MotoNews.pl
  

Moduł elektroniczny w Maluszku :) - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nowy komplet Nanoplexa to ok 600zł, a używany na giełdzie to zakup w ciemno. Np. nowy czujnik kola pasowego ze wspornikiem to prawie 100zł.
Trafiają do mnie też klienci z zakupionymi , używanymi Nanoplexami które nie odpaliły i później mają dodatkowe wydatki ale jeśli za 150zł trafi się pewny, sprawdzony to oczywiście to okazja i warto.
A przy demontażu pewnie większość fachowców nie przejmuje się sposobem wyciągania wiązki i widziałem jak przy mnie ktoś demontował metodą szarpania za przewody, peszle. W przyszłości może to powodować problemy trudne do zlokalizowania bo pojawiające się cyklicznie.
  
 
A niedoczekanie. Nowy czujnik obrotów to 46 złotych w sklepie zapakowany w woreczek z logo Magneti Marelli i naklejką z opisem, wspornik(a ściślej jedną blaszkę) kupiłem za 2.50, a drugą dorobiłem bo nigdzie jej nie było. Skoro u was jest inaczej sugeruję zmienić sklep.
  
 
Cytat:
A najlepiej skołować sobie taki zapon jak ma DaymoN jego moduł bieże impuls z aparatu zapłonowego ( który już nie ma odsirodkowego regulatora zapłonu, poprostu jest na sztywno)
Bo niepoczebny jest nam czujnik i koło pasowe od el.


andy_k możesz coś takiego zrobić??
  
 
W Sosnowcu jest filia zakładów Magneti-Marelli.
O ceny czujników pytałem w sklepach motoryzacyjnych w Sosnowcu około 2 miesiące temu.
Sprzedawcy podawali ceny niewiele poniżej 100zł. Niestety nie wiem jaki producent. Ostatecznie czujnik kupił sam klient w hurtowni i podał mi cenę około 80zł (też nie pamiętam producenta).
Dziękuję Krzemowemu za informację i sprawdzę bo być może przepłacałem (choć sklep motoryzacyjny w ktorym się zaopatruję należy do tanich).
------------------------------------------------------------

Dwie wersje z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia aktualnie testuję.

[ wiadomość edytowana przez: andy_k dnia 2003-10-27 05:46:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: andy_k dnia 2003-10-27 07:01:31 ]
  
 
dawno nikt nie ruszal tego tematu.... i teraz po tym czasie mam pytanie jak wam sie jezdzi elektronicznych modułach ?
jakeis nowe wrazenia czy juz sie przyzwyczailiscie do lepszej pracy silnika ?
  
 
Ja zauważyłem a mam aparat zapłonowy bezrozdzielaczowy.

Co dało w moim przypadku:

- lepsze odpalanie rano zwłaszcza przy tych mrozach co były,
- czyste styki przerywacza w aparacie zapłonowym,
- świece stan bardzo dobry,
- równiejsza praca silnika (brak falowania obrotów) ale nie zapomnieć o ustawieniu gaźnika i zaworów,
- zaplon mieszanki bardzo ubogiej,
- zauważalne szybsze kręcanie się silnika na obroty i wyższe obroty o 1740obr/min (ale nie wiem czy to nie powód zastosowania dolotu ala RC i wydechu),
- minimalny spadek zużycia paliwa (kwestia dobrej regulacji reszty),
- narazie bezawaryjnie.

Jak mi się cosik przypomni napisze.
  
 
Jak się jeździ - dobrze

Tak jak poprzednik powiedział:
- lepsze zapalanie zimnego silnika
- u mnie zapalał by za pierwszym razem - ale z wyniku mojego małego lenistwa i z braku czasu - nie przeprowadziłem regulacji gaźnika ani go nawet nie czyściłem - więc jak nie za pierwszym to za drugim zapala
- silnik - chodzi spokojniej, nie szarpie, jak jest zimny - czasem strzela w tłumik - ale tylko przy pełnym wdępnięciu gazu do podłogi, jak się nagrzeje - nic takiego nie ma
- jest bardziej elastyczny - tzn - nie protestuje jak jedzie się na wysokim biegu niskie obroty silnika - ale rzadko tak jeżdżę
- o zuzyciu paliwa nie powiem - ba jak wspomiałem wcześniej gaźnik wymaga kompletnego czyszczenia i regulacji

aha to jest przy module jaki kupiłem za 36 zł - planuję kupić moduł za 70 zł - ale marzy mi się bezstykowy moduł zapłonowy

Może ktoś z Was ma jakieś pomysły na taki moduł bezstykowy
  
 
eeee przeczytalem wszystko w tym watku i uwazam ze taki modul to calkiem konkretna sprawa. Problem tylko w tym ze nie doczytalem jak moge skontaktowac sie z kims kto sie tym zajmuje. Andy_K w jaki sposob mozna by to ewentualnie zamowic (do 126 tez za 70)? Z gory dziekuje i pozdrawiam
  
 
Na stronie http://www.republika.pl/digitech2 w dziale "126p" są zawsze aktualne ceny.
Kontakt albo ze strony albo:

digitech2@op.pl
GG 4048473
tel. (32) 294 02 12
tel kom. 607 87 99 40

  
 
ja natomiast kupilem modul digitech`a ale do silnika 4 cylindrowego, najlepszy jaki byl, za okolo 85zl i potwierdzam opinie kolegow, kiedys przy -15 odpalalem autko i cos dziwnie sie dusilo - ale odpalalo... okazalo sie ze zapomnialem wyciagnac ssanie Z ta rowna praca, to wiele zalezy od gaznika, ja ciagle z tym walcze
  
 
dzieki, dzieki zaraz to sprawdze
  
 
Ale w tytule jest "Moduł elektroniczny"
na stronie digitechu jest coś wspomniane ze jest testowany.....
Moze są jakieś nowe informacje...
Ja jestem bardzo zainteresowany takim właśnie modułem!!!!!
Chodzi o taki moduł jak jest w EL (nanoplex) Tylko żeby chodził bezograniczeń i miał lepszą charakterystykę.

Bo teraz są cały czas rozmowy o "modulikach" do tradycyjnego układu zapłonowego z przerywaczem.
  
 
(odswiezanie)

od jakiegos miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem modulu;) ale zalozylem dopiero tydzien temu. zbyt krotko zeby juz zachwalac ale odpalil bez problemu wiec gorzej nie jest. na razie jedyne co zaobserwowalem - chodzi sabilniej na niskich obrotach, nawet jak jest zupelnie zimny.
za to wczoraj pojawil sie problem. zmienilem aparat zaplonowy na inny i zadowolony przekrecilem kluczyk zeby go ustawic. kilka sekund pozniej przypomnialem sobie o kondensatorze (przy montazu modulu nalezy go odpiac z aparatu). o te kilka sekund za pozno chyba bo wyglada na to ze modul juz sie na mnie "obrazil";). nie daje znaku zycia. musialem go niestety wypiac.
czy podpiecie go razem z kondensatorem niszczy go calkowicie? czy jest to naprawialna rzecz? domyslam sie ze juz koniec z nim (zrobil sie cieply), no ale moze jednak...

  
 
Jesli to nasz to napisz która wersja. Kondensator nie może go uszkodzic. Tylko przebicie wysokiego napięcia na obwód niskiego napięcia lub brak masy (nawet chwilowy).
Przebicie moze powstac gdy przewody wysokiego napiecia stykają sie z przewodami niskiego napięcia lub wtedy gdy przewody wysokiego napiecia zostaną odłączone lub swieca wykrecona i nastąpi wyładowanie wewnątrz cewki zamiast między elektrodami świecy.
Podaj informacje na GG 4048473
  
 
dlatego od kopa odpialem te wszytskie kondensatory...
juz raz mi sie popaliły i nie wiedzialem o co chodzi...
ale na module jezdze juz z 4 miesiace i naprawde poprawioa prace silnika. elektrody swiec rozwarłem na 1mm i śmiga jak nigdy wczesniej
  
 
wszystko wykonywałem zgodnie z zaleceniami producenta modułów

ale swoją drogą odkładam na moduł z korekcją wyprzedzenia zapłonu - to już musi grać



[ wiadomość edytowana przez: Yerrusek dnia 2004-08-05 16:52:23 ]
  
 
chcialem oficjalnie podziekowac andy_k za serwis pogwarancyjny przez GG;).
w sumie nie wiem gdzie popelnilem blad (jezdzilem juz wczesniej z modulem), ale dodatkowe wkazowki pomogly sprawdzic modul. okazalo sie ze wszystko z nim ok i od wczoraj znow jestem zadowolonym uzytkownikiem tego urzadzenia!

dzieki!

krauzer: kondensatory mam odpiete, ale sprawdzalismy u mnie aparat z innego malacza, i... zapomnialo sie;)
  
 
Takie pytanko bo czytam caly ten topic i wyczytalkem gdzies ze wtedy niema odsrodkowego regulatora napicia, znaczy ze jest nie uzywany ?? ma ktos jakies konkretne ibnfo na temat tego z regulacja plynna kata wyprzedzenia zaplonu ?? Bo na taki to ja bym mial chrapke
  
 
mam takie pytanie.

chce odpiac ten modul, bo cos mi sie kisi.

do cewki potrzebuje przewod oporowy teraz puscic, ale nigdzie nie umiem takiego dostac. moge zamiast przewodu dac opornik na kablu ??
 
 
tez mis ie ukisił dokladnie tak samo! i tez szukalem kabla oporowego