Geometria E36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam takie pytanko do doświadczonych kolegów jakie są oznaki, że trzeba ustawić zbierzność ?? Czy naprzykład jak przy jeździe prosto kierownica jest lekko skrecona w lewo ??
  
 
Cytat:
2005-06-08 09:38:06, Darker pisze:
Witam Mam takie pytanko do doświadczonych kolegów jakie są oznaki, że trzeba ustawić zbierzność ?? Czy naprzykład jak przy jeździe prosto kierownica jest lekko skrecona w lewo ??


niekoniecznie to musi oznaczać, że geometria jest do ustawienia, jeżeli geometria jest przestawiona to bardzo często na oponach, na biezniku robią się takie wałeczki ze startej gumy, ale żeby wiedzieć na 100% to trzeba jechać sprawdzić...pzdr
  
 
Cytat:
jak przy jeździe prosto kierownica jest lekko skrecona w lewo ??


ustaw koła do jazdy na wprost, zdejmij kierownicę i załóż tak jak byc powinna.

przy źle ustawionej zbierzności koła nie wracają na prosto po puszczeniu kierownicy, gumy nierównomiernie sie ścierają, i takie tam różne objawy. wg mnie powinieneś tylko ustawic prosto sama kierownicę tak jak ci to napisałem na początku.
pozdrawiam
  
 
własnie jeśli opana się zlizuje lub jesli masz luz i go zlikwidujesz musisz potem ustawic zbiezność
  
 
Cytat:
2005-06-08 09:48:43, MARCIN_RADOM pisze:
wg mnie powinieneś tylko ustawic prosto sama kierownicę tak jak ci to napisałem na początku. pozdrawiam


Właśnie ja u siebie jak kupiłem to przestawiłem o jeden "ząbek" kierownicę i jest prawie dobrze, potrzebny do tego jest klucz o bardzo duzych rozmiarach jak na warunki domowe, ale nie pamiętam jaki . Jeżeli miałbyś zbiezność złą to przy większych prędkościach samochód będzie się źle prowadził, zazwyczaj.(będzie ściągać, myszkować po drodze może itp)
  
 
Właśnie wczoraj zmienilem sworzeń wachacza przedniego, na którym miałem luz i po tej wymianie zauważyłem że przy jeździe na wprost kierownice mam lekko skrecona
  
 
[quote]
2005-06-08 09:48:43, MARCIN_RADOM pisze:
ustaw koła do jazdy na wprost, zdejmij kierownicę i załóż tak jak byc powinna.

Jak tak zrobi to auto będzie miało w jedną stronę mniejszy skręt, pozatym luz który się pewnie już wyrobił na przekładni nie bedzie centrycznie przy jeździe na wprost tylko przy skręcaniu będzie się uaktywniał, bo będzie przesunięty!
Ja mimo wszystko proponuje geomertie