| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tomel Warszawa | 2005-06-20 00:29:36 Mam problemi
Jak zapalam silniczek i dodaję gazu to dymi na czarno. Silnik 1,3 i 96 rocznik. Co może być??? |
kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2005-06-20 00:46:10 a oleju nie lyka
i jak bardzo dymi i czy tylko po odpaleniu [ wiadomość edytowana przez: kainek dnia 2005-06-20 00:51:01 ] |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-20 06:20:56 Oj.... pierścienie się chyba kłaniają... |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-21 08:30:36 Jak poniżej. |
tomel Warszawa | 2005-06-21 23:28:13 Nie było mnie przez chwilę.
Dymi na czarno , no na siwo Dymi jak jest zimny potem już mniej. Jest na gazie, spala oleju 2,5 litra na 10 000 km
I trochę słaby jest jak sie na grzeje to delikatnie mu spada moc, gdzy strzałka dojdzie do połowy. Czy tak mozna jeździć?? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-22 08:36:21 Takie zużycie oleju to już kiepsko. No i sam widzisz, na gorącym moc traci, czyli pierścienie już nie uszczelniają. |
tomel Warszawa | 2005-06-22 22:08:45 I co dalej? Co myślicie. Ja tak jeżdze przy tych 2,5 litra na 10000 od 30 tys km. Cały czas to samo. Pytałem znajomego mechanika, to mów aby się tym nie przejmować. I zająć się autkiem jak juz nie będzie można jeździć. A jeszcze jedno rozgrzany jest słabszy na gazie, a na benzynie mocniejszy myślicie, ze ma to jakieś znaczenie? A właśnie kiedy sie powinno wymieniać pierścienie???
|
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-22 22:13:18 LPG ma wyzszą temp. spalania. I większego sprężania potrzebuje, także nic dziwnego. Wymień choć pierścienie. |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2005-06-22 22:58:47 co do zuzycia oleju to jezeli masz ciezka noge i silnik trzymasz czesto pow 4000-5000 obr to takie zuzycie oleju jest raczej w normie.
co do remontu silnika to pierwsze sprawdz sobie kompresje na cylindrach to ci da mniejwiecej obraz zuzycia silnika. jesli bedziesz miec kompreche ponizej 10 to wtedy mozna sie zastanawiac nad remontem chociaz znam ludzi co maja po 8 na gar i jeszcze daja rade. Co do kompresji to jeszcze moze miec wpływ na nia wypalone gniazda zaworów co przy LPG moze sie zdarzyć. Ciagłe dymienie no to fakt moga byc pierscienie. bo jesli tylko przy odpalaniu to uszczelniacze zaworów. |
tomel Warszawa | 2005-06-22 22:59:13 A nie jest też czasem tak, że winę za słaby silnik ponoszą kable Wn? Bo mi czasem jak jest deszcz to się dławi, albo jak wpadne w kałużę. Wymiana pierścieni to skomplikowane działanie? wiąże się z nim szlif cylindrów?? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-22 23:00:27 Ciężka noga przy dobrym silniku nie ma nic do rzeczy. Nierzadko kręcę do 6500 i oleju bierze mi 0,1 l na 10kkm. Kwestia oleju I think. |
tomel Warszawa | 2005-06-22 23:01:57 Rick dzięki za wyczerpujące info. Kompresja. To jest to. Załuję że nie zrobiłem tego wcześniej. |
tomel Warszawa | 2005-06-22 23:12:35 Wilku masz rację....u mnie olej to Lotos zielony mineralny. Zatem poiwo przednie...
|
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2005-06-22 23:22:51
Masz racje Wilku jak silnik jest bdb stanie to nie powinien brac wiecej oleju jak bo meczysz ale jesli masz juz troszke wyjezdzony ale nie zuzyty silnik to ma prawo wpitolic troszke wiecej oleju jak go mocna deptasz. Co do leju to jest to wazna sparawa ja na razie tez na lotosie semisyntetic 10w/40 jezdze ale za niedługo mu zafunduje wymiane na fordowski 10w40 |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-23 08:10:47
Niekoniecznie, choć powinno sie robić. W Chomikach nie honowałem i dobrze było. |
pucek2509 escort był, ale jest ... RYBNIK | 2005-08-10 18:45:38 własnie ja też mam taki problem:/ gdy zapalam a mam escorta 1,6 mkv to mi pujdzie chmurka jasno- niebieskiego dymu i niewiem co jest grane właśnie ale mechanik powiedział że to moze być wina uszczelniaczy pod głowica no ale jak narazie to dopiero za tydzień sie przekonam co i jak z nim jest chyba ze wy mi pomozecie |