MotoNews.pl
  

[Felgi] [opony] [koła] - różne zagadnienia - Strona 35

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie widzę 13-tek z fastresponse - będziesz je zakładał do poloneza?

Tutaj >>> znajdziesz opinie na temat tych opon
  
 
tak ja mam u siebie te opony i są fajne, dobrze się na nich śmiga, a też czasem lubię sobie poszaleć jak do tej pory mnie nie zawiodły
  
 
Mam pytanie odnośnie opon i felg, jakie maksymalnie opony można wcisnąć na felgi motylki 14 calowe. Nie wiem jaką szerokość ma felga ale jest to raczej standart. obecne opony to 195
  
 
Cytat:
2007-04-14 21:10:41, Mario132 pisze:
Mam pytanie odnośnie opon i felg, jakie maksymalnie opony można wcisnąć na felgi motylki 14 calowe. Nie wiem jaką szerokość ma felga ale jest to raczej standart. obecne opony to 195


Wymiary felgi: 5,5x14" ET 25mm
Na 5.5 wchodzi 195/60R14 ale jużwygląda jak balon i podobnie sie wygina. 185/65 lub 185/60 Są lepiej dobrane do tej felgi. Jak do 132 to raczej 185/65 bedzie lepiej wyglądać jeśli chodzi o średnicę. I taką Ci polecam.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Macie jakieś doświadczenia z navigatorami2 ? Mam zamiar zanabyć nowe i nie chciałbym jakiegoś szajsu.
  
 
Witam
Teść ma w fabii navigatory 2 i nie narzeka. Mechanik starej daty, g.... by nie wziął.
  
 
Cytat:
2008-09-10 00:44:43, danielewicz pisze:
Macie jakieś doświadczenia z navigatorami2 ? Mam zamiar zanabyć nowe i nie chciałbym jakiegoś szajsu.


Przejechalem na nich ponad 40 kkm i dwie (polskie) zimy. Duze rowki - dobre na mokrym - w sniegu wygrzebuja sie ladnie z zasp (o ile nie zuzyta). Na suchym pewnie ustepuja typowym letnim, ale najwieksza szansa na grozny poslizg to jednak mokra jezdnia.
Nie sa odporne na hamowanie na zablokowanych kolach ze 100 km/h do zera - przestaja byc okragle - ale pytanie czy inne by to wytrzymaly??
Wlasnie na dniach bede kupowal drugi komplet Navi 2 - cena 133 zl (185/65 R14).

BTW: - Debica Navi 2 to Goodyear Vector 3.
Najnowszy model opony calorocznej Goodyeara to koszt ok. 260-270 zl .

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Witam

Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi, więc może ktoś z Was mógłby mi odpowiedzieć. Otóż mam 2 oponki Dębica D-124 i na nich jest tylko oznaczenie 165/R13 a mam zamiar kupić zimówki. Tylko teraz jakie 165/70/R13 czy może 165/80/R13. Chodzi o parametr wysokości opony. Jaka była wysokość- parametr wysokości opony "dedykowanej" Fiacikowi z tamtych lat?

Pozdrawiam
  
 
165R13 to tzw pełny profil, bodaj 82%. Czyli 165/80 będą im chyba obecnie najbliższe. A tak w ogóle to polecałbym oponki o rozmiarze 175/70 - auto będzie się na nich lepiej prowadziło, poza tym jest to popularniejszy wymiar niż 165/80 i wybór będzie większy..
  
 
Dzięki za odzew.
Na tych starszych oponkach jest jeszcze oznaczenie 82 S. Czyżby to te 82%?
  
 
Jacku zamiennikiem opony 165/80 jest 185/70,
175/70 który proponujesz koledze to odpowiednik 155/80

kolegę zapraszam do zabawy: KLIK, KLIK >>>
  
 
Dzięki za informacje o zamiennikach. Mnie natomiast najbardziej interesuje rozmiar "oryginalnej" opony do Fiata 125p.
Czyli powinienem przyjąć, że jest to rozmiar 165/80/R13 ?
A może macie gdzieś "historyczne" zestawienie rozmiarów opon dla Fiata? Mam książkę Kaima i są tam tylko wymiary szerokości i średnicy, nie ma wysokości takiej opony.
  
 
Cytat:
2008-10-17 16:13:00, endriu771 pisze:
Czyli powinienem przyjąć, że jest to rozmiar 165/80/R13 ?


Tak,
Tutaj znajdziesz wybór opon o pełnym profilu 165/R13 >>>
  
 
Rozumiem, czyli pełne ogumienie od którego się powoli odchodzi, patrząc na wybór opon z każdego rozmiaru.
Jakiej marki opony były zakładane przez fabrykę? Czy były to opony Stomil czy Dębica? Chyba, że była to ta sama marka opon?
  
 
Jak wygląda sprawa pasowania starych felg z oponami bezdętkowymi tzw. TL. Czy założenie takiej opony na felgę z "wypustkami" pod kołpak jest sprawą bezproblemową? Wybaczcie, ale jestem laikiem w tej sprawie.
  
 
założenie nie jest problemem, ale jeśli ci życie miłe to poszukaj felg bezdętkowych, albo załóż dętki.
  
 
Opona bezdętkowa + dętka + felga dętkowa to jedyne wyjście, jeśli chcesz mieć oryginalne felgi.
Ostatnio takiemu jednemu bezdętkowa opona spadła z dętkowej felgi - bo nie było dętki.
Cytat:
2008-10-17 16:36:31, endriu771 pisze:
Jakiej marki opony były zakładane przez fabrykę? Czy były to opony Stomil czy Dębica? Chyba, że była to ta sama marka opon?


Stomil to było zrzeszenie wytwórni oponiarskich z różnych miast - była fabryka w Dębicy, w Poznaniu, w Olsztynie i pewnie jeszcze gdzieś. Teraz każda z tych fabryk produkuje pod inną marką.
Tylko przypadkiem nie wpadaj na pomysł zakładania "opon z epoki" jeśli to auto w ogóle ma jeździć. Opony w 13" są na tyle tanie, że nawet kupno modelu z wysokiej półki w rozmiarze z okolic 165/80 nie nadszarpnie zbytnio budżetu...

Cytat:
2008-10-17 16:13:00, endriu771 pisze:
A może macie gdzieś "historyczne" zestawienie rozmiarów opon dla Fiata? Mam książkę Kaima i są tam tylko wymiary szerokości i średnicy, nie ma wysokości takiej opony.


Kiedyś były inne oznaczenia profilu (wysokości opony). O ile się nie mylę, dodatkowa litera między szerokością a średnicą felgi stanowiła o profilu - np. 175SR13.

Cytat:
2008-10-17 15:44:34, GDA pisze:
Jacku zamiennikiem opony 165/80 jest 185/70, 175/70 który proponujesz koledze to odpowiednik 155/80


Ok ok - nigdzie nie pisałem, że 175/70 to odpowiednik 165/80 - pisałem tylko, że z pewnych względów korzystniej jest założyć 175/70.
185/70 jeśli chodzi o średnicę/obwód faktycznie jest bliższa 165/80, ale na standardowej 4,5" fiatowskiej feldze będzie dramatycznym balonem.


[ wiadomość edytowana przez: jacekes dnia 2008-10-17 21:41:23 ]
  
 
Kiedyś nie było dodatkowych oznaczeń profilu. Opony miały stosunek wysokości do szerokości różny w zależności od producenta i przeznaczenia. Od terenowych koło 100%, poprzez dostawcze koło 90 aż do normalnych osobowych ok 82%. W sumie to najbliższym odpowiednikiem wspólczesnym są opony 165/80-13 - będą 2% niższe. Natomiast literka S oznacza indeks prędkości = bodajże do 180km/h no a R to oczywiście opona radialna. Pierwsze 125p miały fabrycznie opony 5.50 S-13 czyli o szerokości 5,5 cala, bliżej nieokreślonych proporcjach, diagonalne na felgi 13 calowe.
  
 
Czyli powinienem zastosować kombinacje opona bezdętkowa, dętka, oryginalna felga... A jak z ciśnieniem w takich oponach? - normalne jak dla opony dętkowej?
Wy też taką kombinacje stosujecie? Na jakich "zestawach", felga-opona jeździcie?
Czy można jeszcze dostać opony dętkowe?

[ wiadomość edytowana przez: endriu771 dnia 2008-10-18 07:44:00 ]
  
 
A który Ty masz rocznik tego samochodu? Jakbyś uzupełnił profil to by było łatwiej nieco odpowiadać. Jakie masz w nim felgi? Nie wiem czy gdzieś można kupić opony dętkowe. Wiem natomiast, że czasami się i w bezdętkowych na odpowiednich do nich felgach stosuje dętkę. Najczęściej jak felga ma nierówną krawędź i powietrze uchodzi. Więc to nie powinno nijak rzutować. Zresztą jak sobie kupisz bezdętkowe to może w przyszłości będziesz miał inne felgi? Opony kup 165/80-R 13 - większość moich znajomych od 125p na takich jeździ. A ciśnienie to zależy od rozmiaru opony.