Co moge zrobic z 1.8 ZETEC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
troche wpadnie mi gotowki i chcialbym troche "ozywic" moje auto... Silnik 1.8 ZETEC ( 105km).
Poczatkowo chcialem sprzedac auto i kupic moze jakiegos RS'a ale juz sie przyzwyczailem do mojego fordzika i wolalbym cos z nim porobic... Moze maly swap silnika od RS'a ?? robil juz to ktos w MKVII ? A moze zalozyc turbo ?? ile moglbym wtedy wydusic z mojego silnika ??
Prosze o wszelkie opinie/podpowiedzi i przyblizone koszta jakie bede musial poniesc.
  
 
Turbo to droga impreza
lepszy chyba swapik od rs-a moze
cena oscyluje w granicach 3000 plnow
dokladne informacje uzyskasz u Janka-RS ktory zajmuje sie sprowadzeniem rs-ow
  
 
Cytat:
2005-06-20 13:59:20, kainek pisze:
Janka-RS ktory zajmuje sie sprowadzeniem rs-ow



Ło kurna, ale specjalizacja zawodowa .
  
 
zmienić komputer na ten od wersji 115KM (raczej nie da to całych 10KM, bo to nie tylko sam komputer, jeszcze parę innych drobnych modyfikacji silnika było), no i "skrobnąć" głowicę, większą przepustnicę, poprawić dolot i zamontować rurowy kolektor wydechowy (u NoSK'a kolektor plus przepustnica dały 5KM)
  
 
Cytat:
2005-06-20 14:45:47, MAG pisze:
zmienić komputer na ten od wersji 115KM (raczej nie da to całych 10KM, bo to nie tylko sam komputer, jeszcze parę innych drobnych modyfikacji silnika było), no i "skrobnąć" głowicę, większą przepustnicę, poprawić dolot i zamontować rurowy kolektor wydechowy (u NoSK'a kolektor plus przepustnica dały 5KM)



bardziej by mi zalezalo znalesc sie kolo 150km a nie otrzec o 120... no ale Twoja propozycja wydaje sie najtansza i najprostrza w wykonaniu...
  
 
hmmm, 5KM przyrostu po założeniu kolektora i większej przepustnicy - nie znam się dokładnie, ale wydaje mi się trochę mało
  
 
Cytat:
2005-06-20 15:17:50, slawas1 pisze:
hmmm, 5KM przyrostu po założeniu kolektora i większej przepustnicy - nie znam się dokładnie, ale wydaje mi się trochę mało



słyszałem że w optymalnych warrunkach sam kolektor dodaje około 3KM na jeden gar
  
 
Jak kiedyś pytałem o turbo do mojego 1.4 to u Grabowskiwego kosztowało to 6200zł w wersji soft.
  
 
Cytat:
2005-06-20 15:17:15, sunnychris pisze:
bardziej by mi zalezalo znalesc sie kolo 150km a nie otrzec o 120... no ale Twoja propozycja wydaje sie najtansza i najprostrza w wykonaniu...



ja chcesz mieć 150 KM albo wiecej to zakłdaj turbo, i przy okzaji troche dłubania w silniku
  
 
moim zdaniem najlepiej zrobić swapa na 2.0.....koszt to powiedzmy 3000zl na gotowo, masz wtedy seryjne 150ps.....a jak i to się mało okaże to będzie można dalej coś wtedy dłubać....turbo to moim zdaniem za droga impreza
  
 
możłiwości jest wiele zmieni wałki przpustnice i kompa od wersji 130 PS bądz odrazu szlaęśc i zamóić jakieś ostrzejsze wałki plus jakieś smpt zeby to dobrze wystroić GT głowicy cały wydech porting kolektorówzakładajać ze uda ci się osagnac 130 KM na częsciach fordowskich to na tym powinno byc jakieś 140-150
ogólnie z tego silnika można tanim kosztem zrobić nawet i 160-170 KM ale będzie spooooro palił

choć zapewne taniej wyjdzie swap na rs
  
 
Cytat:
2005-06-20 21:16:48, noxx pisze:
możłiwości jest wiele zmieni wałki przpustnice i kompa od wersji 130 PS bądz odrazu szlaęśc i zamóić jakieś ostrzejsze wałki plus jakieś smpt zeby to dobrze wystroić GT głowicy cały wydech porting kolektorówzakładajać ze uda ci się osagnac 130 KM na częsciach fordowskich to na tym powinno byc jakieś 140-150 ogólnie z tego silnika można tanim kosztem zrobić nawet i 160-170 KM ale będzie spooooro palił choć zapewne taniej wyjdzie swap na rs



Powiedzmy ze te 130 na poczatek mi starczy... powiedz mi ile to wszystko moze kosztowac ( wałki, przepustnica, komp... i co tam byloby jeszcze potrzebne ) no i jak to sie odbije na spalaniu... bo nie powiem ze nie ma to dla mnie znacznia... jakby nie patrzec auto uzywam na codzien a nie na weakendowe przejazdzki.
  
 
turbo to jest to...... ale o spalaniu.. zapomnij... można zorbic niezły na ceramicznej turbinie ale.. to inna bajka...
  
 
możesz szukać uzywek badz kupić oryginały bądz zamienniki tych podzespołów choć no i dowiedzieć się dokłądnie jakie są róznice meizy 105 a 130 gdzięs o tym bylo na forum pozdro
  
 
Jeśli chodzi o przeróbkę na wersję 130 KM, to potrzeba Ci tylko 3 rzeczy:
- komp od wersji 130KM (jego oznaczenie to: 92 FB 12A650 BC)
- głowica -II-
- przepustnica -II-
Natrysków na denka tłoków chyba robić nie będziesz...
Ale poniżej 3 tys. obrotów autko Ci nie będzie jeździć...
Ponadto różnica nie jest zastraszająca...

Ja bym walił 2.0 od RS'a (zresztą taki mam zamiar na wiosnę przyszłego roku )


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2005-06-21 17:06:47 ]
  
 
a nie lepiej 2,0 Zetec od mondeo?? RS-y sa dużo bardziej awaryjne niż ZETECki, no i przede wszystkim ceny części zamiennych są większe w RS

no i jest większe pole do popisu do 2,0 ZETEC nie jest mocno wyżyłowany
  
 
hmmm, mss mam inne zdanie

po pierwsze to zeteci /przynamniej w mondeo/ nie są aż tak mało awaryje, po drugie awaryjnośc rs /jeżli już można mówić że takie są/ wynika przede wszystkim z tego że rs są całkiem inaczej użytkowane
nie wydaje mi się żeby zetec eksploatowany w taki sopsób jak przciętny rs wytrzymał dłużej

po drugie problem z przełożeniem na pewno będzie większy niż w rsie

po trzecie to faktycznie zetec nie jest tak wysilony i bardziej podatny na przeróbki - ale co chcesz osiągnąć, bo załużmy że założysz barana, pokombinujesz z tłumikami, dolotem i takie tam to i tak nie osiągniesz więcej niż 150km - czyli tyle ile w rs masz odrazu

co do jednego przyznam Ci rację - ceny części w zetecach są na pewno przystępniejsze
  
 
zetec jest bardziej podatny na modyfikacje z takiego 2.0 zetec jest wiecej cześci tuningowych niz do 2.0 dohc z RS
  
 
tak, ale modyfikacje modyfikacjom nie równe

jeżli mówimy o "domowym" tuniungu to nie wydaje mi się żeby można było wycisnąć wiele więcej z zeteca niż 150-160km

co innego jak chcesz wydać porządną kasę - to i rs coś tam wydłubiuesz

  
 
Widziałem kiedyś fahny stolik...tyle ze silnik pod szkłem był V - ką