Toyota news !!! - Strona 37

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nikt nie śmie twojego wątku naruszyć
  
 
Cytat:
2004-07-01 12:24:56, rogacek pisze:
nikt nie śmie twojego wątku naruszyć



Mam nadzieję że żartujesz. Wątek nie jest mój tylko wszystkich których tematyka interesuje, ja tylko najwięcej w nim pisałem.
  
 
Toyota na Ukrainie

1 lipca firma Toyota utworzyła na Ukrainie nową firmę pod nazwą Toyota Ukraine (TU) w ramach porozumienia ze spółką Sumitomo Corporation. Główne biuro TU znajduje się w Kijowie. Firma odpowiedzialna będzie za rozwój sieci, sprzedaż oraz marketing związany z samochodami marki Toyota, a także częściami i usługami posprzedażowymi na terenie Ukrainy i Mołdawii.

Od stycznia do czerwca br. Toyota sprzedała na Ukrainie 559 pojazdów, a tegoroczny cel to 1 330 sprzedanych aut.

  
 
Toyota w EuroNCAP

W najnowszych testach zderzeniowych EuroNCAP wzięło udział 12 aut w tym 2 Toyoty.

Modele Corolla Verso i Prius zdobyły identycznie 5 gwiazdek za ochronę pasażerów i 2 gwiazdki za ochronę pieszych.

  
 
Mosley odejdzie ze stanowiska prezesa FIA

Prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej Max Mosley zapowiedział, że w październiku zrezygnuje z dalszego pełnienia tej funkcji. Informację tę przekazał w komunikacie prasowym wydanym przez FIA.

Ma to nastąpić zaraz po zakończeniu tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Nie są znane powody tej decyzji. Kadencja obecnego prezesa FIA upływa w październiku 2005 roku. Nie wiadomo też czy przez ten rok zastępować go będzie jeden z wiceprezesów, czy też przeprowadzone zostaną nowe wybory.

Prawdopodobnie w piątek na torze Magny-Cours odbędzie się konferencja prasowa, na której informację tę Mosley potwierdzi osobiście. W niedzielę na tym obiekcie odbędzie się wyścig Formuły 1 o Grand Prix Francji.

Mosley po raz pierwszy objął fotel prezesa FIA w 1993 roku, a później skutecznie ubiegał się o reelekcję w 1997 i 2001 roku. Według nieoficjalnych źródeł największe szanse na jego zastąpienie ma wiceprezes Bernie Ecclestone, odpowiedzialny za Formułę 1.

(PAP)
  
 
Nowa Corolla c.d.

Silniki

Aktualnie w ofercie Corolli znajdują się cztery jednostki napędowe: trzy benzynowe i jeden diesel (oznaczenie firmowe D-4D). Wszystkie oferowane silniki spełniają normę czystości spalin EURO IV.

Najmniejszy i najbardziej popularny silnik ma poj. 1.4 litra i moc 97 KM. Uzyskuje on maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4400 obr/min. Samochód z tą jednostką przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 12 sekund i może jechać z prędkością maksymalną 185 km/h, spalając przy tym średnio 6,7 litra paliwa na 100 km.

Kolejna benzynowa jednostka napędowa ma poj. 1.6 litra z której osiąga moc 110 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 150 Nm przy prędkości obrotowej 4800 obr/min. Tak wyposażony pojazd może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 10,2 sekundy (11,8 sek. ze skrzynią automatyczną). Jego prędkość maksymalna to 190 km/h ( z aut. 175 km/h). Średnie zużycie benzyny kształtuje się na poziomie 7 litrów na 100 kilometrów (z aut. 7,9 litra).

Najmocniejszy silnik benzynowy ma poj. 1.8 litra i uzyskuje moc 192 KM. Jego maksymalny moment obrotowy ma wartość 180 Nm przy 6800 obr/min. Corolla z tą jednostką osiąga 100 km/h w czasie 8,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 225 km/h. Model ten spala średnio 8,3 litra paliwa na dystansie 100 km.

Jedyny diesel w tym zestawieniu ma pojemność 2 litrów. Osiąga on moc maksymalną 116 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm uzyskiwany jest przy 2400 obr/min. Toyota z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 10,6 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną 185 km/h. Średnie zużycie oleju napędowego wynosi 5,6 l/100 km.

W ofercie Corroli znajdują się trzy rodzaje skrzyni biegów: dwie manualne – pięcio i sześciobiegowa oraz jedna automatyczna z czterema przełożeniami. Zaznaczyć trzeba że skrzynia automatyczna dostępna jest wyłącznie z silnikiem benzynowym o poj. 1.6 litra, a manualna sześciobiegowa jedynie z najmocniejszą 192-konną jednostką.

Nowością jest silnik wysokoprężny o poj. 1.4 litra, który ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Kolejną nowością ma być także 4-stopniowa przekładnia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów, która będzie dostępna z tym silnikiem. Tak wyposażona Corolla będzie mogła przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 13,3/14,5 sekundy (w zależności od zastosowanej skrzyni biegów) oraz uzyskać prędkość maksymalą 180 km/h, spalając średnio zaledwie 4,8/4,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Silnik ten również spełnia wysoką normę czystości spalin EURO IV.

Wyposażenie

Toyota Corolla dostępna jest w sześciu wariantach wyposażenia: Terra, Dynamic, Luna, Sol, Prestige i T Sport.

W „najuboższej” wersji Terra znajdują się m. in: elektryczne regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, wielofunkcyjny komputer pokładowy oraz radioodtwarzacz kasetowy z czterema głośnikami. Ponadto w każdym modelu standardowo oferowane są systemy bezpieczeństwa: ABS + EBD i cztery poduszki powietrzne.

Odmianę Dynamic charakteryzują elementy zewnętrzne mające na celu podkreślenie sportowych aspiracji modelu. Należą do nich halogeny przeciwmgielne oraz spojlery umieszczone na progach i dachu. We wnętrzu znalazła się skórzana gałka zmiany biegów, kurtyny powietrze i klimatyzacja manualna z filtrem przeciwpyłkowym. W standardzie występuje również radioodtwarzacz z CD.

Wersja Luna została dodatkowo wyposażona w: lusterko wsteczne samościemniające, czujnik deszczu, klimatyzację automatyczną, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz dwa dodatkowe głośniki (w sumie sześć).

Sol zawiera w standardzie systemy bezpieczeństwa: ESP, TC i BAS. W osłonach przeciwsłonecznych znalazły się podświetlenie lusterek kosmetycznych. Zewnętrznie pojazd odróżnia się montowanymi w tej wersji piętnastocalowymi felgami aluminiowymi.

Wariant Prestige wyróżniają zamontowane dodatkowo elementy podnoszące komfort podróży, do których należy elektrycznie otwierany szklany dach i tempomat.

Wersja T Sport - jak sama nazwa wskazuje - jest najbardziej usportowioną odmianą tego modelu Toyoty. Dostępna jest wyłącznie z najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 192 KM. Zamontowano w niej sportowe, obniżone zawieszenie i 16-to calowe felgi aluminiowe. Podobnie jak w wersji Dynamic, na progach i na dachu znalazły się wystylizowane spojlery. Standard wyposażenia jest zgodny z wersją Sol.
W opcji dokupić można m. in: skórzaną tapicerkę oraz zestaw nawigacji satelitarnej.

Toyota Corolla posiada dużo elementów podnoszących bezpieczeństwo podróżujących. Maksymalnie pojazd może być wyposażony w sześć poduszek powietrznych: dwie czołowe, dwie kurtynowe i dwie boczne poduszki powietrzne dla osób siedzących na przednich fotelach. Nad prawidłowym prowadzeniem samochodu czuwają: system antypoślizgowy ABS z korektorem siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP (VSC – Vehicle Stability Control), który współpracuje z kontrolą trakcji TC (Traction Control) oraz systemem wspomagającym gwałtowne hamowanie BA (Brake Assist). Na każdym miejscu montowany jest bezwładnościowy, trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Przednie pasy wyposażone są dodatkowo w regulację wysokości oraz pirotechniczne napinacze. Na tylnej kanapie zamontowano sytem montowania fotelika dziecięcego typu ISOFIX. W testach zderzeniowych przeprowadzanych przez organizację EuroNCAP Toyota Corolla zdobyła cztery gwiazdki w pięciostopniowej skali.

Ceny

Za najtańszą Corollę hatchback z trzydrzwiowym nadwoziem w wersji Terra, z silnikiem o poj. 1.4 litra trzeba zapłacić okrągłe 55 000 zł. Model z benzynowym silnikiem o poj. 1.6 l w tym samym wariancie wyposażenia kosztuje 57 400 zł. Przyjemność podróżowania dieslem wymaga zostawienia u dilera minimalnej kwoty 78 200 zł (silnik dostępny od specyfikacji Luna). Za 90 000 zł dostępna jest wersja T Sport z trzydrzwiowym nadwoziem (niedostępna w sedanie i kombi). Dopłata do sedana i kombi wynosi odpowiednio: 3 000 i 4 000 złotych.
  
 
Car of the year 2005!

Zbliża się kolejna edycja prestiżowego plebiscytu car of the Year 2005. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku tytuł COTY 2004 przypadł produkowanemu wyłącznie w Polsce fiatowi panda.

Pod koniec czerwca prezes COTY - Ray Hutton i sekretarz generalny Eduardo Azpilicueta przedstawili pierwszą oficjalną listę prowizoryczną kandydatów do tytułu Car of the Year 2005.

Wśród 32 aut znalazły się modele praktycznie wszystkich koncernów. O większości z tych aut pisaliśmy już na łamach naszego serwisu, pozostałe opiszemy wkrótce.

Oto te samochody: Alfa Romeo GT, Audi A6, BMW serii 1, BMW X3, BMW 645 Ci, Chrysler 300, Citroen C4, Dacia Logan, Fiat/Lancia Idea/Musa, Ford Focus, Honda FR-V, Hyundai Tuscon, Jeep Grand Cherokee, Kia Cerato, Kia Sportage, Land Rover Discovery , Lexus GS 300, Mercedes A, Mercedes SLK , Mitsubishi Colt, Mitsubishi Grandis , Opel Astra, Peugeot 407, Renault Modus, Seat Altea, Skoda Octavia, Smart Forfour, Suzuki Swift, Toyota Corolla Verso, Toyota Prius. Wyniki poznamy 15 listopada br.
  
 
Przez Europę w 55 godzin!


W miniony weekend miało miejsce niecodzienne wydarzenie motoryzacyjne. W piątek rano, z Nordkapp na północy Norwegii wystartowała kolumna samochodów, której celem był przylądek Tarifa w południowej Hiszpanii.

Impreza o nazwie Cape-to-Cape Challenge odbywa się co roku. Załogi mają do przejechania ponad 5.500 km przez całą Europę. Zasady są ściśle określone. Ruch odbywa się po drogach publicznych, niedozwolone jest łamanie przepisów, w szczególności tych dotyczących ograniczeń prędkości.

W zawodach zwyciężyła trzyosobowa angielska załoga, jadąca Lexusem IS300 SportCross. Na przebycie Europy z północy na południe Anglicy potrzebowali 55 godzin i 24 minut, co oznaczało średnią prędkość 100 km/h. Był to jednocześnie rekord trasy, lepszy od poprzedniego o 31 minut.

Drugi samochód w tegorocznej rywalizacji - Jaguar z silnikiem diesla - okazał się wolniejszy o ponad dwie godziny.
  
 
Toyota bezkonkurencyjna w niemieckim sondażu firmy J.D Power

Po raz trzeci z rzędu Toyota zajęła pierwsze miejsce w organizowanym przez J.D Power and Associates badaniach poziomu zadowolenia wśród osób kupujących samochody w Niemczech. W sondzie wzięło udział ponad 24 tys. kierowców, którzy oceniali auta różnych marek w kategoriach jakość i niezawodność, linia nadwozia, serwis oraz koszty eksploatacji. W ogólnym zestawieniu Toyota zdobyła 844 punkty na tysiąc możliwych, ze znaczną przewagą nad Mazdą (816), Subaru (815) i Hondą (811).

Porsche i Peugeot byli jedynymi europejskimi producentami, którzy w niemieckiej ankiecie zajęli pierwsze miejsca w jednej z siedmiu kategorii pojazdów, odbierając prymat markom japońskim.

  
 
Rewolucja w paliwach?


Shell i Toyota uruchomiły program, podczas którego na ulice Londynu wyjedzie 10 Toyot Avensis zasilanych nowym, alternatywnym paliwem. 3-miesięczny test ma udowodnić brak szkodliwości dla silników, a także wysoką jakość ekologiczną nowego paliwa.

Samochody wyposażone będą w zupełnie seryjne silniki diesla. Jedynym novum, jest zastosowanie technologii D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology), która znacznie redukuje zawartość cząstek stałych oraz tlenków azotu w spalinach. Po zastosowaniu tej technologii i wyeliminowaniu najbardziej szkodliwych substancji ze spalin, silniki z dużym zapasem spełniają normy czystości Euro4.

Toyoty zasilane będą paliwem GTL (Gas to Liquids) - czystym, syntetycznym i bezbarwnym paliwem, który otrzymywany jest z gazu. Jest ono najbardziej ekonomiczne z alternatywnych paliwa, a przy tym ma świetną charakterystykę spalania oraz nie zawiera siarki, dzięki czemu jest bardzo ekologiczne.

Co więcej, GTL może być używany we współczesnym silnikach diesla bez żadnych przeróbek i inwestycji. Najlepsze efekty daje jednak w połączeniu z technologią D-CAT.

Shell jest w trakcie budowy pierwszej komercyjnej rafinerii, która będzie zajmowała się przerabianiem gazu na GTL. Ponadto ogłosił plany wybudowania zakładu w Katarze, który na masową skalę będzie zajmował się wydobyciem gazu. Szacuje się, że na terenie tego kraju znajduje się 15 procent światowych zasobów gazu.
  
 
Wzrosła sprzedaż importowanych aut w Japonii


Sprzedaż nowych importowanych aut w Japonii, wliczając w to samochody produkowane przez tamtejszych producentów zagranicą, wzrosła w czerwcu w porównaniu z czerwcem 2003 o 6,3 proc. do 28 349 egzemplarzy - poinformowało dzisiaj japońskie stowarzyszenie importerów aut. Jest to pierwszy od trzech miesięcy wzrost.

Ogółem w ciągu pierwszych sześciu miesiecy tego roku w Japonii sprzedano 138 985 aut z importu, o 1 proc. więcej niż przed rokiem.

Pierwsze miejsce w rankingu zagranicznych producentów zajmuje Volkswagen, który od początku roku sprzedał 5897 samochodów, o 16,4 proc. więcej niż przed rokiem. Dało mu to 20,80 proc. rynku aut importowanych.

Drugie miejsce zajmuje BMW - 4716 sprzedanych aut, o 29,7 proc. więcej, 16,64 proc. rynku, a na trzecim miejscu znalazł się Mercedes - 4134 auta, spadek o 7 proc., 14,58 proc. rynku.

Czwarta była Toyota (m.in. model Avensis importowany z Europy) - 1867 sprzedanych samochodów, wzrost o 293,1 proc., 6,59 proc. rynku, a piąte Volvo - 1544 auta, wzrost o 16,4 proc., 5,45 proc. rynku.

(PAP)




[ wiadomość edytowana przez: Jackal dnia 2004-07-06 15:18:06 ]
  
 
Nowa Toyota Celica ?


Nowy silnik 2.4 litra o mocy 250 KM, nowa stylistyka (IMO bardzo ładna), czyżby następca Celiki??? Szpiedzy twierdzą że tak.

Zdjęcie i opis po japońsku

Leon99 możesz przetłumaczyć??





[ wiadomość edytowana przez: Jackal dnia 2004-07-07 13:33:56 ]
  
 
Leon nik rzty po Japansku - ale tu macie przydatny link do translatowania stron: Babelfish - bardzo sie przydaje gdzu ktos lubi ogladac toyotowe nowinki
  
 
El_Chueco
Tam nie da sie przetłumaczyć takich napisów, bo nie ma jak wprowadzić tekstu z klawiatury, a tłumaczenie całej strony to nie to.

- - - - - - - -

Toyoty nagrodzone za zabezpieczenia


Toyota Avensis i Land Cruiser zostały uznane przez brytyjskie firmy ubezpieczeniowe za najlepiej zabezpieczone auta w swoich klasach (auta rodzinne i 4x4) i uzyskały tytuły Car Security Award przyznawane w Wielkiej Brytanii przez Thatcham - niezależny brytyjski instytutu doświadczalno-badawczy.

Auta oceniano w 2-ch kategoriach - włamanie do pojazdu i kradzież pojazdu.

Wszystkie media trąbią o nagrodach dla Audi, ale wystarczy poczytać między wierszami - oceniano 10 kategorii aut, Audi wygrało w 2-ch (A3 w kompaktach i A8 w luksusowych), dokładnie tak samo jak Toyota.




[ wiadomość edytowana przez: Jackal dnia 2004-07-07 14:14:06 ]
  
 
Nowa Celika - tłmaczenie od Leona99

"Nowy model Celiki który pojawi się w przyszłym roku "type R" 2.4l 250 KM

Nowy model 8. generacji nazwany 197L pojawi sie w przyszlym roku, zostanie wyposażony w sportowy silnik, będący rozwinięciem silnika 2AZ, któy będzie miał oznaczenie 2AZ-GE.

pod rysunkiem silnika jest informacja, że z silnika 2AZ, który ma 190KM, poprzez zastosowanie lift-feature, osiągnieto moc 250KM."

Arigato domo Leon san !!!


  
 
Cytat:
2004-07-08 10:19:35, Jackal pisze:
Nowa Celika - tłmaczenie od Leona99



No to się poprawię:
Znalazłem lepsze tłumczenie: Ósma generacja Celiki pojawi się w końcu 2005 (z prawdopodobieństwem 80%). Model o oznaczeniu 197L będzie napędzany zupełnie nowym 2,4 l 250-konnym silnikiem 2AZGE. Jest to silnik atmosferyczny (bez turbo) i przewidziany jako konkurencja dla Type-R Hondy.
  
 
Toyota zwiększa sprzedaż w Europie o 15%


W pierwszym półroczu Toyota sprzedała w Europie rekordową ilość 502 016 pojazdów, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Po raz pierwszy w historii sprzedaż aut japońskiego producenta przekroczyła na Starym Kontynencie poziom 500 tys. Po sześciu miesiącach udział rynkowy Toyoty zwiększył się z 4,7% do 5,1%. Na pięciu czołowych rynkach samochodowych Europy Toyota odnotowała poprawę, a sprzedaż kluczowych modeli (wszystkie produkowane na Starym Kontynencie) dalej rosła.

"Wyniki za pierwsze półrocze to ważne osiągnięcie dla Toyoty w Europie – jest to nasz najlepszy wynik półroczny. Sprzedaż modeli Yaris, Corolla, Corolla Verso oraz Avensis w dalszym ciągu rośnie, podobnie jak zaufanie klientów co do bardzo dobrej jakości produktów marki Toyota. Po raz trzeci z rzędu Toyota zajęła pierwsze miejsce w badaniach konsumenckich organizacji J.D. Power w Niemczech. Mamy nadzieję, że uda nam się sprzedać więcej aut niż tegoroczna prognoza na poziomie 860 tys." – powiedział Thierry Dombreval, dyrektor operacyjny europejskiego oddziału Toyoty.

(Toyota)
  
 
Corolla najchętniej kupowanym autem w Japonii


Toyota Corolla była najchętniej kupowanem modelem auta w Japonii w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku - podało tamtejsze stowarzyszenie dilerów samochodowych.

I chociaż sprzedaż tych aut, w porównianiu z poprzednim rokiem, spadła o 13 proc. do 94.446 egzemplarzy i tak utrzymały one pierwszą lokatę.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Nissan Cube - 82.174 auta, Toyota Wish - 71.679, Honda Fit - 69.000, Toyota Crown - 68.527, Nissan March - 61.433, Honda Odyssey - 60.919, Toyota ist - 49.136, Toyota Alphard - 42.673 i Mazda Demio - 42.511.

Bardzo popularny w Japonii model Mitsubishi Colt, w wyniku afer i udokumentowanych przypadków ukrywania niedoróbek przez kierownictwa tego kocernu, spadł z pierwszego jeszcze nie tak dawno miejsca na 24, z 44,8 proc. spadkiem sprzedaży do 20.898 sztuk.
  
 
Rekordowo opływowe Daihatsu*


Daihatsu po raz pierwszy w Europie zaprezentowało swój nowy koncepcyjny samochód - superoszczędny model UFE-2 (Ultra Fuel Economy). Pojazd ten debiutował na salonie w Tokio pod koniec zeszłego roku. Jego najważniejszą cechą, jest rekordowo niski współczynnik oporu powietrza - 0,19 cx.

Tak opływowe nadwozie auta gwarantuje bardzo dobre właściwości jezdne oraz niskie zużycie paliwa. Dodatkowym atutem jest też mała waga modelu - 570 kg, wynikająca z zastosowania w konstrukcji aluminium i lekkich stopów metali.

Na ekonomiczność i względy ekologiczne Daihatsu UFE-2 wpływa również hybrydowy układ napędowy, łączący w sobie 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 600 ccm z motorem elektrycznym.

Wszystkie te elementy pozwalają na pokonanie koncepcyjnym modelem daihatsu dystansu 60 kilometrów na zaledwie 1 litrze benzyny. Wnętrze pojazdu może pomieścić cztery dorosłe osoby.

*) Dla niezorientowanych - Daihatsu należy do Toyoty.
  
 
AMiS testuje Priusa

TUTAJ przeczytacie test Toyoty Prius w wykonaniu Auto Motor i Sportu.