Wałek rozrzadu -> kto wie gdzie zrobią dobry w KRAKOWIE ... - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzięki Yapko już załapałem o co chodzi
  
 
a jak sie ma taki walek szlifowany w rzeczywistosci z proponowanymi przerobkami danego tunera? bo jedni mi ten walek odradzaja jako za slaby zeby sie wogole brac za to.....a sa tez opinie ze warto zmienic seryjny na taki.
  
 
Napisz jaka bedzie roznica w parametrach walka (czas otwarcia, wznios) to cos moze sie uda powiedziec. Na miasto nie potrzebujesz ostrego walka.
  
 
Heinrich: wiecie moze jakie ma ceny
  
 
yapko - wlasnie od paru dni mecze Pavlusa o te dane i jakos niema ich;p. tak samo o parametry co zalecaja jeszcze zmodowac.
a walek ma byc oczywiscie na ulice.
  
 
Pat: na ulice to najlepiej wiekszy lekko wznios i max 280-290 st. a zmodowac to doprezyc (ale nie duzo bo 903 ma calkiem spore sprezanie, nie to co 650) i ustawic zaplon jak Ci kaze producent walka. Inne mody sa niezalezne od walka, praktycznie tylko stopien sprezania i zaplon powinien wspolgrac z walkiem. Moze posrednio tez inne rzeczy ale w duzo mniejszym stopniu.

Heinrich jest tanszy od pana Halczynskiego ale o efekty trzeba pytac chlopakow z Dolnego Slaska, byly sprzeczne opinie. Od 50 zl za krzywke, tak slyszalem.

Walki napawane sa nie do zdarcia a szlifowane trzeba zaazotowac bo sie szybko wytra.
  
 
Napisze dla przykładu Mój 284 Chalczyńskiego wyszedł 262 zeta + 60 azotowanie + przesyłki. I silnik ciągnie górą to już jest za mocna jak do spokojnej jazdy (nie krecisz nie jedziesz a pali jak żuk)
  
 
mnie intersuje u pavlusa ten:

Fiat 127 903cc Wałek 278
Szlifowany*: 160 Netto - 195,20 Brutto ( Nie trzeba azotować )


mysle ze na dorgi idealny - lekka popraa osiagów bedzie (wg Pavlusa do 25%) no i niebedzie palil tak duzo jak np Ruffowi.
  
 
Heinrich do 900 etki - 450 zł
  
 
Pat, ja u Pavlusa za walek napawany do 128, jak sie pytalem latem chyba to 570 i ani grosza mniej. Teraz Kania wynegocjowal mniej bo zamawial juz troche. Wiec za 200 zl walek do 4 cylindorow to jest swietna cena (jak widzisz Heinrich 450, pewnie napawa, Swiatek pewnie 600-800,robiony ze stalowego walca). 278st to bedzie w sam raz na miasto, 60 KM po modach powinno byc. Do lepszego walka gazniczek dwugardzielowy by byl dobry ale jak ma byc osczednie to i seria bedzie OK.
  
 
no to bardzo optymistyczna wypowiedz.
  
 
Niema bata musisz azotowac jeśli to szlif, 60km taa na miasto..
  
 
60 kucy z ładnym momentem to naprawde optymistyczne prognozy przy takich lekkich modach
  
 
hehe ja tam i z 50 faktycznych si ebede bardzo cieszyc. wiec git.
  
 
to moze kolega pavulus sie wypowie
900 z groszem
zawory 31 i 29 polerka gazniki 40 co by zaproponowal za walek mocny w jakiej cenie i ile do tego zjechaac glowice czy walek ze szklankami wyslac?
co i jak
  
 
Cytat:
2006-01-19 20:40:53, RUFF pisze:
... Mój 284 Chalczyńskiego ...


Prosił bym jednak przez samo H
Cytat:
A czym tak dokładnie jest wznios wałka? :>


wnios wałka to wysokość na jaką się wzniesie gdy rzucisz go do góry

Wznios krzywki natomiast przedstawiłem na rysunku


A tu jak przez oszlifowanie można uzyskać krzywkę o większych czasach ( kątach ) i wzniosie.


Cytat:
to moze kolega pavulus sie wypowie
900 z groszem
zawory 31 i 29 polerka gazniki 40 co by zaproponowal za walek mocny w jakiej cenie i ile do tego zjechaac glowice czy walek ze szklankami wyslac?
co i jak

Pavlus ;] jak już ;]
a do ilu chcesz go kręcić ??
903cc

Wałek 278
Szlifowany*: 195,20 Brutto ( Nie trzeba azotować ) NA codzień

Wałek 284
268,40 Brutto Szlifowany (+ azotowanie) Do kjs. lub na codzień dla hardkorowców.

Wałek 290
Napawany: 414,80 Brutto Tylko do rajdów / wyścigów i krótkiej skrzyni.

Jeśli jesteś pewny że szklanki są dobre (wypukłe) to nie wysyłaj jak nie to wyślij i my wybierzemy dobre.
głowicę 1 mm dla 278 i 284.
1,5 dla 290. a no i oczywiście hydraulika wont ( o ile jest )


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2006-01-21 18:54:32 ]
  
 
Cytat:
2006-01-19 23:42:50, Art126 pisze:
60 kucy z ładnym momentem to naprawde optymistyczne prognozy przy takich lekkich modach



No odobra, przesadzilem ale na dwugardzielku z 850 powinno byc prawie tyle. Przeciez 850-tka miala 52KM. A CC Trofeo 70.


[ wiadomość edytowana przez: Art126 dnia 2006-01-20 12:04:44 ]
  
 
Tzn chodzi mi o to że z jakiegoś tam małego doświadczenia przy tym silniku moge napisać że trudniej jest tam uzyskać troche mocy niż w 650. No i wiadomo to nie jest tak że wałek na ulice +25% , wydech końcowy +10% , gaźnik +10% , głowica lekki splanowanie i polerka kanałów +20%, zapłon + 5 %, wiecie o co mi chodzi.

ps. cc trofeo chyba 65 km / 79 nm klik , przynajmniej na gaźniku.

ps.2 Chyba i tak najważniejszy jest moment a nie moc

ps.3 Sorry yapko ale wpisało mi moją wypowiedź do twoiej , już to usunąłem (stąd ten napis edycja przez Art126)

[ wiadomość edytowana przez: Art126 dnia 2006-01-20 12:05:30 ]
  
 
pavlus
chcial bym go wysoko krecic zaworki 31 i 27 planuje tam wsadzisc znalazlem w necie 3 walki 284/285/286 ten ostatni ma cos takiego w opisie "Race, 286 deg, 12.7mm lift " nie wiem zabardzo oco chodzi bo jest tam jeszcze podane inne walki takie "" Fast Road, 270 deg, 10.8mm lift /RACE ONLY 301 deg, 12.6mm lift "" jak co wyslij mi dobra oferte cenowa za wszystko czyli walek i szklaneczki no i co tam jeszcze przy tym walku musze zrobic w silniku zeby banglalo
dzieki
  
 
Cytat:
Tzn chodzi mi o to że z jakiegoś tam małego doświadczenia przy tym silniku moge napisać że trudniej jest tam uzyskać troche mocy niż w 650.


A jakie wałki stosowałeś ??
Cytat:
No i wiadomo to nie jest tak że wałek na ulice +25% , wydech końcowy +10% , gaźnik +10% , głowica lekki splanowanie i polerka kanałów +20%, zapłon + 5 %, wiecie o co mi chodzi.


Nie pisałem że wałek daje 25% tylko że moc wzrasta 10-25% w zależności od pozostałych przeróbek. To chyba jasne, że przeróbki muszą współgrać z wałkiem, dlatego tunning nie jest taki prosty jak by się wydawało, nie zależnie od silnika.


CHRYS66
Trochę nie rozumiem, zawory dobiera się do gniazd. Zakładasz najmniejszy jaki 'siądzie' w gnieździe. Chcesz wyrwać gniazdo i włożyć mniejsze????
Wysoko to pojęcie względne, dla mnie wysoko to 8500-9000 ale w przypadku tego silnika to chyba trochę za wysoko.

deg - czas w stopniach OWK
lift - wznios zaworu
race/race only tylko do wyścigów ( krótka skrzynia )
road - turystyczno sportowy.
W naszym przypadku:

278- czas 278* - wznios krzywki 6,8 mm - wznios zaworu 10,2
284- czas 284* - wznios krzywki 6,3 mm - wznios zaworu 9,5
290- czas 290* - wznios krzywki 7,4 mm - wznios zaworu 11,1

W twoim przypadku polecałbym raczej 284 chyba że masz krótką skrzynie.
Pozostałe przeróbki to głowica 1,5 lub wyższe tłoki.
Koło - 30%
no i standard kanały, wydech, wyważenie.