MotoNews.pl
  

Polonez z silnikiem V6 - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś poraz kolejny czytam o tym poldku V6 i coraz bardziej jestem przekonany że ten silnik w tym samochodzie jest sztuka dla sztuki.
mnie by sie nie chciało tyle robić dla 15o KM. Przecież taką moc można spokojnie uzyskać z 2.0 i po mniejszych kosztach, kultura pracy i ten dźwięk V6 nie pobije nic chyba że V8 , ale wracając do tematu to jeśli już wsadzam V6 forda to nie lepiej zainwestować troche wiecej i wsadzić 2,9 cosworta i mieć 190KM a to już byłoby napewno coś.

I jeszcze jedno ten poldek z tego co mi wiadomo na 400m ma ok 17s a ile ma seryjny 1,4 bo mi się wydaje że niewiele więcej i z pojemności połowe mniejszej.
  
 
Cytat:
2003-10-15 22:49:37, Jojo pisze:
I jeszcze jedno ten poldek z tego co mi wiadomo na 400m ma ok 17s a ile ma seryjny 1,4 bo mi się wydaje że niewiele więcej i z pojemności połowe mniejszej.


Adamus i Maras w Borsku wykrecali ~18,80 s
  
 
Cytat:
2003-10-15 23:04:55, road_runner pisze:
Cytat:
2003-10-15 22:49:37, Jojo pisze:
I jeszcze jedno ten poldek z tego co mi wiadomo na 400m ma ok 17s a ile ma seryjny 1,4 bo mi się wydaje że niewiele więcej i z pojemności połowe mniejszej.


Adamus i Maras w Borsku wykrecali ~18,80 s

ja w modlinie wykrecilem 17.47s(bez czasu reakcji z nim 17.9)
  
 
mnie sie wydaje ze z takiedo duzego silnika mozna wydusic rownie duza moc. W AS pisze ze koles chce zalozyc na wiosne dwie turbosprezarki. Podejzewam ze nawet najszybszy 2.0 bedzie zostawal daleko w tyle za nim.
  
 
Cytat:
2003-10-15 20:11:48, Walezy pisze:
wystarczy przejechac sie lancia z chipem od barrego(1,6bara) roznica jest kolosalna, a to jest ciezkie auto(moja 1300kg) i do tgo ma naped na 4 co napewno nie dodaje skrzydel.NOS poza tym dziala tylko na chwile a turbo mozna pilowac o wiele dluzej.

nie porownuj seryjnego turbo z nitro...znajomy mial astre coupe 1.8(125ps+jakies przerobki)i strzal 75hp i scigal sie z 2.0T i przegral mimo, ze mial wieksza moc...[przelozenia skrzyni biegow itd itp spowodowaly ze przegral(samochod nie byl przystosowany do takiej mocy)
  
 
Najszybszy 2.0 TC może i będzie zostawał w tyle... Już kilka lat temu przymierzałem się do montażu silnika YB z Forda Sierry lub Escorta (to jest silnik Cosworth'a). W dość prosty sposób (jak na zmianę silnika, oczywiście!) można mieć silnik o potencjale wielokrotnie wyższym od starego Cologne V6. W Anglii pracowałem w firmie zajmującej się właśnie modyfikacjami i przygotowywaniem do sportu Cosworth'ów i wieżcie mi, że "na ulicę" można taki silnik dłubnąć nawet na 480 - 530 KM, stosunkowo niewielkimi kosztami (nie mylcie z silnikami do sportu, tam blok nawet nie zostawał seryjny, a moce dla silnika 2.0 kończyły się na 620 - 640 KM). Tak więc nie rozumiem, po co tak komplikować sobie życie, jeśli proste rozwiązania są na wyciągnięcie ręki.