Sondy Lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim e 39 kombi automat benz + gaz z 98 roku spalającej 20 L/100km w cyklu mieszanym, na badaniu komputerowym wyszło, że dwie sondy lambda zadziałaly dopiero po 15 minutach i wachały sie między 40-72%. Mechanik stwierdził, że są do wymiany.
Nie wiem , czy już je wymieniać, czy czekać aż padną całkowicie, a w ogóle to kiedy powinny się uruchamiać i czy takie wskazania jakie wyszły na kom. to normalne, czy też nie, no i jakie wtedy powinny być.
Z góry dziękuję za odpowiedzi

aaaaa, zaproponował mi wymianę tych sond z robocizną za okolo 1600 zł, nie jest to serwis BMW ale warsztat specjalizujący sie w naprawie tylko BMW.

[ wiadomość edytowana przez: a_waya dnia 2005-06-09 15:23:28 ]
  
 
Cytat:
2005-06-09 15:20:08, a_waya pisze:
W moim e 39 kombi automat benz + gaz z 98 roku spalającej 20 L/100km w cyklu mieszanym, na badaniu komputerowym wyszło, że dwie sondy lambda zadziałaly dopiero po 15 minutach i wachały sie między 40-72%. Mechanik stwierdził, że są do wymiany. Nie wiem , czy już je wymieniać, czy czekać aż padną całkowicie, a w ogóle to kiedy powinny się uruchamiać i czy takie wskazania jakie wyszły na kom. to normalne, czy też nie, no i jakie wtedy powinny być. Z góry dziękuję za odpowiedzi aaaaa, zaproponował mi wymianę tych sond z robocizną za okolo 1600 zł, nie jest to serwis BMW ale warsztat specjalizujący sie w naprawie tylko BMW. [ wiadomość edytowana przez: a_waya dnia 2005-06-09 15:23:28 ]


Sonda lambda za 1600zł!?!?!?! Aż poplułem ekran! Ja płaciłem do E32 ok160-180zł za jedną a z tego co pamietam to była to taka sama jak jest w E38. A wymiana nie powinna kosztować wiecej niż 50-100zł. Chociaż ja osobiście sam to robiłem. Twoje najprawdopodobniej długo się grzeją i nie wachają sie w pełnym zakresie, chociaż jeżeli nie widzisz żadnych objawów w złej jeździe to ja bym narazie olał. Chociaż jak robisz krótekie odcinki to może spaść spalanie! - przynajmniej powinno! Ale ja bym jeszcze podjechał do innego mechanika sprawdzić na kompie te sondy!
  
 
Aldik ma rację wymiana sondy to kwestia jej wykręcenia i odpięcia wtyczki-1600zł
A jaki motorek w E39 bo jak R6 to dużo w jeździe mieszanej więc niech jeszcze ktos inny przebada te sondy i okoka junkers
  
 
a które te sondy tak długo sie nagrzewają przed czy za katalizatorami bo jak za to powinieneś zmienić mechaników
  
 
wymiana sondy nie zawsze jest prosta jak ja wymieniałem to zgrzałas ie z katalizatorem i trzeba było wydech sciągac wycinac sonde i nowy gwint wspawac
  
 
Dziś zrobiłam ponowny test w serwisie BMW, oczywiście, to sonda lambda jej cena to 720zł, a robocizna 100zł (około). Narazie cieszę się, że to tylko jedna sonda. Za to stałam (właściwie to czołgałam się) w cholernie długim korku, zagotowała się woda w chłodnicy i do tego pękła obudowa od termostatu.

Jak nie urok to przemarsz wojsk...


ps. Dlaczego faceci na forum o motoryzacji nie zwracaja uwagi na to, czy posty pisze kobieta, czy mężczyzna i z góry zakładają, że napewno napisał je facet.

pozdrawiam - kobieta



[ wiadomość edytowana przez: a_waya dnia 2005-06-10 23:23:04 ]
  
 
kurde a co my jasnowidzowie prze neta cięzko poznać płeć bez ujawnienia sie
  
 
Miła Kobieto !!! o nicku a_waya !!! Na pewno poprawimy się , albo chociaz bedziemy się starali...A takna marginesie, to może poszukaj gdzieś tańszych sond lambda lub innego majstra. Jakiś czas temu wymieniałem dwie w e-38 automat i wraz z robocizną koszt=620zł .
  
 
Lubię kobiety w BMW
  
 
do września 1998 r montowane były dwie sondy Siemensa o numrze 11 78 1 427 884

od września 1998r są montowane natomiast 4 sondy lambda
odpowiednio o numerach 11 78 1 742 050 oraz 11 78 1 433 940


podzwoń po sklepach podając odpowiednie numery i zobacz ile będą chcieli.

Ze sklepów BMW polecam Narbutta 5a tel.646 64 84 oraz Koniecpolska tel.610 86 99
  
 
a co myslicie o sandach uniwersalnych?
pozdrawiam
  
 
wszystko co uniwersalne jest do....
Uniwersalny (czyt.do wszystkiego i do niczego)
  
 
nie zgodze sie z tym powiedzeniem odnosnie sond uwazam ze sonda jest rzecza sama w sobie uniwersalną a czy wyprodukuje je bosch siemens czy jakas inna firma to male znaczenie
  
 
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
  
 
Ja również mam pytanko, klęczy mi sonda w moim aucie.
Posiadam e30 320, jaką sondę kupić i czy będzie tam smigać jakiś zamiennik czy w grę wchodzi tylko orginał.
  
 
Śmigać będzie każdy zamiennik do tego modelu, kwestia tego jak będzie niuchać spaliny bo ma wpływ na osiągi i spalanie.
  
 
no właśnie o to pytam czy jakieś zamienniki będą dawały rade na allegro znalazłem kilka ale najbardziej obiecująco z uniwersalnych wygląda NTK.
A jeszcze jedno czy można zrobić taki manewr kupić orginał na 4 żyłach np do Opla bądź VW o tych samych kolorach przewodów i odciąć wtyczkę i założyć swoją do BMW.
  
 
Cytat:
2005-06-14 23:19:05, baz-e30 pisze:
no właśnie o to pytam czy jakieś zamienniki będą dawały rade na allegro znalazłem kilka ale najbardziej obiecująco z uniwersalnych wygląda NTK. A jeszcze jedno czy można zrobić taki manewr kupić orginał na 4 żyłach np do Opla bądź VW o tych samych kolorach przewodów i odciąć wtyczkę i założyć swoją do BMW.


mozna
  
 
Cytat:
odciąć wtyczkę i założyć swoją do BMW.


ja bym zaczął od zdobycia schematu. dwa z tych czterech przewodów to zasilanie podgrzewania sondy. mozna zworkę zrobic jak nic.
ja polecam TO, jak zwykle oczywiście można sobie ściągnąć informacje techniczne, charakterystyki itd. zawsze mówię że BERU to BERU
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-06-15 15:18:46 ]
  
 
Ile takie Beru kosztuje, a co powiesz na taką sondę Tytuł strony a może taka Tytuł strony.