Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2009-12-19 08:21:17
Tak - tylko wysoka temperatura spalania wodoru powoduje , że w stosunku do procesów spalania benzyny , oleju napędowego , metanolu , etanolu , LPG , gazu ziemnego itp- tlenków azotu powstaje proporcjonalnie najwięcej !
Tak - tylko oprócz zbiornika wodoru musiałbyś mieć również zbiornik tlenu ( i również oddzielnie tankować ) . |
![]() schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2009-12-19 20:07:42
Szukajta , a znajdzieta : "Aby zredukować tlenki azotu coraz częściej stosowane są dodatkowe katalizatory np. wykorzystujące mocznik jako katalizator reakcji. Taki katalizator ulega jednak zużyciu." - źródło : Wikipedia ![]() |
![]() Wergilius Kraków | 2009-12-19 22:32:24
kolego, to nie jest reakcja katalityczna!!!, była opracowana dekadę temu do silników diesla i zanim ją wdrożono zarzucono ze względu na energochłonność co w przypadku nowoczesnych silników diesla jest poważna wadą - chyba jeszcze w USA nad nią pracują dla silników przemysłowych . To oczywiście była prowokacja z mojej strony, powoływanie się na problem syntezy bezwodnika kwasu azotowego w procesie spalania wodoru w mieszaninie powietrza gdzie lambda jest większa niż jeden jest nadużyciem, ten problem występuje wszędzie tam gdzie w mieszaninie roboczej powstałej z powietrza jest nadmiar tlenu, z kolej rozwój silników tłokowych dąży w kierunku spalania mieszanin ubogich. Wodór jest trudnym paliwem ze względu na wiele innych swoich wad niżeli powstawanie NOx Nie chcę Cię obrazić ale zanim powołasz się na procesy katalityczne zapoznaj się z teorią takich procesów. A co do samego wątku, to Hydrol wyłuskał wszystkie błędy idei,domyślam się, że większy efekt na obniżenie zużycia LPG ma tu dostarczenie do strumienia mieszaniny roboczej wody, ze wszystkimi tego konsekwencjami. |
![]() croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2009-12-21 16:31:50 Witam.
Panowie rozpisujecie sie na tematy zaslania wodorowego używając jezyka niezrozumiałego dla większości tutaj obecnych na tym forum. Druga sprawa to idea zasilania wodorowego za pomoca generatora gdzie wodór razem z tlenem produkowane przez ten generastor sa dodatkiem do powietrza dolotowego a zasilaniem głównym jest w dalszym ciągu benzyna czy diesel czy lpg czy cng. Wyliczono ,ze bezpiecznie jest to w terj postaci dla silnika w 50% na paliwie i 505 na mieszaninie wodoru z tlenem. Bo przecierz jedna elektroda produkuje tlen a jedna wodór. A spalnie tych dwóch gazów jest jak najbardziej nieszkodliwe dla środowiska. Oczywiście maja racjęci co mówia ,ze generator ze słoika to jest tylko zabawka do pobawiewnia a nie generator dfo samochodu. Jeśli kogoś interesuje wykorzystanie różnych ekologicznych systemów zasilania silników to zapraszam na google wpisując hasło: FORMULA ZERO. Oczywiście bez Polskich znaków. Pozdrowienia dla wszyskich zakreconych maniaków. |
majsterkowicz VW JETTA Olsztyn | 2009-12-21 22:35:10
Witam, Cały problem jest w tym że niektórzy koledzy nie potrafią zrozumieć o co chodzi z tą mieszanką gzów i paliw i skąd biorą się oszczędności paliwa, no ale naukowiec to człowiek dociekliwy i może ktoś w końcu nam "zakręconym maniakom" to wyjaśni. Chociaż jest mi wszystko jedno jakie reakcje chemiczne przebiegają podczas spalania takiej mieszanki, byle nie powstawały przy tym szkodliwe związki, a jak na razie nic takiego nie stwierdzono. Pozdrawiam |
hydrol Laski Małe | 2009-12-22 18:31:16 ![]() ![]() ![]() ![]() Niesty jestem sceptykiem i nie daję wiary głupotom nawet jeśli są szczegółowo opisane w internecie , choć zazdroszczę Wam czasen naiwnej ,dziecięcej wiary w bajki . Język tej dyskusji nie jest niezrozumiały ,tu się zupełnie nie dyskutuje o konkretach bo trudno o konkret w bzdurach ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2009-12-23 08:16:30 znowu się nachlałeś hydrolu . jak tak dalej będziesz chlał to świństwo to kompletnie zidiociejesz. i na koniec nie wytykaj komus ,że pisze z błędami jak sam to robisz.
jaz doskonale znam chemię spalnia różnych paliw. ale ile jest czytelników tego forum którzy ją znają . nie wiem .ale może być ich niewiele. więc pozostałych nie obrażaj nazywając ich nieukami i idiotami. |
majsterkowicz VW JETTA Olsztyn | 2009-12-23 20:29:47 hydrol , niedouczony "naukowcu" krytykujesz wszystkich ale jestem ciekawy co sam mądrego w swoim życiu wymyśliłeś i zrobiłeś własnymi rękami, bo coś mi się wydaje że jesteś dobry tylko w gębie. ![]() |
likaon Chrzanow | 2011-02-16 07:53:33
Witam To może ja coś dołożę nie całkiem na temat. Podziwiam naukowców co uważają, że wyliczenia i znajomość praw fizyki, chemii czy matematyki to wszystko. Dam przykład: "Według naukowców trzmiel jest owadem, który nie ma prawa wznieść się w powietrze. Jest zbyt ciężki w stosunku do powierzchni jego skrzydeł. A jednak fruwa i to skutecznie. Przeczy prawom fizyki". Naukowcy pamiętajcie eksperymentujcie, każde prawo da się złamać Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: likaon dnia 2011-02-16 07:55:15 ] |
harry_piekny audi 80 b4 coupe białystok | 2011-06-13 22:18:37 witam jak wyregulować lpg do hho? |
harry_piekny audi 80 b4 coupe białystok | 2011-06-13 22:22:41 witam jestem nowy i mam duzy problem z regulacją lpg do hho a mianowicie mam audi b4 coupe 2,0 115 km lpg drugiej generacji przerobiona na pierwszą ponieważ nie posiada elektronicznego silniczka krokowego króry zanajduje sie na przewodzie po miedzy parownikiem a mikserem a siedzi regulator ręczny który jest stosowany w pierwszej generacji mój hho zbudowany jest z :
-sucha cela -główny zbiornik -bubler -pwm -elektronika oprócz efie -skraplacz -pompka wody a mój problem polega na tym nie ma zadnej oszczędności pierwsza próba efie odpada ponieważ napięcie na sondzie nie uległo zmianie hho/lpg a na ben./hho napięcie spada i tu można urzyć efie ,druga próba to wysunięcie sondy bez rezultatów efekt zużywa więcej paliwa lub spala tak jak pierwotnie trzecia próba hho/lpg bez efie i bez podkładek pod sonde spala tak jak pierwotnie (bez hho) myślę amoze trzeba regulować recznie regulatorem który znajduje się na przewodzie po między parownikiem a mikserem bo ten regulator reguluje dawkę lpg do wysokich obrotów a na parowniku do regulacji wolnych obrotów proszę o propozycje bajko pisarzom zgóry dziękuje |
kenobiwan jastrzebie zdroj | 2011-07-19 13:00:39 Tak aby rozwiazac sprawe wysokiego poboru energii. Czytalem gdzies dzisiaj ze pewni ludzie wykorzystali do elektrolizy energie cieplna emitujaca z kolektora wydechowego wiec moze faktycznie trzeba bedzie sie zastanowic nad zasilaniem wodorem. Ja jestem kompletnie zielony w temacie (idiota i nieukiem wg wszechwiedzacego lecz opornego Hydrola) lecz po przeczytaniu kilku postow na roznych forach wydaje mi sie ze wykorzystywanie tego paliwa bedzie sie stawac coraz bardziej korzystne. Moze nie dzis i nie za tydzien ale w bardzo bliskiej przyszlosci. |
Marekmarkowski Stargard SZ. | 2011-10-07 21:27:18 Przeczytałem z zainteresowaniem całe forum i stwierdziłem że wielu wypowiadajacych się nie bardzo rozumie wykożystanie procesu elektrolizy wody w taki sposób aby był on efektywny. Nie ma co sie dziwić materiał w uczelniach a nawet w podstawówkach jest przestarzały i nie uwzglednia on choćby tego że wciąż w każdej minucie powstaje cała masa nowych środków i technologii, które dalece wyprzedzaja to co nauczono nawet najmadrzejszych. Polecam tą stronę zwłaszcza jej dział pt. "Jak To Działa" można taqm zobaczyć co juz zrobiono w Polsce wiekszość filmów jest po polsku i choć nie są najlepszej jakości to wielu ludzi już z tego kozysta i są bardzo zadowoleni miedzy innymi ja. Link do strony poniżej.
http://aleegrospecial.pl.tl |
Marekmarkowski Stargard SZ. | 2011-10-08 03:19:13 W żadnym wypadku nie stosował bym butli. Bo to po prostu wybuchnie. Wodór to nie LPG. Jest to gaz bardzo wybuchowy. Proszę zobaczyc jak to rozwiązano w Polsce. W dziale "jak to działa" wpisując w przeglądarkę tekst: woda paliwem generator wodoru.
Tam jest wszystko pokazane a konstruktor tego urządzenia jest cały czas dostępny pod telefonem i na skype. Może warto po prostu spytać osobiście a nie snuć domysły i gubić się w odpowiedziach. Tam wszystko jest pokazane i wyjaśnione. No chyba że komus zależy aby nie wiedzieli i dalej szukal po omacku. |
hydrol Laski Małe | 2011-10-08 22:33:11
Ależ masz rację : wodór jest z pewnością paliwem przyszłości , problem tylko w tym że jego wytwarzanie z wody jest bardziej energochłonne niż ilość energii powstała ze spalania - to podstawa chemii czy fizyki łatwa do zbadania i wielokrotnie opisana. Potrzebne zatem możliwe tanie źródło energii do elektrolizy . Problem przechowywania to też skomplikowana rzecz - butle są bardzo ciężkie a sprężyć do np 200 bar można stosunkowo małe ilości - więc nie tędy droga. Naukowcy poszukują niekonwencjonalnych metod jego przechowywania. Ja nie jestem sceptyczny co do sensu stosowania samochodowych generatorów hho - to kompletna bzdura oparta na odwiecznym marzeniu ludzkości o tanie energii , kamieniu filozoficznym itd. Tak współczesna turbinka Kowalskiego , która przyniesie korzyści wyłącznie sprzedawcom ![]() ![]() Poczytajcie z jaka sprawnością pracują najlepsze elektrownie atomowe to może pojmiecie że nie ma w naturze nic za darmo i zawsze dostajemy mniej niż wynosi wsad energetyczny . |
przemo274 kleczew | 2011-10-15 14:03:25 http://samochody274.blogspot.com/2011/10/instalacja-hho-wodorowawitam.html |