MotoNews.pl
  

Kondensator przeciwzakłóceniowy...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie czy w naszych samochodach jest cos takiego jak kondensator przeciwzakłóceniowy i gdzie? Pewnie w alternatorze- ale gdzie , a jak nie ma to jaki kupić i gdzie wstawić?
Bo mam zakłócenia na audio(słychać silnik, wycieraczki, obroty, kierunki...) Mase i zasilanie mam nowe prosto do Aku, nawet filtr jest na zasilaniu i nic
Aha - żółty przewód na kostce fabrycznej audio do czego może być?
  
 
Do radia masz zasilanie poprowadzone z akumulatora, czy ciągniesz z kostki?
Napisz co i jak masz podłączone.
  
 
Cytat:
Aha - żółty przewód na kostce fabrycznej audio do czego może być?


aby radio pamietalo ustawienia
  
 
Więc tak:teraz mam zasilanie i mase z Aku, a reszte (głosniki) z kostki! charczy jak cholera
Wcześniej miałem z kostki wszystko i też charczało tylko że mniej!!!
Dzisiaj doszły nawet zakłócenia z hamulców(wyłącznik krańcowy na pedale)
Radio jest fabryczne chyba 320 H - jakoś tak , ale sprawne! Przy słuchaniu kaset nie ma problemu z zakłóceniami!
Szczotki mam nowe na Alternatorze...
Sam juz nie wiem...

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2005-06-16 14:46:34 ]
  
 
Cytat:
2005-06-16 14:33:26, Tomasz1023 pisze:
Więc tak:teraz mam zasilanie i mase z Aku, a reszte (głosniki) z kostki! charczy jak cholera Wcześniej miałem z kostki wszystko i też charczało tylko że mniej!!! Dzisiaj doszły nawet zakłócenia z hamulców(wyłącznik krańcowy na pedale) Radio jest fabryczne chyba 320 H - jakoś tak , ale sprawne! Przy słuchaniu kaset nie ma problemu z zakłóceniami! Szczotki mam nowe na Alternatorze... Sam juz nie wiem...



W takim razie wróć do poprzedniego układu, masę pociągnij z karoserii blisko radia, a z prądowym podepnij się pod zapalniczkę albo pod inny przewód, który jest zabezpieczony bezpiecznikiem przynajmniej 10 amper. Jak będzie nadal problem, to zmieniajpodłączenie zasilania na inny przewód - w końcu znajdziesz taki, co nie łapie zakłóceń.
  
 
Mase z karoserii??? Myslałem że najlepiej z klemy ujemnej?Tak zalecaja -wyczytałem! Poprzednio była masa z karoserii i też były zakłócenia!
Spróbuje do zapalniczki....
Sprawdze jeszcze jutro radio w innym samochodzie!
A czy antena może mieć coś z tym wspólnego, bo jest złamana ale ma styk...
  
 
Antena nie stanowi problemu. Musisz próbować z różnymi połączeniami, filtry przeciwzakłóceniowe nie zawsze pomagają. Przypuszczam, że to przewód plusowy zbiera zakłócenia.
  
 
A co z tym kondensatorem przeciwzakłóceniowym??? jest on w ąlternatorze??? Może on padł?
  
 
zabezpieczenia przeciwzakłuceniowe w hju są bardzo słabe kombinowałem kiedyś z tym i dupa. założyłem takowy na alternatorze i nic łapie mi zakłócenia z wycieraczek gdy są włączone.
  
 
z zasilaniem audio są 2 szkoły falenicka i otwocka
ja jestem zwolennikiem ciągnięcia masy i plusa do audio prosto z akku, ale to działało tylko pod warunkiem ,ze zadbasz o wszytkie masy w instalacji te wszystkie połaczenia między silnikiem a karoserią które maja utzrymywac potencjał taki sam (w miare mozliwości). Masa pociągnieta do radia z akku była łapana do karoseri gdzies blisko radia i tam stawiałem mostek masy.

Na poczatek polecam kanał - odpiąć masy i plus od alternatora wszystko pieknie przeczyścić, zabezpieczyć i skręcić. Sprawdzić mase od akku do karoseri tak samo oczyścić nasmarować, ogólnie zkłócenia pojawiją się tam gdzie jest kiepski styk - to ze coś jest mocno skręcone to nie znaczy ze działa poprawnie - korozja jest często pod złączem/srubą.

  
 
U mnie też są zakłócenia. Generalnie radio lekko gwiżdże, tak jak by przedrzeźniało silnik . To samo jest jak np podłączę do radia odtwarzacz CD . Ktoś mi mówił że to dlatego że mam stare byle jakie radio, że w nowych tego nie ma.
  
 
Jestem po sprawdzaniu->
Podłączenia pod zapalniczke i inne zasilania nic nie dają - dalej charczy!
Masy sprawdzone i dalej charczy! Radio sprawdzone- na innym aucie gra ok więc jest dobre!
Nowa orginalna antena z ASO Hyundai - dalej charczy
Powróciłem do instalacji fabrycznej(kostka) - dalej charczy!
Więc już nie wiem!Pozostał alternator lub zapłon- cewka Tylko jak i co mam sprawdzić, gdzie mam zamontować kondensator(jestem nie zabardzo w tych sprawach)!

  
 
W sklepach z radyjkami są filtry przeciw zakłóceniowe , montowane bezpośrednio przed radiem . Koszt ok .10 - 15 zł . Jak miałem wcześniej poldka się sprawdził Teraz w Poniaczku mi nie potrzebny .
  
 
filtr mam i nie zdaje egzaminu
  
 
Mi ten problem rozwaizał FuseBox z wolumenu. Wszytko brzmiało w glosnikach jak turbina jak sie dodawalo gazu, podlaczylem pod filterek za 30-40zł jakos tak i odrazu ucichlo
  
 
A macie może rozpisaną kostke do radia C 320 Se hyundaia fabryczne radio!
Na stronieradia znalazłem opis do modelu H 510 JE , ale nie pasuje z moją wtyczką! Jest jeszcze wtyczka z Daewoo( wszystko takie same) i nie wiem czy sie wzorować???

.....
podlaczylem pod filterek za 30-40zł..... jaki filterek??????????
  
 
nie chce sie to mądrzyć nie mój temat ale tak czytam od początku twoje zmagania z dzwiękiem i może tu trzeba zmienić (lub naprawić część odbiorczą-głowica ?) radio ,łatwo sprawdzisz podpinając inne wtedy wykluczysz uszkodzenie po stronie instalacji samochodu.....
  
 
radio było sprawdzane w innym autku i gra ok, nic sie nie dzieje! Wiec napewno cos z instalacją jest nie tak....
  
 
Cytat:
2005-06-18 14:05:19, daar pisze:
nie chce sie to mądrzyć nie mój temat ale tak czytam od początku twoje zmagania z dzwiękiem i może tu trzeba zmienić (lub naprawić część odbiorczą-głowica ?) radio ,łatwo sprawdzisz podpinając inne wtedy wykluczysz uszkodzenie po stronie instalacji samochodu.....




Nie ma zadnego uszkodzenia tak sie dzieje jak ma sie mocne radio czy wzmacniacz, ze w glosnikach sie jakby turbo slyszy heh. Kwestia filtra przeciwzakluceniowego, ew kiepskich swiec. Jak mialem w bmw zwykle boshe w8dc to wszytko gwizdalo jak zmienilem na wr8dc przestalo, poniewaz to R oznaczalo rezystor przeciwzakluceniowy. Kup cos co sie nazywa Fuse Box tak mala czarna puszeczka i bedzie dobrze
  
 
Takowy filterek posiadam i nic to nie daje! Swiece mam dobre!