MotoNews.pl
9 Dlaczego w nowych BMW nie ma wskaźnika temp. silnika ? (101598/0)
  

Dlaczego w nowych BMW nie ma wskaźnika temp. silnika ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
???

Przecież to niebezpieczne .
  
 
a po co komus info że silnik ma temperaturę 60 czy 70 stopni? ważne że kierowca jest informowany przez komputer w przypadku gdy temperatura silnika zaczyna być zbyt wysoka.
pozdrawiam
  
 
Ale kiedy wiadomo ,że można już korzystać z pełnej mocy silnika ? To znaczy ,kiedy wiadomo ,że silnik osiągnął temperaturę ok. 90 C ?
  
 
Z tego co wiem nowsze bunie mają elektroniczny ogranicznik uzyskiwanych obrotów przy nie dogrzanym silniku, po osiągnięciu temp. roboczej silnik wkręca się na maxa
  
 
Cytat:
Z tego co wiem nowsze bunie mają elektroniczny ogranicznik uzyskiwanych obrotów przy nie dogrzanym silniku, po osiągnięciu temp. roboczej silnik wkręca się na maxa



To jest tylko w Mpower-ach
A ważniejsza do butowania jest odpowiednia temperatura oleju który rozgrzewa się dłużej.
  
 
W starszych modelach audi rok 80-86 też nie było wskaźnika miałem takie trzy i pamietą była tylko kontrolka
  
 
Cytat:
Ale kiedy wiadomo ,że można już korzystać z pełnej mocy silnika ?


dwie minuty po odpaleniu silnika. prawdę powiedziawszy to nigdy nie zastanawiałem się i nie sprawdzałem temperatury silnika w momencie kiedy dawałem ostrego buta. przyznam że żaden z moich znajomych nie mówił że uzależnia pełne wciśnięcie pedału gazu od temperatury silnika. ty tak robisz?
zapewne chodzi ci o prawidłowe smarowanie silnika. otóż przy olejach w klasach lepkości 5W czy 0W, silnik jest prawidłowo smarowany praktycznie od pierwszej sekundy po uruchomieniu. w przypadku niektórych olejów np castrol magnatec, silnik jest odpowiednio smarowany nawet zanim kierowca przekręci kluczyk w stacyjce.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-18 07:40:28, MARCIN_RADOM pisze:
dwie minuty po odpaleniu silnika. prawdę powiedziawszy to nigdy nie zastanawiałem się i nie sprawdzałem temperatury silnika w momencie kiedy dawałem ostrego buta. przyznam że żaden z moich znajomych nie mówił że uzależnia pełne wciśnięcie pedału gazu od temperatury silnika. ty tak robisz? zapewne chodzi ci o prawidłowe smarowanie silnika. otóż przy olejach w klasach lepkości 5W czy 0W, silnik jest prawidłowo smarowany praktycznie od pierwszej sekundy po uruchomieniu. w przypadku niektórych olejów np castrol magnatec, silnik jest odpowiednio smarowany nawet zanim kierowca przekręci kluczyk w stacyjce. pozdrawiam



NIGDY W ŻYCIU NIE CZYTAŁEM GŁUPSZEJ WYPOWIEDZI NIŻ TA.I TY JESTEŚ MODERATOTOREM FORUM I PISZESZ TAKIE RZECZY? JAKBYŚ WYJECHAŁ Z TAKĄ FILOZOFIĄ, W TOWARZYSTWIE OSÓB KTÓRE MAJA CHOCIAŻ PODSTAWOWE POJĘCIE O MECHANICE I CO Z CZEGO SIĘ BIERZE,ZOSTAŁBYŚ WYŚMIANY.ZAJMIJ SIĘ MOŻE MODEROWANIEM FORUM O OGRODNICTWIE LUB COŚ W TYM STYLU.NORMALNIE WYDRUKOWAŁEM SOBIE WYPOWIEDZ MODERATORA FORUM BMW ZEBY POKAZAĆ MECHANIKOM W FIRMIE,JAK MOŻNA MYŚLEĆ.
  
 
YEAH!
  
 
to ja nawet jak pierwszym autem jezdzilem czekalem az przejade kilka kilometrow zeby sie rozgrzal mimo iz moja wiedza o mechanice konczyla sie na wlewie paliwa, oleju i plynu do spryskiwaczy Panie Moderatorze to ja pana poinformuje ze olej jak i caly silnik musi sie rozgrzac. ale nie dlatego ze butowac sie nieda wczesniej tylko dlatego zeby po tym butowaniu to auto jeszcze kilka tysiecy zrobilo
pozdrawiam Pana Moderatora
  
 
Cytat:
2005-06-18 08:23:31, Hycelius pisze:
NIGDY W ŻYCIU NIE CZYTAŁEM GŁUPSZEJ WYPOWIEDZI NIŻ TA.I TY JESTEŚ MODERATOTOREM FORUM I PISZESZ TAKIE RZECZY? JAKBYŚ WYJECHAŁ Z TAKĄ FILOZOFIĄ, W TOWARZYSTWIE OSÓB KTÓRE MAJA CHOCIAŻ PODSTAWOWE POJĘCIE O MECHANICE I CO Z CZEGO SIĘ BIERZE,ZOSTAŁBYŚ WYŚMIANY.ZAJMIJ SIĘ MOŻE MODEROWANIEM FORUM O OGRODNICTWIE LUB COŚ W TYM STYLU.NORMALNIE WYDRUKOWAŁEM SOBIE WYPOWIEDZ MODERATORA FORUM BMW ZEBY POKAZAĆ MECHANIKOM W FIRMIE,JAK MOŻNA MYŚLEĆ.


heh troszkę źle trafiłeś . Zobaczysz w swoim czasie. Wyłącz caps locka bo śmiesznie i nie fajnie wygląda twoje pismo. Z szacunkiem proszę, a nie włazić z butami na forum i pisać takie rzeczy...
  
 
Cytat:
2005-06-18 08:39:37, Pat_kdb pisze:
YEAH!




wiemy ze maluch jest prosty ale mozesz sie kiedys wysilic i posty pisac bardziej zlozone.
  
 
Buuuuuuuuu pat ale ci pojechali buuuuuuuuuuu atekst o smarowaniu silnika zanim sie kluczyk wlozy do stacyjki jest zajebisty az mi sie humorek poprawil.
  
 
Cytat:
2005-06-18 09:45:13, maskekk pisze:
Buuuuuuuuu pat ale ci pojechali buuuuuuuuuuu atekst o smarowaniu silnika zanim sie kluczyk wlozy do stacyjki jest zajebisty az mi sie humorek poprawil.


pomyliliście adresy tutaj jest fajna stronka dla was
  
 
do Hycelius i maskekk:
ja widziałem głupsze wypowiedzi, zapewniam cię. słyszałeś kiedys o cząstkach metalu które przyczepiają się do drugiego metalu. takie mikroskopijnej wielkości magneziki. więc wyobraź sobie że w przypadku zalania silnika własnie tym olejem (castrol magnatec) olej jest zatrzymywany na wszystkich metalowych częściach silnika. nie napisałem że jest odpowiednie ciśnienie, a chyba tak to odebrałeś. warto myslec nad tym co się czyta, chociażby po to żeby zrozumieć co jest napisane. jeśli jeszcze chcesz porozmawiać na temat olejów silnikowych to zapraszam serdecznie. napisz tylko co w moim poprzednim poście takie głupie ci się wydało. co do mechaników w twojej firmie to przyznam że ich nie znam, ale nawet na tym forum można poczytać opinie na temat mechaników. uwierz mi że są różne. więc dla mnie to żaden punkt odniesienia. w życiu spotkałem juz wielu mechaników nie mających zielonego pojęcia o czymś co robią. a powiem ci że wielu smiało się jak usłyszeli że np w nowych silnikach benzynowych bmw nie ma przepustnicy powietrza. byc może i tobie wyda się to niemożliwe, ale zanim sie posmiejesz poczytaj cos o systemie valvetronic. podsumowując: możesz pokazać to co napisałem swoim kolegom mechanikom, nawet rodzinie. pomyśl tylko o tym co bedzie jak któryś z nich okaże sie świetlejszy niż ty i nie zacznie się śmiać. dla upewnienia się w tym temacie zerknij TU
P.S.
a może pracujesz w serwisie fusa?

teraz do Mrozus:
a jakie kolego to twoje pierwsze auto było? być może nawet nie wiesz, że stare auta zanim się dało w but musiały się dotrzeć. oczywiście mowa o nowiutkich autkach. w chwili obecnej auto prosto z fabryki możesz dosłownie skatować. zagadka za pięć punktów. czemu teraz można a powiedzmy 15 lat temu nie? i kolejna zagadka dla ciebie. piszesz:
Cytat:
olej jak i caly silnik musi sie rozgrzac ale nie dlatego ze butowac sie nieda wczesniej tylko dlatego zeby po tym butowaniu to auto jeszcze kilka tysiecy zrobilo


zapewne masz tu na mysli swoje auto. zwróc uwagę na to, że bmw to troszeczkę inna bajka. może zabrzmiało to dziwnie, ale to prawda.
tak sobie myślę, że obaj panowie powinni przeczytać TO i najlepiej od początku.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-06-18 10:22:42 ]
  
 
Cytat:
2005-06-18 10:13:18, MARCIN_RADOM pisze:
słyszałeś kiedys o cząstkach metalu które przyczepiają się do drugiego metalu. takie mikroskopijnej wielkości magneziki. więc wyobraź sobie że w przypadku zalania silnika własnie tym olejem (castrol magnatec) olej jest zatrzymywany na wszystkich metalowych częściach silnika. nie napisałem że jest odpowiednie ciśnienie, a chyba tak to odebrałeś. warto myslec nad tym co się czyta, chociażby po to żeby zrozumieć co jest napisane. jeśli jeszcze chcesz porozmawiać na temat olejów silnikowych to zapraszam serdecznie. napisz tylko co w moim poprzednim poście takie głupie ci się wydało.


Jest jedna zasada , nie znasz się , nie umiesz, nie wypowiadaj się
Forum czyta wiele osób, wielu poziom zatrzymuje się na reklamach w telewizji. Nikt nie miałby do Ciebie pretensji jakbyś powiedział to swojemu koledze w pracy czy nie wiem w ubikacji komuś. Jeżeli piszesz takie bzdury na forum ogólno dostępnym to jeszcze ktoś przywłaszczy Twój pomysł, i nie będzie odpowiednio rozgrzewał silnika przed większym dodaniu gazu, a w konsekwencji rozwali sobie silnik.
  
 
jednego to mi w bmce brakuje wskażnika ciśnienia oleju ,chłopcy od 126p idzcie na swoje forum bo jeszcze wjedziecie komus malcem pod becie i bedzie .......
  
 
art126 pisze:
Cytat:
est jedna zasada , nie znasz się , nie umiesz, nie wypowiadaj się


dokładnie tak. nie znasz zasady pracy oleju, nie wiewsz co to jest technologia UMA – Unikalnego Przyciągania Molekularnego to się nie wypowiadaj.
co do tego:
Cytat:
Nikt nie miałby do Ciebie pretensji jakbyś powiedział to swojemu koledze w pracy czy nie wiem w ubikacji komuś.


tak się kolego składa że tu bywają zazwyczaj moi koledzy. czasem tylko ktoś wpadnie obcy. poza tym żeby miec pretensje to trzeba mieć ku temu podstawy.
dla takich własnie jak ty podałem na końcu poprzedniego swojego posta link, który dobrze by było gdybyś przeczytał.
pozdrawiam
  
 
jezdzilem maluchem. stre auto to fakt, ale niepowiesz mi ze to Twoje BMW to mlodzieniaszek no chyba ze panowie z bawarii juz robili silniki na w trysku gdy Pan Ford wymyslil produkcje tasmowa.
  
 
Cytat:
2005-06-18 10:50:43, MARCIN_RADOM pisze:
art126 pisze: tak się kolego składa że tu bywają zazwyczaj moi koledzy. czasem tylko ktoś wpadnie obcy. poza tym żeby miec pretensje to trzeba mieć ku temu podstawy. dla takich własnie jak ty podałem na końcu poprzedniego swojego posta link, który dobrze by było gdybyś przeczytał. pozdrawiam


I co z tego że przeczytam jak na forum praktycznie każdym 5-10%% osób wie co pisze , reszta to zwykli amatorzy którzy w życiu swiece wykrecili i moga się zonie pochwalić jacy to oni nie są mechanicy, a z resztą większość pewnie i aby to zrobić jeździ do mechaników bo ich to przerasta.Są dwa różne poglądy, każdy zainteresowany może choć chilke się zastanowi zanim będzie czynił cuda przez Ciebie opisane