MotoNews.pl
  

Alternator nawala

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po malym wypadku z uszczelkami od pompy paliwa najprawdopodobniej zalalo mi alternator... czy jest on jeszcze do uratowania czy juz musze wydac kolejna kase?;/
POZDRAWIAM
  
 
Teoretycznie alternatorowi nic nie powinno się stać. Nawet po zalaniu paliwem itp.
Mój kiedyś był zalany paliwem (Diesel) i działa poprawnie.
Dlatego nie powinieneś mieć problemu.

Pozdrawiam.





[ wiadomość edytowana przez: stern dnia 2005-06-07 20:41:16 ]
  
 
pierwsza zasada to naciąg paska później szczotki...
  
 
Elektryk powiedzial ze trzeba go wyczyscic... a tak przy okazji to wielki RESPECT dla was ze sie tak znacie... powiedzcie mi jak moge wymontowac alternator i co w nim czyscic zeby nie zepsuc? Czy to tez jest za trudne? A elektryk pewnie wezmnie ze 100 zl a juz nie chce mowic ile poszlo na awarke w tym miesiacu...
POZDRAWIAM
  
 
Serdecznie witam w tak piekny i sloneczny dzien
Mam pytanie odnosnie alternatora... Ile powinien ladowac volt? Bo moj laduje od 13,99 do 14,01 na wolnych obrotach i zastanawiam sie czy to sa dobre wartosci?
Jesli tak to dlaczego jak wlacze swiatla mijania to przygasaja mi zegary?
POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2005-06-18 09:26:19, MohSETH pisze:
Jesli tak to dlaczego jak wlacze swiatla mijania to przygasaja mi zegary? POZDRAWIAM


może jakieś przebicia masz...
  
 
ładowanie optymalne to 14,4V. twoje jest przyzwoite.
  
 
Z tym przygasaniem to jest tak ze jak wlacze swiatla mijania to zegary od czasu do czasu przygasaja gdy sa ustawione na najmniejsze swiecenie... ale gdy ustawie oswietlenie zegarow na maksa to nawet nie mrugna... moze teraz wam cos przyblizylem i wiecie co to jest?
A jak zlokalizoac to przebicie? jesli to to?
Pozdrawiam
  
 
heh, ja mam ten sam problem. Tez mi te nieszczesne swiatla migaja. U mnie trzeba wymienic jakas diode w alternatorze i regulator napiecia. Jeszce tego nie zrobilem ale jak zrobie to napisze czy to bylo rzeczywiscie to
  
 
Gie Rappa i co to bylo to?
Bo ja wymienilem szczotki w alternatorze... ale nadal jest to samo...znaczy sie jest lepiej bo teraz czasem laduje a wczesniej w ogole... i to nie ma znaczenia na jakich obrotach... na wysokich i niskich przygasaja... a alternator na wolnych obrotach trzyma 14V... wiec co to moze byc? Czy ta dioda alternatora jest mozliwa?
POZDRAWIAM
  
 
regulator napięcia do wymiany a nie dioda
  
 
Dobry wieczor
A ktos mi moze powiedziec ile taki regulator napiecia kosztuje?
A czy nie mozna go wyczyscic? Bo to wszystko zaczelo sie jak alternator troszke ropa zalalem
Lozyska byly czyszczone ale czy nie trzeba tego regulatora wyczyscic? A moze sie go nie czysci?
Pozdrawiam
  
 
Aha... Czy istnieje jakis sposob aby sprawdzic czy ten regulator napiecia jest wadliwy? Bo wiecie ... zeby mi nie zaspiewal ceny za nowy alternator
Pozdrawiam
  
 
niestety nie czysci sie, a koszt to coś ponad 100 PLN, dokładnie nie pamiętam.
A właśnie może poszła obudowa w regulatorze i szczotki nie dochodzą do koła. Miałem taki przypadek ale nie w bmw.
  
 
Powiedzcie mi jeszcze czy to moze byc ten regulator... Bo patrzac nie profesionalnym okiem jak przykladam voltomierz do "+" tam w silniku to alternator trzyma 14.01 jak nic... a czy trzymaj by takie napiecie z zepsutym regulatorem?
POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2005-06-21 23:56:04, baz-e30 pisze:
niestety nie czysci sie, a koszt to coś ponad 100 PLN, dokładnie nie pamiętam. A właśnie może poszła obudowa w regulatorze i szczotki nie dochodzą do koła. Miałem taki przypadek ale nie w bmw.



Kiedyś padł mi regulator w Renault. Kolega założył mi taki od Poldka (15 pln)

pozdr
Mariusz
525i touring
  
 
Witam....
Nie daje mi jeszcze spokoju ten alternator i ten regulator napiecia... Czy jakby on byl walniety to nawet przy najbardziej oswietlonej desce rozdzielczej by przygasalo czy nie?
Bo jak rozjasnie na maxa zegary to jest elegancko i nic nie przygasa... wiec jak to jes?
POZDRAWIAM
  
 
uszkodzony regulator napięcia powoduje że napięcie ładowania jest albo zbyt duże, albo zbyt małe. pomiarów powinno sie dokonać w całym zakresie obrotów pracy silnika jak i ze zmiennym obciążeniem (włączone światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby itd). nie wiem jakie to przygasanie jest, ale czasem powodem pulsowania żarówek jest wypracowany komutator (element z miedzianych płytek po którym ślizgaja się szczotki). regulator napięcia jest tanim elementem i kosztuje około 30pln. dodam iż regulator w 99% jest w jednej obudowie ze szczotkami.
co do zalania alternatora to wyjmij go, rozbierz, dobrze ususz wszystkie elementy i po kłopocie. ropa jest tłusta i zapewne powoduje to iż szczotki idealnie nie dolegają do komutatora.
pozdrawiam
  
 
jakieś 2 miechy temu zapłaciłem 80zł za wymianę szczotek i czyszczenie alternatora,myślę że nie są to aż tak duże koszta
  
 
luke26dg problem w tym ze ja zaplacilem za wymiane szczotek 80 z tydzien temu... frajer mowile ze wyczysci mi go ale watpie zeby to zrobi
POZDRAWIAM