Most i skrzynia od argenty w duzym fiacie -> HELP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chciałbym włozyc most od argienty do fiata duzego -> jakieś porady czy wał pasuje czy trzeba coś ciąś i dorabiać? jak mocowania amorków pasują? czy jest szerszy czy węższy od jugola? jak z przestosowaniem zawieszenia? duzo spawania? jakieś schematy? ryzunki? fotki? ktoś ma dokumentacje foto takiej przekładki?
  
 
Sądzę , że na wszystkie nurtujące Cię pytania odpowie kolega Kania .... kurde , ale się zrymowało..
Pozdro. piotrek.
  
 
Wał pasuje bez problemu. Most jest szerszy od jugola w zależności od jakiej fury pakujesz (czy od Argnety czy od 132) od 3 do bodaj 6 cm (kiedyś mierzyłem)

Co do przeróbki: kładziesz oba mosty na ziemi jeden nad drugim, miarka i lecisz. Musisz przespawać mocowania resorów i drążków reakcyjnych. Pamiętaj o znalezieniu w jednym i drugim geometrycznego środka-główka mostu (mechanizmu) nie jest idealnie po środku!!
  
 
proponuje spawac migomatem bo kiedys mi koles spawal ladowski most elektryka i nie wiem czy to mialo wziazek ale nie potrafilem uszczelnic za chiny ludowe polosi, moze powyginalo obudowe.
  
 
ee no to luzik będe migomatem spawał bo akurat mam
  
 
A ja sie podepne troche pod tematy mostów i fiatowskich DOHC
Po pierwsze czy mosty DF kombi roznia sie jaks od sedanocywh? z tego co pamietam zawieszenie troche inne bylo, ale nie pamietam, wiec wole zapytac.
Drugie: czy seryjny most i wał DFa beda współpracowac z 1,6 DOHC bez wiekszego problemu, czy jednak lepiej by bylo przeszczepic którąś z tycgh części z dawcy?
  
 
Cytat:
2005-06-21 21:46:42, Julo_ pisze:
Drugie: czy seryjny most i wał DFa beda współpracowac z 1,6 DOHC bez wiekszego problemu, czy jednak lepiej by bylo przeszczepic którąś z tycgh części z dawcy?




jeżeli założysz skrzynie od dohc'a to wał trzeba będzie skrócić,bądź założyć pierwszą jego część ze 132 (ze 131 supermirafiori nie podchodzi) jeżeli skrzynia zostanie od df'a to wał też podejdzie seryjny.
co do trwałości-ja jeździłem jakiś czas(ponad 2 lata) i nic sie nie posypało,poza krzyżakiem-więc myśle że jest ok.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2005-06-21 23:14:43, mar125 pisze:
jeżeli założysz skrzynie od dohc'a to wał trzeba będzie skrócić,bądź założyć pierwszą jego część ze 132 (ze 131 supermirafiori nie podchodzi) jeżeli skrzynia zostanie od df'a to wał też podejdzie seryjny. co do trwałości-ja jeździłem jakiś czas(ponad 2 lata) i nic sie nie posypało,poza krzyżakiem-więc myśle że jest ok.



Zeby zosatwic seryjna skrzynie trzeba kolnierz dobrac (np z łady) prawda ??? I wtedy nie ma zandych problemowz dlugoscia wału ????
  
 
To ja już pojade na max'a, chociaż temat też tyczy się przekładki Arga=>Kant .
Czy skrzynia z pionowym lewarkiem przypasuje do budy Kanta '77? Pomijam fakt, że sama skrzynia się nie zmieści - troche popieszcze tunel najwyżej . Zastanawia mnie tylko, gdzie wypadnie drążek bo chciałbym zostawić oryginalną konsole środkową. I czy ta "pionizująca" nakładka nie będzie miała problemów ze zmieszczeniem się na wysokość w tunelu Kanta?
  
 
Cytat:
2005-06-22 01:06:22, Race_D pisze:
To ja już pojade na max'a, chociaż temat też tyczy się przekładki Arga=>Kant . Czy skrzynia z pionowym lewarkiem przypasuje do budy Kanta '77? Pomijam fakt, że sama skrzynia się nie zmieści - troche popieszcze tunel najwyżej . Zastanawia mnie tylko, gdzie wypadnie drążek bo chciałbym zostawić oryginalną konsole środkową. I czy ta "pionizująca" nakładka nie będzie miała problemów ze zmieszczeniem się na wysokość w tunelu Kanta?



no to tak:
skrzynia z pionowym drążkiem ze 131 supermirafiorki mam w budzie df'a z 81 roku(wąski tunel-też był z pionowym drążkiem).mieściu sie skrzynia w "sam raz"-trzeba tylko rozklepać nieco tunel w miejscu gddzie jest napęd linki predkościomierza-nic trudnego,co do miejsca na kasete,to wygląda to tak że mam cały ten mechanizm w aucie,więc odpada seryjna dziurka(trzeba ją powiększyć-pod mocowanie foteli na tunelu) i zdziałać sobie jakąś "nakładke"-orginalna ze 131 nie podejdzie.

ps jak będzie ktoś to wsadzał to jnajpierw skrzynia,potem silnik!,odwrotnie sie nie uda,skrzynia nie wejdzie do budy jak silnik bedzie na swoim miejscu

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2005-06-22 01:06:22, Race_D pisze:
To ja już pojade na max'a, chociaż temat też tyczy się przekładki Arga=>Kant . Czy skrzynia z pionowym lewarkiem przypasuje do budy Kanta '77? Pomijam fakt, że sama skrzynia się nie zmieści - troche popieszcze tunel najwyżej . Zastanawia mnie tylko, gdzie wypadnie drążek bo chciałbym zostawić oryginalną konsole środkową. I czy ta "pionizująca" nakładka nie będzie miała problemów ze zmieszczeniem się na wysokość w tunelu Kanta?


lewarek wypada gdzies na recznym
zobacz na fotki dragona on ma z pionowym lewarem niestety recznego nie ma
  
 
No tom się teraz ucieszył :]. Ale przynajmniej zostanie seryjna konsola na tunelu
  
 
U mnie (Silnik i skrzynia z Argenty, pionowy drazek, DF 83') drazek wypada dokladnie przez poleczke na duperele w konsoli poloneza. Przymierz konsole poldka to zobaczysz, ale na pewno daleko mu do recznego.
  
 
podpinam sie do pytania (za kumpla) czy sprawa most argenta - df a most argenta - poldek wyglada tak samo? (poldek 1.4 rover)
  
 
No u dragona to faktycznie dużo na fotkach widać, chyba że jakichś nie widziałem . Widzę tu lekko różne zeznania, musze sie przyjrzeć jak to w Poldku u mnie jest z tą konsolą... Mam Kanta ze skośnym drążkiem, to chyba też podobnie będzie, co nie?
Dejta, tak na logike z tym mostem to powinno być jeden ch... do Poldka czy do Kanta, ale w tym kraju mało co jest logiczne .
  
 
Jak to dokładnie wygląda chetnie bym zamieścił ale chwilowo nie mam jak ich ściągnąć z telefonu :/ No u mnie niestety ręczny sie nie zmieścił, mam nadspawaną cześć tunelu chyba z poldka i niestety wyszło idealnie na ręcznym Teraz będzie trzeba coś wykompbinować
  
 
Jestem bliski załamania . Czyli nie da się nic wykombinować żeby mieć na skrzyni do DOHC'a pionowy lewar w miejscu standardowego piona? Mogę troche przesunąć tą nakładke na tunelu, ewentualnie wyrzeźbić coś z dwóch... Albo jakiś total Słodowy Tuning, ale to już pikuś jeśli tylko tą skrzynie sie uda zaaplikować prawidłowo .
A jeszcze BTW - czy można bez problemu zamontować mechanizm "pionizacyjny" ze skrzyni Argenty do oryginalnie skośnej skrzyni ze 132? Bo z każdej strony płyną do mnie sprzeczne zeznania .


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2005-06-26 14:36:26 ]
  
 
zrobie(dziś lub jutro) fotki na dowód tego że sie da pomieścić ręczny i pionową piątke ze 131.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
ktos na forum mial skrzynie i nie wiedzial z czego.to bylo ze 125 wlocha
zapytaj moze ci sprzeda. jak mial szczescie to mogla byc 5-tka

albo wluz do swojej skosny lewarek i tyle /5 min roboty/


albo opcja dla ambitnych wyciac ok 40 cm gornej czesci tunelu'

przesunac reczny 20 cm do tylu i jakos poradzic sobie z miejscem w poblizy lozyska podporowego walu/chodzi o wpasowanie tam dzwigni recznego/

wtedy albo masz dlugie nogi w bedzie dobrze
albo lokiec caly cza bedziesz mial pomiedzy siedzeniami.

a w srodku mozesz miec pieknie wypolerowana obudowe mechanizmu zmiany biegow
albo dorobic jakas odudowe ktora bedzie pasowac do wnetrza jak nos do ula.


aa jeszcze mozesz wyprostowac skosny i tez bedzie prosty tyle ze za kazda razom bedziesz po niedo siegal pod popiolke
  
 
















a Ci co widzieli u mnie w czarnym kancie miałem deske z konsolą z poloneza i gałka wychodzi właśnie w miejscu na drobne...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek