Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() -DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2009-12-09 20:57:04 |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-01-02 08:18:22 Myślę, że 200 zł za wymianę nagrzewnicy to typowa stawka.Przynajmniej tyle słyszałem, zanim sam nie zrobiłem taniej. ![]() |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-01-03 16:59:20
Też tak mówiłem, aż mnie w końcu taki stan rzeczy wnerwił. Tak prawdę mówiąc, to na forach poświęconych Polonezowi jest wiele informacji odnośnie wymiany grzejnika. Mnie debiutantowi wymiana nagrzewnicy z poskładaniem wszystkiego zajęła ok.9 godzin. Niby długo, ale robiłem to pierwszy raz w życiu. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-01-23 09:07:43 Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski. Jak wszystko wykręcisz, wyjmujesz obudowę schowka. Potem możesz się zabrać za pokrywę tunelu i konsolę środkową. Pokrywa tunelu jest mocowana jedną śrubą pod popielniczką z tyłu. Wykręcasz, potem lekko cofasz pokrywę i zdejmujesz ją z tunelu. Mocowanie konsoli środkowej masz na dwie śruby na tunelu oraz kilka wkrętów pod czarną nakładką (ramką radia, panelu sterowania nagrzewnicą). Zanim dostaniesz się do górnych wkrętów konsoli, musisz wyjąć radio, odkręcić gałkę biegów, wyjąć panel sterowania grzaniem (odpinając wcześniej linkę od sterowania nagrzewnicą). Uważaj na przewody podciśnieniowe! Potem podważasz zegarek i wyciągasz go. Pod nim jest jeden wkręt ramki radia. Wyciągasz po kolei przyciski klawiszowe z ramki (ja sobie oznaczałem taśmą papierową z opisem, która kostka od czego). Po wyciągnięciu przycisku awaryjnych masz kolejny wkręt mocowania ramki radia. Jak już wykręcisz te wkręty, wyciągasz ramkę radia (to czarne wypełnienie konsoli środkowej - trzyma się także na zatrzaskach więc nie połam, rób z wyczuciem). Potem widzisz już wkręty mocowania samej konsoli do deski. Wykręcasz je oraz wkręt łączący konsolę z dolną osłoną deski po stronie kierowcy (pod kolumną kierownicy).
Dalej odkręcasz dolną osłonę deski po stronie kierowcy. Jeden wkręt masz z boku deski, drugi w zagłębieniu pod zaślepką klawisza (najbliżej kierownicy). Trzeci j.w, czwarty trzyma jednocześnie podstawę dźwigni maski. Osłony możesz nie wyciągać na zewnątrz, chodzi tylko o odsłonięcie śrub mocujących górną część deski do jej wzmocnienia. Następnie wyciągasz ramkę licznika (po wyjęciu kratek nawiewu i okrągłych zaślepek pod licznikiem zobaczysz wkręty). Wkręty masz także we wnęce licznika pod daszkiem (2 sztuki). Sama ramka licznika trzyma się na zatrzaskach więc tu ostrożnie. Jak zobaczysz to powinieneć zakumac o co chodzi. Musisz wyjąć kratkę nawiewu po stronie prawej deski i wykręcić wkręt. Potem odkręcasz wszystkie wkręty mocujące deskę do wzmocnienia. Zdejmujesz trzy zaślepki pod szybą (na zatrzaskach) i wykręcasz śrubyna imbus (chyba 5 lub 6-tka). Deskę masz uwolnioną, możesz ją wyciągnąć z samochodu. Demontujesz tunele powietrzne środkowe i po stronie prawej. Ułatwi to dostęp do reszty. Teraz odkręcasz obudowę wentylatora (pawa strona; mocowana do wzmocnienia deski chyba jedną lub dwoma nakrętkami). Musisz odkręcić też nakładkę dolną słupka prawego (trzy wkręty) żeby odsunąć dywanik). Po odsunięciu dywanika uzyskasz dostęp do nakrętek mocujący obudowę wentylatora do podłogi. Naj je odkręcisz wyciągasz obudowę (rozłącz tylko wtyczki od wentylatora i od jego opornika - od dołu). Tu musisz się wykazać zręcznością, bo to ciężko wychodzi. Po wyciągnięciu odkręcasz samą obudowę nagrzewnicy. U góry masz dwie nakrętki (mocowanie do wzmocnienia deski), na dole masz wspornik na trzy śrubki do tunelu). Żeby łatwiej wychodziło, odkręć jeszcze tą blachę wspornika od obudowy nagrzewnicy. Potem od strony komory silnika demontujesz przewody z króćców nagrzewnicy (mogą ciężko schodzić). Potem musisz jakoś wytargać obudowę nagrzewnicy z samochodu. Łatwo nie jest, ale da się zrobić. Wymiana samego wkładu nagrzewnicy to rzecz prosta. Całość montujesz w odwrotnej kolejności. Uważaj na plastiki - jest zimno i mogą pękać. Uważaj także na dźwignie sterowania kierunkiem nawiewu - żeby ich nie wsunąć zbyt głęboko w obudowę nagrzewnicy - wtedy będą się rozłączać. Powodzenia! ![]() |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-01-23 17:15:41 Dla początkującego - lepiej zarezerwować dwa dni, żeby się nie spieszyć i nie pourywać plastików. Ja to bym już przetrzymał tą zimę i zrobił sobie nagrzewnicę wiosną. Plastiki są bardziej elastyczne, ręce nie marzną i ogólnie łatwiej się robi. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-01-24 16:30:13 Ten czerwony pod schowkiem to element wiązki jakiejś opcji (może klimatyzacja?). Ten wychodzący spod zegarów to zupełnie nie wiem.
Zdejmowałeś osłonę kolumny kierowniczej? Sterowanie położeniem reflektorów jest hydrauliczne i w większości Polonezów nie działa. Czytałem o możliwości przerobienia tego na elektryczne. Sam u siebie nic z tym nie robiłem. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-01-26 19:27:49
Masz GSi? Jeśli tak, to jest to pewnie cewka czytająca immobilisera.
Jeśli jest wyciągnięta to zostaje tylko wymiana panelu ogrzewania. Nie znam sposobu skrócenia linki. Z tego co pamiętam jest zakuwana, bez regulacji.
Nagrzewnicę trzeba wymienić, wszystko inne to złudzenia ![]() |
Pawel_W Polonez Caro Plus Warszawa | 2010-02-05 23:18:07 No i wymieniłem panel i okazało się, że miałem dobry, ale źle podłączony. Całe szczęście, że to takie małe pieniądze. Teraz za to mam nówkę panel sterujący nawiewem/temperaturą.
A nagrzewnicą chyba się jutro zajmę. Chociaż nie bardzo mam ochotę znów rozkręcać deskę rozdzielczą. Przy okazji - czy jest sposób na zdjęcie linki do otwierania klapy silnika tak, aby jej nie uszkodzić? Ostatnio siłowałem się z nią i zgiąłem. Działa nadal, ale jak bym miał ją zdejmować parę razy, to boję się, że w końcu pęknie. I drugie "przy okazji" - z której strony jest dojście do zbiornika na płyn do spryskiwaczy? Mowa o plusie. |
Pawel_W Polonez Caro Plus Warszawa | 2010-02-06 14:39:11 |
michalb77 Polonez Truck Plus Gorzyce-Osiny | 2010-02-06 14:53:02
|
Pawel_W Polonez Caro Plus Warszawa | 2010-02-08 21:49:34 Już "po ptokach".
Nie udało mi się wymienić nagrzewnicy, za to naprawiłem klejem klapki sterujące nawiewem. Jest lepiej, ale bez rewelacji. Przynajmniej nie marznę. Dam sobie już z tym spokój. Wiosna idzie ![]() |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-02-09 08:18:36 Kurde, dopiero teraz zauważyłem, że posunąłeś się z pracami do przodu. Szkoda jednak, że odpuściłeś sobie wymianę.
Tak na przyszłość: na etapie jak masz teraz zdjęcia trzeba odkręcić tą blachę wspornikową nagrzewnicy od tunelu (3 śruby), odkręcić obudowę dmuchawy (2 nakrętki do belki wspornikowej deski i 2 nakrętki do ściany grodziowej). Potem na czuja próbujesz zdjąć obudowę dmuchawy ze szpilek (dobrze jest sobie odciągnąć dywanik po stronie pasażera od ściany grodziowej). Obudowa będzie wychodziła opornie, ale skoro ktoś ją tam włożył to i wyjść musi. Następnie odkręcasz obudowę nagrzewnicy (2 lub 3 nakrętki) od belki wspornikowej deski (po odkręceniu w/w 3 śrub mocujących blachę wspornikową). Teraz musisz przejść pod maskę i odkręcić 2 przewody (zasilanie i powrót) do nagrzewnicy. Jak długo tego nie ruszałeś to będą schodzić opornie. Wracasz następnie do środka i próbujesz zdjąć kanał nawiewu przyłaczony do obudowy nagrzewnicy po stronie lewej. W kolejnym etapie próbujesz wyciągnąć obudowę nagrzewnicy z samochodu. Znowu robisz na czuja, tak żeby wyszła. Uważaj, żeby nie przechylić króćców nagrzewnicy bo Ci się płyn chłodzący wyleje do kabiny. Jak masz obudowę poza samochodem, wymiana grzejnika to 2 minuty roboty. Składasz całość w odwrotnej kolejności. Jedno co zauważyłem u Ciebie to to, że nie sciągnałeś dolnej nakładki słupka z prawej strony. Trzeba to zrobić, żebyś mógł łatwiej odciągnąć dywanik po stronie pasażera od ściany grodziowej. |