| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-08-29 19:26:33 silnik lezy w muzeum w otrębusach i nie jest to silnik od junaka a silnik z cylindrami od junaka
jest to jednostka angielska Panhard-dyna poza tym nie mozna mowic o "Płycie podłogowej" za to można o ramie rama była specjalnie dla syreny sport choc ja widząc jakies tam szkice stwierdzam ze łudząco podobna do ramy z bosto a mianowicie miala na koncu prostą ramę wiązało sie to oczywiscie z innym zawieszeniem z tyłu generalnie to poszukaj w necie - hasła to "ocalić od zapomnienia" to swietna stronka o polskich autkach oraz na tej stronie wywiadu z ś.p. p.Cezarym Nawrotem a dowiesz sie wiecej szczegółów [ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2006-01-12 23:25:50 ] |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-08-29 19:54:09
na ramie
od czego ?? a na poważnie wszystkim... może klamki byl ew. takie same... wnętrze jak i buda to stricte dla Sporta
Ma ... są tam np. plany matiza na starsze nie masz co liczyć
szybsza, bardziej dynamiczna, mniej miejsca
od junaka są ale to nie silnik od sporta Sport miał 2 silniki (a raczej ich przebudowę) Junaka zblokowane razem w układ boxer tak jak stare Alfy... |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-08-30 13:40:00 Nomad sorki ale z tym ze sportowa syrena byla faktycznie szybsza od zwyklej to ja bym nie przesadzal
minimalnie szybsza to określenie bardziej na miejscu (wynikało to nawet z wypowiedzi p. Nawrota ) a na początku to nawet chyba miala problem zeby przekroczyc magiczną prędkość 80 km/h bo ciegło od gazu było za krótkie hmm jeszcze sprawa - co z tym filmikiem ??? ma to ktos |
edox Częstochowa | 2006-01-10 16:49:15 to wlasnie marzenia pozwalaja ludziom osiagac to co niby nieosiagalne.to jeszcze nie koniec, jesli pozwolisz. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-01-21 10:43:52
Nie bądź taki pesymista. Myślę, że na początek trzeba będzie zrobić model syrenki w skali, potem w skali 1:1. potem zrobić z niego formę i zacząć produkować repliki. Dobrze, że są plany modelarskie. Momi zdaniem sprawa jest do przeprowadzenia. |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2006-01-21 13:29:37
Tylko nie widać nikogo z konkretnymi pieniędzmi. |
Mikry Miłośnik FSO 3xRWD, FWD, valve free Łódź | 2006-04-06 23:05:29
1. Silnik boxer, znajdujący się w Otrębusach nie pochodzi z Syreny Sport lecz z prototypu rozwojowego podwozia "zwykłej" Syreny, jest bardzo podobny ale nie jest to silnik SS. 2. Panhard-Dyna pochodził z Francji. 3. O płycie podłogowej można a nawet trzeba mówić bo Syrena Sport miała ramę płytową, czyli płytę podłogową właśnie (jak w Garbusie, Mikrusie itp.). |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2006-04-06 23:32:41 mikry :
co do punktu 2 i 3 nie bede sie klocil Masz racje choćby ze wzgledu na fakt takowy : A podwozie Syreny Sport - to była rama? - Płytorama przeze mnie zrobiona "Czysta radość tworzenia" Wywiad z profesorem Cezarym Nawrotem przeprowadziła Katarzyna Kociuba Artykuł opublikowany w "Automobiliście" nr 1/2000 ale jezeli chodzi o punkt 1 to silnik w otrebusach jest z SS poza tym pierwsze slysze o prototypowym modelu silnika typu boxer (no chyba coś pomyliles z syreną beta ktora miala miec odlaczany przedni naped razem z zawieszeniem w celach remontowych ) aha porownaj ramy ze szkicu z ramką od bosto |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-04-07 00:16:48
napewno 110-ka była tak m. in. projektowana |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2006-04-07 23:05:15 ale silnik w otrebusach to 4 suwowy boxer i 110 nie miala takowego
Z tego co wiem to tylko SS miala takowy |
Mikry Miłośnik FSO 3xRWD, FWD, valve free Łódź | 2006-04-08 00:51:00 110-ka to inny temat.
Wracając do silnika Syreny Sport - polecam artykuł w "Automobiliście" nr 28 - "Podróż sentymentalna". Jest tam napisane, że Syrena Sport posiadała silnik S16, z cylindrami Junaka, blokiem niedzielonym, odlewanym w FSO i z osprzętem z Panharda - gaźnikiem, prądnicą i aparatem zapłonowym. Silnik ten zniszczono wraz z prototypem. Jednak tworzono też wersję silnika 4-suwowego do zwykłej Syreny i tak powstał S17, będący konstrukcją rozwojową tego ze Sporta ale cylindry miał już stworzone specjalnie do tego silnika (a nie z Junaka). Dalszy rozwój tej konstrukcji doprowadził do uproszczeń technologicznych - co oznaczałoby, że silnik powoli ma wejść do produkcji. Wtedy też w następnej wersji zmodyfikowano blok silnika - dzieląc go w poziomie na dwie połowy i ten właśnie silnik znajduje się w Muzeum w Otrębusach. Prace nad silnikiem S17 wstrzymano wraz z uruchomieniem produkcji silnika S31 do Syreny 110, 104 i 105. W artykule tym przeczytać też można o konstruowanej płycie podłogowej do zwykłej syreny zamiast dotychczasowej ramy - widać też makietę silnika S17 zainstalowanego właśnie na tym podwoziu. |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2006-04-08 01:25:00
no i okazuje sie ze zawsze mozna sie wiele pozytecznych rzeczy nauczyc |
krzysiek-stratos Miłośnik FSO warszawa | 2006-04-30 13:41:35 |
Mikry Miłośnik FSO 3xRWD, FWD, valve free Łódź | 2006-05-08 14:12:29 |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2006-05-10 23:59:22
chyba raczej z przełomu 60/70 - pokazano ją w dniu 1 maja 1968 roku o ile sie nie myle |