Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-06-08 11:58:42 Znalazłem takie coś w przedniej części lewego błotnika podążając za zieloną rurką wychodzącą z przepustnicy. Czy ten element może mieć jakiś wpływ na zachowanie samochodu? Coś się tam czyści, kontroluje? Tak tylko z ciekawości pytam ![]() Tom [ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2005-06-08 12:46:18 ] |
![]() Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2005-06-08 21:36:28 Pochłania pary paliwa?
![]() |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-06-08 22:05:15
No tak to jest opisane w książce serwisowej, jest jakiś wkład węglowy, zawór, i takie tam. Nawet nie wiedziałem że coś takiego jest ![]() Tom |
![]() QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-06-08 22:19:14 O ile dobrze pamietam dochodza do nie go przewody z baku. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-06-09 01:59:24
To cos to nie EGR. EGR masz przy silniku nad kolektorem dolotowym - taki mosiężny bączek. Pochłaniacz par paliwa ma znaczenie tylko i wyłącznie ekologiczne - zapobiega przedostawaniu się oparów benzyny do atmosfery. Parujące ze zbiornika paliwo przechodzi do "kanistra", powietrze jest w nim oddzielane od paliwa i wydostaje sie na zewnątrz. Benzyna natomiast skrapla sie w kanistrze i jest zasysana do układu dolotowego silnika. Taki bajer - nie powinien mieć żadnego wpływu na pracę silnika. |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-06-09 08:41:41
Hmmm, no nie wienm czy nie ma wpływu, zobacz co jest napisane w serwisówce: ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-06-09 11:33:39 Wg mnie eewntualne uszkodzenie nie powinno czynic większych problemów - tam nie ma sie co zepsuc!
Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to zatkanie układu. Wówczas silnik będzie wysysał paliwo ze zbiornika, będzie w nim powstawało podciśnienie które w pewnym momencie może spowodować, że pompa paliwa nie da rady... ale to IMO nierealne... Ewentualnie dzialanie zaworu moze komplikować wolne obroty: silnik pracuje, podciśnienei kolektora otwiera zawór kanistra - silnik dostaje wiecej powietrza - obroty wzrastaja, ale wiecej powietrza = niższe podciśnienie - zamkniecie zaworu kanistra - spadek obrotow, wzrost podcisnienia - otwarcie zaworu - wzrost obrotow... i tak w kolko macieja. Byc moze uklad ten powoduje chwilowe zawahania obrotow silnika na biegu jalowym których przyczyny dotąd nie zdiagnozowaliśmy? |
![]() Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-06-09 12:34:53 Hmmm.. Brzmi całkiem sensownie z tym pływaniem wolnych obrotów na benzynce. Ale jak to wtedy jest na gazie? Bo wychodzi na to, ze też powinno pracować. |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-06-09 14:41:08 Pochłaniacz par paliwa, jak najbardziej ma wpływ na pracę silnika, oraz (jak najbardziej) może się zepsuć.
Dość częstą usterkąjest zacieranie się zaworu, co w konsekwencji powoduje wachania obrotów biegu jałowego, lub gaśnięcie silnika. W przypadku rozszczelnienia... Robert napisał zarówno przyczyny jak i objawy świadczace o niesprawności pochłaniacza. Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-06-09 14:47:44 HA! ![]() ![]() Tom |
![]() QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-06-09 22:34:15
I teraz wszyscy dwu-litrowcy leca do sklepow kupowac nowe zawory pochlaniacza par paliwa ![]() |
![]() Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-06-10 10:31:33 Krzysiek, a dlaczego tylko dwulitrowcy? |
![]() Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-06-15 10:41:10 Pytałem, bo ja mam ten problem przez cały czas, choć zauważyłem ostatnio, że jak dłużej pośmigam na benzynce to przechodzi, a z kolei gaśnie za pierwszym razem po przełączeniu na gaz. Czyli wychodzi mi na to, że komp się przestawia. |
espero Espero 1.8 CD Bydgoszcz | 2005-09-14 16:46:33 Jakiś czas temu miałem problem z EGR. Zawór zakupłem i wymieniłem w ASO. Było OK. Teraz znowu jest błąd EGR kod 32. W ASO doszli więc do wniosku że to rozszczelnił sie pochłaniacz par paliwa i zasysane jest fałszywe powietrze. Na próbe zaślepili mi dwie rurki co dochodzą do pochłaniacza. Niewiem jaki bedzie tego efekt ale przejechałem ze 30 km i check engine sie nie zaświecił-moze to jest właśnie przyczyna błędu EGR. Pojezdze jeszcze troche i zobaczyny. Jak będzie OK to zamontuje nowy POCHŁANIACZ PAR PALIWA. Dodam tylko że nie było zadnego problemu z falowaniem obrotów czy gaśnieciem a mam zamontowana instalację LPG. [ wiadomość edytowana przez: espero dnia 2005-09-14 16:50:52 ] |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-09-19 08:50:12 Zmień tych palantów z ASO. 100 x juz było na forum ze winą błędu 32 na lpg jest kulawa emulacja sondy. Poszukaj trochę |
espero Espero 1.8 CD Bydgoszcz | 2005-09-21 14:41:08 Pawol musze się z tobą zgodzić. Masz racje w Toruniu w ASO to potwierdzili. Tamci gdzie byłem to już nie ASO. Dzięki |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-09-11 19:28:33 A więc tak
Śmierdzi mi dość często w kabinie paliwem Podczas tankowania wylewa się paliwo pod prawe tylne koło... Z przewodu odpowietrzającego ? Co jest przyczyną ? I co robić ? |
![]() rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2007-09-11 20:11:11
Przyczyną jest tankowanie wachy po korek.Przy okazji zalewamy pochłaniacz i szlak go trafia Jak pistolet odbije to już nie dolewać |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-09-11 20:21:44 Ale ja mam rezerwę i tankując 5-10 litrów leje mi na buty... |