MotoNews.pl
11 Czy wymienial ktos komutator w alternatorze??? (101604/45)
  

Czy wymienial ktos komutator w alternatorze???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak to zrobic jak sie do tego zabrac?? jak podlaczyc zeby dzialalo???
  
 
witam
ja radziłbym udać się do fachowca to jesto do dobrego elektryka.
Koles naprawiał mi alternator to 3 razy do niego jezdziłem do poprawki, a pojechałem do specjalisty ( lelektryka ) i i spoko do tej pory.
Pozdrowionka
  
 
Za duzo do zabawy!!! lepiej kup nowy... Kiedys na praktykach przewijałem wirniki... zabawa dla głupiego, a przy dzisiejszych cenach usług... to po prostu nieopłacalne!!
  
 
ale ja nie chce przewijac wirnika tylko wymienic komutator bo przynajmniej raz w roku musze wymieniac szczotki bo nie siegaja
lozyska zmienialem sam i zastanawiam sie czy komutator tez jest jakos nacisniety - tylko kwestia polaczenia z uzwojeniami wirnika - jak to zrobic
  
 
Paweł, nie warto. Pierścienie ślizgowe są wklejone co prawda, ale taniej Cie wyjdzie używka w dobrym stanie.
  
 
Nawet jak Ci się uda wymienić i wkleić te pierścienie ślizgowe to musisz je potem koniecznie przetoczyć.Inaczej napewno będą biły i wtedy cała robota psu na buty.
  
 
kurcze reszta aletrnatora chodzi jak ta lala a sam komutator kosztuje 10pln wiec moze jednak warto pokombinowac
  
 
Henryk - szczotki sa na sprezynkach przeciez wie chyba nie powinno byc problemu z biciem (zreszta z przetoczeniam tez nie bedzie problemu)



a moze ktos ma oslone komutatora?? taki plastikowy kapturek i jest mu nie potrzebna????
  
 
koszt nowego wirnika.. to okolo 200zl jak mi powiedziano.. lepiej poszukac uzywki alternatora w dobrym stanie
  
 
Cytat:
2005-06-18 21:41:04, PUNIU pisze:
Henryk - szczotki sa na sprezynkach przeciez wie chyba nie powinno byc problemu z biciem (zreszta z przetoczeniam tez nie bedzie problemu) a moze ktos ma oslone komutatora?? taki plastikowy kapturek i jest mu nie potrzebna????



To że szczotki są dociskane przez sprężyny to ja doskonale wiem ale to wcale nie znaczy że pierścienie ślizgowe mogą mieć bicie.Skoro masz możliwość przetoczenia to wogóle nie widzę problemu.Wymieniaj te pierścienie i już.Widzę że i tak je wymienisz nie zaleznie od opinii czy porady innych.Warsztaty przewijające silniki robią takie rzeczy od ręki wiec dlaczego Ty masz sobie tego nie zrobić?
  
 
Cytat:
2005-06-18 22:16:36, Henryk pisze:
To że szczotki są dociskane przez sprężyny to ja doskonale wiem ale to wcale nie znaczy że pierścienie ślizgowe mogą mieć bicie.Skoro masz możliwość przetoczenia to wogóle nie widzę problemu.Wymieniaj te pierścienie i już.Widzę że i tak je wymienisz nie zaleznie od opinii czy porady innych.Warsztaty przewijające silniki robią takie rzeczy od ręki wiec dlaczego Ty masz sobie tego nie zrobić?



bo cholerka nie mam pomyslu jak wydlubac koncowki druta ze starego i zamocowac w nowym
  
 
Wiem już wszystko na temat wymiany pierścieni ślizgowych w alternatorze....Od razu mówię wykonanie tego porządne w warunkach amatorskich jest bardzo trudne i chyba niezbyt opłacalne( szczególnie przy cenie gotowego zregenerowanego wirnika).