MotoNews.pl
  

Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 45

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-01-12 18:02:22, goldrs pisze:
Ciężkie pytanie. Rok w którym juz nie były montowane to 1981.Numer nadwozia - ostatniego w którym były, to ok. 50 000.



Moj 1981 Polonez, numer podwozie 00069***, ma seryjny zaglowki plastikowe. Data pierwsza rejestracja to 05.06.1981, ale nie wiadomo kiedy dokladnie zostal produkowany.

Inne pytanie: do kiedy uzywany znaczek na atrapa "POLMO"?? Moj Polonez z 1981 roku ma juz FSO. Moj 1978 mial POLMO, oczywiscie.
  
 
nowy nabytek Lajki z 81 roku ma POLMO
  
 
Cytat:
2006-01-12 20:44:58, hetman pisze:
Moj 1981 Polonez, numer podwozie 00069***, ma seryjny zaglowki plastikowe. Data pierwsza rejestracja to 05.06.1981, ale nie wiadomo kiedy dokladnie zostal produkowany. Inne pytanie: do kiedy uzywany znaczek na atrapa "POLMO"?? Moj Polonez z 1981 roku ma juz FSO. Moj 1978 mial POLMO, oczywiscie.


Zobacz na szyby, a date produkcji okreslisz dokładniej.
Znaczek POLMO , przestali montowac koło czerwca 1980r.
  
 
Cytat:
2006-01-12 21:35:56, goldrs pisze:
Zobacz na szyby, a date produkcji okreslisz dokładniej. Znaczek POLMO , przestali montowac koło czerwca 1980r.



Data na szybe sa od 12/0 do 3/1.

A ja powtarzam, ze nigdy nie widzialem poloneza z 1980 roku w POLMO oznakowanie. Ale moze i bylo, nie wiem. Gdzie jest jakies dowod?
  
 
A ja znalazłem takiego poldona co se 78 jest i ma materiałowe zagłówki i właściciel (pierwszy) upiera się że takie od nowości były i nie zmieniał. Zdjął je na samym początku bo nie lubił i leżały sobie. Więc jak to jest?
  
 
Cytat:
2006-01-12 21:51:39, Wujek-Kajtek pisze:
A ja znalazłem takiego poldona co se 78 jest i ma materiałowe zagłówki i właściciel (pierwszy) upiera się że takie od nowości były i nie zmieniał. Zdjął je na samym początku bo nie lubił i leżały sobie. Więc jak to jest?



Moze i nie wszystkie Polonezy starsze mieli te plastikowe zaglowki.
  
 
Pewnie ze nie wszystkie, miały plastikowe. Na rynek angielski naprzykład ,dawali czesto wielkosci plastikowych, ale pokryte materiałem.
A znaczki POLMO, mam dowód w postaci samochodu sąsiada . Jest z lutego 1980 i ma własnie taki.
  
 
Nie mozna powiedziec, ze znaczki POLMO montowali do 1980 roku, a pozniej znaczki FSO. Otoz znaczki POLMO montowali na samochodach na Polske, a tych wtedy nie bylo zbyt wiele. Na Zachod od 1978 szly Poldki bez zadnego znaczka, albo ze znaczkiem FSO.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2006-01-13 09:28:21, adamus pisze:
Nie mozna powiedziec, ze znaczki POLMO montowali do 1980 roku, a pozniej znaczki FSO. Otoz znaczki POLMO montowali na samochodach na Polske, a tych wtedy nie bylo zbyt wiele. Na Zachod od 1978 szly Poldki bez zadnego znaczka, albo ze znaczkiem FSO. Pozdrawiam Adamus



Dzieki za odpowiedz, Adamus. Chcialbym Ci dobrze rozumiec: Zaden Polonez eksportowany nie posiadal znaczka POLMO? A wszystkie samochode sprzedane w Polsce mieli znaczki POLMO? A do ktorego roku tak bylo (przeciez oni tez ewentualnie dostali znaczek FSO)?




[ wiadomość edytowana przez: hetman dnia 2006-01-13 09:41:44 ]
  
 
Cytat:
2006-01-13 09:28:21, adamus pisze:
Nie mozna powiedziec, ze znaczki POLMO montowali do 1980 roku, a pozniej znaczki FSO. Otoz znaczki POLMO montowali na samochodach na Polske, a tych wtedy nie bylo zbyt wiele. Na Zachod od 1978 szly Poldki bez zadnego znaczka, albo ze znaczkiem FSO. Pozdrawiam Adamus


Mozna zdecydowanie powiedzieć ze znaczki POLMO montowali do czerwca 1980. Po tej dacie juz nigdzie nie były montowane. I nieważne czy na kraj , czy na zagranice. Nieprawdą jest ze znaczki POLMO szły tylko w samochodach na kraj. Dowód tu



Ten drugi pochodzi z początku 1980r. Spotkać je można było też w niemieckich wersjach. Skany są w wątku o prospektach.

[ wiadomość edytowana przez: goldrs dnia 2006-01-13 10:48:40 ]
  
 
Cytat:
2006-01-13 09:39:57, hetman pisze:
Dzieki za odpowiedz, Adamus. Chcialbym Ci dobrze rozumiec: Zaden Polonez eksportowany nie posiadal znaczka POLMO? A wszystkie samochode sprzedane w Polsce mieli znaczki POLMO? A do ktorego roku tak bylo (przeciez oni tez ewentualnie dostali znaczek FSO)? [ wiadomość edytowana przez: hetman dnia 2006-01-13 09:41:44 ]


Na Zachodnich rynkach napis POLMO nic nie mowil, wiec znaczek nie byl przykrecany. Wystarczy obejrzec gazety z testami Poloneza z lat 1978/79, albo prospekty z tamtych czasow (te wydane za granica) - Polonezy nie maja tego cuda.
W Poldkach z 1980 r sprzedanych w PRL wiekszosc miala juz znaczki FSO, ale zmiana w nich mogla nastapic w pierwszych miesiacach 1980 r jak to ktos juz tu pisal.

Na marginesie przyczepianie znaczka z nazwa "zjednoczenia" na kracie wlotu powietrza jak dla mnie to wielkie nieporozumienie Tylko komuna mogla wpasc na taki pomysl.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2006-01-13 10:23:34, adamus pisze:
Na Zachodnich rynkach napis POLMO nic nie mowil, wiec znaczek nie byl przykrecany (...) Na marginesie przyczepianie znaczka z nazwa "zjednoczenia" na kracie wlotu powietrza jak dla mnie to wielkie nieporozumienie Tylko komuna mogla wpasc na taki pomysl. Pozdrawiam Adamus


Mnie zawsze wydawało się, że właśnie znaczki "Polmo" przewidziane były głównie na zagraniczne rynki. Nie zgodzę się z opinią, że nazwa zjednoczenia nic nie mówiła - przecież to właśnie od niej zaczynały się wszelkie katalogi sprzętu motoryzacyjnego z Polski, wydawane w językach - angielskim, niemieckim, francuskim itp. Była to informacja nie dla przeciętnego Kowalskiego (czyli "Scotta", "Schmidta" itd.) ale dla potencjalnych partnerów handlowych w danym kraju, krótko mówiąc ewentualnych dealerów. W NRD podobnie było ze znaczkami "IFA" a z kolei w USA jeszcze do niedawna z Chryslerem, Dodgem, Jeepem, Eagle i Plymouthem.
  
 
Czy to 1600X to jest fabryczne oznaczenie:


Fotka pochodzi ze strony:Mazowiecka Grupa Miłośników Samochodów Kanciastych



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-04 06:56:26 ]
[ powód edycji: fotka ]
  
 
Przeciez widac ze to markerem przerobione 1500
  
 
no w sumie , a nich zostanie jako ciekawostka i przestroga
  
 
W sumie i tak to straszna ruina
BTW. Czy w polonezach 1500, tych pierwszej serii, bez spojlera tez byl uzywany emblemat "POLSKI" tak jak na tym zdjeciu, czy one byly tylko na spojlerkach?



[ wiadomość edytowana przez: Julo_ dnia 2006-01-13 21:12:33 ]
  
 
tak z innej beczki

mój sąsiad na działce miał borka, straszna ruina, ale spojler przedni cały, jako ciekawostka był to 1600. oznaczenie miał polonez 1.6LE
  
 
I go juz tam nie ma ?. Takie Polonezy wychodziły 1986/87r. Pierwsze modele z silnikiem 1.6.
Emblemat POLSKI, montowali od 1978r, czyli nawet wtedy , gdy nie stosowali spojlerów na tylnej klapie.
  
 
niestety chyba poszedł na żyletki a ja nie zdążyłem mu fotek zrobić
  
 
nabylem PNa z 78r czekolada z wszystkimi klasycznymi bajerami jest nawet LICENCJA - to jedyny egzemplarz jaki widzialem z tym oznaczeniem
od 79-81 rozni sie szafą, dywanami ma dodatkowa chrom listwe
na zderzaku pod atrapa i ninne ciekawostki
taki jak ten..


NAJCIEKAWSZA jest data 1 rejestracji
- III 78 !!! a numer nadwozie 1758...

PS;
plastikowe zaglowki z pianki ABS do 81
POLMO do polowy 80 na Zachod tez
POLMO 78 troche inne; na czarnym tle
POLSKI 79-81(moze 82)
1500X na spoilerze 80 i glownie 81-przewaznie z POLSKI
brazowy kolor wystepowal tylko w 79 i 78(jak sie okazalo bo lakier mam oryginalny)


[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2006-01-14 15:41:41 ]