MotoNews.pl
5 Dobre sprężyny na tył co polecacie??? (100912/26)
  

Dobre sprężyny na tył co polecacie???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że u mnie nie wiedzieć czemu są z tyłu założone gumy usztywniające na sprężynach..a i tak po załadowaniu "kilku" drobiazgów tył znacznie siada... zaczynam się rozglądać za nowymi sprężynami..... Powiedzcie czy warto brać oryginały czy może ktoś (np tak jak kilen do nubiry) produkuje lepsze sprężyny, które nie siądą po miesiącu (miałem taki przypadek w nubirze z oryginałami).....

Z góry dzięki za pomoc

Pozdro
  
 
człowieku, nie zakładaj 100 wątków tylko poczytaj w wyszukiwarce...wszystko tam bylo
  
 
Cytat:
2005-06-13 17:18:32, Petersen pisze:
człowieku, nie zakładaj 100 wątków tylko poczytaj w wyszukiwarce...wszystko tam bylo



sorki ale chyba jestem na forum a nie w google.........
nie rozumiem...czy nie można się po proistu o coś spytać??? takie są chyba prawa forum.....

z wyszukiwarki niczego ciekawego się nie dowiedziałem... większość wątków porusza obniżające sprężyny........albo sprężynki od opla.......... (astra II bodajrze)

ja się pytam czy nie produkuje ktoś mocniejszych sprężyn strikte do espero. Bo np do nubiry idzie dostać sprężynki kilena i ludzie sobie chwalą......



pozdro
  
 
Cytat:
2005-06-13 17:47:13, Kolber7 pisze:
sorki ale chyba jestem na forum a nie w google......... nie rozumiem...czy nie można się po proistu o coś spytać??? takie są chyba prawa forum..... z wyszukiwarki niczego ciekawego się nie dowiedziałem... większość wątków porusza obniżające sprężyny........albo sprężynki od opla.......... (astra II bodajrze) ja się pytam czy nie produkuje ktoś mocniejszych sprężyn strikte do espero. Bo np do nubiry idzie dostać sprężynki kilena i ludzie sobie chwalą...... pozdro



każde forum ma swoj,ą wyszukiwarke, temat spreżyn wszelkiego rodzaju był poruszany z tysiąc razy wiec przejrzyj starsze wątki, wyszukaj w WYSZUKIWARCE a na bank coś znajdziesz, poza tym masz dział FAQ
  
 
No to jak Ci się już dostało, to ja powiem nie odsyłając do poszukiwarki . Założyłem orginalne podobno koreańskie wzmacniane sprężyny dedykowane właśnie do espero, nie wiem jakim sposobem goście to mieli, ale były. Pasują idealnie, różnica jest ogromna, twardszy, wyższy(w porównaniu do starych które bujały jak niewiem), z przodu takie same, wzmocnione orginały. Inna jazda całkowicie, może troszke bardziej tłucze po dziurach, no ale limuzyną się nie jeździ po polach
  
 
Cytat:
2005-06-14 12:19:35, jenes pisze:
...... Założyłem orginalne podobno koreańskie wzmacniane sprężyny dedykowane właśnie do espero, nie wiem jakim sposobem goście to mieli, ale były. .......


Gdzie kupiłeś i ile dąłeś?
  
 
Cytat:
2005-06-14 12:19:35, jenes pisze:
No to jak Ci się już dostało, to ja powiem nie odsyłając do poszukiwarki . Założyłem orginalne podobno koreańskie wzmacniane sprężyny dedykowane właśnie do espero, nie wiem jakim sposobem goście to mieli, ale były. Pasują idealnie, różnica jest ogromna, twardszy, wyższy(w porównaniu do starych które bujały jak niewiem), z przodu takie same, wzmocnione orginały. Inna jazda całkowicie, może troszke bardziej tłucze po dziurach, no ale limuzyną się nie jeździ po polach




oooo wreszcie jakaś konkretna odpowiedź

powiedz mi gdzie to idzie dostać.....??? gadałem z qzynkiem i na żadnej hurtowni nie mają żadnych sprężynek do esperanto na tył....... na przód są a na tył w chwili obecnej brak...

a sądząc po tym co mi starszy przez telefon powiedział (wyleciał przy 140 w powietrze na jakiejś muldzie i auto tylko zakwiczało...) mogła póść któraś sprężyna...bo podobno auto osiadło....... chyba, że wyleciały te gumy usztywniające.....więc w najbliższym czasie czeka mnie wymiana sprężynek....
  
 
Cytat:
2005-06-14 12:52:40, Kolber7 pisze:
.......... chyba, że wyleciały te gumy usztywniające.....więc w najbliższym czasie czeka mnie wymiana sprężynek....


Masz gumy usztywniające przy seryjnych sprężynkach???
I jeszcze pewnie założone na środku, tam gdzie drut jest najgrubszy?
Więc nie dziw się przyjacielu, że Ci pękły.
Przeciez usztywniłeś najtwardszą część sprężyny.
Zrozumiał bym jeszcze gdybyś założył na końcach sprężyn,
tam gdzie jest ona najsłabsza (miękka) ale na środku?
  
 
Cytat:
2005-06-14 13:04:26, kisztan pisze:
Masz gumy usztywniające przy seryjnych sprężynkach??? I jeszcze pewnie założone na środku, tam gdzie drut jest najgrubszy? Więc nie dziw się przyjacielu, że Ci pękły. Przeciez usztywniłeś najtwardszą część sprężyny. Zrozumiał bym jeszcze gdybyś założył na końcach sprężyn, tam gdzie jest ona najsłabsza (miękka) ale na środku?



1.dokładnie tak mam je założone..........
2.To nie ja je zakładałem tylko poprzedni właściciel (nie wiem czemu)
3. Nie wiem czy pękły bo auto jest 400 km od domu

pozdro



aha i uważm, że te gumy to bezsens....będę się starał jak najszybciej tego pozbyć...na razie nie ściągałem bo kto wie czy właściciel nie założył ich bo mu auto osiadło.........

[ wiadomość edytowana przez: Kolber7 dnia 2005-06-14 13:22:05 ]
  
 
Cytat:
2005-06-14 12:40:29, kisztan pisze:
Gdzie kupiłeś i ile dąłeś?


Kupiłem w Sziku oczywiście, kumpel gdzieś to wygrzebał, plątały mu się 2 po sklepie po przeprowadzce (nie na DW tylko na niemcach na Powstańców W-wy w Rzeszowie, teraz już odsyłają na drugi sklep), nawet naklejka była Made in Korea - wg nr-ów katalogowych do Espero, chyba Nexia, na przód też kupiłem(troche później) - do Espero, tylko nie wiem czy korea ale najprawdopodobniej, chociaż może i pasują do kadeta. Moge się spytać skąd on to ściągnął.
A cena była przyjemna, za jedną dałem mniej niż 70zł-przód, a tył chyba podobnie (no ale rabaty były dobre ) bo oficjalnie kosztowały coś koło 80zł/szt - dokładnie nie wiem. Ale ostatnio ceny u nich rosną
  
 
Ja kupiłem polskie wzmocnione sprężyny na tył do Espero na allegro.
Zapłaciłem 83PLN za sztukę (więcej ponieważ były wzmocnione).
Jak na razie sprawują się bardzo dobrze. Popatrz także tu


[ wiadomość edytowana przez: kc dnia 2005-06-14 14:34:06 ]
  
 
Cytat:
2005-06-14 12:19:35, jenes pisze:
twardszy, wyższy(w porównaniu do starych które bujały jak niewiem)



Coście się tak uwzięli na to utwardzanie i co gorsza podwyższanie. Wyobraźcie sobie, że kupując złomiaka nie kupiliście auta sportowego - niestety, a może na szczęście!
  
 
Cytat:
2005-06-14 16:52:38, piotr_ek pisze:
Coście się tak uwzięli na to utwardzanie i co gorsza podwyższanie.



Masz rację choć podwyższanie jest sprawą względną. Zależy czy mierzymy względem wysokości nowego samochodu, czy po dłuższym okresie ekspolatacji. W tym drugim przypadku nastąpiło podwyższenie, lecz w zasadzie nazwałbym to (ogólnie) przywróceniem oryginalnej wysokości.
W każdym razie na nowych wzmocnionych sprężynach na tyle (amortyzatory oryginalne w stanie bdb) Espero prezentuje się bardzo ładnie - nabrał kształtu.

  
 
Dzięki wszystkim za info..... będę szukał w okolicy sprężyn...... powoli doprowadzam to auto do ładu..... dziś doszedł reflektor........ dowiedziałem się teś od ojca że dziś w upale esperak miał problemy z zapaleniem.. więc pewnie akuś pada......

pozdro
  
 
Cytat:
2005-06-14 16:52:38, piotr_ek pisze:
Coście się tak uwzięli na to utwardzanie i co gorsza podwyższanie. Wyobraźcie sobie, że kupując złomiaka nie kupiliście auta sportowego - niestety, a może na szczęście!


Przecież kurde napisałem że orginalne, orginał to orginał, podwyższane to nie jest orginał. Wyższy się zrobił w porównaniu do starych - czyt. "siadniętych" , a takie delikatne utwardzenie tylko poprawiło prowadzenie, a zakrętów u mnie sporo