Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() macmind FORD Escort Warszawa | 2005-06-19 15:09:32 Jeśli zbierzność jest ok, a pozostałe elementy zawieszenia są sprawne to nie powinno być problemów z wymianą we własnym zakresie, w warsztacie zapłacisz od 30-60 zł od sztuki.
Bardzo dużo dobrego słyszałem o amortyzatorach KYB, też czeka mnie wymiana amorów z przodu w niedługim czasie i chyba na nie się skuszę ( 130 zł sztuka na przód). W zaprzyjaźnionym warsztacie za Zaxy życzą sobie około 180 zł. -- macmind |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-06-20 08:22:40 1. Podnosisz maskę, poluzowujesz śrubę dociskającą łożysko (ta sruba "w środku" kolumny). Tylko pluzowywujesz - nie odkręcaj, bo Ci sprężyna wyskoczy....
2. poluzowywujesz śruby mocujące kolumnę do kielicha (u Ciebie chyba 2szt. - MK7: 3szt.) 3. podnosisz przód samochodu, odkręcasz koło 4. od amortyzatora odkręcasz uchwyt do łącznika drążka stabilizatora oraz uchwyt od elastycznego przewodu hamulcowego. 5. wykręcasz śrubę mocującą kolumnę do zwrotnicy (wyjąc całą!!) 6. dokłądnie odczyścić gniazdo amortyzatora w zwrotnicy i zalac jakimś penetratorem (wd-40), poczekać parę minut - można w celu lepszego spenatrowania rozgiąć trochę siakims czymś zwrotnicę 7. bierzesz drewniany klocek, kładziesz na zwrotnicę i czujnie młotkiem uderzasz w zwrotniće jednocześnie doginając ją do dołu. W ten sposób powinieneś wyciągnąc amortyzator ze zwrotnicy 8. odkręcasz poluzowane wcześniej śruby mocowania kolumny do kilelichów - cała klumna już wyjęta!! 9. zaklądasz na sprężyny ściągacze, ściskasz tak, żeby sie choś trochę ruszały - widac luz. I dopiero teraz odkręcasz do końca śrubę z pkt.1 - czyli ściskającą cała kolumnę. Zdejmujesz wszystko, zakładasz nowy amor, sprężynę, skręcasz śrubę (nie mocno, ale jednak), zdejmujesz ściągacz, wkładasz kolumnę, łapiesz tylko trochę do kielichów, wkładasz amor w zwrotnicę, dokręcasz śrubę dolnego mocowania kolumny w zwrotnicy odpowiednim momentem, przykręcasz wspornik drążka łącznika stalilizatora, uchwyt elastycznego przewodu hamulcowego, dokęcasz nieco mocniej (ale tak żeby był luz) śruby klumny do kielichów, zakłądasz koło, opuszczas samochód, trochę nim poruszać, dokręcić odpowienim momentem górną śrubę kolumny i mocowania klumny do kielichów Przejechać kilkanaście km i sprawdzić momenty dokręcenia. Amen. Czas operacji: max. 1h na jedną stronę. |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-20 08:25:18 Ad 6 i 7 jest taki przyrządzik do rozchylania osadzenia amortyzatora. Mozna sobie zrobić i nie potrzeba młotka ![]() |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2005-06-20 09:25:04 Wielkie dzięki !!!! Możesz nazywać mnie swoim dłużnikiem ![]() |