MotoNews.pl
12Jakie wymiary felg do łady (272198/12) - Strona 5
  

Jakie wymiary felg do łady - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kuba, a widziałeś te?
http://olx.pl/oferta/felgi-melber-bbs-15-quot-4x100-bmw-e21-e30-polonez-125p-CID5-ID8vo4t.html

Są fajne i są niedaleko, można podjechać i przymierzyć.
  
 
Hmmm fajne ale wyglądają na zmęczone - zobaczę co mi ten człowiek od borbetów w zdjęciach podeśle i będę decydował. Jak mnie zniechęci to pojadę do Serocka zobaczyć live bo faktycznie pod nosem

Ps. Felype dostałem namiary do mechanika od kumpla co śmiga w kjs. Bardzo polecał więc jak przekręcę do niego i coś ustalę to powiem czy człowiek rozsądny czy nie.

Dzieki za link jak coś jeszcze widzicie ciekawego to wiadomo ... Że szukam pozdr
  
 
Ja mam coś takiego do pchnięcia:
Klik, klik

No tylko dystanse trzeba byłoby zapodać.
  
 
Mi właśnie przyszły 2 felgi z 4. Poszerzona stal miało być 7 cali a jest prawie 8 i 7,5. Może być cieżko z wstawieniem
  
 
Felgi przymierzyłem, wchodzą w sumie idealnie, na styk

Jedyny problem jest taki że przy maksymalnym skręcie z lewej strony felga haczy o przewód hamulcowy. Czy są jakieś krótsze przewody dostępne do łady?
  
 
za wysoko ale ładnie.
to co, koleś zrobił ci jedna na 8" a drugą na 7,5" ?
  
 
Wysoko jest bo sprężyny jeszcze na półce leża czekając na wiosne. Co do felg to wszystkie mają 198mm szerokości a jedna 205. Felgi kupowałem już poszerzone i takie przyszły.
  
 
pozwolę sobie odgrzebać temat

może dywagacje przydadzą się na forum. Ja szukam w sieci i niestety trafiam na niejasne a czasami nawet sprzeczne ze sobą informacje.

Krótko tytułem wstępu ... po długich poszukiwaniach kupiłem jakiś czas temu felgi które podobały mi się najbardziej ze wszystkich. No może nie najbardziej ale takie ładne i takie na które mnie było stać. Jak się później okazało kierowałem się bardziej emocjami niż głową. Nie miałem serca już zawracać głowy bardziej doświadczonym kolegom glod i Szoko więc pewnie dla tego teraz mam rozkminę

Do rzeczy - parametry felgi to: alu, 15 cali, rozstaw 4x98, 7J, ET30 ( tutaj wszystko do przyjęcia - ze sporym ET miałem zamiar sobie poradzić przy pomocy dystansów ). Tutaj jeszcze wszystko pięknie i cacy jednak problem pojawia się przy wielkości otworu centrującego w feldze i średnicy - długości kołnierza piasty.

W feldze ów otwór wynosi 58,1mm ( niby można roztaczać ale prawie wszyscy to odradzają ) - piasta jak podają różne źródła ( sam będę pewnie miał możliwość zmierzyć w mojej 2107 ) ma średnicę 58,5mm - nawet do 59 mm.

Jak ważne jest zgranie otworu felgi do piasty można poczytać w sieci lub na 'chłopski rozum' się domyślić

teraz pytanie ... bo przy moich dywagacjach bez tego się nie obędzie - czy stosowaliście kiedyś dystanse centrowaniem gdzie średnica na feldze była mniejsza niż na piaście ? Z racji dość długiego kołnierza piasty wydaje to się być dość kłopotliwe do wyliczenia. Jutro do tego usiądę cierpliwie i może wyliczę jak trzeba.

Niby wielkiej różnicy nie ma a jednak

tutaj obrazkowa pomoc o czym mowa jak dobrać dystanse
  
 
A dlaczego roztoczenie o pare setek ma być złe? Tyle ze trzeba to zrobić u fachowca a nie pana Zenka żeby felga nie biła.
  
 
Bo Andrzeju, to nie zrobi każdy, bo trzeba bardzo długo ustawiać felge z zegarem, bo trzeba mieć trochę większą tokarke.... Lepiej zdjąć piastę i ją przetoczyć.
  
 
Ja u siebie przerabiałem ostatnio roztaczanie otworu. Jeśli znajdziesz tokarza który się podejmie to jest to z godzina roboty. Za 4 felgi zapłaciłem 40 zł. Ale zwróć uwagę czy faza w otworze nie jest za głęboka. U mnie tak było i gdy otwór już miał odpowiedni wymiar okazało się że jest za daleko właśnie przez tą fazę. Trzeba było dorobić pierścień usuwając fabryczną fazę i wstawiając go w to miejsce. Chodzi mi tu o tylne koła bo z przodu tak jak piszecie piasta jest "długa".
W zeszłym roku miałem dystanse z allegro do fiata i jeśli na takie byś się zdecydował to na przód wchodzą minimum 30mm. Przy 25.. centrowanie wystające z dystansu opierało się o piaste. Ładnie to wytłumaczyli na stronie z linku wyżej.
  
 
Cytat:
2015-06-01 08:50:08, SzokoLada pisze:
Bo Andrzeju, to nie zrobi każdy, bo trzeba bardzo długo ustawiać felge z zegarem, bo trzeba mieć trochę większą tokarke.... Lepiej zdjąć piastę i ją przetoczyć.


No to właśnie pisze ze musi to zrobić fachowiec.
  
 
W takim razie może kierunek wybrać taki:

Nie roztaczam ani piasty ani felgi tylko zakładam dystans z kołnierzem we właściwym do felgi rozmiarze - z racji konstrukcji piasty - dystans 30 mm. Pytanie czy to bezpieczne ? dzisiaj jadę i będę mierzył czy przy takim dystansie felga nie będzie tarła o błotnik czy nadkole. Ale wydaje mi sie że tu akurat jest sporo miejsca
  
 
Cześć.
Szybkie pytanie do specjalistów : czy takie alufelgi będą pasowały do mojej 07 ?

14" 6J ET-37 4x98 opony 175/65 R14 ?
  
 
Niestety, do twojej 07 nie będą pasować.
  
 
Szoko, przepraszam że głowę zawracam, ale nigdy nie mogłem tego ogarnąć.
Czytałem temat, do którego - słusznie! - podpiąłeś moje pytanie.
No ale dalej nie wiem, czemu te co podałem nie będą pasować. 6J za dużo czy ET-37 za duże?
Będą obcierać przy skręcie?

A takie: Cromodora 5,5J 14" ET-34 opony 175/65R14 ?
  
 
To bardzo proste. Bo lepiej będą pasować do mojej łady.
A tak na poważnie, to powinno być ok.
  
 
Jeśli tak, to które z tych dwóch raczej byś mi polecił?

-aha, a powszechne "motyle" 14" 5,5J od Fiata 132 - jakie mają ET?
  
 
Ja bym brał 6j
  
 
generalnie do Łady wsadzisz każda felgę z każdym ET, kwestia wyglądu zewnętrznego i być może konieczność zastosowania dystansów żeby koło nie obcierało o nadkole czy rand
jak do kombi założyłem np: 14"x5,5" ET37 chyba, ze Skody, które pasowały plug&play i nawet dekielki wskoczyły to samochód wyglądał trochę komicznie bo koła były schowane mocno
natomiast na moich MiM'ach ameliniowych 15"x7" ET11 auto wygląda jak najbardziej zacnie ale przy obniżeniu rzędu 150 mm trzeba ranty błotnika walcować bo zetrze je połysk