Sterownik sondy lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeden gazownik powiedział mi że mam analogowy sterownik sondy i żeby go wymienić na cyfrowy.Mam stały problem z falującymi obrotami na gazie.Czy to coś pomoże.Jaka jest między nimi różnica
czy auto będzie lepiej jeżdziło?Ile taki cyfrowy może kosztować.Auto to bmw e36 318i silnik m43.Pozdrawiam.
  
 
Witaj.
Trudno tak z marszu zgadnąć czy to pomoże. Podłacz cyfrowy woltomierz do sondy lambda i sprawdź czy rzeczywiście falowanie obrotów ma związek ze składem mieszanki. Analogowy komp czyta napięcie sondy i jak jest za niskie to wzbogaca mieszankę, a jak za wysokie to zubaża. Tu może się zdarzyć jakiś rezonans i w efekcie falowanie. W końcu to jest zamknięta pętla sterowania. Ale to powinno się dać uspokoić. Taki ,,analog" ma chyba jakąś regulację czułości i prędkości reakcji.
Dobry komp gazowy (Bingo, AL700 itp) kosztuje w detalu 300-400zł.
  
 
witam.
na takie falowanie oczywiście jeśli nie ma tych objawów i na benie może mieć wpływ wiele rzeczy. ale najmniej akurat komp gazowy.
z podstawowych rzeczy to sonda lambda, lewe powietrze w układzie dolotowym silnika,zła regulacja reduktora w stosunku do dobranego mixera i ustawienia silnika krokowego gazu, itd.