[Polonez] [wycieraczki] - różne problemy - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
skoro piszesz że zgasiłes silnik to na 80% to jest to urządzonko mikroproc. wystąpiło w tym ustrojstwu zgrzanie 1 z mikroprocesorów albo jakaś ścieżka na płytce w środku poszła. Koszt 40 - 60 złot. tylko musisz uważać na typ jaki kupisz po w Polonezach to z 5typów takich urządzeń się znajdzie dla jednego rocznika a i producenci też są rózni !! przed kupnem wsadź go i sprawdź czy działa. jak nie to wszystkie styki w skrzynce z bezpiecznikami. ja miałem taki sam przypadek tylko mi ten program działał,zdjąłem wykładzine i zauważyłem że jedna wiązka kabelków wypadła z mikroprocesorka
  
 
Cytat:
-DLUGI- pisze:
A ja mam jeszcze pytanie do "plusowców" czy u was jak pracują wycieraczki w trybie automat (pozycja 1) to po całym cyklu pracy ramion wycieraczki unosi się dodatkowo jakieś z 4 cm. i wtedy zatrzymuję się ????



yyy mi osobiscie sie takie cuda nie zdarzyly ani w obecnym plusie ani poprzednim C z 94.

Usterka polegajaca na wariacji wycieraczek to raczej napewno urzad. mikrop. bo jak by przekaznik byl walniety to by nie działały wcale.

Ale i ciekawych usterek tegoz urzadzenia powiem ze w moim wysiadło wylanczanie tej cholernej lampki z pedałem hamulca - wylacznik stopu kupilem nowy a lampka jak sie swieci tak sie swieci - ehhh.... chyba poczekam az sie spali zaroweczka
  
 
Cytat:
2005-01-01 19:47:25, henryk1 pisze:
Polonez Plus 99. Wydaje mi się że od wstząsów na drodze popsuły mi się wycieraczki. Jadąc po wertepach właczyły mi się wycieraczki i nie mogłem ich wyłączyć, mimo że włącznik był w pozycji zero. A przełaczanie go nie dałwało żadnego rezultatu.Dopiero po zgaszeniu silnika przestały.Teraz działa tylko tryb "szybki" i nic po za tym. Gdzie szukać przyczyny.??



Miałem podobną usterkę i wystarczyło wyjąć urz. mikroproces. i elektrosolem psikąć po stykach i włorzyć na swoje miejsce. Bez tego nie da się jechać bo nie będzie kierunków.
  
 
Co do zatrzymywania się wycieraczki powyżej troche, tzn zejdzie do końca i potem podleci jeszcze nowego cyklu to mam tak samo, ale tylko czasami i przy wysokich temperaturach, poprostu coś się przegrzewa i potem wariuje.
  
 
Cytat:
A ja mam jeszcze pytanie do "plusowców" czy u was jak pracują wycieraczki w trybie automat (pozycja 1) to po całym cyklu pracy ramion wycieraczki unosi się dodatkowo jakieś z 4 cm. i wtedy zatrzymuję się ????



Mam dokładnie tak samo jak trochę dłużej popracują - wtedy na 1 biegu zamiast się zatrzymać, odbijają za wysoko do góry i z tego rozpędu robią następny cykl i tak kilka razy. Poza tym często po wyłączeniu chodzą dalej np z 10 razy i dopiero wtedy się zatrzymują.
  
 
No to teraz najważniejsze pytanko - gdzie dokładnie znajduje się ten mikroprocesor. Ostatnio sciągałem całą atrape i widziałem tam przykręcony w czarnej obudowie moduł APE 07 chyba - czy to to ?
  
 
Cytat:
całą atrape i widziałem tam przykręcony w czarnej obudowie moduł APE 07 chyba - czy to to ?



bingo

a w plusach jest w skrz bezpiecznikowej - wielkosc polaczonych dwoch przekazników - kol. niebieski
  
 
Cytat:
2005-01-02 11:33:50, frezzer pisze:
bingo a w plusach jest w skrz bezpiecznikowej - wielkosc polaczonych dwoch przekazników - kol. niebieski



No cholera a ja myślałem że to coś związanego z zapłonem. Nie wiem czy się do tego dostanę odkręcając tylko zegary ? moze byc chyba problem. Chyba bedzie trzeba odkręcić znowu całą atrapę - mam nawet tami moduł w domu tylko nie wiem czy jest sprawny bo może to jest stary który został wymieniony! A nowy z tego co widziałem w sklepie ponad 140zł kosztuje !
  
 
ale dalczego padł mikroprocesor? przecież wycieraczki przestały działać na wertepach.A czy ten mikroproc. jest jescze za coś odpowiedzialny.
  
 
urzd. mikroprocesorowe odpowiada nie tylko za wycieraczki ale jeszcze za gaszenie lapki osw wnetrza. po 10 s. itd - troche ma zadań

a nowe urzadz. to koszt ok 100 zł z APE czy orginał - jesli piszesz ze chodza po 140 to to zwykle zdzierstwo do C+ kosztuje 100 zł
a do mr94 powinien kosztowac 92 zł
  
 
Cytat:
2005-01-02 14:43:02, frezzer pisze:
urzd. mikroprocesorowe odpowiada nie tylko za wycieraczki ale jeszcze za gaszenie lapki osw wnetrza. po 10 s. itd - troche ma zadań a nowe urzadz. to koszt ok 100 zł z APE czy orginał - jesli piszesz ze chodza po 140 to to zwykle zdzierstwo do C+ kosztuje 100 zł a do mr94 powinien kosztowac 92 zł


Nie wiem moze inaczej jest w plusach. W emerach to ustrojstwo odpowiada za wycieraczki,migacze, ogrzewanie szyby. Natomiast za gaszenie światłao odpowiada inne urządzenie, wygląda jak zwykły przekaźnik o ile mnie pamięc na kacu nie myli.
  
 
W plusie ma jeszcze kilka zadań bodajze, czyli sprawdzanie żarówek stop (to ta pieprznieta kontrolka pedału hamulca), oswietlenia zewnętrznego (sławny czerwony wqrwiacz na dole pośrodku), a tak reszta tak jak pisaliście czyli wycieraczki, migacze, szyba tylna. Njbardziej odczuwam jego delikatne przekręty na kontroli żarówek od stopu. A no i bym zapomniał, w plusie poprzez specjalny przycisk steruje ono również oświetleniem przyczepy.
  
 
Cytat:
2005-01-02 12:04:02, jarbar pisze:
Nie wiem czy się do tego dostanę odkręcając tylko zegary ? moze byc chyba problem. Chyba bedzie trzeba odkręcić znowu całą atrapę - mam nawet tami moduł w domu!



Wyjęcie mikroprocesora trwa 5 sek. Nic nie musisz rozkrecać - Pod deską po lewej stronie masz czarną puszkę z bezpiecznikami, ręką zdejmujesz pokrywę i wyjmujesz niebieski największy przekaźnik - to to wkładasz drugi i sprawdzasz działanie wycieraczek, kierunkowskazow itd.
Jeśli jest dobrzze to zaamykasz pokrywę i masz problem zz głowy.
  
 
Cytat:
2005-01-02 19:14:46, JerryP pisze:
Wyjęcie mikroprocesora trwa 5 sek. Nic nie musisz rozkrecać - Pod deską po lewej stronie masz czarną puszkę z bezpiecznikami, ręką zdejmujesz pokrywę i wyjmujesz niebieski największy przekaźnik - to to wkładasz drugi i sprawdzasz działanie wycieraczek, kierunkowskazow itd. Jeśli jest dobrzze to zaamykasz pokrywę i masz problem zz głowy.


Moze tak jest w Plusie ale Jarbar ma MR 93
  
 
Cytat:
2005-01-02 19:18:12, road_runner pisze:
(...) Jarbar ma MR 93



i tam jest więcej zachodu,np u mnie kiedyś bedzie problem żeby to wytargać
  
 
Cytat:
2005-01-02 19:41:46, daniel pisze:
i tam jest więcej zachodu,np u mnie kiedyś bedzie problem żeby to wytargać



Tak, to mikroprocesor jest przykrecony śrubką M6 po lewej stronie pod zestawem (od dołu też można go namacać). Na tej szpilce jest jeszcze przewód masy więc trzeba uważać.
  
 
dziś wyciągnąłem ten mikroprocesor ze skrzynki bezpieczników.Po otwarciu obudowy nie widać nic sczególnego ale czuć zapach spalonego bakelitu.Przkaźniki wyglądają dobrze.Jedynie zewnętrzny styk był przpalonony lekko.Czyszczenie nic nie dało.Pewnie trzeba bedzie kupic nowe urządzenie.
  
 
Miałem podobnie jak wy z wycieraczkami ale to na forum znalazłem gdzies , że to wina mechanicznego wyłącznika wycieraczek i faktycznie po tym jak go potraktowałem WD 40 jak ręką odjął. A było dokładnie tak jak opisujecie. Nie zatrzymywały sie tam gdzie powinny ale ok 5 cm wyżej i czasem zaliczały parę ruchów zanim przestały. Czasem stawały same w połowie. Też myślałem, że to procesor lecz ktos tu napisał, że jak się je pchnie to ruszą i tak zrobiłem jak mi się zatrzymały. Czyli jesli u was tak samo bedzie to to nie jest mikroprocesor. Dzięki za info gdzie to g.... sterujące wycieraczkami jest bo myślałem, że gdzieś pod deską je upchnęli i za info, że jest on przykręcony od spodu .
  
 
Cytat:
2005-01-02 21:10:21, JerryP pisze:
Tak, to mikroprocesor jest przykrecony śrubką M6 po lewej stronie pod zestawem (od dołu też można go namacać). Na tej szpilce jest jeszcze przewód masy więc trzeba uważać.



Ale myślę, że jak zdejmiesz całe zegary to widać ten moduł i da się do niego dostać. Mogłem go przeczyścic ostatnio jak miałem zdjęty cały przód - ale cholera jak ktoś nie ma w głowie to musi mieć w rękach
  
 
Co trzeba odkręcić, żeby wymontować silnik wycieraczek w Plusie, razem z tym wyłącznikiem krańcowym? Plastikowe podszybie czy może tą osłonę plastikową w komorze silnika? Czy do tego trzeba odkręcać też ramiona wcieraczek i mechanizm dźwigniowy?