MotoNews.pl
  

Drgania przy ruszaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam mały problem, albo duży, zależy od tego co odpowiecie
Gdy ruszam autkiem na niedużym gazie strasznie drga, wibruje mi kierownica (wydaje mi się czasami że nawet cały silnik).
Czym to może być spowodowane.
Wiem że mam do wymiany lewy przegub bo stuka dośc głośno na ostrzejszych zakrętach.
Czy to może być przyczyna tego szarpania?
Jak długo można jeździć z takim przegubem?
Nie grozi to niczym czy lepiej wymienić jak najszybciej?
No i czy sa może jakieś zamienniki czy tylko oryginalne przeguby?
Mam jeszcze jedno pytanko co by nowego postu nie tworzyć: co może być przyczyną tego, że przy ruszaniu, gdy chcę szybko i ostro ruszyć auto robi mi kangurki.Czuje sie jak przy pierwszych jazdach gdy robiłem prawko
nie dostaje paliwa czy może być coś innego??
Zaznaczam że jeżdżę na gazie
Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam
  
 
Przegub można kupić w JapanCars za ok. 200PLN. W moim stuka od 4 lat ale na zakrętach "nie gazuję" zeby sie nie rozlecial. Jak się rozleci to mogą posypać sie łozyska i samochód poprostu stanie. Co do kangurków to pewnie zanieczyszczony filtr gazu lub inne: filtr powietrza, zle wyregulowany gaz, świece zaplonowe. To drganie może byc spowodowane tym iż jedna ze świec dobrze nie iskrzy i ruszasz nie na 4 lecz np. na 3 cylindrach. Mialem to samo i okazalo sie ze w jednej ze świc ukruszył się izolator (świece BOSH-nie polecam). Pokombinuj.
  
 
W mojej przegub chrupie już 5 lat....
  
 
pytanie z cyklu, technika jazdy:
moze za mało mu dajesz gazu jak ruszasz, widok czesty do zaobserwowania na swiatłach kiedy rusza autko z literka L
  
 
a moze cos ze sprzeglem....
  
 
Cytat:
ytanie z cyklu, technika jazdy:
moze za mało mu dajesz gazu jak ruszasz, widok czesty do zaobserwowania na swiatłach kiedy rusza autko z literka L


To nie są aż takie kangurki
Gazu dostaje wystarczająco dużo żeby ruszyć, a nie będe przecież ruszał jak coponiektóre panie, które wprowadzają silniki na takie obroty przy ruszaniu że wydaje się że za moment nie odjadą a odlecą ze skrzyżowania
Filtr gazu powinien by czysty, mam gaz od miesiąca, filtr powietrza sprawdzałem i jest czysty, świece wymieniłem tuż po założeniu gazu.
Zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa, ruszy, zmuli się nieco, ruszy, zmuli i dopiero po chwili rusza tak jak trzeba.
Gdyby to było na zimnym silniku to bym zrozumiał ale zdarzyło mi się tak kilka razy gdy silnik był dobrze rozgrzany
Odnośnie przegubu, to sprawdzałem w książce i są tam 3 elementy zwane przegubami: jeden kulisty przy kole (jak dla mnie zwany sworzniem) i dwa w półośce-zewnętrzny i wewnętrzny.
Skąd mam wiedzieć albo jak sprawdzić który z nich się tłucze??
Chyba że to może któryś z tych przegubów w półośce i może m.in. stąd te drgania przy ruszaniu?
Jak myślicie??
  
 
Przegub który jest u Ciebie do wymiany to najprawdopodobniej ten przy kole - zewnętrzny ośki. O nim pisze mirwin i BabciaEwa.

Nie sądze, aby przegub z luzami powodował takie drgania przy ruszaniu...
Piszesz, ze wymieniałeś świece. A przewody?

Pozdrawiam
  
 
A może sprawdzić zapłon i luzy na zaworach. A jak ruszasz na benzynie to tak samo się dzieje?
  
 
MisiekII nie wymieniałem przewodów.
Gazownik stwierdził że świece warto wymienić, ale przewody są dobre i nie potrzeba wymieniać.Poza tym są drogie, bo ok. 200 zł i nie ma się co pakować w koszty.
Nie jestem fachowcem, a skoro gaziarz tak mówi to chyba wie co mówi i nie wymieniłem.
Co do przegubu, bo nie za bardzo wiem o którym piszą mirwin i BabciaEwa, to czy chodzi o ten, który wchodzi w skład półośki??
Czy taki który łączy (nie jestem pewien) wahacz z kołem?
On wygląda mniej więcej jak fajka do palenia z tym, że w miejscu na tytoń pod gumową osłonką jest włożona gałka z gwintem na końcu.
Tylko że on nie bierze udziału w kręceniu kołem a szybkośc stukania jest właśnie proporcjonalna do prędkości
Mam nadzieję że nie namieszałem i wiesz o jaki przegub (ta fajka ) mi chodzi.

mirwin nie jeździłem długo na benzynie, bo niedługo po kupnie założyłem gaz ale nie zauważyłem żeby takie coś działo się zanim założyłem gaz.Sprawdzę dzisiaj.
A jeśli tak się dzieje tylko na gazie to co może być przyczyną??
Źle ustawiony gaz??
  
 
A jaki masz silnik w tej Starletce. bo jak na wtryskach to radze odpalać na benzynie by wtryskiwacze się smarowały a i benzyne trzeba wozić by nie nawalila pompa benzynowa gdyż zanurzona jest w benzynie w baku i też sie nia smaruje.
A co do przegubu to jak na zakrętach Ci stuka po przyspieszeniu to ten przegób na półosi. Ten drugi wydaje stuki podczas wolniutkiej jazdy po nierównościach.
A gazownik sprawdzał miernikiem kable czy "na oko". Kable made in USA z końcówkami polskimi kosztuja 50 PLN, a w BOSCH-u pewnie ok. 100 PLN. Jak są gdzieś przebicia na kablach to b.niedobrze dla gazu szczególnie gdy auto jest nagrzane lub z rana gdy jest wilgoś. Zacznie Ci w końcu strzelać.
  
 
Jeśli stuka przy ruszaniu na maksymalnie skręconych kołach to jest to przegób zewnętrzny półośki!!!

Co do takich "kangurów" to bym chyba postawił na układ zapłonowy czyli kable, świece, (kopułka, palec jeśli jest)
Ewentualnie jeśli to się dzieje na gazie może silnik krokowy coś świruje!

A od przegubu raczej drgań nie będzie jeśli są one przy ruszaniu to prawdopodobnie sprzęgło.

Pozdro.

P.S. opisz trochę dokładniej te usterki będzie łatwiej pomóc!

  
 
Aby było jasne..

1-przegub wewnętrzny
2-przegub zewnętrzny (to on zapewne stuka)
3-sworzeń wahacza (fajka )



Jakby co to nie moja tojka! To opelek jakiś.

Pozdrawiam
  
 
Qrde, MisiekII miałem zrobić to samo ale nie mogłem dorwać cyfrówki
Dla mnie 3 na zdjęciu to też sworzeń ale w książce opisany jest jako przegub i dlatego tak go opisywałem.
mirwin, zawsze odpalam na benzynce, wiem o pompie i w zbiorniku zawsze jest trochę benzyny.A silnik mam na wtrysku.Co do kabli to nie wiem jak je gazownik sprawdzał.
Gdybym miał zmienić to jakie polecacie??Rozmawiałem ostatnio z gościem i mówił że założył do swojej Starletki jakies silikonowe kable za 230 zł.Nie rozglądałem się za kablami i nie orientuję się jakie sa dobre i jakie ceny.Jeśli sie orientujecie to doradcie proszę.
Sprawdzałem tez kopułkę i te bolce z którymi styka się palec sa już niexle wytarte.W ogóle gdy ją rozebrałem zdziwiłem się że auto chciało palic tak były zasniedziałe Wyczyściłem i jak na razie jest dobrze.Ale pewnie też niedługo trzeba będzie wymienić.
I tu jeśli możecie to doradźcie jaką warto kupić.
Pozdrawiam
  
 
Kable polecam orginalnekoszt ok.360 zetów
Jeśli chodzi o zamienniki to polecić mogę jedynie NGK i jeśli się zdecydujesz na NGK to kup kpl. znaczy kable, świece, kopułkę i palec rozdzielacza.

Sworzeń dolny= przegub kulowy zakryty!

Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-06-18 17:59:44, kitza pisze:
Qrde, MisiekII miałem zrobić to samo ale nie mogłem dorwać cyfrówki



Ja nie mam cyfrówki... wziąłem zdjęcie z allegro. Trzeba sobie radzić
Pozdrawiam i słuchaj Kafiego.
  
 
Wielkie dzięki za informacje.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie.Co sądzicie o częściach z JC??
Warto tam kupować?
Nie pytałem jeszcze u siebie w mieście o części NGK ale w razie gdyby były problemy to pytam o JC.
Pozdrawiam
  
 
w JC maja duzo dobry czesci najwazniejsze zeby napis JC na czesci byl przed numerem (znaczy wtedy ze only japan) a jak ponumerze to znaczy ze to zamiennik produkowany w taiwan, chiny itp.
Sa rzeczy ktore warto kupic np. kopulki i palce rozdz. YEC, elementy hamulcowe KASHYAMA, sprezyny SPLINTEX-a, sprzegła NKK oczywiscie takie rzeczy jak np. uszczelki czy swiece to tylko ASO a np. elementow zaiweszen gumowych warto poszukac w innej sieci sprzedeazy np.Inter-Team (SWAG-i czy LEMFORDER-y) ale to zalezy jakiej czesci sie konkretnie szuka
  
 
Na dzień dzisiejszy chciałbym wymienić, może nie od razu (kasa ) ale stopniowo:
kable WN,
kopułkę,
palec rozdzielacza
i pasek rozrządu.
Na liczniku jest już 178 kkm.Nie wiem kiedy pasek był wymieniany, więc dla pewności wolę nie czekać do 200 kkm i wymienić teraz.
Z pozostałych części (choć muszę się jeszcze upewnić czy faktycznie jest spalony) będę potrzebował silnik do tylnej wycieraczki.Gdy próbuję ją uruchomić słychać jakby stycznik z tyłu (takie cyk cyk )ale wycieraczka nie rusza.
Poza tym zastanawiam się nad przegubem zewnętrznym , ale z tego co się dowiedziałem można z nim jeszcze trochę pojeździć.
I to by było chyba tyle
Kafi poleca kable, kopułke itd, firmy NGK.
Cytat:
ale to zalezy jakiej czesci sie konkretnie szuka


W takim razie jeśli możesz doradź co gdzie (warto) i za ile z tych części które wymieniłem
Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam.
  
 
Mam sinik 2E-E 1300 12V:
kable za 50PLN (kable USA koncowki zaciskane w Polsce)
kopulka JC
palec rozdzielacza JC
Za kable i kopulkę NGK to niezle zaplacisz, wybor nalezy do ciebie i tak jak jezdzisz na gazie to czesciej musisz wymieniac kable WN. A dlaczego gazownik nie wspomnial Ci o sprawdzeniu kopułki i ewentualnej wymianie?
Kabli JC nie polecam mialem i byly do bani.
  
 
hm.............
Pasek mitsuboshi.
Rolki polecam SKF

Co do wycieraczki z tyłu jeśli cyka to może tylko nakrętka na ramieniu się poluzowała.

Pozdro.

Aha kable jak dobrze pamiętam 216zł. kopułka 78zł. palec coś koło 50zł. świece 50zł. rozrząd ze 200zł. przegób koło 200zł.
To są ceny z głowy więc mogą się nieco różnić!