Czy ktoś może wie o co chodzi ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czas wtrysku. Jaki powinien być i co ma na niego wpływ. Jak on jest badany przez sterownik silnika. Silnik m50 mam z tym problem
  
 
Cięzki temat(dla mnie) jest badany przez gebery(czujniki) a wpływ maja ustawienia min, rozrzadu, wału korbowego i pewnie wielu innych pierduł- zawsze sie bałem elektroniki wiec niepomoge
  
 
Cytat:
Jaki powinien być i co ma na niego wpływ


chodzi ci o długość wtrysku czy o moment kiedy on następuje?

Cytat:
Jak on jest badany przez sterownik silnika.


on nie jest badany z racji tego że to jest wynik. wszystkie inne parametry pracy silnika (obciążenie, temperatura itd) są ustalane po to własnie by wtrysk nastąpił w odpowiedniej chwili i miał odpowiednią długość. już zapewne wszyscy wiedzą, że moc silnika jest regulowana za pomocą dawki paliwa. jeśli wiemy też że ciśnienie w układzie paliwowym jest stałe, utrzymywane przez regulator/y, to jedyną możliwością regulacji mocy silnika jest zmiana długości otwarcia wtryskiwacza/y. to tyle jesli chodzi o długośc otwarcia wtrysku.
jeśli chodzi o moment otwarcia wtryskiwacza to w uproszczeniu zalezy on od obciążenia. chodzi o to by spalanie było jak najdokładniejsze, silnik jak najekonomiczniejszy i jak najwydajniejszy.
pozdrawiam
  
 
Chodzi mi o momet w którym on następuje. Mam taki problem że komputer diagnostyczny wykazuje zerowy czas wtrysku na 1 cylindrze. Co może byc powodem tej nieprawidłowości jest to silnik 2,5 24zawory bez vanosa. Dzieki wielkie za zinteresowanie i pomoc.
  
 
czy zerowy czas wtrysku świadczy o uszkodzeniu czujnika czy np. jakis elemnet podaje bledny sygnal ktory jest przetwazany przez ten czujnik. Czy regulator ciśnienia przy wtryskiwaczach moze miec na to wpływ ?
  
 
zerowy czas wtrysku świadczy o tym że wtryskiwacz ci sie nie otwiera. zacznij od włożenia na 1 cylinder wtrysku z np 2 cylindra. jeśli okaże się że na 1 est ok to znaczy że wtryskiwacz do wymiany. szczerze powiedziawszy na to bym stawiał.
pozdrawiam
  
 
W warsztacie gdzie oddawałem auto podobno wymieniali mi cala listwe z wtryskiwaczami i auto płynniej chodzilo ale problem byl cały czas zerowy czas ale to bylo przed wymiana wiazki kabli na silnik gdzie był wpięty gaz. Dzieki za informacje.
  
 
i czy dobrze wnioskuje ze informacje do komputera o czasie wtrysku ida tylko z wtryskiwaczy? I jeszcze komputer wyświetla czas ktory jest zwrotnym sygnalem i czas ktory komputer narzuca tak?Wtryskiwacze fizycznie chodza bo je slyszalem jak gazownicy sprawdzali to stetoskop przykladali do kazdego i tez podpinali uzadzenie ktore pokazywalo impusy idace do wtryskiwaczy i kontrolki sie zapalaly. Teraz gazu nie ma bo jest nowa wiazka i dalej jest zerowy czas wtrysku.

[ wiadomość edytowana przez: dud1313 dnia 2005-06-11 15:38:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: dud1313 dnia 2005-06-11 15:41:51 ]
  
 
Cytat:
i czy dobrze wnioskuje ze informacje do komputera o czasie wtrysku ida tylko z wtryskiwaczy? I jeszcze komputer wyświetla czas ktory jest zwrotnym sygnalem i czas ktory komputer narzuca tak?



Strasznie to namieszane

Nie ma kilku czasów tak jak piszesz. Czas wtrysku nie jest zczytywany z wtryskiwaczy. Czasem wtrysku steruje komputer na podstawie (tak jak już było to napisane) kilku danych, np: obciążenia silnika, temperatury silnika, prędkości obrotowej, danych z sondy Lamda. Więc jak dla mnie to jeśli tylko na jednym wtryskiwaczu masz problem to nie powinno mieć to związku z jakimikolweik czujnikami (bo wtedy wszystkie wtryski by szfankowały), a raczej z uszkodzonym wtryskiem (tak jak pisze Marcin) lub z uszkodzonym komputerem. Poszukaj może tez czy nie jest gdzieś przerwany odbwód międz komputerem, a tym wtryskiwaczem.