MotoNews.pl
  

Espero turbo stalo sie faktem :) - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jadzwin..mozesz rozwinac mysl o MAP sensorze..jak mniemam chodzi tu po prostu o tzw czujnik podcisnienia..ja ostatnio chcac przetestowac czy w innym samochodzie nie jest on uszkodzony przelozylem go wlasnie z esperaczka (identyczny jest a chodzi o renault 21) i po odpieciu MAP jedyne co zaobserwowalem w espero to zapalone check engine..zadnych zmian w pracy silnika..wiec co on tak naprawde robi w naszym samochodzie?? oczywiscie ten brak zaobserwowanych zmian jest na pewno zludny tymniemniej naprawde wszystko bylo tak samo
  
 
MAP to wlasnie czujnik cisnienia w kolektorze. I teraz jak go odlaczyles, to po przejsciu komputera w tryb awaryjny ECU zaczelo podawac za bogata mieszanke oraz prawdopodobnie opoznilo zaplon aby nie doprowoadzic do uszkodzenia silnika. Dzieki MAP'owi komputer wie jaka ilosc powietrza wplywa do silnika (czym wyzsze cisnienie tym wiecej powietrza) i reguluje sklad mieszanki. Wiec po odpieciu mapa na pewno Esperak by zaczal wiecej palic.
Piggybacki czesto wykorzystuja sygnal z MAP'a do wymuszaniu na ECU bogatszej/ubozszej mieszanki (np. przy cisniniu 50kpa w kolektorze zwracaja ze jest 70kpa i w ten sposob wzbogacaja mieszanke). Dodatkowo MAP spelnia jeszcze jedna role a mianowicie w trakcie przekrecenia kluczyka komputer odczytuje
sobie z niego aktualne cisnienie atmosferyczne.

Pozdr
Jadzwin
  
 
Cytat:
2004-06-11 11:46:23, -JACO- pisze:
No niestety w Twojej ostatniej wypowiedzi jest sporo racji.
Np. 100konne AUDI 80 TDI.
Do tego chip w MTM za 2000 zł. i wzglednie niskim kosztem masz trwały, nierdzewiejacy, 130konny samochód, jarajacy w porywach 8 litrów ropy

Oczywiście Espero turbo to będzie unikat, a takie Audi to nic niezwykłego.
Mimo wszystko zdecydowanie wybrałbym Audi.
Tak czy siak respect dla Jadźwina za odwagę



Nie było silnika w Audi 80, który za 2 tys. zł miał 130 koni.

MTM to GÓWNO...

Żeby zrobić 130 koni z silnika "1Z" koszty wzrastają do minimum 4 tysięcy zł.

Reszty nie czytałem
  
 
Cytat:
2004-06-13 19:17:26, Zoltar pisze:
Cytat:
2004-06-11 11:46:23, -JACO- pisze:
No niestety w Twojej ostatniej wypowiedzi jest sporo racji.
Np. 100konne AUDI 80 TDI.
Do tego chip w MTM za 2000 zł. i wzglednie niskim kosztem masz trwały, nierdzewiejacy, 130konny samochód, jarajacy w porywach 8 litrów ropy

Oczywiście Espero turbo to będzie unikat, a takie Audi to nic niezwykłego.
Mimo wszystko zdecydowanie wybrałbym Audi.
Tak czy siak respect dla Jadźwina za odwagę



Nie było silnika w Audi 80, który za 2 tys. zł miał 130 koni.

MTM to GÓWNO...

Żeby zrobić 130 koni z silnika "1Z" koszty wzrastają do minimum 4 tysięcy zł.

Reszty nie czytałem



No to 120 konny
Zoltar a dlaczego MTM to gówno????


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-06-13 19:26:56 ]
  
 
Btw Dieslow. Dzisiaj na lotnisku skillowalem 150 konne TDI Audi A3 (po "cip tuningu") ... Koles mial nieciekawa mine jak jego nowiutka A3 dostaje w dupe od auta w cenie jego kołek

Pozdr
Jadzwin






  
 
Magiczne MTM do niedawna ładowało takie same programy do każdego auta... Żadnej idywidualności, strojenia pod konkretny silnik.

Doświadczenia dużego nie mają w porządnych programach, a biorą za nie kupę kasy...

Głownie chodzi o kosmiczne ceny w stosunku do oferowanego produktu... A także o podejście pracowników Polskiej filii...

Moja i nie tylko moja opinia

  
 
Cytat:
2004-06-13 20:05:05, Jadzwin pisze:
Btw Dieslow. Dzisiaj na lotnisku skillowalem 150 konne TDI Audi A3 (po "cip tuningu") ... Koles mial nieciekawa mine jak jego nowiutka A3 dostaje w dupe od auta w cenie jego kołek

Pozdr
Jadzwin


Właśnie dla takich momentów warto wydać tą kaskę na TURBO






  
 
Cytat:
2004-06-11 17:04:48, Jadzwin pisze:
Po pierwsze nei modyfikuje samochodu zeby mail 130 joni bo to by sie rzeczywiscie nie oplacalo. Mnie interesuje 200+.



I o to mi chodziło. Dalsza część Twoich wywodów jest już bezzasadna.

Cytat:
Pozatym nei klubie jak mi ktos do portfela zaglada.



Któż taki śmie!

Cytat:
A klimatyzacja mnie pierdoli. Nie jestem delikatna panienka ktorej przeszkadza ze w aucie jest za cieplo...



Za gorąco chciałeś powiedzieć. Niestety! Niestety! Klimy w życiu bym nie poświęcił... gdybym ją miał w złomiaku-esperaki. W sceniku na szczęście mam Ale już niedługo

Cytat:
No i musze cie zmartwic ze autko sie nie rozpadnie poniewaz silnik i uklad przeniesienia napedu uszkadza moment obrotowy a nie moc.



Czyli będziesz miał takie turbo na ćwierć gwizdka?

Cytat:
Poprawne podniesienie momentu o 50% nie uszkodzilo jeszcze zadnego silnika.



Silnika może i nie... ale pomyśl o reszcie

Cytat:
A ja wole miec neipozorne autko ktore killuje spod swiatel fury za 100 KPLN.



Klima im odbiera moc
  
 
Przynajmniej sensownie odpowiedziales

Pozsdrowienia
Jadzwin
  
 
Jadzwin, zycia od dawien dawna nie dajesz, jak tam sie esperak sprawuje i czy cos poszlo na przod od ostatnich postow w tym i podobnym mu temacie ?
  
 
Po 1 To Gratulacje !!
po 2 to za 3-4tyś mozna by wsadzic 2,5V6 od Vectry tam jest ok 170konia jak mamy 2.o od opla to czemu nie wsadzić tam 2.5 ??
Faktem jest ze nie było by Espero Turbo
  
 
Cytat:
2006-07-03 20:29:53, Kula69 pisze:
Po 1 To Gratulacje !! po 2 to za 3-4tyś mozna by wsadzic 2,5V6 od Vectry tam jest ok 170konia jak mamy 2.o od opla to czemu nie wsadzić tam 2.5 ?? Faktem jest ze nie było by Espero Turbo



bo 2.5 oplowskie się za przeproszeniem ostro psuje, nie oplaca sie inwestowac w taki motor. jest strasznie awaryjne, a spotkac takie w dobrym stanie to niemozliwosc, a jesli juz to ma sie gwarancje ze niedlugo w dobrym stanie juz nie bedzie.
  
 
Cytat:
2006-07-03 20:29:53, Kula69 pisze:
po 2 to za 3-4tyś mozna by wsadzic 2,5V6 od Vectry tam jest ok 170konia jak mamy 2.o od opla to czemu nie wsadzić tam 2.5 ?? Faktem jest ze nie było by Espero Turbo



Temat ten był już rozwinięty na forum, nie ma o czym mówić wogóle
 
 
Cytat:
2006-07-03 20:41:08, Cwikus pisze:
bo 2.5 oplowskie się za przeproszeniem ostro psuje, nie oplaca sie inwestowac w taki motor. jest strasznie awaryjne, a spotkac takie w dobrym stanie to niemozliwosc, a jesli juz to ma sie gwarancje ze niedlugo w dobrym stanie juz nie bedzie.



Po 1 - ten silnik sie w ogole nie zmiesci do Espero
Po 2 - Espero ma za "wiotka" konstrukcje zeby wpakowac do niego silnik V6. Kolumny by sie rozjechaly.

Lepiej wsadzic X20XEV niz 2,5 V6 ktory to przez Opla w Vectrze jest znienawidzony... silnik wrecz jest malo serwisowalny a co tu mowic o naprawie.. tam nie ma miejsca pod maska w ogole.
  
 
I sie sypie o jakim to 2.0 mowisz ? x20xev to w czym siedzialo ile to konikow mialo ?
  
 
Cytat:
2006-07-03 21:53:06, KeyJey pisze:
Po 1 - ten silnik sie w ogole nie zmiesci do Espero Po 2 - Espero ma za "wiotka" konstrukcje zeby wpakowac do niego silnik V6. Kolumny by sie rozjechaly. Lepiej wsadzic X20XEV niz 2,5 V6 ktory to przez Opla w Vectrze jest znienawidzony... silnik wrecz jest malo serwisowalny a co tu mowic o naprawie.. tam nie ma miejsca pod maska w ogole.



mysle ze w drugiej sprawie komplet rozporek zalatwi sprawe - esperaki i tak maja duzo pod maska stad mysle ze spokojnie by to wytrzymalo nadwozie...

... inna sprawe ze rzeczywiscie jakby tam wepchnac v6 to poukladac reszte jeszcze ciasniej niz jest to kazda usterka v6 bylaby w konsekwencji demontazem tych klockow lego bo mysle ze nawet z wyciagnieciem swiec bylby problem wtedy bez wyciagania tej jednostki
  
 
Cytat:
2006-07-04 21:24:24, maskekk pisze:
I sie sypie o jakim to 2.0 mowisz ? x20xev to w czym siedzialo ile to konikow mialo ?



X20XEV 2.0i 16V mialo 136 PS (to jest nastepca C20XE)

Opel Vectra A Sport - III 94-VII 97

A C20XE 2.0i 16Vmial 150 PS

Opel Vectra A GT 16VIX 89- VIII 93
i z tego co pamietam Opel Kadet GSi 2.0i 16V
Byl jeszcze Kadet z silnikiem C20SEH ktory mial 136 koni i od tego C20LET roznil sie tylko brakiem Turbo. Wiec posiadal chlodnice oleju.

Byla jeszcze Vectra A 2000 16V ( rownierz w wersji 4x4) ktora miala zalozony C20XE - 150 koni - wypas samochod
  
 
Cytat:
2006-07-05 10:57:57, KeyJey pisze:
X20XEV 2.0i 16V mialo 136 PS (to jest nastepca C20XE) Opel Vectra A Sport - III 94-VII 97 A C20XE 2.0i 16Vmial 150 PS Opel Vectra A GT 16VIX 89- VIII 93 i z tego co pamietam Opel Kadet GSi 2.0i 16V Byl jeszcze Kadet z silnikiem C20SEH ktory mial 136 koni i od tego C20LET roznil sie tylko brakiem Turbo. Wiec posiadal chlodnice oleju. Byla jeszcze Vectra A 2000 16V ( rownierz w wersji 4x4) ktora miala zalozony C20XE - 150 koni - wypas samochod



A w Esperaku jaki jest C20NE??
  
 
Cytat:
A w Esperaku jaki jest C20NE??



W esperaku jest C20LE
pozdr
  
 
No to reasumujac hyba lepiej wsadzic c20xe. A jesli nei lepiej to czemu ? Najlepiej z vectry razem z napedem