| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() wlochaty13 fiat 125p Nisko | 2006-04-03 15:45:07 Mam takie pytanie
Mozna jakos zdiagnozowac parownik czy jest dobry czy wymaga regeneracji??Chodzi mi o jego zdiagnozowanie czyli sprawdzenie bez rozbierania go |
Koval_stm Miłośnik FSO Fiat 125p ; Fiat 126 ... Warszawa | 2006-04-03 15:51:31 Odkręć korek spustowy (na dole parownika) , jak będą na nim obecne granulki, to znaczy że parownik się kończy, bądź się już skończył
|
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2006-10-31 15:12:01 Postanowiłem się podłączyć do wątku, ponieważ od dłuższego czasu mam problem ze swoim parownikiem...
Sprawa wygląda następująco: Co jakiś czas zaczyna mi telepać silnikiem na wolnych obrotach, wykonuję krótką regulację na parowniku, trochę w jedną stronę, trochę w drugą, spowrotem w to samo miejsce regulacji.. i chodzi... jakiś czas... Zdarza się że czasem nawet tydzień nic się nie dzieje, potem znowu zaczyna szaleć. Generalnie, za każdym razem jak odpalam auto, to się zastanawiam czy będzie chodził tak jak go zostawiłem, czy znowu będzie się telepał... Czy to może być wina parownika? Dodam, że auto na benzynie chodzi OK. Świece, filtry, przewody WN wszystko jest OK. Wszystkie miejsca możliwego łapania fałszywego powietrza też sprawdzone. Parownik ma przejechane 95kkm, około 20kkm temu był regenerowany(nie czułem różnicy przed i po...) Dodam, że parownik to Zavoli GP(podciśnieniowy) Po czym poznać że parownik(membrany) padł?? Trochę z niego kapie płyn chłodzący.. trochę szumi jak silnik pracuje(ale to chyba normalne?) |
Koval_stm Miłośnik FSO Fiat 125p ; Fiat 126 ... Warszawa | 2006-10-31 15:21:01
|
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2006-10-31 15:29:16 Hmm...
... szkoda, że sam na to nie wpadłem
a na poważnie to ... gdyby mi coś tam właśnie wypływało, to bym się nie pytał... o inne syndromy... Ale dzięki za chęci
|
Koval_stm Miłośnik FSO Fiat 125p ; Fiat 126 ... Warszawa | 2006-10-31 15:35:39 Skoro parownik sam się rozregulowuje świadczxy to, o zużytych membranach.
Sprwadź może jeszcze czy na połączeniach (mixer,gaźnik,obudowa filtra) nie łapie nigdzie "lewego" powietrza. Sprawdzisz to dociskając oburącz pokrywę do gaźnika (abimexa/boscha). Jeżeli zmieni się praca silnika to trzeba zlikwidować usterkę. |
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2006-10-31 21:52:30 No!
I o taką odpowiedź mi chodziło ...
co do szczelności, to wydaje mi się że jest OK, jeszcze mam w planie wymienić uszczelkę pod pokrywą gaźnika (bo tam w końcu też może łapać lewe powietrze) ale generalnie, to już nie mam pojęcia co jest przyczyną takich szaleństw gazowni... Ale skoro, takie cuda mogą wskazywać na zużycie membran, to ok, i dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam |
KR Kraków | 2006-11-02 15:24:59 Ronaldo spróbuj wymmienić jeszcze oring na śrubce regulacyjnej w reduktorze!! miałem podobny motyw z tym że u mnie po tym pokręceniu w jedna i drugą chodził poprawnie do pierwszego dodania gazu... po wymienie oringu wszystko wróciło do normy. No może poza spalaniem... ale to była już wina zużytego reduktora |
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2006-11-02 15:45:09 Już chyba zlokalizowałem problem.. więc dzięki!
Okazało się, że (chyba) rozszczelniło mi się takie małe ustrojstwo umieszczone w puszce filtra powietrza, do którego wchodzi wężyk od podciśnienia z kolektora ssącego, i wychodzi drugi wężyk do sterowania kolejnym wynalazkiem na podciśnienie-dopływem ciepłego powietrza z nad kolektora ssącego... Masakra jest w tym samochodzie z takimi duperelami... czasami wolałbym mieć zwykłego poloneza
Także póki co wydaje się być OK... |