Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-06-22 15:41:09
Z całym szacunkiem ale jaki numer bledu w GSI odpowiada za pompe ![]() poza tym od kiedy komp steruje jakimkolwiek silnikiem ( nie licząc krokowych i tym podobnych) a nie przekaznikiem do niego ?? co do innych argumentow to sie zgadzam zwlaszcza z tym o regulatorze ciśnienia i jego membranie |
![]() Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-06-22 18:24:14 Takie rozwiązanie (rozumiem że rezystor na zasilaniu pompy a nie przekaźnika) jest mało praktyczne i przy dzisiejszej technice raczej niestosowane.
Rozsądniej byłoby mierzyć chociażby ciśnienie paliwa i na tej podstawie diagnozować pompę w trybie ciągłym |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-06-22 18:57:30
Admi! Spie***aj! W końcu i tak odpalam furę na benie, wiec wtryski popracuja co jakiś czas. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
profil-usunięty | 2005-06-22 20:42:07
Sprawdziłem teoretycznie - wtrysk GSI bada napięcie na wyjściu przekaźnika pompy! - prawdopodobnie badają spadek na bezpieczniku i stykach przekaźnika licząc na spadek na przewodach - to wlasnie od Admiego dowiedzialem sie ze komputer w GSI przy odcięciu pompy zapala check engine ![]()
juz mi zapowiedzial ze do zadnego samochodu mnie nie wpusci bo ja roz*******am chlodnice i glowice ![]() ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-06-22 20:42:36 ] |
![]() rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-06-22 22:09:05 raczej powiedzialbym ze sprawdza obecnosc napiecia a nie samo napiecie - czy tez jego spadek - jesli by tak bylo musialbys miec kompa podlaczonego pod wszystkie inne odbiorniki okresowo wlączane
np - radio wyobraz sobie cos takiego ze w momencie jak sie wlącza pompe wyłączasz radio - i co i dupa bo spadek napiecia jest jaki byl a przynajmniej w granicach błędu wiec nie pierdziel głupot o rezystorach zamiast pompy - mowie - owszem moze ma czujnik na magistrali i moze tam sie cos z rezystorami dziala (wątpiezeby tak w poldku było bo szyna paliwowa od wielopunktu nie ma a przynajmniej nie widzialem zadnego czujnika cisnienia jedynie regulator z takim ramiączkiem o ile dobrze kojarze) |
![]() fisherr Chełm | 2005-06-22 23:00:05 powracam do mojego problemu. dogrzebalem sie przez bagaznik do kabelkow od pompki i podlaczylem ja na krotko i niestety nic nie dalo znaku zycia a jeszcze zaczelo mi iskrzyc. nie wiem jak to wyglada od srodka ale czy jest jakas szansa na uratowanie jej. ona ma niecaly rok moze troszke wiecej a byla nowa fabrycznie. wydaje mi sie jakby bylo gdzies zwarcie w niej moze szczotki jak tam sa to spadly albo co innego. |
profil-usunięty | 2005-06-23 00:14:35
a po co?
no tu się nie zgodzę - napięcie w punkcie "po kluczyku" może będzie takie samo, ale różnica napięć pomiędzy punktem zasilania komputera wtrysku, a punktem zasilania pompy benzynowej się zmieni, bo prąd zasilający pompę (7,2A) spowoduje spadki napięcia na wszystkich elementach pośredniczących... (dygesja - łatwiej jest sprawdzić prąd pobierany przez pompę i przez to pośrednio ciśnienie, niż samo ciśnienie przezeń wytwarzane - odpada stosowanie skomplikowanego czujnika, a przetwornik A/C można wykorzystać ten sam)
primo GSI nie ma czujnika ciśnienia paliwa secundo nie miałoby sensu sprawdzanie działania przekaźnika pompy paliwa, sensownym powodem jest nadzorowanie tego, jakie obciążenie wnosi pompa do układu (wg Morawskiego pompa pobiera 97,2W energii elektrycznej). Dodatkowo sprawdzenie istnienia spadku napięcia na bezpieczniku i przekaźniku przewyższającego pewien pułap pozwala zdiagnozować nie tylko przekaźnik, ale również pompę i wiązkę ją zasilającą. (jak jest przerwa, nie działa pompa, bo nie płynie prąd, więc i spadku nie będzie żadnego) RDT mógłbyś nie kłócić się dla zasady - Admirała słowa przytoczę: "przy odcięciu pompy podczas pracy na gazie, zapala mi się check engine, chyba dam sobie spokój z jej odcinaniem" - (Polonez Atu Plus, 1,6 GSI MPI) - masz na to jakieś uzasadnienie? |
profil-usunięty | 2005-06-23 00:19:20
ZTCP silnik pompy jest nierozbieralny (hermetycznie zalany celem izolacji iskier z komputatora pompy w zbiorniku niecałkowicie wypełnionym parami benzyny) więc czeka Cię chyba wymiana wkładu pompy. Jeździłeś bez benzyny że się zatarła? U mnie pompka przeżyła 160kkm i 9 lat kręcenia benzyny na pusto, w kółko i na okrągło i żyje nadal znakomicie. Może być jeszcze tak, że upalił Ci się kabel zasilający silnik pompki już w samym zbiorniku - ja tak miałem, wymieniłem kabelki na grube o przekroju 4mm2 i nie miałem z nimi więcej problemów. |
![]() fisherr Chełm | 2005-06-23 09:29:47 beznzyna wlasciwie byla moglo sie zdarzyc ze kilka razy jezdzene bylo na rezerwie. a z kabelkami to jeszcze nie patrzylem bo jeszcze nie demontowalem zbiornika. |
profil-usunięty | 2005-06-23 12:21:42
wiec byc moze kabel sie przepalil tak jak u mnie - nie pozostaje mi nic wiecej zrobic jak tylko zlozyc ci wyrazy wspolczucia, powiedziec, ze jest mi przykro itp. i stwierdzic, ze zbiornik masz niewyjecie do zdjecia i gruntownego rozmontowania. Powodzenia |
![]() rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-06-23 23:47:47 Robreq
móglbym sie nie kłocić dla zasady ale ja to robie dla sportu - poza tym to nie jest kłótnia tylko dyskusja dwóch dociekliwych wiec powiem to jasno i wyrażnie - Gó$#!o prawda ze mierzy prąd - a najłatwiej to sprawdzic tak zeby odpiac pompe paliwa ale - sama pompę a nie wyjac przekaźnik pomiar prądu drogi kolego jest dużo trudniejszą sprawa niż przypuszczasz co do primo - nie twierdzilem ze GSI ma czujnik !!!!!! twierdziłem ze nie wiem czy go ma !!!!!!!!! poza tym
podstawowe prawo Kirchoffa sie kłania albo inaczej :
pompa ma swoja MOC - jak sam zauważyłeś 97,2W (to jest moc a nie energia którą sie liczy w WATOSEKUNDACH- uklad SI - lub kilowatogodzinach-zaklad energetyczny) wiec jak ma moc, to swoja dawke energii musi pożrec tak czy inaczej przy niedoładowanym akumulatorze popłynie zauważalnie wiekszy prąd niz przy naładowanym wiec komp musiałby brać naładowanie akku pod uwage - i co wtedy z teorią skorzystania z jednego przetwornika AC ?? DUPA - mało jedźmy dalej - przy zaśniedziałych stykach prąd popłynie wiekszy wiec komputer musiałby mieć informacje o jakosci polaczen ufff jak doczytales do tego momentu to jedziemy to juz ostatnie
tak mam uzasadnienie - w przypadku odcięcia w samochodzie Admirała odcina się przekażnikiem dodatkowym obwod sterowania przekaźnikiem fabrycznym lub przecina się obwod w szeregu ze stykami roboczymi - obstawiam za pierwszą opcja sumą czego - po odcięciu nie ma napięcia na wyjsciu przekażnika fabrycznego - odetnij samą pompe ale samą tuz przy pompie i nie bedzie wtedy "check engine" poza tym - dokladnie miales sprawdzic - ktory kod bledu odpowiada za pompe - i co ?? sprawdziles ?? [ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2005-06-23 23:52:30 ] |
profil-usunięty | 2005-06-24 01:34:44
zaperzył się tak jak ja, swój chłop, tanio skóry nie sprzeda
no w obecnych czasach robi się to przeważnie poprzez pomiar napięcia odkładanego na niewielkiej rezystancji (wszystkie multimetry cyfrowe tak działają, które oparte są o przetwoniki A/C) Jak Admirał pozwoli, dla Ciebie spróbuję zrobić eksperyment z odcinaniem pompy juz w w tylnej części wiązki elektrycznej samochodu i będę pewien - obecnie nie mam co gdybać o tym jak rozwiązano to w GSI.
nikt tego nie powiedział i nawet schemat o tym nie mówi, więc można przyjąć, że napewno go nie ma. To co ja powiedziałem jedynie i nic ponadto to że: - jeżeli będąc producentem samochodowego wtrysku paliwa chcielibyśmy sprawdzać poprawność działania pompy benzynowej, rozróżniając trzy stany charakterystyczne, czyli pompa spalona przez co zwarta, pompa z przeciętym kablem zasilającym przez co nie działająca, oraz trzeci stan pracy poprawnej to... - najłatwiejszym sposobem jest zainstalowanie jako czujnika rezystora o wartości powiedzmy 10mOhm i sprawdzanie bezpośrednio na jego nóżkach napięcia jakie występuje w układzie (stan rozwarcia => UR < 50mV, stan OK => 65 < UR < 80mV, stan zwarcia => UR > 100mV. Można to zmierzyć badając bezpośrednio końcówki rezystora, albo też jak podejrzewałem w mojej teorii jest w GSI t.j. mierzyć napięcie pomiędzy punktem +12V po kluczyku, a punktem podłączonym do wyjścia przekaźnika pompy - wtedy to badanym napięciem są wszystkie spadki napięcia występujące w gałęzi pompy paliwa, pomiędzy jej początkiem na wspólnej listwie plus dwunastu woltów a wyjściem przekaźnika roboczego już konkretnie do zasilania pompy. przy założeniu określonej oporności tego połączenia (przekaźnik, bezpiecznik, przewężony przewód...)
no to każdy a przynajmniej ja czy Ty wiemy bardzo dobrze....
jeszcze Admirał nie pozwolił mi wsiąść do samochodu - on sie jeszcze boi ze mu chlodnice rozerwe. pierwsze prawo Kirchoffa - suma prądów w węźle wynosi zero! drugie prawo Kirchoffa - suma sił elektromotorycznych oraz napięć w oczku równa się zero! (jak byś się pytał pisałem z pamięci z bolkowskiego elektrotechniki z czasów I klasy zajączka! strzałkować obwody to pewnie nawet OLO jeszcze potrafi dzieki Pani Wieczorek) |
![]() rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-06-24 03:25:14 ok - moim zdaniem nie mierza pradu przeplywajacego
wiec jezeli chodzi o 3 stany pompy to - 1 zwarcie w pompie - ok przekaznik wysterowany napięcie na stykach roboczych równe zero a powinno byc 12 - wartosc szacunkowa 2 stan drugi - no coz dla producenta pompy jest bez znaczenia czy pompa sie oberwala razem z bakiem i przekaźnikiem i zostala na asfalcie czy nie dziala bo magik ją wzrokiem zatrzymal - we wszystkich usterkach masz napisane np- nieprawidlowe zachowanie silniczka krokowego - zepsuty silniczek lub jego obwod , brak sygnalu z czujnika -zepsuty czujnik lub jego obwod 3 trzeci punkt- pracy poprawnej wysterowany przekaźnik podaje prawidlowe napiecie owszem jezeli pompa sie urwie ZA przekaźnikiem komp nie wykryje takiej usterki a pompa nie pracuje i o to chodzi wlasnie caly czas - czy przy odlaczeniu pompy samej pompy wyswietla check engine czy nie wiec nie wyswietla bo : (moje argumenty) 1 gdyby tak bylo w warsztatach niepotrzebny bylby manometr do pomiaru cisnienia paliwka a jest to jedno z juz podstawowych urzadzeń 2 pomiar prądu musiałby uwzględniać spadki napięć np większa rezystancja większy spadek napiecia na zaśniedziałej złączce - a w przypadku rezystora pomiarowego te pare miliohm na stykach jezeli zaśniedziale to z palcem w ........przekroczy 3 bis i tu Cie mam - jest to argument niezaprzeczalny - dla mocno posniedzialych stykow nawet i kilka ladnych omów bedzie a nie miliohm 4 widze ze jestes zacięty jak i ja wiec masz - oto dowod z helpa diagnostycznego : przetlumacz na polski : ×MALF CODE 29 FUEL PUMP RELAY SHORTED TO GROUND OR OPEN. warunki : MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): * error present for > 0.6 sec * if malf. code 29 is present no corrective action is taken Malf 29 indicates that the ECM is unable to operate the fuel pump/injector relay. i co najważniejsze This is detected by the fact that no battery voltage is detected at A12( A12 to numer wyprowadzenia kompa wtrysku Note: This diagnostic does not check whether the fuel pump is actually powered. co sprawdzić ??? -1- Check wiring for poor connections, short or open circuit etc. -2- Check power supply (fused) to relay -3- Check relay for proper operation; replace relay if necessary a teraz nastepny kod również pompy ×MALF CODE 32 FUEL PUMP RELAY SHORTED TO BATTERY i z nowu warunki MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): * error present for > 0.6 sec * if malf. code 32 is present no corrective action is taken * when the short circuit error disappears, the check engine light will stay on until the next key-off Malf 32 indicates that the ECM is unable to operate the fuel pump/injector relay. This is detected by the fact that battery voltage is maintained at A12, even when the ECM tries to pull A12 to ground. Note: This diagnostic does not check whether the fuel pump is actually powered. a co sprawdzamy tutaj ???? -1- Check wiring for poor connections, short or open circuit etc. -2- Check power supply (fused) to relay -3- Check relay for proper operation; replace relay if necessary są pytania ?????? jezeli to jeszcze nie przemowilo to sorki ale ..... p.s. a wlasnie jak tam kabelek do boscha? zrobiles plytkę ? i w czym rysujesz? bo to mnie najbardziej interesuje [ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2005-06-24 03:28:08 ] |
profil-usunięty | 2005-06-24 08:32:23
chłopaki uczepiliścię się tego poboru prądu - dobrze dobrze, już odpuśćcie sobie - to był jeden z możliwych przykładów zastosowania podłączenia takiego wyprowadzenia pod przekaźnik. RDT napisałeś jak to może byc wykorzystywane w drugi sposób i jest OK - temat zakończony. Nie analizowałem na razie błędów komputera GSI przez co nie mogłem odnieść się do powodów zaświecania lampki CE w Admobilu. To były przypuszczenia, o czym chyba pisałem. Domyślam się, że napisałeś jakie błędy istnieją w sterowniku Multec XM dotyczące pompy paliwa? Jeśli tak, kończy to uważam dość ciekawą dyskusję. Co do schematu, to będzie on w Protelu 99SE, natomiast chwilowo nie miałem czasu się tym zająć. Przy pierwszej wolnej chwili zrobię to i zamieszczę na forum. Pozdrawiam PS. Miło się rozmawia używając przemyśleń i faktów a nie domysłów jak w niektórych innych schematach. Dzieki za wyjaśnienie po 12-ście * idzie ten kabelek. |
![]() fisherr Chełm | 2005-07-04 19:51:52 no i niestety potwierdzily sie moje przypuszczenia. niestety pompka wyzionela ducha. jak ja rozebralem normalnie az sie przestraszylem ze nic sie nie stalo. normalnie srodek caly stopiony uzwojenia czarne, plastik stopiony dobrze ze to tworzywo zewnetrzne jakos wytrzymalo bo az strach pomyslec co mogloby sie stac. co jeszcze zauwazylem ze w pompce bylo troche syfu. wiec musze teraz dokladnie wyplukac bak a jeszcze nie dosc tego pourywaly mi sie srubki bede musial jakos je sztukowac, jeszcze nie wymyslilem jak.
czeka mnie kupno pompki juz mam jedna upatrzona na allegro i chyba zaryzykuje. |
profil-usunięty | 2005-07-04 19:55:04
nic by sie nie stalo - silnik iskrzy a jakże ale w warunkach czystych par paliwa, bez kontaktu z tlenem dzięki czemu nic nie wybucha.pary benzyny jako cięższe zawsze wypełniają zbiornik nie dopuszczając do przedostania się powietrza w rejony silnika i styków (u mnie upalił się kabel do silnika i iskrzył a mimo tego nie było żadnego bum) |