MotoNews.pl
  

Czy to spalanie stukowe ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Czytam na forum o spalaniu stukowym i nie wiem czy u mnie to występuje czy nie ? - jak to rozpoznać ?

Sprawa przedstawia się następująco - w okolicy 2000 obrotów słychać tak jakby stukanie. To znaczy przyspieszam i w pewnym zakresie obrotów silnik wydaje odgłos głośniejszej pracy zaworów. Ale najbardziej dziwi mnie fakt pracy silnika na wolnych obrotach. Raz pracuje jak "mały traktorek" a raz cichutko jak należy. Częściej jak traktorek. OD CZEGO TO ZALEŻY ?

Posiadacz Toyoty Avensis 1.6 VVti - 2001 rok - przebieg około 70 tys.- bez gazu !

Pozdrawiam !
  
 
Miałem problem ze spalaniem stukowym w silniku VVTi 1.4.-identyczna konstrukcja, jak sądzę.
Objaw jest charakterystyczny: metaliczny odgłos(dzwonienie, stukanie) pojawiający się w czasie przyśpieszania przy ok 2000 obr i zanikający przy ok 2400(może być w nieco wyższym zakresie.
Nasilenie zależy od obciążenia silnika-przy czym im większe tym większe .
W moim przypadku również od temperatury otoczenia.
Przyczyna: na 99% nagar w komorze spalania.
Możesz poszperać na forum, pisane było o tym więcej.
Pzdr.
  
 
No ale czy czujnik spalania stukowego ktory chyba macie nie powinien tego zjawiska wyeliminowac zmniejszając kąt wyprzedzenia zapłonu ?

Mierzylisice sobie cisnienie sprezania ?
  
 
Witam,

ja mam podobne objawy - wlasciwie identyczne. Napisz prosze w jaki sposob pozbyles sie nagaru z silnika - czy V-power i ostra jazda czy moze sa jakies specjalne srodki ???

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
w jaki sposob pozbyles sie nagaru z silnika - czy V-power i ostra jazda czy moze sa jakies specjalne srodki ???


Nic z tego
Tylko mechaniczne metody.
W moim przypadku wymiana bloku silnika + remont głowicy.

W niektórych egzemplarzach wymieniano ECU i to pomagało. /Wina ECU nie radzącego sobie z kiepskimi paliwami /

W tych które są zapaskudzone nagarem-prawdopodobna przyczyna: wadliwy olej Castrol SLX- może pomóc tylko mechaniczne oczyszczenie głowicy z nagarów. Przy okazji wymiana uszczelniaczy itp.
Ja miałem jeszcze wymieniony blok ale tam było ponoć OK. więc jest DUŻA szansa że oczyszczenie głowicy wystarczy.
Pzdr.
  
 


Cromm przestawił zapłon do tyłu o jakieś 3 st. i twierdzi że jest dobrze ale...........................
Jeśli chodzi o nagar to raczej stawiał bym na olej a nie paliwo Castrol LIPA!!

Pozdro.
  
 
witam
temat dla mnie na czasie pisałem dużo o brzęczenie w mojej cari przy rozpędzaniu przy dużym obciążeniu szczególnie na niskich obr. i dzisiaj fachman powiedziałm mi że wszystko jest ok. że to spalanie stukowe i można pokombinować z zapłonem albo włączyć auto pod komputer podczas jazdy i kontrolować wykres i potem wprowadzić korekty, zaskoczył mnie jak cholera bo ja z tym brzęczenie bujam się kilka miesięcy i nic nawet w aso nic takiego nie stwierdzili ,myślicie że to może być przyczyna?
  
 
  
 
Nie wiem czy w Carinie można edytować program ECU?
W silnikach VVTi to raczej niemożliwe. Tak jak i regulacja kąta wyprzedzenia.

Z tym że jeżeli przyczyną jest nagar to żadne regulacje nie pomogą i basta!

PS. Prośba do kolegów żeby podawć w poście model samochodu i typ silnika jeżeli nie ma tego w profilu. Cariny i Corolle to zupełnie różne silniki....
  
 
mam teraz 10st. i jezdze na PB98 ze statoil , problem spalania stukowego juz mnie nie obchodzi, po prostu nic nie stuka.
W Polsce oszukuja paliwo i paliwo 98oktanow ma pewnie z 95 tychze oktanow .
WNiemczech na PB95 jezdzi sie tak jak u nas na PB98 nic tam nie stuka i puka a wystarczy u nas zatankowac i juz sie zaczyna......

KAFI: remontu nie mam zamiaru robic, bierze mi teraz 0.35L na 1000km
  
 
A co Ty z tym remontem???
  
 
cholerna lipa tzn czeka mnie wymiana sprzęgła diagnoza ostateczna dzisiaj sam się w tym utwierdziłem poza brzęczeniem jadąc z niewielką prędkością bez dodawania gazu wciskam sprzęgło i w momencie puszczenia następuje szrpnięcie z metalicznym odgłosem czyli wychodzi że docisk i tłumik drgań -poraszka ,oryginał 1100;a regenerowane też w toyocie 650;również zroczna gwarancja ,fakt że mogę z tym jeżdzić bo już zrobiłem ponad 31000 od pojawienia się tego brzęczenia ale nie lubię jeżdzić furą gdy wszystko nie jest ok. akurat jestem po urlopie [przejechałem 1600 km i bardziej nie brzęczy-chyba] i pusty portfel!!!
  
 
idz do Inter-team-u i kup AISIN-a cale sprzeglo kosztuje ok. 400zl , orginaly tez sa tej samej firmy
zalozenie to pewnie wydatek z 200zl i juz a gdzie tam orginal...

zrob tak jedz na obrotach 1000obr/m na 3 biegu i noga do podlogi na fulla jak zacznie stukac na goracym silniku to zawory do ustawienia i zaplon