Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() endrju007 Escort Warszawa | 2006-12-07 21:57:38 Witam klubowiczów!!!
Wrzucę swoje 3 grosze... Miałem potworny problem z odpalaniem autka przy gorącym silniku. Było to bardzo częste zjawisko, ale występowało tylko wtedy, gdy najbardziej potrzebowałem, żeby odpalił. Naczytałem się na forum i już byłem skłonny wymienić pół alternatora, immobiliser wyrzucić..... Na szczęście wystarczyło wyczyścić styki przy alternatorze. Od pół roku wszystko działa jak należy, a nakręciłem od tamtej pory 20 tysięcy mil. Może to banalne, ale proponuję zacząć od polepszenia przewodności styków. PS. W obwodzie przy tak dużych prądach przy słabym styku występuje stosunkowo duży spadek napięcia zależny od rezystancji tego styku (spadek napięcia [V]= rezystancja styku [Ohm] x prąd rozruchowy[A]). Wystarczy, że ta rezystancja ma zaledwie 10 mOhm i rozrusznik będzie miał problemy z zagadaniem, a jak przy okazji wystąpi iskrzenie, to ze względu na indukcyjny charakter kabelków chwilowa moc wydzielana w obwodzie może być olbrzymia. Na chłopski rozum, to cała para idzie w gwizdek, to znaczy w ciepełko fajczące izolację doprowadzeń. Pozdrawiam |
![]() AREK_Rybnik Ford Escort Rybnik | 2006-12-08 19:23:27 No i skończyło się na remoncie rozrusznika niestety. Niestety, bo wyszarpało mnie to 250 zeta ![]() |
![]() El_Jefe Cabrio MkV 1.6 EFI Mikołów | 2006-12-25 12:55:35
a oto wynik mojej walki z ta przypadłoscia, wymieniłem alternator niestety niemiałem z 1.6 i wsadziłem z 1.4 chyba z 90 roku, taki dostałem w prezencie wiec darowanemu koniowi ..... , jednak montujac taki alternator do silnika 1,6 8 V pojawia sie mały problem z jego mocowaniem - pasuje tylko na górne mocowania ale dobrze skrecony lezy idealnie i niema zadnych problemów oczywiscie trzeba jeszcze przelorzyc kolo pasowe bo w 1.6 jest pasek wielorowkowy, podmiana wszystkiego zajeła mi jakies dwie godzinki - REZULTATY = pomiar napiecia na zapalonych swiatłach, włączonej dmuchawie na 3 stopniu, właczonym ogrzewaniu tylnej i przedniej szyby i radiu, czyli na duzym obciazeniu 13.87 V a na samych swiatłach radiu i dmuchawie na 1 stopniu prawie 13,9 - 14, pomiar bez zadnego wlaczonego urzadzenia 14,6 , od czsu jak zmieniłem alternator chyba tylko raz mi niechciał zapalic, mam juz nowy aku i okute nowe przewody z alternatora do rozrusznika i nowy + i mase po swietach zamierzam je podmienic i podłaczyc nowy aku zobaczymy czy to jeszcze podniesie o pare V napiecie, z tego co widze ja mialem uszkodzony raczej regulator napiecia w alternatorze ![]() |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-06-15 22:10:56 ODŚWIEZAMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poczytałem sobie troszke i cięzko stwierdzić,mam ten sam problem który tu jest opisany, tylko ze jakis czas temu wymieniłem rozrusznik i myslałem ze bedzie ok.A tu zonk jest to samo jak sie zagrzeje ,lub zrobięjaką trase to jest problem,gadałem z Ryskiem i mówił mi ze gdzies na skrzynce traci napiecie ,i co tu robic ,blachę odgradzająca rozrusznik, czy wymiana skrzynki?????? jak ostygnie kręci normalnie,tulejki????? w dwóch rozrusznikach watpoię co myslicie ??????????? |
![]() cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2007-06-15 22:40:08 sprawdź punkty masowe na silniku ,U mnie tez tak bylo że jak się nagrzal to nie kręcil podlączyłem masę bezpośrednio z akumulatora na silnik i jest dużo lepiej |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-06-16 09:14:06 Noi widomo gdzie lezy problem,winna kabli zasilających rozrusznik trzeb aje wymontowac i zalutować,czyli czwartek i po kłopocie |
![]() Franek53 Ford Escort Combi Konstantynów Łódzki | 2007-06-20 12:27:04 mialem podobna sytuacje ale po wizycie u elektryka sprawa sie wyjasnila to poprostu sam rorusznik tulejki poszly po wymianie wszystko wrocilo do normy pozdrowienia. mozna oczywiscie sprawdzic polaczenia ,moze mase klemy zaciski na rozruszniku,ale w finale to chyba elktryk. |
![]() BadKENNY Ford Escort Gorzów Wlkp | 2007-07-02 10:09:49 Polecam przeczytanie całego tematu, ja w weekend zabieram sie za grzebanko ![]() |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-07-03 12:47:39
Raczej kolektor wydechowy owinąć taśmą z włóknem szklanym, albo zamontować jakąś osłonę termiczną. |
![]() Michal_g MK VI Elblag | 2007-07-04 14:16:18
jeżeli sie go owinie wtedy nie powinien właśnie sie nagrzewać , tą folie stosuje sie między innymi do okrywania osób z udarem słonecznym w celu obniżenia temperatury , kolektor tez oczywiście można by owinąć wyjdzie w sumie na to samo(tylko czy skoro gazy spalinowe , nie będą oddawać części swej temperatury na kolektor i przez to do otoczenia , to czy i większa temperatura nie będzie wpływała na zbyt szybkie przepalanie tłumika ??) link do takiego koca http://hopka.pl/z986 [ wiadomość edytowana przez: Michal_g dnia 2007-07-04 14:21:23 ] |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-07-04 14:25:35 niektóre wersje miały osłonę termiczną w orginale. Ja robiłęm z blachy alu, gdzieś na forum są fotki. ![]() |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-07-04 14:31:29
Myślę że to nie jest samo, najlepiej dać bandaż na kolektor i zrobić osłonę termiczną. A ta osłona co dałeś chyba nie będzie się nadawać na temperatury z silnika. Ja mam taki bandaż |