| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2011-03-11 20:17:15 Do Bigelektrona Wyjąłem dziś głowicę którą badałeś w sierpniu w moim yarisie. Oddałem ją dziś do kompletnego remontu. Gość powiedział że może zrobic niewiele większy luz na zaworach niż zaleca producent. Najlepsze jest to że w tej głowicy zawory są w super stanie zero wypaleń , nadpaleń..... i teraz przyznam ze nie rozumiem już nic . Dlaczego nie bylo ciśnienia wtedy ? Co do tego większego luzu mam zgodzić się na to ? Gość zaznaczył że zrobi ale minimalny 0,5. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-11 22:35:59
Nie bylo cisnienia ,bo sie nie domykaly zawory, z braku luzow,a widocznie nie zdazyly sie wypalic ,co sie zdarza niezmiernie rzadko. Dlatego mowilem ze najpierw sie reguluje zawory, potem mierzy, cisnienie sprezania a dopiero potem wymienia lub naprawia glowice, taka jest kolejnosc. Stwierdziles wtedy ze taniej bedzie wymienic glowice niz regolowac z zalozeniem ze i tak moga byc wypalone zawory.I tak tez zrobiles, to byla Twoja decyzja. Jezeli ten mechanik moze ustawic luzy wieksze niz zaleca producent to masz wtedy teoretycznie wiekszy zapas czyli dluzej pojezdzisz na gazie. Ale trzeba wiedziec ze silnik bedzie glosniej grzechotal i niewiadomo jak te nadmierne luzy sie odbija w pracy silnika w polaczeniu z VVTi , bo zawory beda sie pozniej otwieraly. W normalnym silniku to bez znaczenia ,i jest wielce prawdopodobne ze nie bedzie wielkiej roznicy,ale to experyment na twoj koszt i nikt nie jest w stanie niczego zagwarantowac. Jednym slowem Ty placisz i Ty podejmujesz decyzje i ryzyko. Gdybys mnie posluchal to byc moze bys nie wymienial tej glowicy , ale i tak bys ja musial zdjac do kapitalki. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-03-11 22:46:20 ] |
IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2011-03-12 07:46:23 Teraz rozumiem wiec może kit z kompresją i teraz mozna dalej jeździć ... widać dobre zawory Ale chcę to zrobić i miec z głowy wywalic gaz i tak przy tych cenach różnica na 100 km wynosi ok 6 zł. Jutro mam zadzwonić i powiedzieć czy robię głowicę . Nie uśmiecha mi się wymieniać jej tym bardziej że to 6 miesięcy. Może jest jakaś alternatywa ? 95zł x16 szt 1520 zł + robocizna zakładając ze dostane 10 % rabatu to i tak kosmos . Głowice zrobioną na gotowo w specjalistycznym zakładzie mam za 840 zł uszczelki 380 + 350 wymiana 1570 zł więc w sumie gdyby rabat był dobry moze nie trzeba by było głowicy zdejmować .... Stara głowica na gazie i z trzęsącym się silnikiem zrobiła prawie 90 .000 teraz nie ma jakichkolwiek objawów. Bigelektronie napisz na priva ile by to u was kosztowało ? Ostatnie 2 zawory są na granicy luzu więc moznaby ich nie ruszać . |
Piotr_Dzialdowo Toyota Avensis Sol Dzialdowo | 2011-03-12 08:49:06 Hmm... a nie mozna w tym silniku jak juz tak grzebiesz w nim wymienic gniazd zaworowych na nie utwardzane ceramicznie ? Tak wymyslam bo widzialem kiedys w TV jak wymieniali Bo problem z lpg to chyba wlasnie te gniazda - pozdrowionka ![]() |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-12 14:51:05
Ale co ile by kosztowalo ,bo juz sie pogubilem co w koncu chcesz zrobic z tym autem? |
IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2011-03-13 08:33:01
Opcja 1. jeździć aż padnie lub wystapia jakieś objawy - wtedy zrobić głowicę koszt 1600 zł
Opcja 2 regulacja zaworów (szlifowanie szklanek) benzynie koszt ok 500 zł. Znalazłem w necie 3 firmy oferujące taką usługę . Dwie z Warszawy jedna z Krakowa . Nowe szklanki nie wchodzą w grę ze względu na ich koszt. Myślę że az tak szybko zawór się nie wypali. Jest lubryfikacja , auta nie piłuję zbiera się dobrze itd... W starej głowicy nie było kompresji na jednym cylindrze auto śmigało sam nim jechałeś to wiesz. Objaw był jedynie taki że na postoju była nierówna praca silnika. Zero wypalenia zaworu a przejechane 90.000 na LPG Najlepiej byłoby jechać do ASO i zrobić wiem ale powiedzieli ponad 2.000 zł |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-13 11:41:05
No to nie pytaj mnie o koszty..W Twoim przypadku pozostalo jedynie szlifowanie szklanek,a w serwisie nikt tego nie zrobi ,bo to partyzantka podobnie jak jazda na gazie. Szklanki sa utwardzane powierzchniowo i jak wyszlifujesz ta powierzchnie styku z zaworem to zostanie nieutwardzona warstwa. Wiem jednak ze tak sie powszechnie robi i poki sie da to szlifuja i te silniki jakos tam jezdza. Cala jazda na gazie to zreszta jest wlasnie jakastam jazda ...Co chwila costam sie psuje ,i ktostam costam naprawia i dalej jakostam sie kula.Niektorym sie to oplaca bo maja wiecej szczescia ,a innym wychodzi na to samo co jazda na benzynie tyle ze po drodze najezdzili sie po warsztatach.
Jeszcze inni wyszli na minus ,ale ida w zaparte ze jednak zaoszczedzili...ot jazda na gazie. Jak z tym koniem...Jeden ma wyscigowego Araba i cieszy sie ze smiga jak blyskawica i daje mu owsa ... Inny tez kupil Araba ale sypie mu proso dla papug ,mowi ze kon trochu popierduje , ale jedzie dwa razy taniej i on nie widzi roznicy. ::
[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-03-13 11:43:05 ] |
IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2011-03-13 16:21:15
To ja mam na razie yarisa na proso.... ![]() |
leon99 TOYOTA DRIVER Yaris '03 + RAV4 '97 Wrocław | 2011-03-13 17:39:20 Tylko jakoś mój Yaris na gazie się nie chce zepsuć.
Przejechał chyba 180.000 na gazie, jedyne co wymieniłem to katalizator (100 zł używka) a poprzedni właściciel łańcuch rozrządu po 196.000 przebiegu. To chyba normalne? Jak widać z tego postu zawory były OK - czyli kolejny mit upadł... |
IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2011-03-13 21:03:31
To może wcale nie masz luzów zawory nie domykają się a yaris jeździ Wedle opisywanej tu teorii Twój yaris nie powinien jeździć ![]() |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-13 21:34:55
No jak byles u mnie ostatnio na diagnostyce ,to nie dosc ze na proso , to jeszcze zdrowo popierdywal w rure. A powaznie panowie to fakt ze czasem jakis wojak cudem przejdzie przez pole minowe nie sprawia ze jest ono bezpieczne. |
IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2011-05-12 20:36:04 Zaryzykowałem . zrobiłem szlif szklanek. Koszt z regulacją LPG 450 zł Przejechałem już 15.000 Check ani nie mrygnął przebieg 227.000. Jest w Piotrkowie Trybunalskim gość specjalizujący się w Japońcach. Ma na ścianie jakies pamiątkowe certyfikaty Toyota więc chyba jakiś były niedoceniony pracownik serwisu ![]() |
-WsK- Kraków | 2011-09-25 12:41:53 Witam wszystkich.
Posiadam Toyote Yaris 2001r. silnik 1.0 Od pewnego czasu borykam się ze sporym problemem trzęsącego się silnika oraz charakterystycznego świstu wydobywającęgo się rury wydechowej. Sporo osób próbowało już rozwiązać ten problem i tak w autoryzowanym serwisie powiedzieli że najprawdopodobniej jest to problem z rozrządem i bębnem vvti - koszt 2,5 tys ... - znajomy mechanik rozebrał rozrząd, zmienił łańcuch ( miał spore luzy ) i jakiś inny element z rozrządu który mógł powodować naciąganie się tego łańcucha. Przez 2 dni było ok, silnik się nie telepał i nie było 'świstów' natomiast niestety sprawa znów wróciła i po krótkim rozgrzaniu silnika ( max 10 minut ) za każdym razem jest ten problem. Co robić ? Ktoś ze znajomych mówił, że możliwe że jakiś zawór jest przeplaony. Kto inny znów mówi, że to na pewno wciąż sprawa rozrządu. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich |