MotoNews.pl
  

Lekko szarpie przy ruszaniu - czasem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem o szarpaniu ale pojawia się w innym kontekście. Czasem, nie zawsze, podczas ruszania autem trochę telepie. Czy to musi oznaczać sprzęgło? Jakiś inne opcje? Coś z wałem? Może przy ruszaniu za mało jej daję po garach???
  
 
Masz skrzynie manual czy automat?
  
 
Mam manuala i nie mam LPG.
  
 
trzeba tak ruszać coby sąsiad na 10 piętrze słyszał ... wtedy jest gut
  
 
U mnie też czasem szarpało przy ruszaniu i z biegiem czasu coraz częściej i mocniej.
Wymieniłem sprzęgł i docisk i mam spokój.
  
 
Hey.

U mnie jest to samo.
Manual a gaz niema nic do rzeczy bo chyba silnik ci nie szarpie tylko przeniesienie napędu jak wnioskuję.

Czasami jest takie dziwne szarpanie. Może to wał na podporze wpada w rezonans lub może coś ze sprzęgłem.

Zależy od tego jak ruszam. Czasami się zdarzy że czuję to szarpanie a jak ostrzej ruszam to nic.

  
 
Cześć. Za nim wymienisz sprzeglo wjedź na kanal i sprawdź czy wał napedowy nie ma luzu na łożysku podporowym. może wystarczy wymienic to łozysko
  
 
Mam te same objawy w A, lekko szarpie przy ruszaniu, co prawda nie zawsze, zależy jak wysprzęglam .Wymieniłem podporę wału, zero poprawy,ale Gozer w Poradach w temacie ,,Stukanie podczas zrywu" pokazał mi gdzie jest pies pogrzebany. Teraz gdy cofnę ciut do tyłu i ruszam do przodu delikatnie puszczając sprzęgło, potrafię na ucho zlokalizować która to strona, tak się wyrobiłem
  
 
taki sam objaw jest równierz w samochodach z przednim napędem i najczęściej towarzyszy nieprawidłowej pracy sprzęgła!!!!

Słyszalem że na tarczy sprzęgła są sprężyny które mają za zadanie tłumienie drgań, po pewnym czasie dostają one luzu (przegrzanie/ogólne przepracowanie) a nawet wypadają z tarczy. W każdym z tych przypadków może wystąpić drganie przy ruszaniu!

To by się zgadzało - ojciec wymieniał kiedyś w Micrze samą "zdezelowaną" tarczę sprzęgła - przykry objaw trzęsienia zanikł natychmiast.
  
 
Cytat:
2005-06-14 20:17:07, Krzysiu1981 pisze:
taki sam objaw jest równierz w samochodach z przednim napędem i najczęściej towarzyszy nieprawidłowej pracy sprzęgła!!!! Słyszalem że na tarczy sprzęgła są sprężyny które mają za zadanie tłumienie drgań, po pewnym czasie dostają one luzu (przegrzanie/ogólne przepracowanie) a nawet wypadają z tarczy. W każdym z tych przypadków może wystąpić drganie przy ruszaniu! To by się zgadzało - ojciec wymieniał kiedyś w Micrze samą "zdezelowaną" tarczę sprzęgła - przykry objaw trzęsienia zanikł natychmiast.



Krzysiu to jest Omega

W nowszych Omegach nie ma tarczy sprzęgła ze sprężynami. Za to jest koło zamachowe dwumasowe, które przejęło rolę sprężyn. Komfort jazdy jest o niebo wyższy.
Łatwo je załatwić przy redukcji biegu i ostrym kopie. Szczególnie w 2.0xev. Mi właśnie szlag trafił takie koło. Objawiło się ostrym szrpaniem podczas ruszania. Koszt wymiany jakieś 5,5 tys. zł. (Tak 5,5 tys. zł) Ja kupiłem z anglika za 100 zł
Ale to jest ostateczność. To koło rzadko ulega uszkodzeniu. Natomiast po wymianie koła szarpanie powróciło. Pozostała wymiana docisku i tarczy + łożysko. Kupiłem komplet sahsa jakieś 550zł.
I jak już wcześniej pisałem mam święty spokój.
Teraz mam nauczkę żeby po redukcji biegu przygazować i dopiero zasprzęglać
  
 
a w starszych omegach jak jest?? tzn np Oma C20NE z 1991r
  
 
koledzy ja widze ze nikt wczesniej polonezem nie jeździł gdzie można było poznać zasady szarpań na podstawie wymian na chybił trafił... przecież to takie tanie wymiany były... hehehehhe
Ale powracam do wątku szarpanie może objawiać sie tak jak koledzy powiedzieli tarczą sprzęgła, dociskiem, podporą wału i ale tutaj zapomniano o ważnej uważam rzeczy o poduszcze pod skrzynią. przeciez jak jest naderwana to również szarpie samochodem podczas ruszania, nikt nie dodał ze w autach tylnio napedowych wielką role odgrywa wał który jest powodem drgań (źle wywazony, zatarty na frezie) oraz szarpań (wybite krzyżaki, uszkodzone gumy tłumiące drgania - w naszych autach są one dwie na poczatku i końcu wału)
  
 
witam!wg mnie jest temu winne łozysko podpory wału,poniewaz robi to tylko przy ruszaniu, a wtedy są jednak najwieksze opory z ruszeniem samochodu!P.S.mam ten sam problem i jest to wina łozyska!!!koszt zaleznie jakiej firmy max 100zł!!!
  
 
Dziękuję serdecznie za diagnozę.
  
 
podepne się pod wątek

a u mnie czasami szarpie na dwójce,oczywiście jak normalnie puszczam sprzęgło i nigdzie mi się nie śpieszy.
dlaczego ?
  
 
ooooooooo ludzie!!
Jak już mowa o kole zamachowym to zobaczcie co u mnie jest.

Koło zamachowe dwumaswe jest bardzo grube i składa się z pierścieni które pewnie mogą obracać się względem siebie.
Tam pewnie są spręzyny tłumiące drgania.

Ale u mnie jest lipa bo każde przesunięcie tych pierścieni to stuk.
I jak ruszam z jedynki i wciskam sprzęgło aby zmienić na 2 to uwalniają się naprężenia i to koło stuka.

To samo z dwójki na 3.
Kiedyś włączyłem biegi i pchałem samochód w tył i przód na tym właśnie luzie na kole zamachowym. Jakieś kilka cm w przód i tył.

Siedząc pod samochodem widziałem że ostatni pierścień koła zamachowego się obraca a pozostała część koła zamachowego stoi w miejscu.

Ale raczej koło trzeba będzie wymienić
  
 
MarekV6:
Biegi płynnie wchodzą?
Sprawdź stan wszystkich gum zawieszenia napędu od silnika po "tylny most" ,podporę wału itp.

OMENATOR:
Jeśli kupujesz koło używkę to sprawdź luzy.
Przy próbie obrócenia wewnętrznej części (styk tarczy) nie ma być luzu. Ma się poddawać jak twarda sprężyna w obie strony.
No i napewno wymień tarczę sprzęgła, łożysko. Ja jeszcze wymieniłem docisk bo mechanik miał wątpliwości co do jego stanu.
  
 
czy płynnie wchodzą-hmm,
trudno powiedzieć-ponieważ na 3.0V6 przesiadłem się z Passata TDI
i w porównaniu z paskiem to ciężko wchodzą,ale nigdy też nie jechałem inną 3.0V6 ,więc może te typy tak mają
  
 
Zbynio pytanie: czyli jak jest kolo zamachowe i chwyce rekoma srodek kola to nie moze ani w prawo ani w lewo sie ruszyc tak? ja mam maly luz i sie kolo rusza, ale fakt mam tez neizle szarpania jak ruszam (w zaleznosci od puszczenia sprzegla - tarcz nowa).
  
 
A jeszce tak spytam, moze to byc bicie tarczy np bo jest nowa i krzywa?