MotoNews.pl
  

"kanister" - pochłaniacz par paliwa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem takie coś w przedniej części lewego błotnika podążając za zieloną rurką wychodzącą z przepustnicy. Czy ten element może mieć jakiś wpływ na zachowanie samochodu? Coś się tam czyści, kontroluje? Tak tylko z ciekawości pytam Właśnie przeglądam serwisówkę i to chyba jest właśnie EGR?
Tom

[ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2005-06-08 12:46:18 ]
  
 
Pochłania pary paliwa?


  
 
Cytat:
2005-06-08 21:36:28, Navi pisze:
Pochłania pary paliwa?


No tak to jest opisane w książce serwisowej, jest jakiś wkład węglowy, zawór, i takie tam. Nawet nie wiedziałem że coś takiego jest
Tom
  
 
O ile dobrze pamietam dochodza do nie go przewody z baku.
  
 
Cytat:
2005-06-08 11:58:42, Tom69 pisze:
Znalazłem takie coś w przedniej części lewego błotnika podążając za zieloną rurką wychodzącą z przepustnicy. Czy ten element może mieć jakiś wpływ na zachowanie samochodu? Coś się tam czyści, kontroluje? Tak tylko z ciekawości pytam Właśnie przeglądam serwisówkę i to chyba jest właśnie EGR? Tom [ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2005-06-08 12:46:18 ]



To cos to nie EGR.
EGR masz przy silniku nad kolektorem dolotowym - taki mosiężny bączek.

Pochłaniacz par paliwa ma znaczenie tylko i wyłącznie ekologiczne - zapobiega przedostawaniu się oparów benzyny do atmosfery. Parujące ze zbiornika paliwo przechodzi do "kanistra", powietrze jest w nim oddzielane od paliwa i wydostaje sie na zewnątrz. Benzyna natomiast skrapla sie w kanistrze i jest zasysana do układu dolotowego silnika. Taki bajer - nie powinien mieć żadnego wpływu na pracę silnika.
  
 
Cytat:
2005-06-09 01:59:24, Robert_S pisze:
To cos to nie EGR. EGR masz przy silniku nad kolektorem dolotowym - taki mosiężny bączek. Pochłaniacz par paliwa ma znaczenie tylko i wyłącznie ekologiczne - zapobiega przedostawaniu się oparów benzyny do atmosfery. Parujące ze zbiornika paliwo przechodzi do "kanistra", powietrze jest w nim oddzielane od paliwa i wydostaje sie na zewnątrz. Benzyna natomiast skrapla sie w kanistrze i jest zasysana do układu dolotowego silnika. Taki bajer - nie powinien mieć żadnego wpływu na pracę silnika.



Hmmm, no nie wienm czy nie ma wpływu, zobacz co jest napisane w serwisówce:
  
 
Wg mnie eewntualne uszkodzenie nie powinno czynic większych problemów - tam nie ma sie co zepsuc!
Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to zatkanie układu. Wówczas silnik będzie wysysał paliwo ze zbiornika, będzie w nim powstawało podciśnienie które w pewnym momencie może spowodować, że pompa paliwa nie da rady... ale to IMO nierealne...
Ewentualnie dzialanie zaworu moze komplikować wolne obroty:

silnik pracuje, podciśnienei kolektora otwiera zawór kanistra - silnik dostaje wiecej powietrza - obroty wzrastaja, ale wiecej powietrza = niższe podciśnienie - zamkniecie zaworu kanistra - spadek obrotow, wzrost podcisnienia - otwarcie zaworu - wzrost obrotow... i tak w kolko macieja.
Byc moze uklad ten powoduje chwilowe zawahania obrotow silnika na biegu jalowym których przyczyny dotąd nie zdiagnozowaliśmy?
  
 
Hmmm.. Brzmi całkiem sensownie z tym pływaniem wolnych obrotów na benzynce. Ale jak to wtedy jest na gazie? Bo wychodzi na to, ze też powinno pracować.
  
 
Pochłaniacz par paliwa, jak najbardziej ma wpływ na pracę silnika, oraz (jak najbardziej) może się zepsuć.
Dość częstą usterkąjest zacieranie się zaworu, co w konsekwencji powoduje wachania obrotów biegu jałowego, lub gaśnięcie silnika.

W przypadku rozszczelnienia... Robert napisał zarówno przyczyny jak i objawy świadczace o niesprawności pochłaniacza.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
HA! Czyli falowanie obrotów, długie spadanie do jałowych, może być przyczyną tego właśnie ustrojstwa....muszę to sobie oblookać
Tom
  
 
Cytat:
2005-06-09 14:41:08, SpeedR pisze:
Dość częstą usterkąjest zacieranie się zaworu, co w konsekwencji powoduje wachania obrotów biegu jałowego



I teraz wszyscy dwu-litrowcy leca do sklepow kupowac nowe zawory pochlaniacza par paliwa
  
 
Krzysiek, a dlaczego tylko dwulitrowcy?
  
 
Cytat:
2005-06-10 10:31:33, Walus pisze:
Krzysiek, a dlaczego tylko dwulitrowcy?



ano dlatego ,ze głównie 2,0 i 1,8 mają problemy z drgawkami na wolnych obrotach, ale to raczej nie ta przyczyna
  
 
Pytałem, bo ja mam ten problem przez cały czas, choć zauważyłem ostatnio, że jak dłużej pośmigam na benzynce to przechodzi, a z kolei gaśnie za pierwszym razem po przełączeniu na gaz. Czyli wychodzi mi na to, że komp się przestawia.
  
 
Jakiś czas temu miałem problem z EGR. Zawór zakupłem i wymieniłem w ASO. Było OK. Teraz znowu jest błąd EGR kod 32. W ASO doszli więc do wniosku że to rozszczelnił sie pochłaniacz par paliwa i zasysane jest fałszywe powietrze. Na próbe zaślepili mi dwie rurki co dochodzą do pochłaniacza. Niewiem jaki bedzie tego efekt ale przejechałem ze 30 km i check engine sie nie zaświecił-moze to jest właśnie przyczyna błędu EGR. Pojezdze jeszcze troche i zobaczyny. Jak będzie OK to zamontuje nowy POCHŁANIACZ PAR PALIWA. Dodam tylko że nie było zadnego problemu z falowaniem obrotów czy gaśnieciem a mam zamontowana instalację LPG.

[ wiadomość edytowana przez: espero dnia 2005-09-14 16:50:52 ]
  
 
Zmień tych palantów z ASO. 100 x juz było na forum ze winą błędu 32 na lpg jest kulawa emulacja sondy. Poszukaj trochę
  
 
Pawol musze się z tobą zgodzić. Masz racje w Toruniu w ASO to potwierdzili. Tamci gdzie byłem to już nie ASO. Dzięki
  
 
A więc tak


Śmierdzi mi dość często w kabinie paliwem

Podczas tankowania wylewa się paliwo pod prawe tylne koło... Z przewodu odpowietrzającego ?



Co jest przyczyną ? I co robić ?
  
 
Cytat:
2007-09-11 19:28:33, Zoltar pisze:
A więc tak Śmierdzi mi dość często w kabinie paliwem Podczas tankowania wylewa się paliwo pod prawe tylne koło... Z przewodu odpowietrzającego ? Co jest przyczyną ? I co robić ?


Przyczyną jest tankowanie wachy po korek.Przy okazji zalewamy pochłaniacz i szlak go trafia
Jak pistolet odbije to już nie dolewać
  
 
Ale ja mam rezerwę i tankując 5-10 litrów leje mi na buty...