MotoNews.pl
2 Jak zwiększyć moc Ford Escort 1.3 np do 90 KM (100878/129)
  

Jak zwiększyć moc Ford Escort 1.3 np do 90 KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest jakois sposob aby zwiekszyc moc silnika 1.3 Enduro z 60 KM do np 90 albo i wiecej. Chipy, filtry czy cos takiego, Nie chce aby palil 15 litrow ani tez wymieniac silnika. ale moze cos da sie podkrecic albo cos przeszlifowac jesli tak to gdzie cos takiego moge zrobic. Albo za pare stow podpiac jakas sprezarke czy cosik. Nie znam sie na mechanice no ale chyba z kazdego grata da sie cos zrobic. Niestety ten silniczek jest slabiutki i moze ma ktos doswadczenia jak go podrasowac. Jesli swiece to jakie, ja mam zalozony gaz wiec tej mocy jest niewiele poza tym swiece musza byc inne, czy w ogole wymiana swiec cos da. A moze filtry czy cos takiego. Nie chce jednak wsadzic 2 tys zlotych aby dostac 5 koni wiuecej. Pytanie do specjalistow. Co z tym zrobic i czy warto? Sadze ze mechanicy wiedza jak dodac troche kopa maszynce.
Serdeczne dzieki za odpowiedzi.
  
 
Jedyna rada - sprzedac i kupic essiego z mocniejszym silnikiem. Najlepiej RS2000, a wcale tak duzo nie pali - podobno
  
 
Dokladnie, kupic z większym silniczkiem. Zwiekszenie o 30 koni lub wiecej- to baaaaardzo duzo, nie wiem czy wogóle możliwe. Zapytaj Bakstera, ale on z 1,4 "coś" wiecej wyciągnał i łączyło się to z większym spalaniem
 
 
Ten silnik jest . . . nietuningowalny . . . za duzo z niego nie wyciagniesz, mozesz uzyskac ok 3 koni przez wyciecie katalizatora . . . a wszystkie Turbiny, Filtry, Swiece . . to kwestia twoich finansow . . . w/g mnie ma co klasc w niego az takich pieniedzy bo szybciej silnik zajedziesz niz zrobisz z niego rakiete . . .
ps. o turbinie zapomnij
  
 
hehehe

dobre
ja bym chcial z moich 75 koni wyciagnac tak gdzies te 110 juz mam 82 bo wyciagnalem kata nie mam halogenow i zaslepek w zderzaku i dzieki temu mam juz lepszy dolot.
cale auto bylo poddane polerce i dzieki tenm wspolczynnik cx ma wartosci o wiele nizsze.

a tak na serio to tak jak koledzy pisza nic nie zrobisz. napewno nie za "pare stowek". Zapomnij o stozkach, magnetyzerach "czipach" za 20pln z allegro.

poprostu zbierac kase i kupic cos mocniejszego.
  
 
Cytat:
2005-06-13 09:28:40, szalony_mariusz pisze:
...nie chce jednak wsadzic 2 tys zlotych aby dostac 5 koni wiuecej...


A dasz 2 tysiaki za 30 dodatkowych koni?
Za tyle kupisz silnik 1.6 a tak na serio (prawie
to nie wyciągniesz z niego domowym sposobem
więcej niz kilka kucyków.Taka lajfa
  
 
turbina za parę stów??
najtańszy zestaw soft turbo który możesz zalożyć u grabowskiego to koszt około 7000 pln(orientacyjnie) zakładany przyrost mocy to około 40 KM. Świece filtry i inne pierdółki nic tak naprawdę nie dadzą. Możesz pojechać do Chojnackiego gdzie za około 1500 pln zrobisz przeróbkę silnika pod nazwą GT jest to szeroko zrozumiana obróbka głowicy.Orientacyjny przyrost mocy 10-15 %

podsumowując: abstrachując od tego że ten silnik jest nietuningowalny to przede wszystkim żadne większe przeróbki w tym silniku się nie opłacają.
I tak na przyszłość czy to będzie ten silnik czy jakikolwiek inny. Nie zrobisz żadnej porządnej przeróbki za "parę stów" Modyfikacje silników profesjonalne to kosztu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy złotych. Bez takich pieniążków zapomnij i daj sobie spokój

BTW:. Ten silnik to jest Endura a nie Enduro


[ wiadomość edytowana przez: Artur_ST dnia 2005-06-13 09:51:30 ]
  
 
hehe 60 KM to miałem w swoim MKII 78'
ale tamten silnik jest po prostu niezniszczalny
(prawda spark?)
Dzie ten postęp techniczny?
Inna rada:sprzedaj, kup MKII i załóż do niego 2.0 DOHC ze Sierry
Masz spokojnie 150 KM v/max ok 200 km/h w niepowtarzalnym
nadwoziu Taką mam koncepcję
  
 
stary zapomnij!!!90 kucy z tego silnika to bys musial conajmniej 10 tys wylozyc wiec wogole daj spokoj. Bedzie ci palil 15 i nie za dlugo pojezdzisz. Jedynie zmiana na mocniejszy ci sie oplaca. Dokladnie za 2 tys bedziesz mial kompletny silnik 1.6 zetec a jak dobrze poszukasz to i lepszy.
  
 
Cytat:
mozesz uzyskac ok 3 koni przez wyciecie katalizatora . . . a wszystkie Turbiny, Filtry, Swiece . . to kwestia twoich finansow . .


o turbinie zapomnij ... chyba wszystko co możesz zrobić w tym silniku da Ci 6 koników - przyrost 10% to juz dużo

z 60 do 90 mówisz o przyroście mocy o 50 % to już cholernie dużo...
Baks z 74 miał w szczytowej chwili 108 KM (czyli takie same proporcje - 150% nominalnej) i skończyło sie to tym że silnik go wyprzedził i musiał szukac nowego

Cytat:
ja mam zalozony gaz wiec tej mocy jest niewiele



wszystko zależey od tego jak masz wyregulowaną instalację I oczywiścuie w jakim stanie masz już silnik...
Ja uważam, że moja jest ustawiona "poprawnie" i ostatnio kłuciłem się z jednym ludkim który ma identyczny silnik... jechał ze mną nie chciał mi uwieżyć że jeżdziliśmy na gazie. Dziwił się potem że auto może jeżdzić tak poprawnie na LPG. Miał porównanie bo ma identyczny silnik i jeżdzi na beznynie

Cytat:
Nie chce aby palil 15 litrow


No to zdecydujmy się na coś... Albo chcemy się lansować, zwijac asfalt i odstawiać wszystkie golfy na światłach albo oszczędzać .
A swoją drogą 15 litrów gazu to wcale nie tak dużo. Niektórym kolegom, którzy maja cięższą nogę właśnie tyle palą "seryjne" 1.6

Cytat:
czy w ogole wymiana swiec cos da


świece i kable WN to podstawa..ale nie tuningu tylko normalnaej eksploatacji.
Jeżeli mają już swój przebieg to ich wymiana jest zalecana
jakie.. oczywiście oryginalne Motorcrafty

Cytat:
Albo za pare stow podpiac jakas sprezarke czy cosik


no comment... tak jak napisali poptrzednicy...

moja rada:
Sprzedaj 1.3
kup 1.6 RST albo RS 2000
albo naprawdę kup silnik 1.6
  
 
na poczatek to wywal ten gaz - totalne lamertswo:> zaraz bedzie mial wiekszego kopa
  
 
Gadacie OHV jest zajefajny ohvki coprawda o pojemności 1.6 w pucharze Atlantica (sory jak zrobiłę bład w nazwie) miały okło 220 KM w N/A a oto przepis
bebechy przekładasz z 1.6/1.8 bDa razem z głowicą ostre wałki duuuże zawory dwa dellorto/albo inne webery 48' i pare innych pierdoełek i na chamowni wychodzi około 220 KM


[ wiadomość edytowana przez: noxx dnia 2005-06-13 13:36:59 ]
  
 
Cytat:
2005-06-13 10:41:52, maciek701 pisze:
na poczatek to wywal ten gaz - totalne lamertswo:> zaraz bedzie mial wiekszego kopa


jasne odrazu będzie rakieta.....pozatym co to znaczy lamerstwo tym bardziej totalne ??
  
 
baaa no co ty nie wiesz ze tylko lamusy pakuja gaz do 1.3. Przeciez to sportowy silniczek u pakowanie tam gazu to profancja
  
 
noo nie smiać mi się z kultowego silniczka 1,3 ENDURA bo mam takowy i mi odpowiada .
  
 
Do zwykłej codziennej jazdy 1.3 starcza mojej znajomej taki silnik w dwa lata zrobił 150 000 km bez awarii.A co do tuningu to juz kolego Mariusz ci odpowiedziano zmien silnik lub essa z wiekszym silnikiem.
  
 
Cytat:
2005-06-13 10:17:03, rex pisze:
stary zapomnij!!!90 kucy z tego silnika to bys musial conajmniej 10 tys wylozyc wiec wogole daj spokoj. Bedzie ci palil 15 i nie za dlugo pojezdzisz. Jedynie zmiana na mocniejszy ci sie oplaca. Dokladnie za 2 tys bedziesz mial kompletny silnik 1.6 zetec a jak dobrze poszukasz to i lepszy.



U mnie był za 1500 zł 1.8 16V z 95 roku oraz za 1600 zł 2.0 16V z Mondeo z 96 roku (silniory z Anglii )
  
 
1.3 - 90 KM mozliwe
1.3 w dowodzie rejestracyjnym ,1,6 pod maska
  
 
niom, tylko, że szalony napisał
Cytat:
... nie chcę .... ani tez wymieniac silnika

 
 
Cytat:
2005-06-13 17:05:01, porter pisze:
1.3 - 90 KM mozliwe 1.3 w dowodzie rejestracyjnym ,1,6 pod maska



wlasnie... ostatnio cos mowili o wycofaniu numerow silnika... ze jest on traktowany jako czesc wymienna... czyli... mozliwe by bylo zarejstrowac rs2000 jako 1.3... na pewno w kosztach chociazby ubezpieczenia by to troche dalo... urodzili cos konkretnie w tej sprawie nasi politycy czy nie??