MotoNews.pl
  

Getz-wymiana oleju po dotarciu/wymieniać czy nie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Hyundaj zaleca wymienić olej po ok 2000 km.
Zastanawiam się czy ma to sens, nie wymieniając oleju nie utracę gwarancji , samochody są wykonywane w zupełnie innej technologi niż dawniej (nie będzie takich zanieczyszczeń jakie były w docieranych "maluchach") a poza tym mamy przecież filtr oleju który wszelkie zabrudzenia przechwyci.

Następna wymiana za 15000 km (często)

Co myślicie na ten temat ?
Wymienialiście w swoich Hyundayach?


pozdrawiam
  
 
Hmm.. ciekawe. Mi powiedzieli jak kupowałem auto, że mam przyjechać dopiero po 15kkm na wymianke (PRZEGLĄD). Gdzie to było napisane o tych 2000 km? Szczerze to ja nie widziałem takiego zapisku w swojej instrukcji. Moze ślepawy jestem czy jak...?

A u innych jak to jest?
P.S. Teraz chyba nie trzeba już jeździć na wymianke oleju po dotarciu.
  
 
każdy porządny mechanik powie że po tych 2kkm należy olej wymienić, wszelkie instrukcje i plany przeglądów są pisane przez księgowych z natury nie mających pojęcia o technice
  
 
Cytat:
2005-06-20 13:33:23, kasp pisze:
Witam Hyundaj zaleca wymienić olej po ok 2000 km.



To nie Hyundai zaleca wymienić po 2 kkm tylko niektóre ASO Hyudaia
Ja nie wymieniłem. Dopiero przy 15 a potem przy 30 kkm wymieniałem olej.
Pozdr!
  
 
Ja wymieniłem, choćby po to, żeby wiedzieć czym mam silnik zalany. Nie wiadomo w Korei wlewają w fabryce z klimatem morskim i czy będzie to optymalne do klimatu kontynentalnego.
  
 
Co myślicie na ten temat ? Wymienialiście w swoich Hyundayach? pozdrawiam
[/quote]

ja wymienie. Jesli Hyundai zaleca nie przekraczanie prędkości 90km/godz w okresie tych 2000 km to nie jestem pewny czy technologia wykonania silnika jest az tak nowoczesna

JerzyR
  
 
Cytat:
2005-06-21 12:03:08, JerzyR pisze:
Jesli Hyundai zaleca nie przekraczanie prędkości 90km/godz w okresie tych 2000 km



A zaleca?? Hyundai? Czy jakiś pan z ASO?
Piewrwszy raz słyszę coś takiego, to chyba coś nie tak... Ja już wracając do domu z salonu przekroczyłem 90km/h...
  
 
Tiaaa!

Cytat:
Jesli Hyundai zaleca nie przekraczanie prędkości 90km/godz w okresie tych 2000 km to nie jestem pewny czy technologia wykonania silnika jest az tak nowoczesna



Jest tak napisane ale chyba bardziej chodzi o to żeby nie kręcić go na czerwone pole i trzymać się między 2000 a 4000 rpm.

  
 
Remlen, masz tak napisane w instrukcji Getza??
Przestudiowałem swoją i nie ma tam czegoś takiego...
  
 
A co maja powiedziec!? Oczywiscie wymieniaj! A po co ?? po to zeby zaplacic w ASO za wymiane i za olej i filtr! Przeciez musza z czegos zyc! Tak rozumujac to mozna by np olej wymianiac co 5 tys km. przeciez nikt nie mowi ze trzeba ale przeciez ogolnie wiadomo ze nowy olej jest lepszy od zuzytego
Przeciez chyba producent lepiej zna sie od ASO skoro nie kaze nawet nie zaleca to po co to robic. W ASO nie wiedzieli nawet jakim olejem jest zalany silnik. W glownej "kwaterze" hyundai powiedzieli mi ze mineralnym. A z tego co sie orientuje to po 15 tys zalewaja syntetykiem to przeciez powinni silnik plukac po mineralnym
Moje zdanie jest takie ze nie ma co szalec i placic pieniadze tam gdzie nie trzeba.
  
 
He, he Kogut69 ma racje...

MacTB - tak mi się wydaje, że jest napisane (bo skąd bym to kojarzył) ale jak wróce do domu to zobaczę.

GETZ jest zalany mineralnym? A w instrukcji na okładce z tyłu (też teraz coś tak kojarze) jest że Hyu poleca (zaleca?) olej CASTROL od 0W40, przez 10W-40 (a może jest nawet 15W-40 - mineralny)? Myślałem że Getzik jest zalany 10W40? Ale syf wlali na dzień dobry w takim razie!!!

  
 
Cytat:
2005-06-21 12:54:20, Remlen pisze:
....Ale syf wlali na dzień dobry w takim razie!!!


nie syf, każdy silnik musi się dotrzeć i wypłukać do oleju syfy, minerał jak znalazł, po 2kkm wymienisz na pożądny olej i silniczek masz na długie lata
  
 
nie wymienie bo mam już ok. 8kkm przejechane

Z tym mineralnym to pewnik? Zaraz chyba zadzwonie do ASO!?

Do MacTB (OT - odpowiedzieli Ci z tego serwisu z felgami za bezprawne umieszczenie fotki Twojego Getz'a?)

  
 
ja przejechalem na tym syfie juz 15 tysiecy i zmienilem na castrol (chyba 5 w 40 ) pozniej przejechalem kolejne 15 i w przyszym tygodniu jade na wymiane. i przejade pewnie jeszcze tysiace kilometrow i z silnikiem sie nic nie stanie! A tak jak juz mowilem sokoro to syf to trzeba wymieniac po 5 tysiacach kazdy olej no bo przeciez juz zuzyty! Dla mnie pewnikiem jest to ze instrukcja nic o tym nie mowi i nic o tym nie mowi producent wiec po co ja mam to robic??? Samochod bedzie mi szybciej jezdzil? Bede mial lepsze samopoczucie ? a moze po prostu bede w plecy jakies 200 zl a nie lepiej isc z dziewczyna lub zona (zalezy kto co ma ) do dobrej restauracji za te 200 zl ?
  
 
Faktycznie nie wiedzą w ASO tak do końca co jest wlane...
Mówią że mogą sprawdzić po numerze nadwozia w jakimś systemie. Przyznali że nie trzeba po 2000 km wymieniać oleju, a co ciekawe i tak zalewają najczęściej syntetykiem Castrola. I tu pytanie czy po 15kkm przebiegu na mineralce można bez stresu zalać full syntetik?

W sumie to nie mój (nasz) problem tylko ASO jak coś się stanie z autkiem
  
 
Dobra co by więcej nie deliberować >>

Kogut69 ma rację i tak trzeba trzymać.
  
 
mi po przejechaniu na tym "mineralu" 15 tys nic sie nie stalo mam juz 30 tys na liczniku i nie sadze aby cokolwiek mialo sie zepsuc. Bedzie dobrze i pare zloty nadal w kieszeni. Ale jak ktos ma na zbyciu pare zloty to niech jedzie wymienic
  
 
Cytat:
2005-06-21 13:03:56, Remlen pisze:
Do MacTB (OT - odpowiedzieli Ci z tego serwisu z felgami za bezprawne umieszczenie fotki Twojego Getz'a?)



Odpowiedzieli coś zdawkowo, że przepraszają, tłumaczyli się że nie są w stanie weryfikować praw autorskich do zdjęć...
Poradziłem się Termosa i odpisałem im, że skoro nie są w stanie weryfikować to nie są też w stanie udowodnić że mają prawo do umieszczania zdjęć, a publikując zdjęcie muszą udowodnić, że mają... Po tym już nic nie odpisali, a zdjęcie zniknęło.
  
 
wiecie co
jak was slucham to mam wrazenie ze kupilisie auto za 5 tys. zł

szkoda wam 150 zl na olej - a na benznyne wam nie szkoda ????
przeciez caly bak kosztuje ok 150-200zł

brak mi slow wrr........

ja jakie bym nie kupil auto od nowosci - Honda, Skoda, hyundai
zawsze po 2-3 tys. km zmienuiam olej na nowy bo uwazam ze kazdy silnik mimo bzdetow typu fabrycznie dotarty musi sie sam dotrzec tzn my go docieramy

i zawsze zmieniam olej po tym przebiegu nie pytajac w ASO -
1. napewno nie stracisz od tego gwarancji,
2. mozesz tylko cos poprawic,
3. nic nie popsujesz,
4. masz wreszcie pewnosci na jakim oleju pomykasz w tym najwazniejszym okresie tj do 10 tys km

szczerze to dziwie sie ludziom ktorzy oszczedzaja na wymianach
i smiesza mnie chwyty marketingowe roznych firm ze wymiana co 20 inni co 30 tys. km

ja wymieniam olej na wiosne i przed zima
bo i tak robie male przebiegi i wiecie co srednio wychodzi mi co 5 tys km
raz 4 tys. raz 8 tys. zalezy ile nakrece

i nie mam zamiaru tego zmieniac bo np ktos mi powie ze mam silnik 22-go wieku VVTI HI-END Itp

w coupe nawet kupilem 6 litrow Mobil 5W-50
2 litry by przplukac silnik + nowy filtr i 4 litry do zalania silnika

nie mam zamiaru tu oszczedzac !!!!
i wam to radze

potem niech ktos nie placze ze mechanicy mowia ze accenty czy za jakis czas getzy tak maja ze biora olej - fakt niektore moga brac ale bedzie to wina podejscia wlascicieli co do docierania (katowania autka), czestotliwosci zalewania olejem i marki oleju

jesli ktos ma autko od nowsci nie powinien oszczedzac na oleju
jesli ktos kupi uzywane czasem staje juz przed faktem dokonanym i autko ma 30-40 tys i lyka olej niestety w duzych ilosciach

wiem ze kazde auto lyka troche oleju ale jak lyka go sporo a nie ma jeszcze 100-200 tys. km to sami sobie odpowiedzcie dlaczego ??

[ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2005-06-21 23:45:45 ]
  
 
Cytat:
2005-06-21 12:12:02, MacTB pisze:
Remlen, masz tak napisane w instrukcji Getza?? Przestudiowałem swoją i nie ma tam czegoś takiego...


W instrukcji Getza jest zapis o docieraniu. Coś w stylu: Auto nie wymaga formalego zabiegu docierania, ale podczas pierwszych 2 tyś km zalecane jest utrzymywanie obrotów w zakresie 2000-4000rpm i nie przekraczanie 90km/h. Pisałem z głowy, ale mogę przepisać cytat z instrukcji jak ktoś potrzebuje Obroty starałem się utrzymać w podanych zakresach, ale w drugiej połowie okresu docierania przekraczałem 90km/h, do 4000rpm na piątym biegu, żeby silnik nie przyzwyczaił się do mułowatej jazdy

Olej wymieniłem i nie żałuję niecałych 200pln. Jak pisał bombel to raptem wartość jednego baku a może mieć duże znaczenie dla silnika. Jeśli nie ma znaczenia to trudno, jedno tankowanie mniej. Nie jest to dużo zakładając, że auto powinno służyć 4-6 lat.