Tłumik dwustronny w mk7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

jako ze szykuje mi sie wymiana tlumikow, zastanawiam sie czy warto (bo takie rozwiazanie mi sie wizualnie podoba) zalozyc sobie wydech dwustronny. Od razu mam pytania, czy wiaze sie to z przerobkami jakimis znacznymi, czy duze koszty, i ogolnie co na ten temat wiedziec powinienem.
Escort mk7 98r hatchback.

Dzieki z gory.
  
 
Fryszard ma cos takiego w swoim sedanie ... mysle ze moglby ci objasnic to i owo ... I chyba Borys w kombicy rowmniez ma cuś takiego ... ale HB jeszcze nie widzialem
  
 
wiem, że Eres swojego czasu miał i sobie mocno NIE chwalił....
To chyba trzeba dobrze policzyć i zrobić wydech od początku do końca
  
 
no mam ale mój nie jest do konca podwójnym gdyz jest jeden tłumik z którego rozchodza sie koncówki na 2 strony. a co do hatchbacka zdaje sie ze vince ma albo miał, jego zapytaj, ja oczywiscie słuze pomoca ale tak jak pisze to nie jest typowy układ na 2 strony
  
 
hmm, nie chodzi mi o uklad na 2 strony, tylko rozdzielenie z jednego tlumika na 2 strony. Zdaje sobie sprawe, ze uklad 2stronny to juz grubsza robota. Chodzi mi jedynie o wyglad, zreszta i tak nie mam kasy zeby cudowac .
  
 
miałem i zdemontowałem, stylistycznie, super sprawa ale zostaje małe ale, u mnie strasznie się poszarpał moment w górnym zakresie, stąd rezygnacja po krótkim czasie.
BTW:vince miał mój wydech
  
 
to znaczy ze taki bajer wplywa negatywnie na wydajnosc?
  
 
Cytat:
2005-06-22 08:11:11, MayheM pisze:
to znaczy ze taki bajer wplywa negatywnie na wydajnosc?



dokładnie tak, sprawdzałem to na hamownii
  
 
Eresie, ale Tobie zależało na osiągach. W przypadku normalnej eksploatacji te parę niutków u góry jest nieistotne, a wizualnie autko zyskuje.
  
 
Cytat:
2005-06-22 09:35:07, WilK pisze:
Eresie, ale Tobie zależało na osiągach. W przypadku normalnej eksploatacji te parę niutków u góry jest nieistotne, a wizualnie autko zyskuje.



zgadzam się i potwierdzam wizualnie swietna sprawa a co do osiągów to nie była strata kilku niutków tylko drastyczne oberwanie powyżej 4500 obr, inna sprawa,że może akurat mój silnik tak zareagował a inny nie musi
  
 
Pamiętaj, że mamy dość wysilone silniki i każde zaburzenie przepływu muli.
  
 
czyli juz sam nie wiem, pod maska mam serie, nic nie modyfikowane, no i gaz oczywiscie. Czy wiecie moze zatem gdzie moglbym cos takiego zrobic w miare dobrze, niedrogo? - (okolice wawy lub lodzi)
czym spowodowane sa te spadki mocy? Bo jak mam jeszcze stracic mocy w i tak slabym silniku, to chyba nie bede sie za to zabieral. Zwykle nie depcze powyzej 4,5tys obr, no ale czasem jednak noga mi leci w pedal .
  
 
Cytat:
2005-06-22 10:14:28, MayheM pisze:
czyli juz sam nie wiem, pod maska mam serie, nic nie modyfikowane, no i gaz oczywiscie. Czy wiecie moze zatem gdzie moglbym cos takiego zrobic w miare dobrze, niedrogo? - (okolice wawy lub lodzi) czym spowodowane sa te spadki mocy? Bo jak mam jeszcze stracic mocy w i tak slabym silniku, to chyba nie bede sie za to zabieral. Zwykle nie depcze powyzej 4,5tys obr, no ale czasem jednak noga mi leci w pedal .



spadek momentu był uwarunkowany zmianami przepływu w wydechu (u mnie), ja robiłem ten wydech na Szarych Szeregów ale ostatnimi czasy bardzo się popsuli i są drodzy
  
 
hehe ja mam taki wydech w 1,3 i nie zauwazyłem spadku mocy, ale na hamowni nie byłem i nie dam gwarancji ze nie spadło a prezentuje sie duzo lepiej. zreszta w niedalekiej przyszłosci drobne modyfikacje
  
 
Fryszard, a musiales modyfikowac jakos tylny zderzak? pozatym u mnie po prawo jest 'oczko' metalowe do zaczepiania linki. Po lewo oczywiscie jest seryjne wyzlobienie na wydech. Czy to jakas bolesna operacja?
  
 
Cytat:
2005-06-22 10:14:28, MayheM pisze:
czyli juz sam nie wiem, pod maska mam serie, nic nie modyfikowane, no i gaz oczywiscie. Czy wiecie moze zatem gdzie moglbym cos takiego zrobic w miare dobrze, niedrogo? - (okolice wawy lub lodzi) czym spowodowane sa te spadki mocy? Bo jak mam jeszcze stracic mocy w i tak slabym silniku, to chyba nie bede sie za to zabieral. Zwykle nie depcze powyzej 4,5tys obr, no ale czasem jednak noga mi leci w pedal .



We WRoCku mam super firmę. Ale to we WRoCku... I Ci, co słyszeli Chomiki mogą zaświadczyć
  
 
heh, szkoda ze we wrocku :-.
jeszcze jedno: nie konieczie ten wydech ma dawac basowy pomruk, raczej nawet wole zeby bylo cicho jak dotychczas.
  
 
Cytat:
2005-06-22 22:11:13, MayheM pisze:
heh, szkoda ze we wrocku :-. jeszcze jedno: nie konieczie ten wydech ma dawac basowy pomruk, raczej nawet wole zeby bylo cicho jak dotychczas.



z tym może byc mały problem,kwestia dopasowania tłumików koncowych,muszą byc małe, można pokombinowac z przelotówkami technicznymi
  
 
tak wyglądały krzywe u mnie z podw wydechem

  
 
Cytat:
2005-06-22 22:11:13, MayheM pisze:
heh, szkoda ze we wrocku :-. jeszcze jedno: nie konieczie ten wydech ma dawac basowy pomruk, raczej nawet wole zeby bylo cicho jak dotychczas.



Jak bardzo basowy? Określ proszę.

P.S. Eresie, no rzeczywiście, ucieka góra momentu...