FSO Syrena Sport - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
silnik lezy w muzeum w otrębusach i nie jest to silnik od junaka a silnik z cylindrami od junaka
jest to jednostka angielska Panhard-dyna
poza tym
nie mozna mowic o "Płycie podłogowej" za to można o ramie
rama była specjalnie dla syreny sport choc ja widząc jakies tam szkice stwierdzam ze łudząco podobna do ramy z bosto
a mianowicie miala na koncu prostą ramę
wiązało sie to oczywiscie z innym zawieszeniem z tyłu
generalnie to poszukaj w necie - hasła to "ocalić od zapomnienia" to swietna stronka o polskich autkach oraz na tej stronie wywiadu z ś.p. p.Cezarym Nawrotem a dowiesz sie wiecej szczegółów


[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2006-01-12 23:25:50 ]
  
 
Cytat:
2005-08-29 15:10:41, niepiotrek pisze:
Witam na wstepie powiem ze bardzo mnie zainteresowala SyrenaSport, jako ciekawostke dodam ze trafilem tu szukajac czegos o Triumphie Spitfaierze Ściągnąłem plany za co jestem wdzięczny, mam w związku z tym pare pytań, jeśli ktoś wie - na jakiej płycie zostala zrobiona SS


na ramie
Cytat:
- czym oprócz silnika róznila się SS


od czego ?? a na poważnie wszystkim... może klamki byl ew. takie same... wnętrze jak i buda to stricte dla Sporta
Cytat:
- ponoć były plany seryjnej produkcji więc do masówki to potrzebne są bardziej szczegółowe plany, czy ktoś wie gdzie mogą być, czy np FSO ma jakieś archiwum


Ma ... są tam np. plany matiza na starsze nie masz co liczyć

Cytat:
- jakie osiągi miala SS i jak bardzo różnila się od zwyklej parametrami


szybsza, bardziej dynamiczna, mniej miejsca

Cytat:
- czy są gdzieś plany tego silnika od junaka , albo czy wie ktoś jak bardzo był zmieniony


od junaka są ale to nie silnik od sporta Sport miał 2 silniki (a raczej ich przebudowę) Junaka zblokowane razem w układ boxer tak jak stare Alfy...
  
 
Nomad sorki ale z tym ze sportowa syrena byla faktycznie szybsza od zwyklej to ja bym nie przesadzal
minimalnie szybsza to określenie bardziej na miejscu (wynikało to nawet z wypowiedzi p. Nawrota )
a na początku to nawet chyba miala problem zeby przekroczyc magiczną prędkość 80 km/h bo ciegło od gazu było za krótkie
hmm jeszcze sprawa - co z tym filmikiem ??? ma to ktos
  
 
Jestem nowy wiec bedzie sie można pośmiać! Od 26 godzin przeglądam strony poświęcone SS czytam fora! Jedno co powtarzają wszyscy to to że jeśli ktoś coś zacznie to inni się przyłączą!(nie inaczej jest ze mną ) Czytałem forum Capri.pl gdzie panowie również mają podobne poglądy odnośnie SS ze trza, byli nawet studentami śp.Prof.Nawrota! Jednakże wszedzie pojawia się problem pieniędzy i planów. Co do pieniędzy to proponuje założyć fundację lub stowarzyszenie Syreny Sport odnośnie planów to na chwilę obecną nic się chyba więcej nie wyciśnie(przynajmniej z neta).Pieniądze można odłożyć na koncie a gdy suma będzie odpowiednia(jest nas około 34 mln Polaków) podjąć choćby próbę zrekonstruowania NIEZNANEGO DOBRA NARODOWEGO(tak odbieram Syrenkę Sport).Archeolodzy potrafią zrekonstruować twarz człowieka po tysiącach lat Syrenka Sport to zaledwie pół wieku.Pozdrawiam i czekam na opinie co do pomysłu.
  
 
wplaty na rekononstrukcje stratosa sa tak mizerne, wiec przy skladce na SS bylaby to juz kompletna porazka. dopoki jakis koles z kasa i talentem nie zabierze sie konstruowanie repliki, nie ma co nawet o tym marzyc. zejdz na ziemie. bylo taki auto? bylo. i juz go nie ma. koniec.
  
 
to wlasnie marzenia pozwalaja ludziom osiagac to co niby nieosiagalne.to jeszcze nie koniec, jesli pozwolisz.
  
 
Cytat:
2006-01-10 15:48:40, PAGAN pisze:
wplaty na rekononstrukcje stratosa sa tak mizerne, wiec przy skladce na SS bylaby to juz kompletna porazka. dopoki jakis koles z kasa i talentem nie zabierze sie konstruowanie repliki, nie ma co nawet o tym marzyc. zejdz na ziemie. bylo taki auto? bylo. i juz go nie ma. koniec.


Nie bądź taki pesymista. Myślę, że na początek trzeba będzie zrobić model syrenki w skali, potem w skali 1:1. potem zrobić z niego formę i zacząć produkować repliki. Dobrze, że są plany modelarskie. Momi zdaniem sprawa jest do przeprowadzenia.
  
 
Cytat:
2006-01-21 10:43:52, Koot pisze:
Momi zdaniem sprawa jest do przeprowadzenia.



Tylko nie widać nikogo z konkretnymi pieniędzmi.
  
 
Myślę, że znalazłby się ktoś chętny i kumaty w kwestii wykonania komputerowego modelu 3D. Na jego podstawie można wykonać przekroje, na podstawie których można już wycinać wręgi do modelu itd.

Nie ukrywam że myślę tu o Piórku i Taxi1313, którzy zaprezentowali nam swoje wyśmienite modele 3D



[ wiadomość edytowana przez: Domel dnia 2006-01-23 07:39:48 ]
  
 
Parę dni temu bodajże w niedzielę w programie Telepeerele był filmik (chyba fragment starej kroniki), gdzie prezentowano syrenę sport (samochód w ruchu, podnoszenie maski i widok na silnik)
Czy ktoś ma to nagrane?
Czy ktoś wie skąd dokładnie pochodzi ten filmik?
Było to tylko kilkanaście sekund więc zapewne jest to wycinek z nieco dłuższego materiału.
  
 
Witam !
Jak widać jestem tu nowy.
Miałbym jednak prośbę o te plany Syreny Sport, o ktorych tu mowa (niestety link podany tu gdzieś nie działa).
Byłbym bardzo wdzięczny za te plany.
pozdr.
merenre21@gmail.com
  
 
Cytat:
2005-08-29 19:26:33, rdt pisze:
silnik lezy w muzeum w otrębusach i nie jest to silnik od junaka a silnik z cylindrami od junaka jest to jednostka angielska Panhard-dyna poza tym nie mozna mowic o "Płycie podłogowej" za to można o ramie rama była specjalnie dla syreny sport choc ja widząc jakies tam szkice stwierdzam ze łudząco podobna do ramy z bosto a mianowicie miala na koncu prostą ramę wiązało sie to oczywiscie z innym zawieszeniem z tyłu generalnie to poszukaj w necie - hasła to "ocalić od zapomnienia" to swietna stronka o polskich autkach oraz na tej stronie wywiadu z ś.p. p.Cezarym Nawrotem a dowiesz sie wiecej szczegółów [ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2006-01-12 23:25:50 ]

Hehe, pierwszy raz wszedłem w ten temat a tu taki bajzel. Prostuję zatem:
1. Silnik boxer, znajdujący się w Otrębusach nie pochodzi z Syreny Sport lecz z prototypu rozwojowego podwozia "zwykłej" Syreny, jest bardzo podobny ale nie jest to silnik SS.
2. Panhard-Dyna pochodził z Francji.
3. O płycie podłogowej można a nawet trzeba mówić bo Syrena Sport miała ramę płytową, czyli płytę podłogową właśnie (jak w Garbusie, Mikrusie itp.).
  
 
mikry :
co do punktu 2 i 3 nie bede sie klocil
Masz racje choćby ze wzgledu na fakt takowy :

A podwozie Syreny Sport - to była rama?

- Płytorama przeze mnie zrobiona


"Czysta radość tworzenia"
Wywiad z profesorem Cezarym Nawrotem
przeprowadziła Katarzyna Kociuba
Artykuł opublikowany w "Automobiliście" nr 1/2000


ale jezeli chodzi o punkt 1 to silnik w otrebusach jest z SS
poza tym pierwsze slysze o prototypowym modelu silnika typu boxer
(no chyba coś pomyliles z syreną beta ktora miala miec odlaczany przedni naped razem z zawieszeniem w celach remontowych )
aha
porownaj ramy ze szkicu z ramką od bosto
  
 
Cytat:
2006-04-06 23:32:41, rdt pisze:
(no chyba coś pomyliles z syreną beta ktora miala miec odlaczany przedni naped razem z zawieszeniem w celach remontowych )



napewno 110-ka była tak m. in. projektowana
  
 
ale silnik w otrebusach to 4 suwowy boxer i 110 nie miala takowego
Z tego co wiem to tylko SS miala takowy
  
 
110-ka to inny temat.
Wracając do silnika Syreny Sport - polecam artykuł w "Automobiliście" nr 28 - "Podróż sentymentalna".
Jest tam napisane, że Syrena Sport posiadała silnik S16, z cylindrami Junaka, blokiem niedzielonym, odlewanym w FSO i z osprzętem z Panharda - gaźnikiem, prądnicą i aparatem zapłonowym. Silnik ten zniszczono wraz z prototypem.
Jednak tworzono też wersję silnika 4-suwowego do zwykłej Syreny i tak powstał S17, będący konstrukcją rozwojową tego ze Sporta ale cylindry miał już stworzone specjalnie do tego silnika (a nie z Junaka). Dalszy rozwój tej konstrukcji doprowadził do uproszczeń technologicznych - co oznaczałoby, że silnik powoli ma wejść do produkcji. Wtedy też w następnej wersji zmodyfikowano blok silnika - dzieląc go w poziomie na dwie połowy i ten właśnie silnik znajduje się w Muzeum w Otrębusach. Prace nad silnikiem S17 wstrzymano wraz z uruchomieniem produkcji silnika S31 do Syreny 110, 104 i 105.
W artykule tym przeczytać też można o konstruowanej płycie podłogowej do zwykłej syreny zamiast dotychczasowej ramy - widać też makietę silnika S17 zainstalowanego właśnie na tym podwoziu.
  
 
Cytat:
2006-04-07 23:05:15, rdt pisze:
ciach.............Z tego co wiem to tylko SS miala takowy


no i okazuje sie ze zawsze mozna sie wiele pozytecznych rzeczy nauczyc
  
 
zdjecia to skany oryginalnych zdjeci Ś.P prof.Nawrota (wypożyczyłem je jeszcze jak żył)
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
Cytat:
2006-04-30 13:41:35, krzysiek-stratos pisze:
zdjecia to skany oryginalnych zdjeci Ś.P prof.Nawrota (wypożyczyłem je jeszcze jak żył) Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Właśnie mi się zwróciło uwagę na jeden szczegół - Syrena Sport jest z przełomu lat 50/60 a ma czarną kierownicę.
  
 
Cytat:
2006-05-08 14:12:29, Mikry pisze:
Właśnie mi się zwróciło uwagę na jeden szczegół - Syrena Sport jest z przełomu lat 50/60 a ma czarną kierownicę.


chyba raczej z przełomu 60/70 - pokazano ją w dniu 1 maja 1968 roku o ile sie nie myle