MotoNews.pl
  

Jak sprawdzić czy mój Pony ma katalizator?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy Pony 1992 r. były wyposażane w katalizatory? Nie wiem czy moje auto ma takie cudo . Jak to sprawdzić?
  
 
Najprościej wejść pod auto . Jeśli kawałek za złączką elastyczną (mniej więcej na wysokości gałki zmiany biegów we wnętrzu) masz puszkę dł. około 30 cm zwężającą siię na końcach to najprawdopodobniej jest to katalizator lub jego pozostałości w postaci obudowy. Tłumik jest trochę mniejszy i ma czołowe krawędzie prostopadłe (taka rozwalcowana puszka). Nie wiem czy to jasno opisałem ale mniej więcej tak to wygląda. Najczęściej silniki na wtrysku i gaźniki FBC miały katalizatory natomiast zwykłe gaźniki rzadziej.
  
 
na 99% nie masz bo masz budę to co ja i rocznik też więc nie powinno być
  
 
jeżeli masz dwa tłumiki to katalizatora brak ! jeżeli tylko jeden to jesteś szczęsliwym posiadaczem katalizatora w cenie od 350pln-1750pln ale są teraz strumiennice w takiej samej puszce jak katalizator za jedyne 100pln
  
 
Ja chcąc się upewnić czy mam katalizator szukałbym sondy lambda.
Jeśli jest, to jest i katalizator, jeśli nie ma, to po co katalizator, zresztą bez sondy zapaprałby sie po jakimś czasie. Sonda jest wkręcona do kolektora wydechowego, w miejscu gdzie zbiegają się rurki z wszystkich cylindrów i wychodzi z niej jeden przewód (zazwyczaj). Poza tym jeśli jest to gaźnik to nie ma sondy (nie wiem jak jest z gaźnikiem FBC, ze sprzężeniem zwrotnym), jeśli jest to silnik zasilany wtryskiem to na bank jest katalizator.
  
 
Moje auto to gaźnikowiec. Pod spodem mam tylko 2 tłumiki. Katalizatora nie ma.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
  
 
Panowie , katalizator jest zamontowany jako pierwszy zaraz za kolektorem, czy jako 2 - jest to ta większa puszka prawie na srodku podwozia autka?? Autko to Scoupe
Bo kurde nie wiem!

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2005-08-26 12:08:41 ]
  
 
Kat jest jakieś 20-30 cm za plecionką, podłużna puszka mniej więcej pod dzwigną zmiany biegów ( w Scoupe)
  
 
Za plecionką???
  
 
a co sie moze dziać jesli ktos ma zeżarty katalizator, rozumiem że wylot spalin jets wtedy zaklocony,
czy może miec to jakies uboczne skutki
  
 
Cytat:
2005-08-26 18:56:31, Tomasz1023 pisze:
Za plecionką???


Elastyczny łącznik pomiędzy rurą idącą od kolektora wydechowego a dalszym odcinkiem rury wydechowej. Jest (powinna być) na wysokości miska olejowa-przegub napędowy -tak mniej więcej pod samym silnikiem.
  
 
Cytat:
2005-08-26 19:35:40, gt115pssss pisze:
a co sie moze dziać jesli ktos ma zeżarty katalizator, rozumiem że wylot spalin jets wtedy zaklocony, czy może miec to jakies uboczne skutki


Żadnych skutków ubocznych poza zwiększoną emisją spalin (chyba że zatkany na amen - to wtedy większe opory wylotu). Do roku '95 obowiązywały w Polsce mało restrykcyjne normy spalin - głównie z powodu samochodów jakie wtedy w większości jeździły, więc silniki na wtrysku spełniają je bez problemu (mówię oczywiście o autach zarejestrowanych pierwszy raz przed '95). Usunięcie wnętrzności kata nie spowoduje więc przekroczenia normy spalin - chyba że silnik ledwo zipie ale wtedy nawet kat nie pomoże. Co może dać? Kilka koników więcej (był test w jakiejś gazecie i Saxo 1,6 zyskało 4 KM). Lepiej jest wydłubać bebechy i zostawić puszkę bo czasem niebiescy podobno zaglądają w czasie kontroli pod auto i jak jest wbite w dowodzie "kat" to sprawdzają czy rzeczywiście jest (osobiście sięz tym jeszcze nie spotkałem, ale puszkę po kacie zostawiłem na miejscu). U mnie mocy może przybyło w dole obrotomierza ale to może subiektywne odczucie...
  
 
Panowie ja mam takie coś zaraz za kolektorem! Czyli to grubsze drugie to katalizator? A to pierwsze to 2 tłumik czy cos innego(plecionka)????



[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2005-08-27 13:17:49 ]
  
 
To po lewej to plecionka (łącznik elastyczny) żeby rura nie przeosiła drgań z silnika. A to drugie wygląda mi na pierwszy tłumik (chyba że nieorygninalny katalizator). Takie rozwiązanie proponował mi facet z serwisu Bosala bo nie można było dostać tej rury z łącznikiem elastycznym do Scoupe i powiedział zeby spasować od Ponego z gaźnikiem (w miejscu kata ma pierwszy tłumik). Być może u Ciebie poprzedni właściciel zrobil coś takiego. Możesz się pocieszyć że masz przynajmniej trochę ciszej .
  
 
Bedać dzis u znajomego mechanika powiedział mi że ta plecionka to katalizator?????To ja już sam nie wiem co i kto ma racje!
  
 
Witam
Ja nie dawno wymieniałem tą plecionkę bo mi puściła. I nie widziałem a by tam był katalizator, zwykła elastyczna łączka i tyle.
  
 
Też już wymieniałem tą plecionkę - w środku jest pusty przelot.
  
 
Ok, już wiem! Pierwsze to plecionka, a to drugie to katalizator! Nie mam drugiego tłumika! Mam dokładnie takie jak to :



ide zaraz wybebeszyć dziada!
A gdzie nabyliscie tą plecionke??W zwykłym sklepie moto kupie? I jaka cena?

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2005-08-31 16:05:42 ]
  
 
nie jestem pewien na 100%,ale jezeli twoje zdjecie z 27.08 jest zdjeciem twojego wydechu,to chyba nie masz katalizatora,katalizator jest czescia wymienna,wiec z 2 stron jest laczony na sruby z wydechem (jak na 2 zdjeciu);jest dodatkowo osloniety blacha od dolu.ktöra jest od niego oddalona okolo 1cm(zeby nie podpalic np.trawy)i w miare mozliwosci jest jak najblizej plecionki,plus pare rzeczy o ktörych pisali poprzednicy.
Uwazaj,zebys nie wybebeszyl tlumika,po za tym do tlumika nie mialbys dojscia bez uzycia fleksa.
Jezeli to jest katalizator(bedziesz to widzial po bebechach);to zröb to dokladnie,to znaczy upewnij sie ze wszystko z niego wylecialo,ja przerabialem ten temat w taurusie(robili mi to w warsztacie specjalizujacym sie w amerykancach w poznaniu,ale to juz inny temat) i dostawalem bialej goraczki w czasie jazdy tak strasznie halasowal
  
 
Nie to zdjecie jest z netu! wklejone jest tylko poglądowo! Już po zabiegu- wybebeszone wszystko! Autko się wkręca lepiej na obroty, lepiej przyspiesza i jakos sie obroty ustabilizowały-wczesniej tak minimalnie czasami falowało!