MotoNews.pl
  

Wypiął się wał połosi z przegubu wewn. - jak to włożyć?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomóżcie bo wałek półosi wypiął sie z przegubu wewnętrznego podczas jazdy, na szczęście nic się nie urwało, i łożyska też są na swoim miejscu, (pewnie do wymiany przegub wewnętrzny) no ale jak to wsadzić żeby dojechać do mechanika? Bo wyjść to wyszło a jak jak go teraz tam wsadzić, próbowałem ręką to nie da rady, bo wystaje kilka cm. Co moge zrobić, żeby to wsadzić na miejsce? Cyz coś da się poluzować po zdjęciu koła? Pomóżcie :/ Z góry dziękuję za odpowiedzi
  
 
Ja montowalem wczoraj skrzynie, zeby wyciagnac pol osie, odkrecilem amorek od wachacza, i ciaglem, samo wylazlo, pozniej zmienilem skrzynie, polos przylozylem, kumpel z buta 2 razy, i wlazlo.... przykrecilem amorek, i jest ok
  
 
Ale ty wyciągałeś całą półoś, a mi chodzi jak bez wyciągania włozyć wałek pólosi do przegubu homokinetycznego wewnętrznego . A jak poluzowac można i co poluzować żeby tego na siłe nie robic tylko żeby choć trochę zrównać wałek z przegubem i wtedy to może jakoś to by wsadzil. Prosze o jakieś podpowiedzi Pozdrowionka
  
 
Podnieś na lewarku auto odkręć koło,odkręć sworzeń wachacza wypnij ze zwrotnicy cofnij półoś i włóż. Tam na zakończeniu półosi jest taki krzyzak i zabezpieczenie może ono pusciło. W każdym razie ja nie widzę innego wyjscia najłatwiej i najprosciej tak to zrobić.
  
 
Cytat:
2005-06-16 09:32:12, Darek pisze:
Tam na zakończeniu półosi jest taki krzyzak i zabezpieczenie może ono pusciło.



No włąsnie a te zabezpieczenie to jak wygląda, czy tgo jakiś pierścień czy co? I można te zabezpieczenie jakoś kupić?
  
 
Zabezpieczenie wygląda jak przecieta podkładka znajduje sie na koncu półosi za krzyzakiem można dokupić groszowe sprawy , a sam krzyrzak nowy 35zł .
  
 
Cytat:
2005-06-16 11:54:15, Darek pisze:
Zabezpieczenie wygląda jak przecieta podkładka znajduje sie na koncu półosi za krzyzakiem można dokupić groszowe sprawy , a sam krzyrzak nowy 35zł .



To gdzie są takie ceny? Bo wczoraj patrzylem w sklepie internetowym to krzyżak 90 zł . Dzięki Darek za twoje podpowiedzi Pozdrowionka
  
 
Wymieniałem bratu w mk4 90 r jest taki sam krzyzak przynajmniej wizualnie u nas w pierwszym lepszym sklepie dał 35 zł.
  
 
Najciekawsze jest to dlaczego to wypadło?
Nie urwała Ci się przypadkiem poduszka skrzyni biegów albo poduszka silnika?
  
 
Cytat:
2005-06-16 14:51:07, Henryk pisze:
Najciekawsze jest to dlaczego to wypadło? Nie urwała Ci się przypadkiem poduszka skrzyni biegów albo poduszka silnika?



No własnie nie, poduche wymieniałem przy pierwszym takim razie . Ale własnie nie wiem dlaczego? A to mocowanie przy krzyżaku jak Darek mówi to ono mocuje go z przegubem wewnętrznym? Sam niewiem, na początku po wymianie jeździłem i wszystko bylo OK, dopiero po jakichś 4 tygodniach się zaczęło szarpanie przy ruszaniu.
  
 
Krzyżak przegubu wewnętrznego jest osadzony na końcu półosi na wielowpuście i zabezpieczony pierścieniem segera...następnie całość jest wpuszczona w kielich( obudowę przegubu) gdzie każdy trzop krzyzaka pracuje w odpowiednim kanale kielicha.cały przegub natomiast jest wsunięty w odpowiednie koronki satelit w mechaniźmie różnicowym w skrzyni biegów również na wielowpuście i na końcu ma takie sprężyste zabezpieczenie.


[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-06-17 12:28:09 ]
  
 
A czy półoś z krzyżakiem jest mocowana jakoś do kielicha ( przegubu wewn.) ? Czy to jest na styk i tylko na tym osłona gumowa i opaska? Bo u mnie jest tak że półoś z krzyżakiem wyszła (nie wiem jak ale na jakimś dołku ) z kielicha. Jak to jest?
  
 
No przecież Henryk napisał... To wieloklin z pierścieniem osadczym. Z buta i wejdzie.