Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-07-19 08:54:22 ja sobie go wprowadzilem do kabiny, zaraz obok kiery bylo miejsce ![]() Z kolei jak przytrzymam chwile ten guzik i przekrece stacyjke i odpuszcze guzik to ze stacyjki dalej kreci ![]() |
![]() Vincent1983 Opel Astra 2 Poznań | 2006-08-04 16:18:24 Witam!
Mialem ten sam problem. Wymienilem tulejki (mimo, ze nie byly niby wykonczone), bendix i poprawilem miejsca lutowan tak aby wyeliminowac zimne luty i jest ok. Tzn czasami tez sie przytnie ale nie na tyle zeby w ogole nie odpalil. Wczesniej bawilem sie w czyszczenie rozrusznika i musze powiedziec, ze problem znikal na ok tydzien... Dodatkowo podlaczylem sobie (wlasciwie zrobil mi to elektryk ![]() |
![]() buwik85 Escort 1,8D x2/1.6 1 ... zaklików | 2006-11-27 21:52:27 ja mam tak samo w lecie nie odpali jak sie nagrzeje ale wczesniej było to latem a teraz nawet ostatnio mialem -3 stopnie przejechalem 100km zgasilem no i musialem pchac bo red devil nie chciał zagadac nawet tylko było słychac to pikniecie od swiec zarowych a rozrusznika zero ale dzis nawet nie zapalil rozladowało cos akumulator w 15min i nie wiem co jest grane spiecie wykluczam bo kable sa ok dokrecilem klemy i naladowalem akku zapalil narazie zobaczymy jutro co wg was sie spsulo ? mi sie wydaje ze rozrusznik bo jak robilem zwarcie kluczem zeby zakrecil raz to potem zapalil od pierwszego |
![]() ninja1200 ford escort 1.6 16v ... warszawa | 2006-11-29 10:48:00 nie rozrusznik tylko brak pradu! skoro zapaliles na krótko tzn ze rozrusznik nie dostaje czasem pradu tez tak mialem co zrobic masz opisane. |
![]() El_Jefe Cabrio MkV 1.6 EFI Mikołów | 2006-11-29 16:31:41 jak u wszystkich mam ten sam problem, ciepł silnik = duży problem z odpaleniem, diagnoza mechaników w moim przypadku...
wymiana całego alternatora lub regulatora napięcia, pomiar prądu ładowania 13,6-13,7 mechanicy powiedzieli mi ze powinno byc 14 z hakiem, alternator niedostatecznie ładuje i jezeli dłuzej jezdze jest niedoladowany akumulator i jak wygasze silnik niema juz mocy z akumulatora na to zeby ponownie zakrecic rozrusznikiem , a rozrusznik jest po remoncie wiec niepszypuszczam zeby to byla jego winam. mam juz nowy alternator zamontuje go niebawen i zobaczymy czy to jego wina... |
![]() AREK_Rybnik Ford Escort Rybnik | 2006-12-03 01:42:04 El_Jefe podaj jak najszybciej czy coś dała zmiana alternatora.
Bo ja już od zmysłów odchodze u siebie. Mam 1.8 TD. JAkiś czas temu miałem problemy z obrotami oraz zapalaniem na ciepłym silniku (na zimnym np. rano palił ok). Tydzień temu wymieniłem na nowy aku (74 Ah) oraz filrt paliwa, kolega mechanik podregulował na pompie wtryskowej i teraz trzyma obroty ładnie. Przez ostatni tydzień mało raczej jeździłem, ale raczej nie miałem większych problemów z ponowym odpaleniem po jeździe. Ale dziś było inaczej. Pojeździłem troszke dłużej po mieście, potem jeden postój (30 min) i dość trudno zapalił, musiałem zapalać ze 3 razy i dłużej pokręcić. Po 15 minutach jazdy znów postój na mieście (30 min) i jak przyszedłem do auta, nie dało już rady odpalić. Kręcić kręci, ale odpalić nie chce. No i oczywiście kręcił coraz słabiej i słabiej. Wkurzyłem się, poprosiłem gościa w jakimś innym Essim ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: AREK_Rybnik dnia 2006-12-07 14:32:09 ] |
![]() AREK_Rybnik Ford Escort Rybnik | 2006-12-07 14:32:31 Oddałem dziś auto do elektryka. Jest jedna rzecz, na którą nie zwróciłem jakoś uwagi, a o której powiedział mi elektryk. Sprawdźcie też u siebie. Bo u mnie najprawdopodobniej jest problem z rozrusznikiem, który pobiera za dużo prądu do rozruchu. A objawem tego jest przepalony kabel na klemie + przy akumulatorze. Wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi, a rzeczywiście izolacja kabla jest przepalona. Jutro będę coś wiedział więcej czy to rzeczywiście rozwiąże problem.
|
![]() endrju007 Escort Warszawa | 2006-12-07 21:57:38 Witam klubowiczów!!!
Wrzucę swoje 3 grosze... Miałem potworny problem z odpalaniem autka przy gorącym silniku. Było to bardzo częste zjawisko, ale występowało tylko wtedy, gdy najbardziej potrzebowałem, żeby odpalił. Naczytałem się na forum i już byłem skłonny wymienić pół alternatora, immobiliser wyrzucić..... Na szczęście wystarczyło wyczyścić styki przy alternatorze. Od pół roku wszystko działa jak należy, a nakręciłem od tamtej pory 20 tysięcy mil. Może to banalne, ale proponuję zacząć od polepszenia przewodności styków. PS. W obwodzie przy tak dużych prądach przy słabym styku występuje stosunkowo duży spadek napięcia zależny od rezystancji tego styku (spadek napięcia [V]= rezystancja styku [Ohm] x prąd rozruchowy[A]). Wystarczy, że ta rezystancja ma zaledwie 10 mOhm i rozrusznik będzie miał problemy z zagadaniem, a jak przy okazji wystąpi iskrzenie, to ze względu na indukcyjny charakter kabelków chwilowa moc wydzielana w obwodzie może być olbrzymia. Na chłopski rozum, to cała para idzie w gwizdek, to znaczy w ciepełko fajczące izolację doprowadzeń. Pozdrawiam |
![]() AREK_Rybnik Ford Escort Rybnik | 2006-12-08 19:23:27 No i skończyło się na remoncie rozrusznika niestety. Niestety, bo wyszarpało mnie to 250 zeta ![]() |
![]() El_Jefe Cabrio MkV 1.6 EFI Mikołów | 2006-12-25 12:55:35
a oto wynik mojej walki z ta przypadłoscia, wymieniłem alternator niestety niemiałem z 1.6 i wsadziłem z 1.4 chyba z 90 roku, taki dostałem w prezencie wiec darowanemu koniowi ..... , jednak montujac taki alternator do silnika 1,6 8 V pojawia sie mały problem z jego mocowaniem - pasuje tylko na górne mocowania ale dobrze skrecony lezy idealnie i niema zadnych problemów oczywiscie trzeba jeszcze przelorzyc kolo pasowe bo w 1.6 jest pasek wielorowkowy, podmiana wszystkiego zajeła mi jakies dwie godzinki - REZULTATY = pomiar napiecia na zapalonych swiatłach, włączonej dmuchawie na 3 stopniu, właczonym ogrzewaniu tylnej i przedniej szyby i radiu, czyli na duzym obciazeniu 13.87 V a na samych swiatłach radiu i dmuchawie na 1 stopniu prawie 13,9 - 14, pomiar bez zadnego wlaczonego urzadzenia 14,6 , od czsu jak zmieniłem alternator chyba tylko raz mi niechciał zapalic, mam juz nowy aku i okute nowe przewody z alternatora do rozrusznika i nowy + i mase po swietach zamierzam je podmienic i podłaczyc nowy aku zobaczymy czy to jeszcze podniesie o pare V napiecie, z tego co widze ja mialem uszkodzony raczej regulator napiecia w alternatorze ![]() |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-06-15 22:10:56 ODŚWIEZAMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poczytałem sobie troszke i cięzko stwierdzić,mam ten sam problem który tu jest opisany, tylko ze jakis czas temu wymieniłem rozrusznik i myslałem ze bedzie ok.A tu zonk jest to samo jak sie zagrzeje ,lub zrobięjaką trase to jest problem,gadałem z Ryskiem i mówił mi ze gdzies na skrzynce traci napiecie ,i co tu robic ,blachę odgradzająca rozrusznik, czy wymiana skrzynki?????? jak ostygnie kręci normalnie,tulejki????? w dwóch rozrusznikach watpoię co myslicie ??????????? |
![]() cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2007-06-15 22:40:08 sprawdź punkty masowe na silniku ,U mnie tez tak bylo że jak się nagrzal to nie kręcil podlączyłem masę bezpośrednio z akumulatora na silnik i jest dużo lepiej |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-06-16 09:14:06 Noi widomo gdzie lezy problem,winna kabli zasilających rozrusznik trzeb aje wymontowac i zalutować,czyli czwartek i po kłopocie |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-06-18 05:50:29 A tak w ogóle to podwieszę wątek, bo na czasie.
Ntb Ford dał trochę ciała z rozrusznikiem. Na pewno w przypadkach odmowy współpracy przy nagrzanym silniku należy: Sprawdzić koniecznie przewód zasilający automat - stacyjka > skrzynka bezpieczników > złącze przy akumulatorze > automat. Sprawdzić połączenia masy silnik - nadwozie. Jeśli powyższych jesteśmy pewni, to możemy atakować rozrusznik, poczynając od automatu. |
![]() Twiks Ford Focus Łódź | 2007-06-19 21:07:55 Witam!Co mogę powiedzieć o problemie który sie pojawia gdy silnik jest gorący i samochód nie odpala.Przyczyną u mnie była tzw.zwora która jest na kablu który idzie od stacyjki do automatu w rozruszniku znajduje się przy akumulatorze. Należy ją albo wyciąć i zlutować bezpośrednio kable ze sobą albo poprowadzić drugi kabel od stacyjki do automatu do rozrusznika.W moim przypadku pomogło pierwsze rozwiązanie.Pozdrawiam! |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-06-20 07:24:08 Dlatego też pisałem, że najpierw sprawdzajmy instalację, a dopiero potem szalejmy z wymienianiem rozrusznika, jego elementów czy też innych podzespołów. |
![]() Franek53 Ford Escort Combi Konstantynów Łódzki | 2007-06-20 12:27:04 mialem podobna sytuacje ale po wizycie u elektryka sprawa sie wyjasnila to poprostu sam rorusznik tulejki poszly po wymianie wszystko wrocilo do normy pozdrowienia. mozna oczywiscie sprawdzic polaczenia ,moze mase klemy zaciski na rozruszniku,ale w finale to chyba elktryk. |