Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-04-29 07:38:57 |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-04-29 08:45:41 Ładnie, Maciek, ładnie...a nie chciałeś dać soczewek?... |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-23 15:00:18 Kolejna seria modyfikacji za mną.
Autko w końcu zblizyło się rtoszkę do ziemi (ale tylko trochę, bo nie jestem zwolennikiem mega gleby, a moje auto słuzy na codzień całej 5-osobowej rodzince ![]() Z tyłu zmienione zostały również amory na Bilstein'a B6 Sport (amory wymienione, bo musiałem wywalic zawiechę nivo, przy której założenie niższych sprężyn nic by nie dało), a z przodu póki co zostawiłem jeszcze orginalne amory od ST220 - muszą do przyszłej wiosny wytrzymać ![]() Poza tym nowy secik hamulców - z przodu nawiercany Zimmermann o średnicy 320mm zamiast fabrycznych 300mm(zaciski od Focusa II ST), a z tyłu zwykły Zimmermann - wrażenia jak na razie jak najbardziej pozytywne - hamulce nie sa teraz takie "gumowe" i są lepiej dozowane. Jeśli chodzi o zawiechę, to praktycznie nie odczuwam różnicy w komforcie (Eibach ma bardzo podobną charakterystyke do ori sprężyn od ST), a jedynie dość mocno ograniczone zostały przechyły nadwozia i uciekanie tyłu na ostrych zakrętach ![]() Poza tym, autko doczekało się ingerencji w sterowanie - obecny wynik to 229KM i 276Nm w porównaniu do bazowych 216KM i 257Nm - i jest to odczuwalne ![]() Następne w kolejce jest sprzęgło - będę regenerował tarczę i wzmacniał docisk u Radzikowskiego - mam nadzieję, ze po tej operacji nie będzie tak łatwo je "przypalic" jak obecnie ![]() A tutaj troszkę fotek z najnowszej "sesji" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tutaj takie łądne towarzystwo dla eSTeka ![]() ![]() ![]() Fabryka Absolutu .... ![]() ![]() I na koniec taki "diabelski" troszeczkę przebieg ![]() |
![]() Tigerbart Sympatyk FEFK Mk7 Kombi/Mk7 HBK5D Gdańsk | 2010-05-23 18:19:16 Podoba mnie sie ![]() Środkowe tłumiki oraz element, co był u Krzycha w garażu dały taki wynik mocy, czy też zmieniałeś np mapę silnika? |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-24 17:47:38
Nowa mapa plus mody - tak wyglądają wszystkie wykresy dotyczące mojego ST :hmm: wykres zielony (Test2) - pomiar bazowy - tak wyglądało to w absolutnej serii wykres czerwony (Test4) - pomiar po modach - przepustnica 65mm, sportowa wkładka powietrza i wycięte środkowe tłumiki wykres niebieski (Test3) - pomiar po "czipie" :hehe: ![]() Jak widać efekt jest całkiem sensowny. Jesli plany (i finanse) wypalą, to po wymianie kolektorów, katów i kompletnego customowego wydechu będzie pisany nowy program |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2010-05-24 18:10:10 Calkiem fajnie ![]() Czyli 2 konfiguracja najlepsza ![]() |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2010-05-24 21:08:10 MAG estek wygląda przemiodzio a "lekka gleba" jest po prostu nieziemska ![]() Auta w Twoich wielkich łapskach mają bardzo dobrze, to trzeba przyznać a jak sobie przypomnę pewnego "wykombinowanego" escorta to aż łezka się zakręca ![]() I widzę że odwiedziłeś chłopaków w Kossakowie ![]() I nie byłbym sobą gdybym nie miał jakiegoś ale... ![]() Widzę że do V-ki zawitały nowe graty ;p i strojenie tego do kupy się odbyło, trochę kasiory i... para kucy ponad normę ![]() ...No wiem, wiem, żaden ST-ek nie ma "obiecanych" koni w serii więc ten przyrost jak na wolnossącego jest całkiem pokaźny choć myślałem że w 3.0 przy takich modach idzie wycisnąć znacznie więcej, ale do czego zmierzam? ano do wrrruuum psssssyt ![]() ![]() Obecne mody zwykłego śmiertelnika kosztowały by pewnie połowę kwoty potrzebnej do soft dmuchnięcia, a i przyrosty byłyby nie w koniach a w dziesiątkach koni ![]() Jakby nie było..... to mondeło mnie się podoba ![]() ![]() ![]() |
![]() Tigerbart Sympatyk FEFK Mk7 Kombi/Mk7 HBK5D Gdańsk | 2010-05-25 00:26:44 No wtedy byłaby trójka z przodu na kolejnym wykresie z hamowni ![]() |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-25 07:34:27
1. Dzięki za uznanie ![]() 2. Jeśli chodzi o glebe, to chętnie bym go z przodu jeszcze tak z jeden centymetr w dół posadził, bo teraz klin nie jest aż tak dobrze widoczny jak to było w poprzednim moim ST200 ![]() 3. Łączna kasa wpakowana w te auto jest już spora, ale część związana z mocą to jest to 2.500zł (przepustnica, filtr, strojenie, wydech), z tym, że np jesli chodzi o wydech, to jeden z tłumików środkowych mi sie poprostu posypał i przytykał wydech, więc zamiast wsadzać nowe tłumiki, to ich się poprostu pozbyłem ![]() I tak sa przelotowe, więc ani zbyt dużo nie zyskałem, ani różnica w głośności nie jest zbyt duża i auto bezproblemowo (w sensie akustycznym) służy na trasie z kompletem rodziny na pokładzie. Co do pozostałych elementów, to np. springi Eibacha kupiłem za 180zł ![]() ![]() 4. Dmuchawka, hmmmmm - nie powiem, że mnie nie korci, ale jest to niemały wydatek jednorazowy (wszystkie dotychczasowe mody to stopniowe zbieranie gratów), no i jest jeszcze "mały" problem ze szwedzkimi przepisami z tym związanymi ![]() Po zeszłorocznej zmianie tych przepisów miałbym spory problem z przeglądem po montażu turbo (ze względu na normy spalin i wymagane modyfikacje mechaniczne) - gadałem z jednym kolesiem tutaj (poznałem go na forum STdriveRS.co.uk) i to on mi o tym problemie powiedział. Poza tym pod maską za dużo miejsca nie ma i trzeba mocno kombinować z upakowaniem wszystkiego (trzeba np. aku do bagaznika wyeksmitować), dlatego łatwiej pod tym względem kombinować z kompresorem. Dlatego doładowanie nie będzie moją opcją w tym aucie. Z rzeczy które zrobię na 90% to pełny wydech customowy (ori sie powoli kończy i sądzę, że po zimie będzie wymagał ingerencji) bazujący zarówno na uniwersalnych jak i częściowo dedykowanych do Mondeo elementach od Simons'a (szwedzka firma robiąca wydechy sportowe), oraz jeśli będe miał problem z fabrycznymi katalizatorami, to wtedy na 100% w aucie wylądują kolektory rurowe MSDS wraz ze sportowymi katalizatorami. Jeśli to wszystko znajdzie się na pokładzie, to ponieważ u chłopaków z Kossakowa mam juz duży rabat (chipa mam zrobionego z RTS'em), to zrobienie kolejnego programu będzie już stosunkowo tanie - RTS ma pamięć na 3 programy, seria plus dwa tuningowe. Biorąc pod uwagę stan mojego ST i przebiegi które rocznie robimy, to sądzę, ze będę go miał jeszcze minimum 2-3 lata, a potem będzie zapewne albo Mondeo MkIV Titanium S 2,5Turbo lub S-Max z takim samym silnikiem i wyposażeniem ![]() A wtedy z seryjnych realnych około 215-tu kuników dzięki turbince można wyciągnąć będzie pod 300 koni zachowując trwałość bliską fabrycznej ![]() |
![]() beniobb Sympatyk FEFK RS 2000 Bielsko-Biała | 2010-05-25 09:27:16 zacnie wygladaja przeprowadzone modyfikacje!! wykres z wirusem takze obiecujaco wyglada!! pewnie dobrze sie odpycha!! |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-25 09:55:21
Na tyle dobrze się odpycha, że wymaga wzmocnienia fabrycznego sprzęgła, które niestety jest dość newralgicznym punktem w ST - jest najzwyczajniej w świecie zbyt słabe jak na te auto ![]() Operacja regeneracji tarczy i wzmocnienia docisku będzie robiona u Radzikowskiego, najprawdopodobniej w lipcu, w trakcie mojego kilkudniowego pobytu w wawie. |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-27 07:35:38 15-ego maja wpadłem na jeden dzionek na zlot Mondeo Klub Polska i wyglądało to mniej więcej tak ...
![]() ![]() ![]() |
![]() Marcino23 Sympatyk FEFK Ford Mondeo Włocławek | 2010-05-27 08:25:19 Autko super stylistycznie bardzo fajne no i ten kolor ![]() ![]() ![]() |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-29 08:44:20
Wczoraj zatankowałem 46,8 litra po przejechaniu 312km ![]() |
![]() rene Sympatyk FEFK RS 2000 F1 Komorów | 2010-05-29 08:47:10 Swietne autko ![]() Dlaczego zmieniles felgi? Oryginalne pasuja idealnie do tego samochodu... |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2010-05-29 10:30:16
ajć.... to blisko 15l na 100km, MAG chyba właśnie wybiłeś mi z głowy ST220, sedan zapewne konsumuje odrobinę mniej, ale.... |
![]() Marcino23 Sympatyk FEFK Ford Mondeo Włocławek | 2010-05-29 10:42:42 ale to przy ostrej jezdzie? |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-29 23:40:48
Oryginalne felgi mają do kitu offset - ET52,5, a w moich Borbetach jest ET40 (a miejsca w nadkolu jest tyle, że spokojnie mógłbym założyć felgi z ET35 - nie musze chyba tłumaczyć jak to wpływa na wyglad auta ![]() Zresztą ori felgi zachowałem - są na zimę przeznaczone ![]() |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-29 23:49:46
Na trasie pali w granicach 10-ciu litrów (spokojna i płynna, średnioszybka jazda), natomiast po miescie gdzie mieszkam, to raz, że robię króciutkie odcinki (2-3km w porywach do max 10km), przez co silnik żre wtedy wachę jak głupi, a pozxa tym cały czas nie moge się opanować i lubie słuchać tej fałki wkręcanej pod czerwone pole ![]() Gdybym mieszkał w Polsce, to z miejsca zakładałbym gaz (tak jak w moim poprzednim ST200) i cieszył się brzmieniem, osiągami i prowadzeniem auta z trzylitrowym V6 pod maską ![]() Przy obecnym poziomie instalacji gazowych nie ma sie czego bać w tym silniku - jeździ na gazie sporo ST220 i jesli instalka zakładana jest przez myslącego i znającego sie na rzeczy człowieka, to jedynym problemem jest kwestia na co przeznaczymy zaoszczędzoną na nieuzywaniu benzyny kasę ![]() [ wiadomość edytowana przez: MAG dnia 2010-05-29 23:50:31 ] |