MotoNews.pl
11 Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 (273829/0) - Strona 42
  

Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 - Strona 42

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wg. mnie 126p Nauka Jazdy to juz troche na sile numer specjalny, kosztuje 35 zl, jest wielkosci paczki zapalek i pewnie zdarzy sie tak ze bedzie mial znow defekty lub wady. Ale to tylko moje zdanie i macie prawo sie z nim nie zgodzic.

pozdrowki!

[ wiadomość edytowana przez: skuderia dnia 2014-05-13 11:02:55 ]
 
 
Skoro w starym KAP będzie Skoda 1000 MB,to szykuje nam się wielka rewolucja.
Taki model na polskich blachach z chęcią ujrzę na swojej półce obok innych autek z serii.
Ja nie mam nic przeciwko bordowej 1000 MB,bo to chyba najładniejszy kolor nadwozia,jaki wówczas stosowano na tym modelu.
Wydaje mi się,że Skoda pojawi się w naszej kolekcji,tylko dlatego,że DeA chciało zakończyć polskie KAP.
Czeska wersja to nic innego,jak nasza - tyle,że numery wydawane są w innej kolejności niż u nas.
Czesi wystraszyli się,że ich seria zakończy się wraz z polską i dlatego zgodzili się oferować nam wyjątkowo Skodę oraz Tatrę.
Coś mi mówi,że jak będzie 1000 MB,to nasi sąsiedzi podarują nam jako produkt licencyjny także inne auta ze swojego kraju,które można było spotkać na ulicach w czasach PRL-u.
Jest więc nadzieja,że nasze KAP dociągnie do 180 numerów,a być może doczekamy się nawet kolejnego zbawiennego przedłużenia serii
  
 
Cytat:
2014-05-13 11:05:21, przemo93 pisze: Jest więc nadzieja,że nasze KAP dociągnie do 180 numerów,a być może doczekamy się nawet kolejnego zbawiennego przedłużenia serii

..przecież kol. Sroczka7 napisał, ze będzie co najmniej... 200 numerów !!
  
 


a to Polonez Taxi we francuskiej serii taksowek
  
 
Ładny, ale pewnie na ebayu będzie kosztował grubo ponad 100 zł.
  
 
Naprawde fajny ten Polonez, i takie powinno byc wydanie specjalne i tak powinna wygldac taksowka, a nie tylko kogut i biedny napis na drzwiach czy szachownica na bocznej czesci auta. Wiadomo ze tak wygladaly wtedy taksowki ale mozna bardziej sie przylozyc zeby to naprawde byl specjalny model. Inni jak chca to potrafia ladny model wypuscic. Warto poczekac moze u nas sie niedlugo pojawi i bedzie taniej.

[ wiadomość edytowana przez: skuderia dnia 2014-05-13 19:18:06 ]
 
 
....zastanawiam się czy nr rejestracyjny (część cyfrowa) będzie powielać się z numerem bocznym.
Litery z tego co widzę to: WGT
  
 
Kogut "taxi" jest nie z epoki prl, a 3 RP i to powoduje że trochę do PRL-u nie pasuje. I od kiedy poldonez borewicz miał lusterka w kolorze nadwozia? A do tego jak zwykle niedomalowania czarnych pasów na przednim i tylnym błotniku na dole. Taki kundel z różnych epok
  
 
No właśnie kogut "taxi" nie z epoki, lusterka są w kolorze nadwozia i nie wiem czy ktoś to jeszcze zauważył, ale ten Polonez ma same kierunkowskazy z przodu. Powinny być normalne światła a pod spodem kierunki tymczasem tak nie jest. tak, więc w modelach z zagranicznych serii też się porządnie nie przykładają i potem wychodzą takie nieudane modele.
  
 
Polonez ma swoje wady, ale nie ma co plakać, wszystko jest do poprawy. Daszek można zmienić na mniejszy od FSO 1500, kierunki na polonezowskie z KAP-u, lusterka również. Pasy można domalować. Nie są to wielkie, ani czasochłonne przeróbki.
  
 
Lusterka wystarczy pomalować na czarno ( matowa farba ) .
Fakt , z tą belką Polonez wygląda oryginalnie


[ wiadomość edytowana przez: autaPRL-u dnia 2014-05-13 21:57:01 ]
  
 
W miastach stołecznych na taksówkach w latach 90-tych jeździło jeszcze całkiem sporo Polonezów z pierwszej serii.
Może nie były aż w tak pięknym stanie,jak ten Polonez z serii francuskiej,ale można je było spotkać.
Modelik moim zdaniem przedstawia więc taksówkę przystosowaną do realiów III Rzeczpospolitej Ludowej.
Stąd lusterka w kolorze nadwozia,kalkomania na drzwiach,czy inna galeryjka na dachu.
Według mnie nie ma co liczyć na pojawienie się tego Poloneza w Polsce,pozostaje raczej kupno na zagranicznych aukcjach.
Zawsze tak jest,że jak jest jakiś ciekawy model,to nie ma go w naszym kraju i trzeba go specjalnie importować
  
 
Cytat:
2014-05-13 21:59:11, przemo93 pisze:
III Rzeczpospolitej Ludowej

Chyba POLSKIEJ. Chyba że to sarkazm
  
 
Bardzo cieszę się z informacji Sroczki7 Dzięki kolego, że się odezwałeś Cieszy mnie każda Skoda, która pewnie pojawia się w wielkich bólach oraz po długich negocjacjach he he.
Sroczko7 czy są jeszcze szanse na radiowozy milicyjne oraz karetki pogotowia ratunkowego w wydaniach specjalnych?

Koledzy chciałbym zakupić taksówki z seri taxi du mounde czyli Warszawę 203, Nysę oraz tego omawianego właśnie Poloneza. Czy ktoś z Was może mi je załatwić i sprzedać w rozsądnej cenie?
  
 
Nysa Taxi:
1
i drozsza
2

i warszawa taxi:
1
2

taniej raczej nie wyhaczysz, a poza ebayem ciezko bedzie kupic. Takze to jest normalnie koszt rzedu 150 zl - tyle te modele z tej serii kosztuja. Polonez na razie jest w zapowiedziach.

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-05-14 09:36:35 ]
  
 
Cytat:
2014-05-13 21:56:28, autaPRL-u pisze: Fakt , z tą belką Polonez wygląda oryginalnie [ wiadomość edytowana przez: autaPRL-u dnia 2014-05-13 21:57:01 ]



Oryginalnie- bo w oryginale istnieje:



nwet nr rejestracyjne identyczne. I część nr obok napisu "TAXI" na kogucie. Dwie cyfry sobie darowali, bo nieczytelne były

[ wiadomość edytowana przez: QLIG dnia 2014-05-14 09:35:37 ]
  
 
Zdjęcie zaprezentowane przez kolegę QLIG potwierdza moje wcześniejsze przypuszczenia i dowodzi,że wczesne Polonezy jeździły na taksówkach jeszcze nawet w latach dwutysięcznych - kto nie wierzy,niech zwróci uwagę na Forda Fusion stojącego po lewej.
Tak na prawdę Polonez ze zdjęcia wcale nie musi pochodzić z pierwszej serii - FSO produkowało "Borewicze" oficjalnie do 1986 roku, kiedy to zaprezentowano nową wersję i zapasy starych wersji teoretycznie się wyczerpały.
Podejrzewam więc,że Poldek ze zdjęcia pochodzi gdzieś z roku 1985 i po ukończeniu służby w PRL-u został zaadaptowany na potrzeby III Rzeczpospolitej Polskiej.
Jak to zwykle bywa,tyle ile mamy wersji Poloneza,tyle też mamy wiele różnych jego odmian.
Polonez był wykorzystywany dosłownie do wszystkiego i nie sposób ująć na forum wszystkich zadań,które wykonywał.
Warto rozejrzeć się po ulicach miast - być może jeszcze jeździ gdzieś po nich tajemniczy Polonez "Borewicz" w wersji Taxi??
  
 
Cytat:
2014-05-14 09:34:20, QLIG pisze:
Oryginalnie- bo w oryginale istnieje: nwet nr rejestracyjne identyczne. I część nr obok napisu "TAXI" na kogucie. Dwie cyfry sobie darowali, bo nieczytelne były [ wiadomość edytowana przez: QLIG dnia 2014-05-14 09:35:37 ]

@QLIG...jestem pod wrażenien Twojej foty - jak ją odnalazłeś ?
  
 
Dwa słowa w Google - POLONEZ TAXI
  
 
...oto dzisiejsza nowość KAP - VOLVO 343 DL













i zapowiedź kolejnego wydania: