Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Bull_Terrier Omega B Szczecin | 2005-06-21 23:48:53 przyczyn "znikania oleju" moze byc duzo zalezy o jakich ilosciach tu mowa |
![]() Bull_Terrier Omega B Szczecin | 2005-06-22 17:33:03 to nie widze zadnych powodow do niepokoju przeciez nawet w instruckji obslugi jest napisane ze zuzycie oleju dla silnikow beznynowych wynosi 0,075/100 km czyli 0,75/1000 km, wiec miescisz sie w normie. spalanie oleju w duzej mierze zalezy od stylu jazdy im bardzie "agresywny" tym spalanie wieksze. |
![]() Bull_Terrier Omega B Szczecin | 2005-06-22 19:55:06 no i tutaj sie z Toba nie zgodze. Nawet w najnowszych BMW w instrukcji obslugi rowniez jest podane zuzycie oleju, a to dlatego ze jezeli uzytkownik bedzie jezdzil tak ze na kazdym biegu bedzie przeciagal, az do odciecia zaplonu to nie ma takiej mozliwosci zeby oleju nie ubywalo i nie ma znaczenia czy silnik ma 5k czy 100k przebiegu. |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-06-22 19:56:42 Orginalna wypowiedź kolego.
Najpierw pojeździj potem pisz. Owszem normy są wysokie ... ale wlanie 1 litra oleju po niezłym butowaniu przy 24 zaworach po 350 km nie jest niczym dziwnym, dla mnie. Rzekłbym to normalne jest ![]()
|
kielkac | 2005-06-22 20:42:46 no to mamy odmienne zdanie... ![]() nie wiem jak sobie wyobrazacie zuzycie 0,75 litra na 1000 km. zakladajac wymiane co 15 tys. wychodzi ponad 11 litrow! a na wycieczke np. do francji wypada zabrac cala banke... ![]() ZADEN samochod, ktore eksploatowalem w zyciu (niemieckie, japonskie, wloskie, benzynowe, diesle) nie zarl tyle oleju. dolanie co nieco miedzy wymianami to max. wyjatkiem byl fiat diesel, ktory potrzebowal litra na 1000 km, ale tylko dlatego, ze cieklo z niego na potege... gdyby jakikolwiek moj kolejny samochod "trzymal sie" tych waszych (producenta?) norm to niechybnie bym sie z nim pozegnal... ![]() ps. emerytem nie jestem... ![]() ps2. moze moje tlumaczenie odnosnie norm producenckich nie jest prawdziwe (po prostu gdzies to przeczytalem lub zaslyszalem), ale i tak uwazam, ze spalenie miedzy wymianami oleju dodatkowych 10 litrow jest nienormalne... ![]()
no ale rozmawiamy o normalnej eksploatacji auta rodzinnego czy o udziale w rajdach? ![]() tam normalne jest rowniez wymiana skrzyni biegow co (strzelam) pare tys. km. [ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2005-06-22 20:49:12 ] |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2005-06-22 20:53:17 przykład :
omega A 3,0 24V przy jeździe do odcinacza przez około 2,5 tys km ubyło około 1,5l (czyli 9 l na 15 tyś) ta sama omega jazda na emeryta przez 15 tyś ubyło 0,5l afery nie robiłem ![]() opel 4 cylindrowy (1,4 rocznik 2002) od nowości przy mieszanej jeździ zjada około 1,5-2 l na 15 tyś i to super wynik podobno ![]() jakoś nie widzę sytuacji by auto nie zjadało oleju |
kielkac | 2005-06-22 21:24:01 cholera... to ja chyba zylem w jakims wyimaginowanym swiecie, w ktorym w samochodach od wymiany do wymiany nie dolewa sie oleju (mimo, ze troche ubylo) lub dolewa bardzo malo... ![]() bez urazy. to wyzej nie jest zlosliwoscia, tylko ja naprawde uwazam, ze dolanie 10 litrow oleju miedzy wymianami jest nienormalne... ![]() jak to wyglada u innych? |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-06-22 21:48:59 Zacznij kręcić ![]() 2 tys km jazdy pod 3 tys obrotów, może 0,5 litra pół syntetyk. I nie wiem ile spala na 15 tys bo po 8-10 tys zmieniam.Zwykle starczają 2-3 litry przez ten czas A skrzynie sę tanie ![]() gorzej z napinaczem łancucha, który jest drogi i nigdzie go nie ma ![]() |
![]() Res best memory O-ka | 2005-06-22 22:24:53 Panowie, pamiętacie jaki jest temat tego wątku ??
O zużyciu oleju jet już chyba 8 wątków - proszę litość ![]() Za chwilę znowu ktoś napisze "szukałem w archiwum i nie znalazłem" - a jak ma kurna znaleźć jak w wątku o odmie jest po raz enty rozmowa o zużyciu oleju !!!!!!!!! |
kielkac | 2005-06-22 22:39:16 Res, z calym szacunkiem, ale autor watku chce wiazac znikanie oleju z zatkana niegdys odma. my po prostu automatycznie niejako zaczelismy od ustalenia jak duze znikanie oleju powinno byc niepokojace, a jakie jest w normie... ![]() ok. wracamy do odmy. sorry za zjechanie z tematu... ![]() |
![]() czacha Omega B EDITION 100 ... WLKP | 2005-06-23 22:18:21 wracając do tematu . Przy okazji wymiany kolektora (x20xev) musiałem odłączyć wężyki od odmy. Zauwazyłem że są zawalone na max, wsumie i drożność spadła pewnie o 70%. Zdjełem tylko te które są z prawej strony silnika przy obudowie klawiatury z tyłu. Jest tam, taki prostokątny filtr, chyba przejmuje on większe grudki syfu. Od tego filtra w dół idzie stalowa rurka o średnicy ok 3cm, wchodzi ona gdzieś na dole w blok . Ta rurka zapchana jest mocno. Czy niedrożna odma ma wpływ na prace silnika, spalanie benzyny, oleju itp???? Może ma ktoś jakiś sposób jak sie za to zabrać (chodzi o wyczyszczenie, jakieś pomysły, sugestie) |
profil-usunięty | 2005-06-23 22:23:22 Właśnie kol. Czacha mnie to spotkało. Ta metalowa rurka była zawalona na max. Przejechałem nieświadomie w ten sposób całe Niemcy i kilka dni w kraju. Nie zauważyłem kłopotów podczas jazdy. Mechanik długo walczył, żeby udrożnić zawaloną rurę. SK |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2005-06-24 10:00:38 A tak z ciekawości wyjmij bagnet do pomiaru oleju i łapą przygazuj silniczek. Jeśli poleci Ci dymek z rurki to silniczek może być na wykończeniu.
Jeśli czytaliście moje posty o wyjęciu silnika to właśnie ten efekt skłonił mnie do takiej roboty( oleju nie brała). Odma zawalona była olejem, ale jeszcze drożna. Na szczęście blok był w idealnym stanie i wystarczyło wymienić pierścionki. Teraz z rurki nic nie bucha, a co do brania ojeju to się okaże za kilka miesięcy. |
![]() czacha Omega B EDITION 100 ... WLKP | 2005-10-16 12:01:21 temat wraca jak bumerang.
Czy może ktos mi wytłumaczyć konkretnie zagadnienie tzw. odmy. Tj. jej zadanie w silniku, oraz opis kanałów odmy czyli którędy jest prowadzona ta cała odma przez silnik. Przegladałem archiwum oraz EPC, i TIS ale za duzo nie znalazłem. Wiem że idzie z komory korbowej w dół poprez rurke, i że chyba są jakieś rurki od strony kolektora ssącego. Wiem że mam mało drożną metalową rurke odmy, ta co idzie obok kolektora wydechowego, ją napewno musze wyczyścić , ale nie wiem czy cos jeszcze. Ma może ktos jakis patent na czyszczenie w/w rurki. Bo zdemontowanie jej jest troche kłopotliwe bez kanału. [ wiadomość edytowana przez: czacha dnia 2005-10-16 12:10:50 ] |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2005-10-16 14:16:22 Odma służy do przewietrzania komory korbowej.Opary oleju które tam z różnych powodów tam powstają są za pomocą odmy doprowadzane do kolektora ssącego i mieszane ze swieżym ładunkiem po czym ulegają spaleniu.To tak po krótce bez wdawania sie w szczegóły.pozdrawiam |
Arthuros Omega B 2.5V6 Warszawa | 2005-10-17 09:14:05 Tak jak pisze sss25. Od siebie dodam, że jak jest duży przedmuch na pierścieniach to spaliny w nadmiernej ilości buchają do skrzyni korbowej, mieszają się z oparami oleju i uciekają przez odmę do ponownego spalnia. Oma będzie się zatykać jeżeli pierścienie nie trzymają, a olej poleci wszystkimi dziurami. |