Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MikeB SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada USB,LPT,TCP,AT, ... Zaśnieżony Kaczogród | 2004-11-13 11:35:52 nareszcie jakies przeblysyki... ![]() No pewnie ze nie mam ![]() Pozdr i dziekuje ![]() |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-11-15 20:01:07 Sildrag
Da sie zrobic 1600 z 2103 bloku. Ja mam tak wlasnie zrobione - tj wiertniety blok na 79. Ale jesli Ty wiesz co mowisz, to lipa i nie uda sie. A to z tego powodu, ze (przynajmniej jak ja sie orientuje) pod tuleje sa wiercone ladowskie bloki na 80mm. Wiec nie roziwercisz tulei na 79 bo zostyanie Ci jej milimetr. Teraz tak jesli pragniesz wiecej to - mozesz (NA WLASNE RYZYKO) wiertnac na 80mm - ale to pod war. ze nie masz tulei. Wtedy poj=80sr skos walu pi i te sprawy - w tablicach matematycznych odnajdziesz wzor na pojemnosc walca, pomnozysz przez 4 i jest. Slyszalem - ale byc moze nie do konca sie zrozumialem, ze bloki 2103 wiercili nawet na 82!Pojemnosc jak wyzej we wzorze z tym ze sr 82. Innym wyjsciem jest dorwanie innego walu korbowego(ktoras niwa) i short rode w 2103 -albo nawet i nie short, pod war ze znajdziesz odpowiednie tloki. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-11-16 22:42:27 Kawał SUPERSwietnejDobrej roboty.
Dla mnie wspaniały! Mam nadzieje ze temat skończony, problemsy rozwiane itp. ![]() |
![]() Pablox SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107'89 -była, ... Gdynia | 2004-11-16 22:52:12
Wlasnei przeczytalem te "wypociny" ![]() ![]() ![]() |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2006-02-09 08:31:03 No niestety jedno co musze powiedzieć że taki silnik trwałością nie grzeszy. Zrobiłem po przeróbce niecałe 30tys i silnik zaczyna mieć dość - tzn kończą się pierścienie i panewki.
Po prostu ten silnik nie lubi 'duszenia" na wysokim biegu i niskich obrotach (mimo że ma niezły moment) i przydałoby sie mu zapodac spotrowy wałeczek (którego ja nie miałem). A w jeżdzie na codzień się męczy i dostaje w d... po sciankach cylindra i panewach) Więc raczej sugerowałbym kupić silnik od 1600 lub od 1500 i rozwiercic go do 1600. Lub zrobic 1300 na tłokach od Niwy (82 mm) i cieszyć się silniczkiem 1,4. Jednakże jeśli chciałbyś jednak koniecznie robić shot roda na niskich tłokach to niestety wbrew temu co dowiedziałem się od Węgrów to tłoki od Vectry nie podchodzą. Niemniej jednak znalazłem w katalogu Opla tłoki takie jak trzeba (niestety nie pamiętam symbolu ale podchodzą chyba z jakiejs Omegi) któe idealnie pasowałyby pod wiercony silnik 1,3 (średnica tłoka chyba 82 mm) ze sforzniem na właściwej wysokości. Do przeróbki byłby tylko otwór na sforzeń (ale minimalnie - o jakieś dziesiąte części mm) tyle że tez nie pamiętam czy powiększać otwór w korbie na sforzeń oplowski czy tez w tłoku pod sforzeń Łady - ale to drobiazg. Natomiast drobiazgiem nie jest cena takich tłoków - 1 szt wraz ze sforzniem i pierścieniami kosztuje od 180 do 250 zł co niestety jest kosztem zbyt dużym. Pozdrawiam Andrzej [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2006-02-09 09:38:15 ] |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2006-02-09 09:37:32 OK. Dzięki. W sumie robić 1,4 z 1,3 to mi sie nie opłaca. Musiałbym zrobić szlify cylindrów i zyskałbym 100cm. Moze poprostu zrobie szlify wału i wymienie panewki zostajac przy 1300 lub tak jak piszesz dopadne i włoże silnik 1,5/1,6.
Tylko rodzi sie kolejne pytanie. Czy mogę do silnika 1,5/1,6 (czyli łańcuchowego) włożyć głowicę od 1,3 (pasek)? Czy głowice sa inne? |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2006-02-09 09:41:40
Nieco wyedytowałem poprzedni post więc go przeczytaj ![]() Co do głowicy to musze cię zmartwić - niestety nie podejdzie - głowica typ 2105 na pasek jest unikalna i pasuje tylko do silnika 2105 (1300 na pasek). Oczywiście zawory, prowadnice, wałek, obudowa wałka podchodzi ale sama głowica już nie |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2006-02-09 10:02:58 Z trwałoscią 2105 rozwierconego u mnie do 1700 , jest rzeczywiście problem...Tak jak Andrzej pisze, blok jest zjechany z boku. A po 30000 pierścienie miały dość...A jazda poniżej 2500 obr. jest b. niewskazana... |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2006-02-09 10:37:39 W sumie jeżdzac KJS-y jeżdżę głównie na wysokich obrotach. Wysokich i bardzo wysokich co niestety spowodowało ukrecenie panewki (choctutaj zaważyło prewnie to, ze wał miał juz swój przebieg). Mając 1,6 myśle, że mógłbym sie ograniczyć do wysokich. Bardzo bardzo nie chce mi sie juz tego silnika wyciągać. Rozważam zezłomowanie Łady. |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2006-02-09 15:52:23 Witam
Powiedz gdzie, to może coś powykręcam ![]() ![]() Mi osobiście nie zalezy na sporcie, tylko na polepszeniu parametrów silnika i trakcyjnych, i nawet podrasowany motor nie goniony na maxa na KJSach u miałby spory przebieg bez awarii ![]() |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2006-02-09 17:12:16 1.3 lancuch, a 1.3 pasek to dwie rozne rzeczy. Wiec z tad podejzewam roznice w mm do pow bloku - aczkolwiek tloki sa rozne, bo ja jak mi sie jedne rozpadly (79 berta syf z wegier ![]() Teraz tak - tloki z opla i to jednak rzeczywiscie vectry, wiem ze byly zakladane do silnika na pasek.- 2105. Srednica tych tlokow to 81,6 mm. I ponoc nie trzeba stosowac mniejszych korb, gdy mamy wal 2103. Lecz nie wiem co z dolna czescia tloka - czy czasem nie zachaczy o przeciwwagi na wale. Silnik opla z tymi tlokami: C 1.8 XE - katalogowo Opel Astra,Vectra- Vauxhall Astra. Wysokosc tloka ladowskiego od srodka sr sworznia : 1) Ziguli 1.3 37,9mm o sr. tloka 76mm poj 1288ccm 2) VAZ 2103 38 mm o sr. tloka 76mm - poj 1451ccm 3) LADA VAZ 2101 38mm o sr. tloka 76mm - poj 1198ccm 4) VAZ 2101(21061,2103,LUXE 1500) 38mm o sr. tloka 76 - poj 1458 5)VAZ 2105, Lada Nova 38mm o sr. tloka 79mm poj 1293ccm - tlok z kieszonkami na zawory. 6)1300, Lada Nova , VAZ 2101 38mm o sr. tloka 79 moc 48,50kW, 65,68 PS tlok plaski 7)Lada 1300, VAZ 2105, Lada Nova 38mm o sr. tloka 79 moc 48,51,5 kW,65,70PS tlok z centralnym duzym wglebienie- tzw. wklesly. ![]() 9)VAZ 2106, 1600, 2107,2121 38mm o sr tloka 79mm moc 78PS tlok tzw "wklesly" 10)VAZ 2106, 2107,1600 38mm o sr tloka 79mm moc 80PS tlok plaski. A nasz oplowski z silnika 1.8 XE ma wysokosc od srodka sr sworznia 30,4mm o sr tloka 81,60. tlok z kieszonkami i chyba wklesly. Wiec biorac za wzor lady 38mm - 30,4mm opel = 7.6mm roznicy-tlok nizszy. Dane zaczerpniete z katalogu tlokow MAHLE. ktory to katalog apropos sworznia w mowi : lada (w wiekszosci) 22x67 mm opel 1.8XE 21x56 mm Gdzies byly zdjecia tego tloka, gdzie gosc mi powiedzial ze to ten tlok z 1.8XE, zanim go wstawil do lady silnika 2105, lecz zostaly usuniete z serwera -> gdzies nawet chodzilo foto silnika z ukrecona korba - wlasnie chyba tego - albo nie tyle z ukrecona co wygieta - zdaje sie ze sie pasek ukrecil i zawor trzasnal w tlok gnac korbe. Taki silnik 2105 z walem 2103 i tlokami 81,6 ma pojemnosc 1.7. Sworzen takiego silnika jest 2mm mniejszy na srednicy w stosunku do lady, kod silnika opel c18xe(wypowiedz goscia od tego siln. 1.7 z wegier) Wiec cos albo zatkac inna tulejka, albo rozwiercic bardziej do innych sworzni. Wiem ze robia rowniez 1.8 z silnika 2106. Powodzenia w upgradzie. Dodam na koniec, ze rozmawialem niedawno z czlowiekiem ktory budowal silniki lady do sportu i powiedzial mi ze 1.6 2103 wal 1.5 2103 wal, nie bedzie dobrze chodzic na walku z duzym katem(ponad 320) poki nie bedzie mial garbatych tlokow.(CR 13,5:1) Lepiej silnik 1.3 ktory mozna krecic do 9,5 tysiecy majac jako taka moc, gdzie silnik z walem 2103 przy 7,5 tysiaca mocy juz nie produkuje tylko zdycha ![]() Wozowicz Piotr bodajze godnosc tego czlowieka. Jedno jest pewne - pojemnosc to moc - to powie kazdy tuner, lecz CR wymaga wysokie wten czas, za czym ida garbate tloki.Wydaje mi sie ze znalazlem potrzebne mi ku temu z Renaulta- i o ile dobrze pamietam Grzegorz 2107 wspominal mi cos o tlokach z renault u siebie, lecz wten czas jego pojemnosc i moje wyszukane tloki z renaulta sie rozbiegaja ![]() wysokie CR wysokie oktany ![]() ![]() lecz reszta podzespolow musi byc superowa. alem esej przywalil ![]() |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2006-02-09 18:45:36 Jednak nie bede robił short-roda. Szkoda ładować kase w grata i prawde mówiac nie chce mi sie w zimnie dłubać. Poprzestane na "remoncie", czyli wymianie panewek korbowodowych ![]() |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2006-02-10 11:53:50
O ile dobrze zrozumiałem to do silnika 2103 można mieć komplet części (blok, tłoki i wał z korbami ) na 2000...od naszego znajomego Alxy z Kijowa. Ciekawe, czy ma tłoki specjalnie toczone, czy raczej tez użyte od innego auta? |
![]() Poochaty Kraków | 2006-02-10 23:30:52 yanosik co do twoich planow kjsowych:
jak zmienisz silnik to zmienisz klase pojemnosciowa.czy aby na pewno warto?wieksza moc po to zeby sie scigac z silniejszymi? po drugie,to silnik 1,3 jest bardziej kwadratowy,wiec lepiej generowac z niego moc poprzez obroty.a poza tym to do takich silnikow obrobic odpowiednio glowice i przede wszystkim zaladowac odpowiedni walek i naprawde roznica jest.nie wspominam o tym ze powinien byc w dobrym stanie |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2006-02-10 23:43:11 Poochaty, nie mów mi o tuningu silnika 1300 bo tu akurat znam jego możliwości ![]() ![]() |