MotoNews.pl
  

Jak dobrac sportowy tlumik do auta??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Doradzcie mi jaki mam kupic tlumik do bmw 316i?? Ktos sie na tym zna?? Bo ja niewiem ktory wybrac?? A od wyboru chyba duzo zalezy...
  
 
odwyboru zalezy dźwiek.
Moc daje kompletny układ od kolektora.
  
 
Jesli chcesz zeby buczal ladniutko to polecem tlumiczki z gornej polki (remus, ulter). Moj KM dlugo sie nie najezdzil i juz brzydki glos z niego jest
Pozdrawiam.
  
 
Ja teraz montuje do siebie km mugena zobaczymy ile to pojezdzi - tłumik taki jak ma dawid od carismy hehe.
  
 
pierwszy tłumik sportowy jaki miałem to WmSport od firmy "Jacky"przez pierwsze 3 miechy chodził naprawde rlewelacyjnie poprostu muzyka dla uszów ale póznije to juz nie to samo teraz mam Ferro od draca i tez juz sie przepalił i nie ma takiego dziweku jak bym chciał .Propounje ci tłumiki albo mungena lub renomowanych firm tak jak wczesnijeszych postach były wymienane czyli remus,ulter, srebring,i supersprint .niestety wiaze sie do z duzymi kosztami bo te tłumiki nie sa tanie najtniej chyba wyjdzie ultera pozdrawiam
  
 
Dzieki za Wasze rady... Na oku mam pare tlumikow , Ulter Ale wybiore chyba wlasnie ten . A na mocy mi narazie niezalezy, tylko na dzwieku A ulter jest w miare tani i mysle ze w miare fajnie buczy...
  
 
Cytat:
2005-06-15 22:31:46, kleszcz_ pisze:
A na mocy mi narazie niezalezy, tylko na dzwieku



Nawet jakby ci na mocy zalezalo, to tlumikiem nic nie zdzialasz, nawet takim jakims "wyczesanym" . Co innego zrobic caly uklad wydechowy pod dane autko i PO dokonanych modyfikacjach. Wtedy jakies procenty mocy moga sie posypac .

Pozdrawiam
  
 
musze sie wypowiedziec.... kleszcz a po co ci tlumik ktory bedzie buczal .... chcesz zeby cie wszyscy slyszeli jak jedziesz kilometr dalej .... sadze ze nie ma sensu.... moze lepiej byloby wstawic skromna niebuczaca rureczke natomiast po przygazowaniu wydawalaby dziwiek jak odkurzacz..... to jest dopiero cos.... pamietam kiedys na modlitwie przyjechala carisma i wogole nie wygladala na mocna.... zero wydechu i cichutko chodzila .... stanela wtedy z najszybszym autkiem czyli calibra i w calibrze gosc zabuczal basem z tlumika a carisma zripostowala pieknym oddechem ognia .... to byl dopiero szok..... pamietaj kleszcz ....cicha woda.........
  
 
A czy ktos wie czy w okolicy (lub takiej wiekszej okolicy - ale bez przesady) ktos, albo jakas firma robi kompletne wydechy ??? Przydalo by sie jak to ktos powiedzial pare procencikow pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-16 11:28:21, Glazz pisze:
A czy ktos wie czy w okolicy (lub takiej wiekszej okolicy - ale bez przesady) ktos, albo jakas firma robi kompletne wydechy ??? Przydalo by sie jak to ktos powiedzial pare procencikow pozdrawiam



Kiedys byla o tym mowa, ale juz nie pamietam kto sie tym bawi. A co do tych procencikow to tak, pisalem wczesniej, ale dopiero po tym ja sie jakies zmiany w silniku zrobi. Oryginalny uklad wydechowy na seryjnym silniku jest najlepszym rozwiazaniem, w koncu pare tys. godzin ludzie nad tym siedzieli, wiec po co cos zmieniac?? Pamietajmy ze wydech to nie tylko dzwiek, ale spaliny, cisnienie tadadatadada i cala reszta .
  
 
W okolicy porzaednie to koło nowego sacza .
Ale licz 1,5 -2 tys na to + 500 na porzadny dolot.
Polecam firme Mg polską robia porzadnie...
Co to patatajów to od razu porting głowicy i wieksze zawory bo tak to bez sensu dawac wydech to serii.
  
 
No prosze Jak ladnie.Dzieki panowie. Pytalem w Kochanowie - tam jest taka mala firma ktora robi wlasnie wydechy pod konkretny samochod maja filie w Krakowie i powiedzieli mi 700 stowek - za calosc! Ale raczej sie nie zdecyduje Moj wydech i tak musi isc do renowacji -we wtorek- ale narazie wstrzymam sie z jego modyfikacja pozdr.
  
 
Glazz kolektor porzadny dajacy moc to 700 - 1000 zł wiec cały wydech musi byc profi za 7 stów hehe.
  
 
Wydech do danego autka to supersprint czy remus na ktorym pisze ze to do danego autka, taki tlumik koncowy doda z 2 koni ale napewno ich nie zabierze. Ultery tez sa pod dane modele ale z ta roznica ze nie byly testowane i robione pod dokladnie ten model. Kupujac np remusa ma sie pewnosc ze byl pod dokladnie taki model robiony. Ale kosztuje. Sa tez inne tlumiki koncowe takie jak KN czy mugen ktore sa robione na oko, na dzwiek i tylko na to i kosztuja odpowiednio.
Wydech robiony pod zamowienie za 700 zl to wydech na rok czy dwa ktory nie wiadomo co z moca porobial.
Wydech kompletny ktory cos tam juz ma to z 2000 zl ale za to nie mozna liczyc na zadne tlumiki i jakos wykonania jest taka ze wczesniej czy puzniej poprostu zardzewieje.
Wydech konkretny pod dane autko, taki ktory na stowe da moc, nie zardzewieje, bedzie wygladal to wydatek rzedu 10000zl,
choc mozna juz w polsce zrobic dobre wydechy, ktore pomoga silniczkowi i z dobrej blaszki a to wydatek 4000 wzwyz
  
 
To mnie teraz Adam podbudowales
Poprzestane narazie na tyche przerobkach ktore zrobilem w tym tygodniu
Oczywiscie goscie ktorzy wymienili mi tlumik i pospawali zrobili to tak, ze byle prog spowalniajacy (ktorych u nas nie brakuje) lub jakis wertepek powoduje ze tlumik uderza o zderzak . Zderzaka wycinac nie chce bo jak przyjdzie dokladka do opla (z krateczka tak jak Minio to ma) to bedzie beznadziejnie to wygladalo. Trzeba przeciac rury i pospawac jeszcze raz, opuszczajac koncowy tlumiik. Mozna by obnizyc za pomoca gum wieszakowych ale wtedy bedzie stukac w tylna belke . Jak macie jakis sensowny pomysl i jakby sie ktos tego podjal dajcie znac - bede wdzieczny pozdr.
  
 
Adam troche przesadził.
Mg zrobi za neicałe 3 tys dolot i wydech custom policzony i nie zerdzewieje raczej bo i spawy i rury nierdzewka...
  
 
Czu: Co to za firma MG? Jakąs stronę coby poczytać?
Mają hamownie? Czy tak ufasz im na słowo, że na nosa tego nie robią?

Kiedyś widziałem testy tłumików na polkim rynku to jedynie Remus podnosił moc o jakiś 1-2%.
Układy profesjonalnie zrobione do danego modelu (gotowe) to jakiś sens ale pieniądze spore, za które można dokonać przeróbek bardziej efektywnych. Podejrzewam, że włożenie go jest uwarunkowane wieloma modyfikacjami silnika, aby trafić charakterystyką.
Samemu można tylko coś zepsuć, obniżyć moc, albo nie przejść badania emisji spalin bez katalizatora.
T.