Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Kair Omega MV6 Warszawa | 2005-06-12 22:41:08 Szukałem o szarpaniu ale pojawia się w innym kontekście. Czasem, nie zawsze, podczas ruszania autem trochę telepie. Czy to musi oznaczać sprzęgło? Jakiś inne opcje? Coś z wałem? Może przy ruszaniu za mało jej daję po garach??? ![]() |
Zbynio wPiSdu | 2005-06-13 09:01:06 Masz skrzynie manual czy automat? |
![]() Kair Omega MV6 Warszawa | 2005-06-13 14:02:42 Mam manuala i nie mam LPG. |
![]() fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2005-06-14 09:15:53 trzeba tak ruszać coby sąsiad na 10 piętrze słyszał ... wtedy jest gut ![]() ![]() ![]() |
Zbynio wPiSdu | 2005-06-14 14:40:23 U mnie też czasem szarpało przy ruszaniu i z biegiem czasu coraz częściej i mocniej.
Wymieniłem sprzęgł i docisk i mam spokój. |
amfa Krzeszowice | 2005-06-14 18:40:27 Cześć. Za nim wymienisz sprzeglo wjedź na kanal i sprawdź czy wał napedowy nie ma luzu na łożysku podporowym. może wystarczy wymienic to łozysko |
![]() stanislaw Omega A- B kombi Wlkp. | 2005-06-14 19:36:06 Mam te same objawy w A, lekko szarpie przy ruszaniu, co prawda nie zawsze, zależy jak wysprzęglam .Wymieniłem podporę wału, zero poprawy,ale Gozer w Poradach w temacie ,,Stukanie podczas zrywu" pokazał mi gdzie jest pies pogrzebany. Teraz gdy cofnę ciut do tyłu i ruszam do przodu delikatnie puszczając sprzęgło, potrafię na ucho zlokalizować która to strona, tak się wyrobiłem ![]() |
![]() Krzysiu1981 Transport 1,6t cała ... Warszawa | 2005-06-14 20:17:07 taki sam objaw jest równierz w samochodach z przednim napędem i najczęściej towarzyszy nieprawidłowej pracy sprzęgła!!!!
Słyszalem że na tarczy sprzęgła są sprężyny które mają za zadanie tłumienie drgań, po pewnym czasie dostają one luzu (przegrzanie/ogólne przepracowanie) a nawet wypadają z tarczy. W każdym z tych przypadków może wystąpić drganie przy ruszaniu! To by się zgadzało - ojciec wymieniał kiedyś w Micrze samą "zdezelowaną" tarczę sprzęgła - przykry objaw trzęsienia zanikł natychmiast. |
![]() Krzysiu1981 Transport 1,6t cała ... Warszawa | 2005-06-14 21:33:11 a w starszych omegach jak jest?? tzn np Oma C20NE z 1991r
|
![]() WojtGda auto z piz.. na masc ... Gdańsk | 2005-06-14 22:25:11 koledzy ja widze ze nikt wczesniej polonezem nie jeździł gdzie można było poznać zasady szarpań na podstawie wymian na chybił trafił... przecież to takie tanie wymiany były... hehehehhe
Ale powracam do wątku szarpanie może objawiać sie tak jak koledzy powiedzieli tarczą sprzęgła, dociskiem, podporą wału i ale tutaj zapomniano o ważnej uważam rzeczy o poduszcze pod skrzynią. przeciez jak jest naderwana to również szarpie samochodem podczas ruszania, nikt nie dodał ze w autach tylnio napedowych wielką role odgrywa wał który jest powodem drgań (źle wywazony, zatarty na frezie) oraz szarpań (wybite krzyżaki, uszkodzone gumy tłumiące drgania - w naszych autach są one dwie na poczatku i końcu wału) |
![]() mondek DEADSOUL Opel Omega Caravan Gdynia | 2005-06-18 11:40:34 witam!wg mnie jest temu winne łozysko podpory wału,poniewaz robi to tylko przy ruszaniu, a wtedy są jednak najwieksze opory z ruszeniem samochodu!P.S.mam ten sam problem i jest to wina łozyska!!!koszt zaleznie jakiej firmy max 100zł!!! |
![]() Kair Omega MV6 Warszawa | 2005-06-20 22:58:12 Dziękuję serdecznie za diagnozę. |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2005-06-21 00:01:12 podepne się pod wątek ![]() a u mnie czasami szarpie na dwójce,oczywiście jak normalnie puszczam sprzęgło i nigdzie mi się nie śpieszy. dlaczego ? |
OMENATOR OMEGA & SENATOR Lębork | 2005-06-24 09:54:05 ooooooooo ludzie!!
Jak już mowa o kole zamachowym to zobaczcie co u mnie jest. Koło zamachowe dwumaswe jest bardzo grube i składa się z pierścieni które pewnie mogą obracać się względem siebie. Tam pewnie są spręzyny tłumiące drgania. Ale u mnie jest lipa bo każde przesunięcie tych pierścieni to stuk. I jak ruszam z jedynki i wciskam sprzęgło aby zmienić na 2 to uwalniają się naprężenia i to koło stuka. To samo z dwójki na 3. Kiedyś włączyłem biegi i pchałem samochód w tył i przód na tym właśnie luzie na kole zamachowym. Jakieś kilka cm w przód i tył. Siedząc pod samochodem widziałem że ostatni pierścień koła zamachowego się obraca a pozostała część koła zamachowego stoi w miejscu. Ale raczej koło trzeba będzie wymienić |
Zbynio wPiSdu | 2005-06-24 10:56:37 MarekV6:
Biegi płynnie wchodzą? Sprawdź stan wszystkich gum zawieszenia napędu od silnika po "tylny most" ,podporę wału itp. OMENATOR: Jeśli kupujesz koło używkę to sprawdź luzy. Przy próbie obrócenia wewnętrznej części (styk tarczy) nie ma być luzu. Ma się poddawać jak twarda sprężyna w obie strony. No i napewno wymień tarczę sprzęgła, łożysko. Ja jeszcze wymieniłem docisk bo mechanik miał wątpliwości co do jego stanu. |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2005-06-24 23:27:36 czy płynnie wchodzą-hmm,
trudno powiedzieć-ponieważ na 3.0V6 przesiadłem się z Passata TDI ![]() i w porównaniu z paskiem to ciężko wchodzą,ale nigdy też nie jechałem inną 3.0V6 ,więc może te typy tak mają ![]() |
![]() syciu Opel Vectra B Kombi Poznań | 2005-08-01 15:31:14 Zbynio pytanie: czyli jak jest kolo zamachowe i chwyce rekoma srodek kola to nie moze ani w prawo ani w lewo sie ruszyc tak? ja mam maly luz i sie kolo rusza, ale fakt mam tez neizle szarpania jak ruszam (w zaleznosci od puszczenia sprzegla - tarcz nowa). ![]() |
![]() syciu Opel Vectra B Kombi Poznań | 2005-08-03 00:22:02 A jeszce tak spytam, moze to byc bicie tarczy np bo jest nowa i krzywa? |