MotoNews.pl
  

Rezystancja cewki zaplonowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos z Was mialby moze wartosci rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtornego cewki zaplonowej do poldolota z układem zapłonowym bez przerywacza ? Bardzo mi potrzebne bo nie mam jak sprawdzic cewki - nawet nie ma z kim podmienic.
  
 
Cytat:
2005-06-15 16:34:48, bugalon pisze:
Czy ktos z Was mialby moze wartosci rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtornego cewki zaplonowej do poldolota z układem zapłonowym bez przerywacza ? Bardzo mi potrzebne bo nie mam jak sprawdzic cewki - nawet nie ma z kim podmienic.


może dobra książka Cię poratuje....
 
 
jak mam placic za ksiazke 50 zeby sobie sprawdzic w niej rezystancje cewki to wole druga cewke kupic, przynajmniej bede mial na zapas jak stara bedzie sprawna.
  
 
Cytat:
2005-06-15 16:34:48, bugalon pisze:
Czy ktos z Was mialby moze wartosci rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtornego cewki zaplonowej do poldolota z układem zapłonowym bez przerywacza ? Bardzo mi potrzebne bo nie mam jak sprawdzic cewki - nawet nie ma z kim podmienic.



cewka 4226 Zelmot
Rezystancja uzwojenia pierwotniego (temp 20*C) - 0,70...0,80 Ohm
Rezystancja uzwojenia wtórnego (temp 20*C) - 10,5 +/- 10% KOhm*

*obecnie 6,4 kOhm +/- 15%

Robreg twoja odpowiedź godna człowieka z wiedzą, który chce się nią podzielić
  
 
typ cewki: 4226.0.000.1
rezystancja uzwojen:
- pierwotnego: 0,7-0,86 ohm
- wtórnego: 5440-7360 ohm
  
 
Wielkie dzieki, juz tracilem nadzieje ze jest tu ktos, kto sie zna na rzeczy. Jestem zobowiazany. Pozdro.
  
 
A szukales przez google?
W ciagu 5 minut udalo mi sie znalezc:

http://www.hondapl.org/technika/wtrysk/cewka.html

http://www.zelmot-handel.com.pl/produkty/elektrotechnika/cewki.asp?j=p

Swoja droga jak chcesz cos naprawiac to wypadaloby kupic ksiazke napraw i miec telefon do zaprzyjaznionego sklepu / mechanika / elektryka, zeby wiedziec co ile kosztuje, jakie ma parametry i czy oplaca sie samemu naprawiac. Tak jest najszybciej i najwygodniej.

p.s. Jak prosisz o pomoc to podawaj rocznik i typ silnika. Latwiej bedzie znalezc brakujace informacje.



[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-06-15 17:09:57 ]
  
 
Cytat:
2005-06-15 16:50:56, LifeGuard pisze:
Robreg twoja odpowiedź godna człowieka z wiedzą, który chce się nią podzielić


LifeGuard, ja nie mam wiedzy katalogowej, od tego mam książkę która zawsze leży pod ręką jak grzebię przy samochodzie - bo od tego ona jest... co poradzę, że jestem w pracy. Podałem rozwiązanie pośrednie, które jest najlepsze z możliwych (nie mów, że Ty parametry cytowałeś z pamięci )

Zdrówka!
 
 
dzieki ze odpisales ale to co znalazles na googlu jest nic nie warte - odwiedzilem te strony wczesniej. Jesli ktos mi rezystancje podaje w Watach i to do tego jest to rezystancja nie tego uzwojenia ktorego powinna byc, to ja takim danym nie wierze bo moge mojemu autu kuku zrobic. A naprawialem juz dziesiatki aut i mam niezbedna wiedze do tego aby sobie poradzic samemu, czasem jednak dokladne dane sa potrzebne. Wybacz ze nie kupuje ksiazki do kazdego z naprawianych aut po to zeby zobaczyc tylko jedna cyferke. Rodzaj silnika powinienem podac to fakt. Napisalem jednak ze zaplon jest bez przerywacza, a to juz powinno mowic samo za siebie. Poza tym mam problem w innym aucie niz polonez, ale z taka sama cewka

Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-06-15 17:34:25, bugalon pisze:
dzieki ze odpisales ale to co znalazles na googlu jest nic nie warte - odwiedzilem te strony wczesniej. Jesli ktos mi rezystancje podaje w Watach i to do tego jest to rezystancja nie tego uzwojenia ktorego powinna byc, to ja takim danym nie wierze bo moge mojemu autu kuku zrobic. (ciach)


Bugalon - rezystancja wyszła im pewnie w Watach bo wielka litera W w windowsowej czcionce Symbol odpowiada znakowi Omegi czyli Ohma (a pewnie ichnią stronę www robił szpecu)

Poza tym przyznaję rację, czasem net przez to jest wygodniejszy niż wydawanie na kolejne książki....

Pozdrówka RobReg
 
 
Cytat:
2005-06-15 17:22:05, robreg pisze:
LifeGuard, ja nie mam wiedzy katalogowej, od tego mam książkę która zawsze leży pod ręką jak grzebię przy samochodzie - bo od tego ona jest... co poradzę, że jestem w pracy. Podałem rozwiązanie pośrednie, które jest najlepsze z możliwych (nie mów, że Ty parametry cytowałeś z pamięci ) Zdrówka!



nie no cos ty, nawet nie wiedziałbym jakie rzędy wielkości wielkości w ohmach podać. Akurat pod ręką był Trzeciak
  
 
Cytat:
2005-06-15 17:34:25, bugalon pisze:
dzieki ze odpisales ale to co znalazles na googlu jest nic nie warte - odwiedzilem te strony wczesniej. Jesli ktos mi rezystancje podaje w Watach i to do tego jest to rezystancja nie tego uzwojenia ktorego powinna byc, to ja takim danym nie wierze bo moge mojemu autu kuku zrobic. A naprawialem juz dziesiatki aut i mam niezbedna wiedze do tego aby sobie poradzic samemu, czasem jednak dokladne dane sa potrzebne. Wybacz ze nie kupuje ksiazki do kazdego z naprawianych aut po to zeby zobaczyc tylko jedna cyferke. Rodzaj silnika powinienem podac to fakt. Napisalem jednak ze zaplon jest bez przerywacza, a to juz powinno mowic samo za siebie. Poza tym mam problem w innym aucie niz polonez, ale z taka sama cewka Pozdro.


no masz ! Witaj Bugalon z Forum Golfa ! heh
Ja tez tam czasem bywam
Masz racje - cewa z poldka pasuje pod wikszosc Gofrów
  
 
ueee nie o golfa chodzi bratu lada samara odmowila posluszenstwa i walczymy dzielnie
  
 
Cytat:
2005-06-15 18:05:15, bugalon pisze:
ueee nie o golfa chodzi bratu lada samara odmowila posluszenstwa i walczymy dzielnie


A bo masz taki sam nick i z jego rejonów pochodzisz
Pozdrówka
  
 
no bo to ja ten od golfa )) tyle ze w sprawie brata lady.
  
 
W samarii to najpewniej tzw komutator (bo ta z ruska nazywają moduł) poszedł, to typowe uszkodzenie. Po co Ci rezystancja? Cewka albo jest spalona albo przebita a czy ma na pierwotnym 0,6 czy 1 om to nie ma takiego znaczenia. Nawet jak zarzucisz cewkę 3 omową od przerywacza to układ będzie pracował tylko zmaleje energia iskry (taki jest zresztą sens stosowania cewek niskooporowych - wzrost energii wyładowania, wartość WN to druga sprawa). Na próbę zamiast cewki radzę założyć żarówkę i jak będziesz kręcił rozrusznikiem to zarówka musi migać. Jak nie miga to padł: komutator (moduł), lub hallotron w aparacie lub tylko okablowanie. Jeżeli auta ma złodziejkę to trzeba ją na razie zewrzeć bo mogą być przez nią jaja. Szkoda że z daleka jesteś bo moduł mam nowy i mogę Cię poratować - mogę podać komuś kto podjedzie do wylotu na Poznań z Wa-wy. Aparatu nie mam ale jak hallotron padł to tylko szrot ratuje albo giełda w Słomczynie - cały aparat trzeba kupić.
W razie czego kontakt na telefon z profilu.


[ wiadomość edytowana przez: predki dnia 2005-06-15 18:26:03 ]
  
 
Cytat:
2005-06-15 18:24:11, predki pisze:
W samarii to najpewniej tzw komutator (bo ta z ruska nazywają moduł) poszedł, to typowe uszkodzenie. Po co Ci rezystancja? Cewka albo jest spalona albo przebita a czy ma na pierwotnym 0,6 czy 1 om to nie ma takiego znaczenia. Nawet jak zarzucisz cewkę 3 omową od przerywacza to układ będzie pracował tylko zmaleje energia iskry (taki jest zresztą sens stosowania cewek niskooporowych - wzrost energii wyładowania, wartość WN to druga sprawa). Na próbę zamiast cewki radzę założyć żarówkę i jak będziesz kręcił rozrusznikiem to zarówka musi migać. Jak nie miga to padł: komutator (moduł), lub hallotron w aparacie lub tylko okablowanie. Jeżeli auta ma złodziejkę to trzeba ją na razie zewrzeć bo mogą być przez nią jaja. Szkoda że z daleka jesteś bo moduł mam nowy i mogę Cię poratować - mogę podać komuś kto podjedzie do wylotu na Poznań z Wa-wy. Aparatu nie mam ale jak hallotron padł to tylko szrot ratuje albo giełda w Słomczynie - cały aparat trzeba kupić. W razie czego kontakt na telefon z profilu. [ wiadomość edytowana przez: predki dnia 2005-06-15 18:26:03 ]



kolega jest z Olsztyna pod nickiem jest napisane
  
 
pierwsze co zrobilem to wymienilem modul. Jest nowka ale to kompletnie nic nie zmienilo bo dalej auto nie chodzi. Podejrzenie padlo na cewke. Na uzwojeniu pierwotnym mam powyzej 4 omow a na wtornym niecale 3 kilo. Na razie nie chce jej kupowac w ciemno (bo tak naprawde te wartosci powinny gwarantowac prace silnika). Martwi mnie czujnik halla bo przy kreceniu rozrusznikiem wlasnie sygnal odbierany z niego zupelnie sie nie zmienial (jakies dziwne 7V ciagle). Mozna kupic sam czujniczek do aparatu zaplonowego (25 zlotych sztuka) i sobie wymienic. Probelm w tym ze to nie moje auto a usterke chce tak namierzyc zeby nie kupowac wszystkiego po kolei w ciemno. Dzieki za info, pozdrowka.
  
 
Cytat:
2005-06-15 18:33:51, bugalon pisze:
pierwsze co zrobilem to wymienilem modul. Jest nowka ale to kompletnie nic nie zmienilo bo dalej auto nie chodzi. Podejrzenie padlo na cewke. Na uzwojeniu pierwotnym mam powyzej 4 omow a na wtornym niecale 3 kilo. Na razie nie chce jej kupowac w ciemno (bo tak naprawde te wartosci powinny gwarantowac prace silnika). Martwi mnie czujnik halla bo przy kreceniu rozrusznikiem wlasnie sygnal odbierany z niego zupelnie sie nie zmienial (jakies dziwne 7V ciagle). Mozna kupic sam czujniczek do aparatu zaplonowego (25 zlotych sztuka) i sobie wymienic. Probelm w tym ze to nie moje auto a usterke chce tak namierzyc zeby nie kupowac wszystkiego po kolei w ciemno. Dzieki za info, pozdrowka.


3 kiloOhm to troche mało na wtórnym. Ale to ruska cewka - cuda sie zdarzają na halla zapnij oscyloskop - powinienes miec prostokąt o lekkołagodnym narastaniu zbocza, ale daleki od piłokształtnego. Miernik to miernik.. Niewykluczone tez ze uklad formowania impulsów w czujniku padł..
  
 
Hallotron jest zasilany napięciem ok 5 V (może w samarii jest to 7 V nie mam gdzie sprawdzić) Sprawdź to napięcie. Na wyjściu hallotronu powinny być impulsy w czasie kręcenia rozrusznikiem, jak nic się nie zmienia to prawdopodobnie padł hall. Można wyzwolić moduł impulsami masy podawanymi na pin który jest połaczony z wyjściem hall. Zwal kabel WN z cewki i kawałkiem przewodu dołaczonym na masę dotykaj wtyczki od aparatu do pina na którym nie ma żadnego napięcia (pomierz gdzie jest masa, gdzie plus i ten trzeci to sygnał) Musi przeskakiwać iskra przy dotykaniu i odłaczaniu kabelka z masą. To ostatecznie powinno wyjaśnić wszelkie wątpliwości co padło. Ile dałeś za komutator? Wiem że warto go wozić na zapas bo potrafi wysiąść w dowolnym momencie więc to się przyda. Podobnie hallotron - 25 zeta to nie jest majątek a warto mieć pod ręką w razie czego.