MotoNews.pl
11 [BR] Dzwon skrzyni FSO/VW (264779/53) - Strona 4
  

[BR] Dzwon skrzyni FSO/VW - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dyskusja na temat obudowy nie została zakończona a ty Gregor nie umiesz sie przyznać do błędu czy poprostu nie potrafisz zrozumieć ze jak masz dzwon VW-> OHV to nie podepniesz pod to skrzyni biegów od 131 czy 132 innej niż w 1 modelach w których była taka jak nasza OHV-kowa????

Fajny człowiek z ciebie i czasem sie wkurwiam jak ktoś Tobie jedzie ale ku**a??? takie coś tu piszesz??? próbujesz kogoś w jajo zrobic czy poprostu się pomyliłeś??
  
 
Cytat:
2012-03-05 21:23:36, jacekes pisze:
I po chxj ja mam startować gdziekolwiek, co ja jestem?



Bo jakbyś startował to bys nie widział różnic w dzwonach do małej i dużej skrzyni
  
 
Ludzie wiosna idzie czas wstać od komputerów i się przewietrzyć

  
 
Cytat:
2012-03-05 14:42:47, Furiosus pisze:
Grzesiek... ja Ci to wytłumaczę jak to jest z tymi skrzyniami bo coś błądzisz. Fiat 124 i pierwsze Fiaty 132 miały małą skrzynię z dzwonem, który da się połączyć ze skrzynką FSO idealnie. Duża skrzynia do dohc ma przy dzwonie zupełnie inny kształt i nijak nie da się poączyć ani z dzwonem z małej skrzyni ani z dzwonem z FSO. W temacie wykonywania odlewu - to pomysł jest niby fajny - silniki dostępne a u nas w polszy kochają te hitleroskie badziewie - ale tak naprawdę te jednostki szałowych osiągów nie mają... i wydaje mi się (w mojaj jakże skromnej opinii ) że JAK JUŻ ROBIĆ DZWONA TO DO BARDZIEJ MĘSKIEGO SILNIKA... PS: rozumiem, że wpadła wam chłopaki w ręce forma do traktorowych fiatów 125p - stąd pomysł. Bo w mojej opinii nic innego nie uzasadnia pchania fiatu pod maskę hitlerowskiej sraki... OGÓLNIE NIE LUBIĘ TEGO a Ty Grzesiek pojęcia nie masz o skrzyniach dohc


Dariusz po raz kolejny piszesz coś co ja bym lepiej nie napisał a co jest sednem sprawy! polać Ci to mało!!
Cytat:
2012-03-05 17:56:23, kania_ pisze:
Jesion128 zróbcie dzwon pod -Honde S2000 -boksera Subaru -mitsubashi Lacner i parę innych silników.


no właśnie nic bardziej męskiego??

[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2012-03-05 22:14:48 ]
  
 
Cytat:
Dyskusja na temat obudowy nie została zakończona a ty Gregor nie umiesz sie przyznać do błędu czy poprostu nie potrafisz zrozumieć ze jak masz dzwon VW-> OHV to nie podepniesz pod to skrzyni biegów od 131 czy 132 innej niż w 1 modelach w których była taka jak nasza OHV-kowa????


momencik.
Pierwszą rzeczą którą sprawdziłem, to czy dzwon VW-FSo bedzie pasować do benzynowego ACE.- pasuje.
Wczoraj zaczołem sprawdzać skrzynię od DOHC, jak podpiąć dzwon VW-Fso do tego.
W związku że mam kilka skrzyń 132, 131" i jedną od 124 dohc, różniących się obudową. Rozebrałem obudowy sprzęgła - do 132 i 131 nie pasuje, do 124 pasuje. pojechałem z tym wszystkim do specjalisty. Jest możliwość na upartego spięcia tych skrzyń przez redukcję - ale sporo roboty u tokarza. Więc pomysł bez sensu.
Tutaj macie rację mój BŁĄD !!!!!! - przyznaję.

Może od tego trzeba było zacząć.
  
 
Cytat:
2012-03-05 22:14:06, CEHU pisze:
no właśnie nic bardziej męskiego??


Chcesz coś bardziej męskiego to zrób - ktoś kupi. Oni potrzebują pod vw, zrobili i udostepniają innym - i git. Ale Ty nie chcesz ani kupić tego ani innego dzwonu więc nie rozumiem czemu się tak gorączkujesz.
  
 
Gregor ja mam najważniejsze pytanie, jaki jest koszt odlania i obrobienia kosza ? Z jaką dokładnością są obrabiane
  
 
Cytat:
2012-03-05 17:49:09, Jesion128 pisze:
Dokładnie, weźmy takiego Garbusa, auto z założenie też demonem prędkości nie miało być i nie było, ale dzięki ogromnej ilości fanów na całym świecie gadżetów do niego jest zatrzęsienie. Dlaczego do fiata ma nie być dzwona dla cjcących miec tdi, honde czy silnik trbanta!!! Jakoś np. czesi do skód maja mase bajerów, wegrzy do ład, niemcy do wielu swoich konstukcji, a u nas.....



I w tym sek. Wspomnialem juz o 1.8, ale w sumie z 1.9TDI jest podobnie. Nie znosze tego silnika, ale fakt faktem jest ze wyciagaja z niego naprawde duze moce i to tu, w Polsce. I mozna latwo znalezc na ten temat informacje, nikt nie wymazuje wielkosci gardzieli uzywanego gaznika jako super hiper tajnej informacji tylko dla krego najbardzije wtajemniczonych. To moze sprawic, ze seryjnie malo porywajacy silnik moze stac sie ciekawa opcja.
W koncu dwustukilkudziesiecio konny DF bedzie i tak szybki, nawet jesli jego silnik wazy pierdyliard ton. No i ta zaslona dymna niczym miejski Ikarus w latach 80tych
  
 
Cytat:
Gregor ja mam najważniejsze pytanie, jaki jest koszt odlania i obrobienia kosza ? Z jaką dokładnością są obrabiane


Odlanie i obrobienie to mały pikuś i cenowy i techniczny.
Najdroższy jest model dzwonu, który trzeba wykonać, aby zrobić odlew.
tutaj dokładną cenę będę znał w tym tygodniu - bo są dwie firmy które to zrobią bez problemu - chodzi o koszty- około 1500 zł.
  
 
a skoro macie dzwon fabryczny z 125p diesla to mogli byście coś z ceny urwać aby byłą bardziej chrześcijańska
  
 
Cytat:
2012-03-06 10:33:02, jaqo pisze:
Chcesz coś bardziej męskiego to zrób - ktoś kupi. Oni potrzebują pod vw, zrobili i udostepniają innym - i git. Ale Ty nie chcesz ani kupić tego ani innego dzwonu więc nie rozumiem czemu się tak gorączkujesz.


ale gdzie ja się gorączkuje? Jestem bardzo spokojny i zadałem po prostu pytanie
  
 
Cytat:
a skoro macie dzwon fabryczny z 125p diesla to mogli byście coś z ceny urwać aby byłą bardziej chrześcijańska


Spokojnie, przecież nikt skóry nie będzie ździerał- tak było by po chrześćjansku
kokosów, na tym sie nie zbije, ale fajnie by było gdyby było więcej egzemplarzy niż 2.


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2012-03-06 21:24:41 ]
  
 
Cytat:
2012-03-06 16:50:28, rafal125p pisze:
a skoro macie dzwon fabryczny z 125p diesla to mogli byście coś z ceny urwać aby byłą bardziej chrześcijańska



O ile dobrze doczytałem to przewidywane cena to 600zł. W mojej opinii to jak za darmo jak na "kustomowy" sprzęt. Nie rozumiem czemu wszyscy by chcieli aby ktoś pracował/starał się/ projektował za darmo. Ludzie, sport motorowy/zabytkowe auta to jest najdroższe hobby na świecie i jak się nie ma kasy to powinno się siedzieć w domu i zbierać podkładki od piwa.

Co do pomysłu to nazwał bym go zajebistym. Po co robić dzwony do subaru boksera czy innego v8 Jak zastosuje go jedna osoba. Pomysł wsadzenia tdi do fiata nazwał bym ciekawym. Nie ma chyba bardziej popularnego obecnie silnika niż 1.9 tdi. (PL)

Inną sprawą są regulaminy imprez. Bezsensem dla mnie jest budowanie auta które nie spełnia wymagań żadnego regulaminu poza imprezami "koło trzepaka". Fiat 125p czy to z 1.8T czy 1.9tdi wyląduje w 5 klasie z miśkami i subarynami. Czyli budujemy dla własnej frajdy, z czym oczywiście się zgadzam.

Cała świat ściga się zabytkową motoryzacją ale tam doinwestowuje się fabryczne motory. W Polsce zawsze pod prąd. Buduje się przekombinowane wydumki, które o ile w ogóle zostaną dopuszczone do startu to nie mają się z kim ścigać, zresztą i tak większości zawodów nie dojeżdżają.


  
 
Cytat:
2012-03-07 10:36:44, CarvMachine pisze:
O ile dobrze doczytałem to przewidywane cena to 600zł. W mojej opinii to jak za darmo jak na "kustomowy" sprzęt. Nie rozumiem czemu wszyscy by chcieli aby ktoś pracował/starał się/ projektował za darmo. Ludzie, sport motorowy/zabytkowe auta to jest najdroższe hobby na świecie i jak się nie ma kasy to powinno się siedzieć w domu i zbierać podkładki od piwa.



ależ kolego, nie miałem na myśli aby dzwon sprzedali mi z dopłatą z ich strony. pomyślałęm, że może zadziałać tutaj mechanizm jak np w przypadku dorabiania elementów z laminatu na wielu forach gdzie ludzie dzielą się kosztami tak aby wyjść na tym jak najtaniej.

być może takim dzwonem będę zainteresowany więc głośno pytam
  
 
Swięte słowa - motoryzacja to drogie hobby. Ale cena 600 zeta za dzwon nie jest bynajmniej wygorowana. Ale co tu duzo mówic. na tym forum dla 50 procent uzytkownikow ktorzy chcą sie bawic w rajdy problemem jest wydanie 20 pln na jakis duperel w sklepie i szukają tanszych używek.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2012-03-07 10:36:44, CarvMachine pisze:
... Cała świat ściga się zabytkową motoryzacją ale tam doinwestowuje się fabryczne motory. W Polsce zawsze pod prąd. Buduje się przekombinowane wydumki, które o ile w ogóle zostaną dopuszczone do startu to nie mają się z kim ścigać, zresztą i tak większości zawodów nie dojeżdżają.


Tu się z Tobą nie zgodzę,świat starej motoryzacji można podzielić na kilka sposobów budowy auta do sportu:
Po pierwsze totalna seria (z może lepszym zawiasem kubłem i pasami).
Po drugie auta które są z grubsza zgodne z dawnymi homologacjami
Na koniec te które są napędzane nowoczesnymi silnikami z różnych pojazdów innych marek (samochodów czy motocykli) i wszędzie w świecie się ścigają np niemcy anglia włochy czechy jednym słowem wszędzie , tylko u nas są zabetonowane przepisy ot co
  
 
Wracajac do tematu jesli dzwon pasuje do 1.9 tdi to napewno wezme na poczatek jeden, i pisze sie jako pierwszy na wsadzenie awx-a asz-ta do poloneza.Mam pare tych silnikow za miesiac wraca do mnie buda z poloneza z klatkowania to zrobie przymiarke samego silnika w komore, dzisiaj ogladalem silnik dokladnie i mysle ze nie bedzie problemu.
Turbo jest u gory nie bedzie chaczyc o nadkole.
Ps jesli chodzi o rajdowanie ,upalanie to wkladam cos innego mysle ze najlepsza alternatywa lecz nie tania ale o tym kiedy indziej

[ wiadomość edytowana przez: kuras180 dnia 2012-03-07 22:44:09 ]
  
 
Cytat:
2012-03-07 10:36:44, CarvMachine pisze:
Bezsensem dla mnie jest budowanie auta które nie spełnia wymagań żadnego regulaminu poza imprezami "koło trzepaka". Fiat 125p czy to z 1.8T czy 1.9tdi wyląduje w 5 klasie z miśkami i subarynami. Czyli budujemy dla własnej frajdy, z czym oczywiście się zgadzam.



Ja bym powiedzial ze w Polsce to akurat bezsensem jest budowanie samochodu pod regulamin jakiejs imprezy, a to dlatego, ze u nas organizatorzy probuja co roku zadowolic wszystkich malkontentow i co roku regulaminy "ulepszaja". Jedyne sensowne wyjscie to dbac, zeby samochod nie lamal jakis zasad, kwalifiowal sie do ktorejkolwiek klasy i bawic sie dobrze. A puchary? Latwiej tak: http://allegro.pl/puchar-puchary-kpl-3-pucharow-tabliczka-gratis-i2188759026.html
  
 
po wczorajszych burzliwych konsultacjach do późnych godzin wieczornych - z najbardziej kompetentnymi osobami, w dziedzinie, odlewów i form, zmiana koncepcji.
Taniej, lepiej i szybciej będzie zrobienie tego z kawałka alu (odpowiedniego stopu) - mamy rodzaj materiału, i za pomocą scanowania 3D wrzucenie tego do obrabiarki cyfrowej - frezarki 4 wałkowej? -tak usłyszałem, jeżeli coś przekręciłem, to sorki.
także jeszcze chwila cierpliwości.
  
 
Bez konsultacji sugerowałem to Jesionowi chyba w listopadzie
A tak zupełnie serio to w takim układzie nic nie stoi na przeszkodzie by zrobić taki dzwon pod dowolny silnik / skrzynię.

frezarka 4 osiowa się to nazywa