasę na jakiś remont czy nie... Zapytałem mechanika ile to moze kosztować i rzucił ze dobrze mieć 3000 zł przygotowane Mechanik wspomnial ze moze to jeszcze byc tak ze pierscienie są twarde i jeszcze sie nie ulozyly czy coś... a tu czytałem też o docieraniu pierscieni. Ile takie cos moze trwać, tzn. ile tys. kilometrów sie mogą docierać? Co wchodzi w sklad remontu? Jak na razie to wychodzi mi że: -pierscienie -uszczelniacze -prowadnice zaworów -zawory?? (ostanio miałem regulowane - 8 nowych płytek...) -tłoki -planowanie głowicy -panewki jeszcze coś? Normalnie już nie wiem co robić... teraz i tak nie mam kasy na cokolwiek, ale myślałem że może koncem roku... ale jak to ma wyjść 3000 to Na razie będę dolewał Valvoline i zobaczę jak to pojdzie, ale wszystko to nieciekawie wygląda bo, np. tu wszyscy pisza o pierscieniach i uszczelniaczach a to wlasnie ponoc u mnie bylo robione, choc 100% pewnosci nie ma. Jaką kasą powinienem dysponować w takiej sytuacji tzn. remont lub swap? Zupełnie nie wiem na co się nastawić... |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-04-09 22:42:10 hmmm stary ale jary jak widać w kjażdym 4AFE
Pierścienie docierają się około 2000km ale by się ułożyły potrzeba około 10-13kkm, tak do około 10kkm radze spokojną jazdę i nigdy nie przekraczać 3000obr/min do około 3kkm!!!!!!! U mnie bytło tak że przed remontem brał z 1 litr na 3,5kkm teraz może na 6kkm Jak nie wciskam to nic nie bierze-testowałem na 3kkm Hmmm może uciekać przez uszczelniacz wału- proponuje oblukać Czasami pokrywa zaworów się poluzowuje i trzeba sprawdzać czy jest dokręcona Sprawdził mechanior czy nie masz rantu wyżłobionego na cylindrze?? może uciekać przez zawory Ogólnie silniki Toyki(nie mówie o vvti) biorą albo prawie nic albo średnio albo duuużo, nie am reguły , ale szczególnie(ponoć) 4AFE jest łakomy na olej Mnie kosztowało: 4,50zł za jeden uszczelniacz razy 16 120zł uszcze pod głowicą 150zł uszcz. pod kolektor i pod ssący i wydechowy kolektorek prowadnice 10zł za szt. 60zł/10szt. new śruby głowicy 150zł olej 30zł filtr robota 450zł 210zł pierścienie 80zł planowanie głowicy (niestety) 60zł planowanie bloku (niestety) RAZEM: ca. 1300-1400zł Przy okazji tarcza sprzęgła 200zł + łożysko 100zł (robota chyba 60zł) i bierze zdecydowanie mniej jak widać Tłoki i zawory to naprawde ostatnia ostateczność [ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-04-09 22:43:48 ] [ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-04-09 22:45:54 ] |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2004-04-09 23:32:50
No to raczej odpada... ja sam przejechalem jakies 3-4 tys. km tym autem, a kiedy wymiana tak naprawde byla to niewiadomo, ale sądzę, że wartości które podałeś już dość dawno zostały osiągnięte...
Pokrywa zaworów raczej na pewno jest dokręcona, przy okazji regulacji zaworów była ona ściągana i przy montażu włożona została nowa uszczelka. Poza tym, na oko, to silnik jest suchy. Uszczelniacz wału to nawet nie wiem gdzie jest, ale albo znajdę, albo wspomnę mechanikowi przy okazji żeby popatrzył. Co do rantu na cylindrze to nikt mi nic o tym nie mówił... nie wiem :-/
Hm... no właśnie myślałem że koszt powinien być koło jakichś 1500 zł, ale... hm... mechanik stwierdzil ze jak mi tak duuuuzo bierze to pewnie powazniejsza robota Dzięki za info. |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-04-09 23:37:29 Ceny są z JC dla mojego 3S-GE
Jeżeli masz rant wyżłobiony to przez to może najwięcej uciekać, ale jezeli masz oryginalny przebieg to nie powinno to mieć miejsca Co do uszczelniacza wału to mechanior będzie wiedział napewno gdzie to jest Poważniejsza rtobota w sensie może być z ewentualnymi zaworkami jak już- bo ceny kształtują się rzędu 23-35 zł/szt nie pamiętam już ktore były mniejsze a które wieksze (czy wydechowe czy ssące) |
Rysiu TOYOTA DRIVER Toyota Corolla Wawa | 2004-04-10 07:13:03
Hm, musze przyznac ze jakos kiepsko brzmia te problemy z braniem oleju w Carinkach. Moja ma 260 kkm i troche bierz ok 2 l na 10 kkm, silnik brudny i brzydki, pokryty wartwa oleju i brudu. Nie uwazam, ze jest dramat, ale tez i zadna rewelacja. Audi i VW ktore mialem z podobnym przebiegiem i Mercedes 430 kkm! mialy podobne lub lepsze wyniki. Żony Honda Accord 180 kkm, ZERO !! brania oleju. Przed wymiana po 10 kkm wciaz gorna kreska na bagnecie. Silnik tez wysokoobrotowy, jak depne do dechy, to automat zmienia dopiero jak obrotomierz pokaze czerwone pole, tj. 6300 rpm. Silniczek suchutki i czysciutki, az milo popatrzec. Prownujac Honde i Toyote takze we wlasnosciach trakcyjnych, drobiazgach dot. jakosci wykonczenia stwierdzam, ze duuzo bardziej podoba mi sie jednak Honda. I co teraz? [ wiadomość edytowana przez: Rysiu dnia 2004-04-10 07:14:19 ] |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2004-04-10 11:13:24 A co to właściwie znaczy że silnik jest wysokoobrotowy?? Hę? Największa moc przy wysokich obrotach czy jak? Tylko czemu wtedy jest tak przeraźliwie głośno... heh...
BTW ja ostatnio pojechałem 140 km/h na 4 biegu i cały czas paliła się zielona lampka economy - to też wysokoobrotowość? |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-04-10 11:50:23
3SGE czyli mój jest itp. itfd. można mnorzyć i mnorzyć |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2004-04-10 18:36:01
Nie do końca o taką odpowiedź mi chodziło |
gruszek TOYOTA DRIVER toyota carina e warszawa | 2004-04-14 20:27:34 ja osobiście już się załamałem !!!! |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2004-04-14 20:40:19
I tego się trzymajmy! Nie bierze i już BTW ja mam 156 000 najechane... |
Lew2 TOYOTA DRIVER Toyota Carina E Kraków | 2004-04-15 14:30:51 Moja 4A-FE (przebieg 254 000 km) bierze 1 litr na 2500 km (Mobil 15W40). Dużo ludzi mi radzi, żeby nie ruszać silnika bo będzie brać jeszcze więcej. Cały czas myślę o tym czy nie robić tych pierścieni i zaworów i waham się.
Ale nie o tym chciałem mówić. Otóż obserwuję narzekania że w ASO nagminnie przelewają olej (mnie też), czyli zawsze po przeglądzie jest ponad MAX. Książka do Cariny E (ta po polsku - tłumaczenie z francuskiego) pisze, że olej sprawdza się na zimnym silniku. Pokusiłem się o powtórne sprawdzenie oryginalej instrukcji Toyoty. I co tam pisze (cytuję): "With the engine at operating temperature and turned off, check the oil level on the dipstick. 1. To get a true reading, the vehicle should be on a level spot. After turning off the engine, wait a few minutes for the oil to drain back into the bottom of the engine." i dalej już normalnie. Teksty istotne pogrubiłem: czyli powinniśmy sprawdzać olej w normalnej temperaturze pracy silnika, czyli na gorącym silniki i oleju (po kilku minutach od wyłączenia, żeby spłynął), co oznacza że sprawdzanie oleju "na zimno" powoduje że jest go za mało, co jest później przyczyną "brania" oleju, gdyż silnik jest niedostatecznie smarowany. I tu bym zwrócił honor dla ASO Toyoty, bo być może oni to robią właśnie dobrze? W większości samochodów innych marek olej sprawdza się na zimno i stąd myślę przekłamanie francuskiego inżyniera piszącego książkę o Carinie E. Zapytam może ktoś wie: 1) Ile jest od kreski (MIN) do kreski (MAX)? Wydaje mi się że 1 litr. 2) Czy jeżeli oleju jest za mało nie powinna się zapalić kontrolka "low engine oil level warning light"? - to jest najbardziej na prawo na samej górze wskaźników |